1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581320 inlägg · 6216 ämnen

##Ångestfyllda kommentarer##

« · 1402461 · » Till forumet


Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
ersson: Den enda glädje jag har haft av Pikken är väl den att jag kan hota mina barn med honom. "Är ni inte snälla så skickar jag Pikken på er".
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Simmalugnt: Eller den här; Somliga vårdar sina SM-gulddrömmar. Jag drömmer om att få en vårdare.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Johnny Rådepp: Det där ryktet är väl endast ett påhitt så som jag förstått det. Med det sagt så är dock inte Pikken ovärderlig, vi skulle tämligen lätt hitta en annan mer målfarlig spelare för samma lön. Eller vad säger ni?
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Simmalugnt: I Finland så finns det etanolbilar som drivs enbart på förarens utandningsluft.

Förrseten, är det nån som hört hur det ligger till med Pikken? Hörde nåt rykte om att han skulle dra?
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Johnny Bravo: Själv så är jag rätt så osäker på om vi nånsin kommer att få uppleva ett SM-Guld.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Simmalugnt: Det enda jag är saker på är osäkerheten.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Johnny Rådepp:

Förr tyckte jag att jag hade svårt för att bestämma mig. Men nu för tiden är jag inte så säker längre som Woody Allen sa.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
popupman: Njaa, jag är skeptisk till att det egentligen är så pass javla braa. Jag har också svårt att föreställa mig ett hockeyforum utan alla dessa hypotetiska diskussioner. Under tidigare säsonger med Timrå IK inblandat hade jag ofta svårt att bestämma mig. Men nuförtin är jag däremot både osäker och tveksam till var vi står.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Johnny Rådepp: Sammanfattningsvis:........så javla braa....!!!!
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
"Om Ingmar Bergman hade hamnat på en sedel, då hade man minsann kunnat prata om en skuldsedel som ger ångest."
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Natten har knappast givit någon värme alls, och i gryningen förebådar solen sin ankomst genom ett kallt vindil över den färglösa ispisten.

TIK:aren halvligger över några tallruskor utbredda på ispisten. TIK:arens ögon är vidöppna och rödsprängda av för litet sömn.

Delar av klacken däremot sover sin väpnarsömn under tunga ZzZzZnarkningar, vissa har somnat där de fallit ner från läktaren. Deras öppna munnar gapar mot stålbalkarna i taket där Strimmas ande svävar i det tysta.

Örnjävlarna vaknar vid det plötsliga vindstråket. De sträcker törstiga näbbar mot ispistens vita matta. De är magra och illa medfarna precis som sina upphovsherrar.

TIK:aren har stigit upp och gått ut på den sköra isen, sköljer sitt sönderbrända ansikte under Zambonins öppna vattenkranar och de såriga läpparna.

Delar av klacken vänder sig i sömnen, den jämrar sig och river sig häftigt i kvalserieskägget. Ett fult ärr mitt på läppen lyser vitt genom smutsen. Tänderna är utslagna - någon, försök "Titta" om ni kan hitta dom.

TIK:aren återvänder till ispisten och faller på knä för universums härskare. Med slutna ögon och rynkad panna förrättar TIK:aren sin morgonbön. Händerna håller TIK:aren hårt sammanpressade och läpparna formar sig till ohörbara ord. TIK:arens ansikte är sorgset och förbittrat.

TIK:aren öppnar ögonen och stirrar rakt in i solen, som vältrar sig ur den disiga Bottenviken likt en uppsvälld döende örnjävel. Himlen är grå och orörlig, en kupa av bly. Ett moln står stumt och mörkt vid västra horisonten.

Högt uppe, knappt synlig, ligger en örnjävel på orörliga vingar. Hans skri är främmande och oroligt.

TIK:arens stora tall lyfter på kronan och susar o dusar. TIK:aren vänder sig om.

Bakom hans rygg står en mörkklädd man. Hans ansikte är mycket blekt och han håller händerna dolda i kappans vida veck.

Vem är du?

- Jag är Döden......
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Kattgubben: Jag saknar ord. Blubb - blubb - blubb....
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Johnny Rådepp: Jag tycker det har passerat ångest och övergått i apati. Det enda som fattas är sondmatning eller dropp i båset.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
"1893 målade norrmannen Edvard Munch tavlan Skriet. En tavla som skulle bli historisk, inte minst p.g.a. sitt utseende. Tavlan är nämligen inget vidare snygg.

Enligt Iris Muller-Westermann, intendent på Moderna Museet i Stockholm, är tavlan 1900-talets mest expressiva målning. Men om den är så ful, hur kan den då vara så pass känd?

- Den behandlar den existentiella ångesten, där Munch verkligen vågade visa att han som man också var rädd. Tavlan behandlar frågor som maktlöshet och ångest i livet, säger Muller-Westermann till DN."

Varför använder man inte den gamla norska målningen i nåt tifo-arrangemang, ijenklingen? Tavlan står ju för ångest och maktlöshet...

