1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582182 inlägg · 6215 ämnen

Ang Nordgren

« · 568324 · » Till forumet


Sv: Ang Nordgren
Johan J:
En sån som Laakkonen lever inte på tyngden. Han lever just på sin snabbhet.
Han vänder ju på en femöring och accelrerar till full speed på bara några skär...
Nä... Han behöver ingen tyngd inte... Inte med den spelstilen.
Jag tyckte inte att Warg såg segare ut än många andra i de båda lagen...
Det var många rötta kroppar på isen i tisdags..
Kedjan Warg- Robban- Gunno hade ju rena lekstugan vissa stunder..

Och du som gillar siffror borde väl räkna på hans statistik från i tisdags... (Men då kanske inte statistiken passar ditt syfte) Et mål och ett assist.

Vi gör väl som det brukas...
Vi gräver ner oss i depression, utgår från att Nubben inte gör sitt jobb, utgår från att alla andra lag har 21 världsstjärnor i laget och gissar att matchen mot Skellefteå var en 100%ig värdemätare på samtliga spelares nivå..... Suck! Vi harvar i div 1 om några år.....
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
dr dängroth: Jomenvisst - guldet kan vi bara glömma. Nu inriktar vi oss på rejäla rö´tjutskvalserieresor och tar örnen vid vingarna och klipper till den med ett par feta tallar...

Vi svenskar är dessutom riktiga arbetsmyror. Medans våra skandinaviska grannar inte arbetar mer än 35-37 timmar i veckan sliter vi fortfarande lika mycket som för trettio år sedan...

Envetet håller vi fast vid 40-timmarsveckan. Detta trots att många andra europeiska länder för länge sedan infört arbetstidsförkortning, och detta trots att svenskarna har den högsta normalarbetstiden i hela Skandinavien. I dag ser vi resultatet av denna stressiga och omoderna livsstil. Alltfler unga går i förtidspension...

Ju förr vi gör oss av med den krassa synen på människan som outslitlig arbetsmyra, och på den ekonomiska tillväxten som ett sätt att ständigt få mer pengar över till konsumtion, desto bättre.
En arbetstidsförkortning är ett självklart steg i rätt riktning, för bättre hälsa, och för ett hockeymänskligare hockeysamhälle...

Åhhhhhhhh Kristina - guldet blev till sand...!
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Janken: Nielsen blir en tillgång i vinter, men Warg däremot väntar jag mig inga underverk av. Han såg trög och orörlig ut. Vid sarjen var han totalt oförmögen och någon ovanligt bra tekare är han inte heller. Duger som tredje eller fjärdecenter. Kanske kan ge Laakkonen några kilo. Han såg snabb ut men saknar tyngd.
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
tik power: Vi är ett gäng som håller på att gräva fram de svarta munkjackorna med örnar på. Har ringt Fonus och kollat om vi kan låna deras firmabil till Långshyttan. Den ska vara rätt bekväm. Finns tom. liggplats enligt någon polare...

Det är läge att redan nu lämna kurbitshelvetet och emigrera! Ska man överhuvudtaget stanna i livet så måste man unvika självgoda, äppeltjäcka masjävlar. Dom är för korkade för att uppskatta mattsvart ångest.

Avgrunden är nära. Jorden går under. NHL ger, NHL tar...
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Nu finns det bara en sak att göra: plocka hem "Dimman" Starostenko.
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Smokey:hur många är det som kommer ner till långshyttan för att se matchen?
hur tror ni att det kommer gå med tanke på den totala kollapsen senast mot leksand,det skulle sitta riktigt fint med en vinst för att få tyst på alla leksingar här hemma.
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Är Långshyttan ett bra ställe att dö på?
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Fet-Ecke: Ja, ungefär som med den där finske backen du pratade om.....
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Johan J:
Du måste ändå vänta och se...
Jag fick lite mersmak av Nielsen i tisdags.
Laakkonen såg ruggigt pigg ut..
Warg gjorde vad han skulle.
Wennerberg såg lite seg ut men pangade på bra i närkamperna.

Jag håller med. Vi saknar några naturliga målpytsare.
Vi saknar en riktigt stabil center (Kanske kan Nielsen visa sig hålla måttet)
Men det finns ganska många målkåta avslutare att tillgå i världen.
Värre är det på centerfronten. En playmaker, spelmotor vill jag ha.

