1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

1633138 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Berglund: Kommer inte att bita...dom bara härmas...been there done it got the tshirt
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
157620: Ja, vi kanske får den ramsan i röven nästa säsong om Sundsvall går upp, usch hehe
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Berglund: Nä, i retroperspektiv kan man ju konstatera att även vi åkte dit.....Fast då i slutet på 90 var den klockren.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Sundsvallsklacken brukade ju självironiskt sjunga "Vi har inga pengar, å-å-å-å-åh" med melodin hämtad från Righeiras 80-talshit.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
157620: Känns ju lite sådär med Sundsvallhockey pengarramsan när vi nyss gjorde rekonstruktion efter att ha haft bägge benen i konkurs men som tur var så stack 3e benet ut en bit.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

157620: Ja, herregud vilken kvalitetsskillnad det är mellan engelska och svenska ramsor. Det där är bra exempel på att ramsor kan ha edge utan att vara grova.
Det känns ibland som att svenska supportrar så gärna vill vara som de engelska, men att dom inte fixar finessen.


Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

hubbenorlen: Som denna som united sjöng till "ära" för Suarez:

your teeth are offside, your teeth are offside, Luis Suarez, your teeth are offside

Tyvärr är engelska ramsor ljusår bättre än någonting som nånsin uppstått på en svensk arena. Med några få undantag: Sundsvall hockey har inga pengar, inga pengar kvar är en av Timråklackens finest. Men dessa fyndiga ramsor kommer alldeles för sällan.....

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Scharnhorst: Jag har absolut inget emot nidramsor. Men då ska dom vara smarta och fyndiga, med glimten i ögat.
Att vara allmänt hotfull och nedvärderande, i stil med Stockholmslagens supportrar finner jag däremot motbjudande.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

Smokey: Enligt den lallande profetens evangelium skall alla matcher hädanefter spelas i ett babyrosa skimmer. Spelarna skall likt ett gäng Pavlovska hundar åka omkring på isen och be om ursäkt för att de finns så fort motståndarna blir
ledsna i ögat. Klacken skall vara värdegrundscertifierad och coachad av Mr Bean i konsten att uppträda oförargligt och menlöst. Resten av åskådarna skall bära Ulf Ekmanmasker med ett ständigt påklistrat fånleende.


Starkare uttryck än "Oj" , "Hurra" och "Men" skall filtreras och dissidenter skall för evigt försvinna under västra stå. Jonte Hedströms utbrott skall exemplifiera hur det kan gå om de otäcka känslorna tar överhand och fördömas i ett unisont Amen.

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
157620: Jag tycker att vi ska kräva att Timrå IK ska spela bakfulla i bruna polotröjor. Gärna ska hela laget vara fetare än Karlsson! Varför ska spelarna se ut som julgranar? Ett hån mot oss hardcorehockeysupare!!! Låt oss skrämma skiten ur alla 65-åriga lottsäljartanter i hela Almtuna under svarta flaggor mer hortryck välsignade av DJ Hemp!!! Svep in hela härligheten i kissdoftande WT-rök och svensk hockeys framtid är räddad! Yeaaaaa vad jävla stolt man blir.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

hubbenorlen: Nidramsor (till en viss grad) piskar upp stämningen, och skapar en eldig atmosfär, i synnerhet vid derbytillställningar och matcher av likvärdig kaliber. Psykningar och gliringar av finurlig och humoristisk art riktade mot motståndare och dess supporterskara anser jag höra till. Avsaknaden av detta kombinerat med den fåniga "gulligull-mentaliteten" är två faktorer som bidrar till att jag inte värderar klacken särskilt högt. Det löjligt magra utbudet av ramsor ska vi inte ens belysa överhuvudtaget. 