Gonatt!
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Mkt som gick fel denna matchen :-( jävla Ryssjävlar
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
USCH FY BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ äckliga ryssjävlar!!!

Hockey är inte en rättvis sport......
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Tyngsta förlusten sen Poltava... ryssjävlar!
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Hahl Bundy: fina bilder på AB och Exp första sidor, fy fan vad tungt, stackarn!
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Ambroo: Ska sorgen aldrig ta slut? Att se Anton sitta där gör så ont att det finns inte. Hockey är en grym sport.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
En värvning av Sonnenberg imorn, snor medalj från Kanada i övermorrn, så kan jag nog rycka upp mig.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Laken: Man glömde snarare att hissa flaggan. Det var långt till normal nivå och så typiskt svenskt att vara sämst när det gäller. Naturligtvis så lider man nåt så in i helvete med Lander, men att hylla insatsen det kommer jag inte att göra. Jag är mer besviken än att jag tycker synd om dem.

Apropå Lander förresten. Han var verkligen seg idag och jag tyckte även att tendenserna fanns där mot tjeckerna. Med det sagt så undrar man ju om TIK:s barmarksträning är aningen tyngre än motionsbingo.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Olle: Hoppas på arg som fan och spöar upp halva jävla timrå innan dom ens hunnit ut på isen - döda timrå spelare!!
Kommentera


Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Foyn: Eller så kommer han hem skitförbannad och revanschsugen, det är svårt att säga på förhand.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
JVM-laget föll med flaggan i topp, det gjorde inte Timrå...
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Lider med Anton, att sätta pucken i kryssribban där är ju givetvis sinnessjukt jobbigt, och när han satt så där knäckt mot sargen så tänkte man ju att så där kan han sitta efter denna säsongs slut om vi har otur, blytung riktigt blytung förlust mot ryssland som vi SKA slå, sen när man hör att ryssarna pekar finger och hånar svenskarna efter gör ju att man blir enormt frustrerad och arg.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
nectis: Ja bilden av Lander sittandes vid sargen ger mig kalla kårar...
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
superfalle: Jaha, får vi hem en mentalt knäckt Lander nu också? Det gjorde så jävla ont i mig att se honom missa och sedan sitta ihoprasad mot sargen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Nu får väl Timrå hem en Anton Lander med sänkt självförtroende också
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Foyn: japp .. de kommer att bli ens död de här . vilken djävla skitsport .
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
DJ Hemp: Så jävla trött på hockey nu att jag kan spy !!!!
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
mikenomad: Kopierar från BIF boken eftersom jag vet inte var han hittade detta.
Men hade Linkan gjort så här så hade det blivit ett än värre ramaskri.

"SSK svarade för en riktig blunder     
  i går. Klubben presenterade stjärn-   
  spelaren Yanick Lehoux på sin hem-   
  sida, trots att nyförvärvet ännu hade
  kontrakt med schweiziska Ambri Piotta.
                                       
  Nyheten låg ute på hemsidan, men togs
  sedan bort.                           
                                       
  -Han ska höja vår offensiv, ska SSK:s
  sportchef Per Nygårds ha sagt i ett   
  pressmeddelande.                     
                                       
  Lehoux har en klausul som ger honom   
  rätten att säga upp kontraktet med   
  Ambri Piotta innan den 31 december,   
  men det hade han inte gjort.         
   Inrikes 101 Utrikes 104 Innehåll 700                                         

65selander "   

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Hahl Bundy: Tack! Det räcker så.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Hahl Bundy: som vanligt så är dina inlägg helt fantastiska . haha . man blir nästan tårögd . kungen av sentimentalitet . i love it
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Jag satt där igår med mina kompisar o ungarna, vi satt där hela familjen, framför TV:n.
Vi satt där med våra hjärtan i kupade händer, som vi fans gör, opartiska, passionerade, förälskade...
Idioter är vi...

O så kommer detta Röd-Vita lag ut o spelar...som...som släckta fyrar...
Det kan vara det bästa jag sade under de två timmarna vi satt o kollade på matchen.

Jag hade mardrömmen på ögonlocken hela natten.
Jag har haft skräcken nära, nära hela dagen. Jag har haft det på känn.
Skamligt, Timrå!
Timrå spelar utan fart, utan finess, utan fantasi. Man spelar släckt.
Ingen lanterna någonstans, som ett spökskepp på djupt vatten.
Det finns inge guide, ingen Lander, ingen Erixon, ingen Sonnie.
Det finns bara kramp.

Jag har plöjt ner allt mitt känslokapital i det här förbannade laget.
Jag har lagt all den här sommarens frid i händerna på Perra Johnsson.
Det är en stor skam att spela som man gör o förlora mot AIK o ha inställningen att ”Bara överleva.”
VA!!??
Det här är värre än nånting annat.
Timrå är sämst i ES efter sina förutsättningar.