Lugn o fin...
Jag tror att det rätar ut sig med tiden...
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Janken: Självklart är hockey en lagsport och det är som lag Timrå har blivit svagare. Laget har förlorat sina fyra främsta poänggörare från föregående säsong. Dessutom har Hagos, Krykov och Manderville försvunnit. Det är fakta.

Det är svårt att säga något om hur trupperna inför denna säsong. Klart är att Timrå haft stor spelaromsättning (Janken, ska jag ta fram siffror?) men hur det påverkat laget vet vi först när serien satt igång.

Enklare blir det kanske om vi tittar på övriga lag. Varför inte börja med Brynäs då? De ser lika dåliga ut som förra året, tack och lov. Djurgården kan få det tungt med många unga spelare. Luleå har som vanligt ett skitlag. Modo har ersatt Aucoin, Hedin, Hinote, Näslund, Weinhandl, Sedinarna, Salo, Steen och Forsberg med ingenting, ingenting och ingenting.

Nu har jag fixat så vi kommer till slutspel.

Allt är sig likt...
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Janken: Jag håller med dig! Jag tycker att det är lite väl negativa tongångar här på HS. Alla andra klubbar tappar också spelare inte bara Timrå. Nubben gör snart klart med att par rutinerade finska forwards!
Lita på mig!
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Janken: Skulle man döma eller prisa lag utefter föregående års stats så behöver man väl inte spela över huvetaget.

Precis som Janken skriver så är det en lagsport. Ny säsong, nya förutsättningar. Sen är det ju inte bara Timrå som tappat folk, även fast de blivit rejält brandskattade den senaste veckan.
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Johan J: Det inlägget platsar lätt i Brynäs GB. Apropå positivt tänkande!
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Johan J:
Det där var bland det fånigaste statistikexempel ga stött på under mitt 42-åriga liv!
Hockey är väl ändå en lagsport!

Jodå! Jag håller med dig om att laguppställningen inte ser så respektingivande ut... men.... Sifferexempel...Statistik... Nä!

Fast är det som du säger... Att dessa 8 spelare har ersatt de 20 du först räknade upp så är ju truppen lite väl fåtalig... Inte ens två fulla femmor...

;-)
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Interna poängligan efter den gångna säsongens grundserie.

Zetterberg 19+31=50
Nordgren 19+17=36
Modin 12+24=36
Hedström 14+21=35
Aalto 5+23=28
Gahn 8+16=24
Krykov 7+14=21
Hagos 6+15=21
Berg 6+14=20
Carlsson 9+10=19
Hallin 5+11=16
Söderström 9+6=15
Nilsson 8+7=15
Styf 8+5=13
Manderville 9+3=12
Jonsson 5+6=11
Lindström 5+6=11
Svedberg 3+3=6
Koskinen 1+1=2
Hansson 1+0=1

Summa 159+233=392

De spelare som försvunnit (inklusive lock-out) stod för 97+145=242 vilket motsvarar 61 % av målen och 62 % av passningarna.

Vilka har de ersatts av?

Regin 19+27=46 med Herning i danska ligan
Johansson 13+36=49 med Duisburg i tyska andraligan
Ström 17+21=38 med Cortina i italienska ligan
Laakkonen 9+23=32 med HPK i finska ligan
Strålman 9+9=18 med Skövde i Allsvenskan
Nielsen 8+7=15 med Malmö i Elitserien
Wennerberg 1+1=2 med Modo i Elitserien och 5+5=10 med Björklöven i Allsvenskan
Warg 1+3=4 med Modo i Elitserien

Ingen motståndare får mardrömmar när de ser Timrås laguppställning iår. Timrå saknar MÅLSKYTTAR. Allt annat än en 11 eller 12 plats blir bonus.

Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Måste bara få säga att jag lider lite med er, tungt att tappa tre klasslirare strax en månad före premiären, det är bara bryta i hop och komma igen!
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
dr dängroth: 1 aln matjord! Nu är du väl ändå allt bra grätten Kal-Oska, om du inte är nöjd med det? (Fritt efter W. Moberg apropå utvandrande Timråiter)
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
kamsen: Manderville har Kapanen talat gott om i sin moderklubb.
Han kanske hamnar i den klubben.
Dessutom är han kanske lite väl skadebenägen numera(ljumskarna).
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
In Nubben we trust!
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
miiike66: Jo, den internationella bilden av oss svenskar är väl klichéfylld och delvis präntad av Ingmar. Mystiska Garbo etc. Vi är rika,självmordsbenägna, sexuellt frigjorda, blyga,blåögda, punktliga,naiva,inåtvända och självgoda.

Amerikabreven var väl en klar lockelse under nödåren och fortfarande är det många som flyr de magra svenska fälten och utvandrar till mer bördig hockeyis på andra sidan atlanten...
Får se hur de lyckas.

Återstår att se om "guldet blev till sand" som det sjungs om i visan..
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Jahaja. Sök inläggsfunktionen verkar inte funktionera så då skiter jag blanka faen i vilken rubrik detta viktiga meddelande hamnar i. Slit det med hälsan, hälsa ofta på Ingmar - heja heja...

Den här inlägget är tillägnat Ingmar Bergman, en av film, hockey och teatervärldens erkänt bästa regissörer. Bergman har inte varit inblandad i skapandet av Timrås gb - även fast man kan tro det. Vad gäller Timrå IK:s hockeybiografi kan jag därför utan skönmåleri objektivt granska händelserna...

Min förhoppning är att med detta inlägg kunna väcka nyfikenhet på Ingmars verk bland de som endast känner till den mytomspunne figuren Bergman och samtidigt stilla kunskapshungern hos de redan intresserade som vill veta lite mer om hockeyångest.

Skriv gärna till mig och säg vad du tycker om detta inlägg, vad som saknas eller vad som kan göras bättre. Adressen till mitt brevkonto hittar ni inne på min pres...

”Och när Lammet bröt det sjunde inseglet uppstod i himlen en tystnad, som varade vid pass en halv timme. Och de sju änglarna, som hade de sju basunerna, gjorde sig redo till att stöta i sina basuner.”

(Uppenbarelseboken 8:16)

Timrå IK är dom bästa - heja heja MoDo o Brynäs...!
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Redhat: Nordgren har ju bara fått ett tryout kontrakt enl honom själv. Kan vara tillbaka snabbare än vi tror samtidigt som jag önskar honom lycka till!
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Dream Team: Bittert som fan detta, NHL plockar ju allt dom kommer över. Det blir ju som att gå och se på allsvenskan i vinter nu. Det är tamefan omöjligt att säga vilken placering vi ska komma på i år nu. Alllt från fågel till fisk, åven om det luktar mest fisk just nu.
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Undertecknad såg faran med Gunno för nästan en månad sen. Ett inlägg postat den 30/7 berättar följande:

"

Det nya NHL-avtalet som blev klart nu i dagarna innebär ju en risk att spelare med kontrakt ändå kan komma att försvinna före den 15 augusti. Niklas Nordgren är ju draftad av Carolina Hurricanes och han står med på TSN.ca som "Next in Line" (The next most likely young players to compete for a spot), på en lista över läget hos NHL-lagen. Dock är det väl bara spekulationer såhär långt, men man vet ju inte riktigt var statusen hos lagen "over there" ligger såhär långt..."

I diskussion med JimmyH kom vi dock fram till att vi nog kunde lugna våra nerver tack vare att det saknades en NHL-klausul i kontraktet. Nu verkar ju förhandlingarna om just detta gått blixtsnabbt, för allt det här kom ju minst sagt som en stor överraskning! Bittert som fan, i vilket fall, även om den värsta ångesten släppt lite sen igår kväll.

Forza Timrå, i med- och motgång!
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
RocknRolf2: Det är väldigt tyvärr..

Maken till underbar spelare..
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
RocknRolf2: Han borde väl vara aktuell nu, tycker jag, om han inte är skadad, sen kanske han kan ta med någon polare.....
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
kamsen: Har ingen aning vad som händer med Manderville. Men har på känn att han inte är på väg tillbaka (tyvärr)
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
RocknRolf2: Vad hande med Manderville?

Skulle inte han vara intressant nu kanske..