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Riktigt bra att det uppstod en viss debatt om detta med klackens uppförande i alla fall. Samt att vi inte nöjde oss med någon absolut sanning signerad Lallande Fånar. Äntligen har den ungdomliga revolten även nått Timrå IK:s supporterled. Det känns uppfriskande inför framtiden - upprätthåll det goda arbetet!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

Hahl Bundy: Ja, frågan är: Ska vi vara dansband/idolpop eller hardcore/metal/punk?Ska vi vända andra kinden till eller ska vi ge igen? Ska vi ha mysbyxor i velour eller slitna jeans? Ska vi lalla eller vara stolt arroganta? Ska vi leda eller följa? Ska vi dricka saft eller brännvin? Svärsmorsdrömmar eller rebeller?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Hahl Bundy: Står under inlägget vem som skrivit och när.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Har sagt det förr o jag säger det igen... önskar att klacken vore typ Millwall hardcore. Men det är ju jag det.

Intressant att supporterklubben skriver ett brev/inlägg till RV men att den inte är "signerad" av nån.

Tack för ordet.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

Hälge: Rycker några citat ur krönikan:

"När ni buar åt Almtuna som värmer upp inför matchen vänder jag ryggen till"

 

Min åsikt: Fy fan vad det har buats i Timrå Ishall genom åren när motståndare värmt upp: Salming, Challe, Rydmark you name them.......Är det inte tillåtet att psyka motståndarna, men för fan gå och titta på schack.

 

"Och när socialbidrag blir en lycklig historia – då vet vi att något inte står rätt till."

 

Min åsikt: Hört talas om ironi....Hört MIllwalls ramsa Everybody hates us but we DONT CARE" Det kallas för självdistans, att kunna skämta om en verklighet som kanske  är lite vanligare i Timrå kommun än i Uppsala kommun.

 

"Jag har aldrig under mina tolv aktiva år i den här supporterklubben varit i kontakt med en bengal"

 

Min åsikt: Här håller jag med artikelförfattaren: PYROMANJÄVLAR, dra åt helvete

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Rätta Virket var det, ja, inte Röd och Vit. Jag ber om ursäkt för min okunnighet i ämnet. Oavsett vad, så ogillar jag skarpt den där "krönikan" som det länkas till lite längre ner i forumet. Personligen anser jag att det är COOLT att "romantisera socialbidrag". Det är långt ifrån alla som har förmånen av att ha en trygg anställning i det här jävla skitsamhället, men man är inte ett piss sämre för den skull. Man behöver inte ens må sämre än de som har sina fjantiga skitjobb. Det kanske är mer eller mindre okej ändå. Inte minst då man är lite på fyllan. Så varför inte sjunga ut och glorifiera sitt så kallade utanförskap i tid och otid? Bättre det än att bara vara tyst om samhällets missförhållanden. Eller att inte kunna föreställa sig någon elakare ramsa än "domar'n är dum - jättedum!" och i allra värsta fall till och med gratulera motståndarna efter en förlust (ja, detta har tragiskt nog förekommit när jag har varit med på bortaresor).

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

JNS: Tyvärr är vi svenskar jävligt usla på att hitta på fyndiga ramsor...En bra ramsa ska antingen hylla det ena laget och/eller håna motståndarlaget på ett humoristiskt, intelligent och förnedrande sätt, dock helst utan att vara plump och gå över anständighetens gräns..

Men att bara ha ramsor som "älskar" det egna laget. Fyfan va menlöst, fyfan va tråkigt. Fy fan va PK....Hockey ska vara heta känslor åt alla håll, både på isen och läktaren....

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
JNS: Coolt!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Det borde kanske vara i en annan tråd, men eftersom det diskuteras i denna så...
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
hubbenorlen: Gott så, jag hatar våran förlorarmentalitet och bara älska attityd. Så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
hubbenorlen: Samma
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
DJ Hemp: Dom är inte heller särskilt smarta. Men jag tycker dom är betydligt mer konstruktiva. 
Jag välkomnar också RV. Har inget emot dom över huvud taget. Tycker bara jävligt illa om gapiga grabbar med dåligt ordförråd. 
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
JNS: Jag har rakad skalle så att kamma mitt hår är tämligen onödigt.
Dessutom var ditt inlägg ett perfekt exempel på vilken typ av beteende jag föraktar.
Jag kommenterar inte klackens insats i Uppsala, utan den barnsliga och grabbiga supporterkulturen i stort. Jag hatar den. Så enkelt är det bara.
Jag hatar för övrigt all typ av klassiskt grabbigt beteende. Jag hatar killar som bröstar upp sig och hela tiden anstränger sig för att alltid höras mest och ta störst plats.
Att kamma mitt rakade huvud lär knappast ändra på den saken.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
hubbenorlen: Seriöst, var du ens på plats igår? Du må ha jävligt lite problem i övrigt i din värld om du kan hålla på o älta att två personer sjöng honken-horunge i 10 sekunder!
Supa ramsan gick väl en gång i tredje den med. Ta o kamma dig förfan!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
hubbenorlen:

Men hur smarta är då ramsor som "Timrå IK är de bästa..." eller "Tiiimrååå..."? Mitt svar är att det kanske inte finns några smarta ramsor överhuvdtaget i detta sammanhang. I så fall har väl Patronerna LITE mer fantasi, även fast det har stått tämligen stilla också där i många år nu. Så oavsett vad som nu sjöngs i Uppsala, välkomnar jag dessa ungdomar som verkar ha brutit ett i mitt tycke mångårigt tråkmönster hos klacken.

Vad står RV för förresten? RödVitt, antar jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
DJ Hemp: Jag har inget emot att vara barnslig heller. Men inte på det här sättet.
En packad klack som sjunger om horor och att supa är bara sunkigt.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

Frella: Jag tycker naturligtvis att det är jättebra att folk engegerar sig i klacken, vilken det än är. Men jag skulle älska om vår klack bröt mönstret och körde lite smartare ramsor.
För övrigt är jag övertygad om att spelarna hör vad klacken sjunger. Framför allt de som sitter i avbytarbåset. 

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
hubbenorlen: Gissningsvis kan man nog mer eller mindre skrika/sjunga vad fan som helst. Spelarna reagerar knappast på ramsors innehåll utan på stämningen i stort.

Har man sett en match på hemmaplan senaste två åren tror jag de flesta föredrar RV framför "SK". Att det blir lite skit på en blöt resa till Uppsala är inget jag kan uppröras över. Det var väl inte helt rumsrent alla ggr med Uhlin/Willysson heller.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
hubbenorlen:

Jag gillar att vara barnslig, så det är något jag ofta är. Kan inte se något negativt i det. Sedan brukar jag sjunga om horor, men att sjunga en lovsång tillägnad den egna fyllan skulle jag gärna ställa upp och göra. Håller med Plockepinn om att det inte finns någon absolut sanning om vad som är rätt eller fel, bara väldigt många åsikter angående detta. Jag kan ta att man är lite barnslig. Den tröskeln gick jag över för mycket länge sedan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

DJ Hemp: Att köra horor- och suparramsor är nog det barnsligste och simplaste sättet att visa attityd på. 
Jag är så in i helvete mycket hellre mesig än kallar folk för horor och sjunger om hur packad jag är.
Folk som gillar den grejen är helt enkelt jävligt barnsliga.

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Scharnhorst:

Jag har väntat SÅ länge på att det i TIK:s supporterled ska växa fram en ny fraktion som uppvisar en annan attityd än den där fruktansvärt uttjatade mesgrejen som jag anser vara på gränsen till genant. Tack för att ni tycks ha etablerat er och hoppas att ni har kommit för att stanna kvar länge!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

Scharnhorst: Jag fattar faktiskt inte hur man kan tro att ramsor om hat mot motståndarlaget eller dess fans hjälper Timrå IK:s spelare. Dom borde väl rimligtvis bli mer taggade på isen av att deras fans uttrycker sin kärlek till laget?

För det är väl det allt går ut på? Att hjälpa sitt favoritlag? Eller är alltsammans bara en egogrej för att visa hur cool och hård man är?