Perra hävdar efteråt att lag inte hade turen med sig. Skitsnack!
Stå för dina val istället, Perra.
Säg så här:
”AIK är rankat sämst i hela ES. Vi har ett bättre lag. Vi borde slå det här laget med minst 3-1. Minst! Vi är bättre. Att vi inte gör fler mål är ett bevis på att jag coachade fel Igen!Jag borde aldrig ha gjort som jag gjorde.”

Om du hade sagt så Perra så hade du varit en modig man.

Jag satt där i igår försökte hålla känslorna och svordomarna under kontroll.
Det är som att se sin älskling fyllehångla med grannen.
Det är som att bli bedragen. Det är som att vakna på morgonen med en vinstlott i fickan och sedan upptäcka att någon snott den, löst in den, och hämtat pengarna.
Det är som att skriva världens vackraste roman och glömma hela högen med papper på tåget och en månad senare se en annan sno äran med sitt namn under titeln...

Skit Timrå. Jag hatar att jag älskar er.
Jag styr inte över mina känslor. Jag blir en idiot. Jag vet det.
Min enda förhoppning är att alla ni som själva älskar en tröja, en färg, ett land och ett lag vet hur det känns.
Ni är som jag och jag är som er.

Så här sänkt har jag inte varit sedan jag blödde näsblod på Kompisens täckjacka av den psykiska stressen mot Modo i sista kvartsfinalmatchen då Svarten avgjorde

Det var ett hav av släckta Röd-Vita fyrar igår.

Kära Timrå IK o våra finska Vänner i form av Hirso o Jokela liksom Perra.
Om ni alls bryr er om oss som älskar er så packa era väskor o lämna laget efter säsongen o Åk hem till Finland o Värmland igen el. slå SAIK borta med 4-0, DIF borta med 4-1 o FBK borta med 4-3 och tvätta den här skammen ur kläderna!

Min Kärlek till det här laget är starkt.
Jag älskar Timrå IK.

Men kärlek som är blind är ingen kärlek!
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Den här tråden har fått en egen låt.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Jockz: Ja och Tjobba Nänsen
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Jockz:

Får han plats i grejerna fortfarande?=)
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Fan in med Huss nästa match, han kliver in i första kedjan och smackar upp den i taket. Han skulle fan i mig platsa.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
uhahl: Du vinner kvällens tröstpris i denna tråd för kvällens hittils mest ångestfyllda och deppiga inlägg.

Det blir en skvätt byxvarm explorer vid lämpligt tillfälle.

Nu ska jag ringa till det mest lönsamma företaget i Timrå och köpa ännu mera ångest.

Utgår från att alla tik:are har tfn-nummret till:

Timrås leg. GRÅTERSKOR.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Hahl Bundy: Kände bara att det var alldeles för roligt i den här gb:n nuförtin. Självklart så kliver jag då in och råsabbar för alla glada positivistjävlar.

Timrå IK - Back In Black
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Johnny Hazard: Vid ångestladdade surströmmingstävlingar äter man bara rens!
Janne hittar en ny jätteinkomst, köper upp hela Timrå, greppar rodret med glädje och glömmer att Crippe gav sitt sista krut i klubbar gud glömde...
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Smokey: Helt rätt, fel rubrik, ingen som helst ironi. Att jag skrev under den här rubriken var enbart för att den var "hetast".
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Smokey: Okej, och på den enormt jättestora scenen så uppträder finnarna, dock utan Koskenkorva, för kom ihåg, det får inte bli för roligt. Rötjut får det bli att skölja ner suringarna med.

En rejäl surströmmingstävling med Oskarskungen Söderström som enfaldig domare, till sin hjälp har han självklart Canal+kommentatorerna Anders Nilsson och Åke Unger, det tror jag blir lagomt grått och trist. Kanske bjuder vi också in Crippe, Moe, Hanson mfl, vi får se....
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Hela jävla föreningen stinke, fattar inte hur de kan få ett enda företag att sponsra denna div 5 förening.-
ingen verkar kunna säga i från.
Klacken står och maler sin genuint tråkigt och sorgliga ramsa(vi är Timrå ....
Till ett gäng spelare som garvar arslet av sig varje månad när pengarna trillar in.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Johnny Hazard: Härligt att du är tillbaks! Nu börjar det bli riktigt svart. Back in the good old days, man!:-)
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Pätr: Utgår från att rubriken på deitt senaste inlägg bara är lite fel och inte ironi?
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Johnny Hazard: busigt att trimma ;)
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
Om Sonnenberg ansluter vill jag se en längre lösning med honom. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att han som andretränare i klubben efter avslutad karriär.
Kommentera

Sv: ##Ångestfyllda kommentarer##
T T: Tamilda är en jävla copy cat;)

Men hon kan få leka med "veckans klubba" i vuxentältet.

Vem leder grågubbeparaden?
Kommentera

« · 1402461 · »