Eller har jag missat att han inte längre är aktuell nu..
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Pust, gårdagens frustration har släppt något.. men nog fan sov man dåligt i natt.
Jag är bönhörd, Nubben vill ha tag på minst 2 nya forwards. kanon!
Leta över hela världen? Spelare från alla länder utom Ryssland är med andra ord aktuella. Intressant
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Helg Ernest: Jo jag skrev det tidigare......
Kommentera


Sv: Ang Nordgren
Rox: Appropå förhandling, så förhandlar TIK med Lasse Jonsson för fullt.
Enl. Dagbladet.
Dom får nog omskola honom till forward. Speeden har han ju i benen.
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Jompe: Han är under förhandling....
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Vart hamnade Zetterberg egentligen? Detroits hemsida har honom som "unsigned restricted free agent".
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Måste säga att trots jag inte är Timråsupporter så måste man tycka synd om er.Att tappa tre av sina bästa spelare (Nordgren, Jonte,Hagos) så här nära in på ES-starten kan inte vara kul.

Lycka till i vinter, hoppas att man får träffa några av er i Coop eller E-on.
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Bragd-Birger: Å andra sidan - en svag glimt av ljusning synes vid horisonten. Nordgren ska lyckas få ihop ett kontrakt först. Något jag inte alls är säker på att han lyckas med. Han är ingen 3:e/4:e linjespelare, utan måste få en offensiv roll för att göra sig själv rättvisa. Frågan är om han kommer att kunna knipa en sådan högprofilsroll?
Jag är skeptisk.
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Helvete så tungt. Men egentligen borde man knappast förvånas. När spelare som Robert Nilsson, Loui Eriksson, Alexander Steen, Grossman, Fernholm m fl plockas över vore det närmast mirakulöst om en b r a spelare som Nordgren lämnades ifred.

Men jistanes, sicken bitchslap. Och vilken jävla baksmälla det ser ut att bli, efter 'NHL-festen'. Undrar om det var det här scenariot Hockeyförbundet såg framför sig när man villigt lät sig bli urinerad på av NHL:s 'förhandlare' ?
Ju mer jag tänker på det, desto aggressivare blir jag. NHL är inte ens coola nog att köra ett corleonskt 'offer you can't refuse'-tugg. Det behövs inte.
Jag ser istället en dramaturgi hämtad från fängelsefilmer: nykomlingen som blir ansatt i duschen av den ärrade, svårt tics-drabbade muskelknutten. 'Bend over, boy...låt mig förnedra dig ordentligt först, sen blir det vaselin de närmaste två åren'.

Ryssarna ska ha cred för sin inställning. Det må vara idiotiskt, men dom står i a f inte frivilligt i parterr. Vad fan spelar det för roll vilka regler som gäller nästa år? Man har ju redan dammsugit skiten ur elitserien.

Nä, den här smällen tog. Hur fan ska Nubben klara upp detta? Med både Hedström och Nordgren borta - samt en fortfarande vakant förstecenterplats - ska i princip 80% av Timrås offensiv värvas ihop på mindre än en månad. Hur i helvete ska det gå till? Halva elitserien är ju redan ute i samma ärende.

Fy fans jävla skithelvete!
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Baker: Jo, och Jonsson vill de oxå knyta till sig....
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Nubben har strategin klar...

"Nu kollar vi över hela världen, och nu är det fler än en spelare vi pratar om. Två forwards ska vi minst ha, säger Norberg."
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
RocknRolf2:
Efter att ha läst dagens ST angående Nordgren är jag inte lika oroad ändå.
Han har mer eller mindre ett Tryout kontrakt, han skall nu över för att försöka ta en plats i NHL, fixar han inte detta så åker han hem och spelar med TIK och kommer då att SÄNKA sin lön gentimot det kontrakt han hade, allt för att TIK nu skall kunna leta en ersättare om han blir kvar där.
AHL är inte aktuellt, Dom är tydligen några spelare som skall kämpa om ett kontrakt där borta.
Egoistiskt sett hoppas man att han inte fixar det, då får vi en "billigare" Gunno som kommer tillbaka, frågan är väl om TIK kan behålla transfersumman ändå?
Gunno kan vara här igen i Oktober......
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Run On: Jag tycker inte bonuspengarna skulle "brännas" om dem innebär att det går att få hit "riktigt" tunga namn (räknat europahockeyn). 2.5-3 miljoner per spelare är mycket, men åt andra sidan låg väl knappast alla dessa spelarförluster i Timrås strategi heller. Kolla dem största klubbarna i Sverige, dem har haft spelare som kostat däromkring i flera år. Varför skulle inte Timrå kunna ha det om utrymmet finns? Men visst kan det säkert gå att hitta ett par bra forwards med liknande spelarbudget som nu, så länge dem är värdiga (!) ersättare så gärna för mig.