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Horunge och dylika uttryck är väl förvisso i överkant, men utöver detta är det enligt min åsikt sannerligen uppfriskande med lite hat och politiskt inkorrekta ramsor på läktaren mellan varven. De äldre gardets "aldrig hata, bara älska-mentalitet" ger jag däremot inte mycket för. 
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Plockepinn: Hur man kan sjunga ramsor om horor och supande är för mig ofattbart. Så jävla barnsligt. Och vad fan spelar det för roll vad resten av supportrarna i Sverige gör? Måste man göra likadant, eller vadå?
Känner ni er coola och tuffa när ni sjunger om såna saker? Då kan jag berätta att det enbart är patetiskt. Och jag kan aldrig tänka mig att spelarna uppskattar att bli påhejade med såna ramsor. Så vem fan sjunger ni för? Er själva?
Visa lite klass och skippa den där hormonstinna lumparattityden i fortsättningen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Diddeli: Och Per Hallin, som lagkapten, talar förstås för hela lagets räkning.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Plockepinn: helt fel skulle jag inte säga att det är, då spelarna faktiskt berömde oss. Även om det var på Pelles initiativ
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
luffaren: Självklart var det värt något men att säga att alla spelarna berömde er är ju helt fel.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Plockepinn:Så du menar att då var berömmet inget värt för att det var Pelle som skickat dom? Sen var det en härlig stämmning där också Vi sjöng för Timrå!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Diddeli: Jag håller med om att den ramsan var fel, men det tar inte bort det faktum att folk stod tysta när så kallade vanliga ramsor sjöngs och det är det jag stör mig på. Om man inte bidrar med något på läktaren så har man enligt mig ingen rätt att sitta och klaga på internet.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Plockepinn: Är man stel och tråkig om man inte vill sjunga att någon är en horunge?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
luffaren: Det som gjorde att spelarna berömde klacken var pga att Hallin sa att dom skulle göra det, det var inget som alla bestämde själva.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

Tjalle: Ja men då är ju frågan vad som är rätt och fel, det du tycker är fel kanske jag tycker är helt rätt. Det är verkligen inget en enskild person kan säga någonting om.

Om du kollar på hur supporterkulturen ser ut i Sverige så kommer du att märka att du inte kan säga vad som är rätt och fel. Det "gulligullande" som en genomsnittlig Timrå supporter vill få fram är tvärt emot det som man ser ute i den svenska supporterkulturen idag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
När vi var till hovet var det ju en så jäkla bra klack. Till och med spelarna berömde oss. Låt det vara så jämt istället för en massa trams.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11

Plockepinn: Kunnande i detta fall omfattar för mig inledningsvis ha en känsla för vad som är rätt och fel och i detta kunna hantera det tvivelaktiga med en finess och twist, Vidare att förstå vad som engagerar och hjälper laget på isen och föreningen i marknadsföringen. Avslutningsvis att ha förmågan att inte försvara sina misslyckande utan lära av sina misstag. Jag må vara otydlig, men nu önskar jag god natt och god fortsättning!

Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Klackmässigt är RV det bästa som hänt Timrå-läktaren på länge, både gällande föryngring och innovation. Men självklart ska man ha en bra attityd och uppträda på ett okej sätt. Den "gamla klacken" har dessvärre stannat i utvecklingen.

Hur utvecklar vi, för Timrå IK:s bästa, en så bra klack som möjligt?
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Tjalle: Kunnandet? Förklara snälla!
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Plockepinn: Då har vi uppenbarligen inte samma syn på vad som är bra. Jag vet vad jag tycker och väljer därför att ta mitt avstånd genom att dra mig undan bakom skämskudden. Slog mig att klackens insats idag var lite som lagets - viljan finns men inte kunnandet och finessen.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Johan J: Så att man ser matchen har jättestor betydelse när det gäller att sjunga? Ditt argument är väldigt svagt tycker jag, sedan att klaga på att det var många "ynglingar", varför ska man göra det? Det är nästa generations Timrå supportrar, ska man bara stänga ut dom helt, jag tror inte att du var jättebra på att hålla takten och att du kunde alla ramsor när du började gå på hockey heller.
Kommentera

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2014-10-11
Plockepinn:

Högsta betyg på det inlägget!
Kommentera

1633138 · »