Hursomhelst ser jag helst att det kommer namn så fort som möjligt så de hinner installera sig osv. Men visst, det är ju fortfarande en månad kvar till seriestart, där är väl den riktiga deadlinen.
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
RocknRolf2: Klart att de skall ersättas inget snack om det, men inte lär det göras i natt.
Tror nog inte att det ligger i Timrås strategi att lägga 2,5-3 mille i spelarkostnader per spelare. Att bränna alla bonuspengar är korkat när det förmodligen går att täcka upp för förlusterna med liknade spelarbudget som innan.
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Run On: Jaha, och vad har jag sagt som är så galet då?

Mitt budskap i alla dessa upprörda inlägg:

1: Timrå bör ta hit minst 2 etablerade nyförvärv, gärna så fort som möjligt
2: Timrå bör använda de intäkter som nhl-förlusterna innebär vid värvningarna (vilket är en rejäl slant)

SÅ hur FAN kan kassan bli tom när alla nhl-pengarna egentligen är bonuspengar? Självklart ska dem inte värva för mer pengar än så, men dessa intäkter har dem ju råd att satsa, föreningens ekonomi var ju inte alls i någon fara även om Nordgren och Hedström stannat (och vi inte fått stålar för Hagos).

Lägg ner KÖP KÖP säger du? Lustigt att Thomas Johansson, klubbchef i Timrå IK inte gör det. "Försvinner Nordgren måste han ersättas". Det är väl att ändra strategi?

Men visst Run On, att ta hit 2 etablerade namn för dessa nhl-pengar så fort som möjligt, det är bara trams....

Suck
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Kevin O Shea: Eller varför skulle inte Hannes Hyvvönen kunna få en nystart i Timreå? Han var väl på gång för någon säsong sedan då han inte riktigt fick till det i Löfbergs.
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Jag hade inte tänkt behöva registrera mig på HS men nu tycker jag att det snackas för mycket trams, speciellt från RocknRolf2.

Timrå kan inte ändra sin strategi totalt bara för man förlorat någon spelare.
Det funkar inte att slänga ut hur mycket pengar som helst på spelare för att täcka upp förluster, det finns gränser och de är innan kassan är tom.

Klubbledningen som har sett till att laget är så pass etablerat som det är vet nog bäst hur de skall handla i denna situation, inte du. Så lägg ner KÖP KÖP nån vecka iaf.
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
orion: Va f..n säger du gammle man !
Om man får tro den filosofi som rådit här i flera år.
Så är målsättningen att hålla sig kvar i ES
Låta pengarna växa och om 10-15 år bli en "Stor Klubb"
"Nubben " är ju helgon förklarad, så han kan säkert hitta
någon ny "Supertallang". ( Har han testat Finska Div2 ?)
Det finns ju ett ordspråk som hete.
Att handla billigt , blir dyrt i längden.
Var reggar man sig för "Katterna" ?
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
RocknRolf2: Pasi Saarela och Kimmo Kuhta ? 60 mål tillsammans !!!
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
RocknRolf2: inte ironi, orion, fast det är snubblande nära att stava fel där...
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
orion: träffsäker ironi nu igen?
Kommentera

Sv: Ang Nordgren
Själv har jag idag tecknat medlemskap i Sundsvall Hockey, jag tror inte på Timrå IK längre! Dom har ju inga spelare kvar, ja sexton sjutton stycken då, och ett par dåliga målvakter!
Är det inte dags att skaffa en målvaktstränare, förresten?
Yannick Tregaro kanske!

Endera dagen slutar dom väl med den vackra örnen också, jävvla amatörer!
Kommentera

« · 568324 · »