1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599422 inlägg · 6212 ämnen

Anti-Virus?

Sv: Anti-Virus?
Timrårocker: Det är ungefär som du skrev "Linköping gör en bra sak så är det timrå som är dålig men om Tik gör en bra sak så är det bara bra men linköping gjorde inget dåligt"

Ett tillägg till detta är att om TIK gör något bra är det tur. Enligt virus är det ju tur och tillfälligheter att TIK leder matchen.

250kg kärlek: PRECIS!!

dagens virus citat:

"nu ska puckuslingen in" "NEEJJJ" när LHC missar mål,, "nu kanske den förlösande pucken sitter" i power play LHC ,, "detta får inte hända" efter målet i3 mot 5 virus analyserar det länge om vad LHC gjorde för fel innan han kort säger "ja det var bra av andersson". detta är bara ett axplock från dagens match!!!

Red Rocker: Fler och fler har skådat ljuset. Borde inte någon i ladningen för C+ också kunna skåda ljuset?  =P

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

sparka Koskinen, jävla sopa!

känns igen torsk i sudden

HELEVTE!!!!

RocknRolf2: Vad f-n håller karln på med?!

känns igen torsk i sudden

Vad fan gör dem i slutet? sämsta jag sett. Nä fyfan, vilket hån mot Johan Andersson...

2 poäng de senaste 5...

hoppas det slutar våran väg i någon match

Nu kan det verkligen dröja innan vi vinner något. värre bortbjudning av en match var det riktigt länge sen jag såg.

Skäms för fan!

Även om denna match påminner om Brynäs matchen skiljer den sig på ett väsentligt sätt Timrå orkar i denna match och är det bättre laget även i 3:e perioden vi tar 2 poäng ijkväll surt att

RocknRolf2: Grattis.

Red Rocker: Yess sa ju det

snyggt mål, men fortfarande en pinne åt helvete. Så jävla dåligt.

Koskinen borde få böta en halv månadslön eller nåt

JAAAAAAAAAAAAA

Red Rocker: ....surt att tapp en poäng skulle jag säga!!!

RocknRolf2: 3 poäng sista 5, blev det.

Dream team: mm.. två poäng och överlag en hyfsad match. Men avslutningen sticker som fan i ögonen. Vad hände med disciplinen?

Vi vinner tack vare ungdomlig entusiasm.

Andersson, Sundh och Regin bäst idag, lätt

Har k.k tappat allt efter skadan?

...och Laine bör lära sig offsideregeln

RocknRolf2: Coolt med Andersson. Han har väl i bara matcherna mot LHC gjort dubbelt så mycket poäng som han gjorde på 2 säsonger i Linkköpings håkky klöbb :-)

RocknRolf2: Tja, på tal om felaktigt trådval så är det faktiskt fascinerande att lyssna på Virus. Sedan hur länge har han varit anställd som personlig psykolog åt Linköpings HC?

Han har inte heller vett att ge Timrå beröm för att man gör mål i spel 3 mot 5. Där är det istället synd om LHC, och han betonar hur mycket otur som ligger bakom målet. Hur vore det att lyfta fram det som faktiskt gjordes bra? Pinsamt, Virus!

nixXz: Nu ska jag inte börja "kallköra" någon motorsåg men hade inte Kalle lite problem redan ifjol med skador och vikande form i kölvattnet av dessa?

jo tycker jämt att han har varit skadedrabbad! ne kör moe ist

Dream Team: Jo, jag har också svårt för Virus. Han verkar tycka att "så länge man är bortalag så gör man det bra även fast man gör allt sämre" eller nåt åt det hållet.

Överlag tycker jag det ofta är rätt outhärdligt att lyssna på svenska hockeybisittare eftersom de alltid ska vara så inåthelvete gnälliga. Wikegård och är också en jävelsk gnällspik

Känns ändå tungt att ha slarvat bort tre poäng i de två senaste matcherna

En fråga så här innan Seinfeld på femma.

Hur i helvete kan kenta köra med Styf på backen istället för Moe som varit riktigt bra dom senaste matcherna? Styf har ju gått från hårt jobbande back till värsta sortens glidare. Och Timrås spel bygger ju knappast att att vissa skall glida om kring.

Per HApps: Frågan är berättigad. I dag var väl inte Styf planens gigant direkt. Näe, hade nog kännts bättre med Moe där.

Per HApps:
Bättre att fråga Kenta.

RocknRolf2: Spela själv gubbdjävul!

idag var det inte många som spelade TIK hockey,känns bra att Warg är på G och även den där snabba tjecken

HerminatorJr: Allt är inte bra jämt och man måste få kritisera de egna vid dessa tillfällen. Man får inte ge bort en ledning som TIK gör idag. Det var helt enkelt bedrövligt försvarsspel både vid straffsituationen och framförallt vid kvitteringen. Inte blir det heller bättre av att man slår av på takten när man har chansen att definitivt avgöra i de två powerplay som man har under sista delen av tredje...

Per HApps: Styfen är nonchalant och bedrövlig dålig i egen zon. Vid offensiva blå slarvas det som oftast vilket får till följd att han drar på sig många onödiga utvisningar. Han har haft en tung säsong hittills och det skulle förvåna mig oerhört om han återfinns i nästa års upplaga av Timrå IK.

Ambroo: Det mest pinsamma är att man inte ens vågar gå till anfall i PP de sista 10.
2-3 man anfaller och backarna stannar i egen zon och säkrar en eventuell kontring - resolut PP och matchen hade varit "stängd" och avgjord med 4-1

Har nyss kollat highlights på hockeyligan och KK:s instats innan straffen är bland det BEDRÖVLIGASTE! Jag tyckte jag såg situationen bra live, men när jag vevar reprisen så ser man att det går i ultrarapid även utan den... Hans byte vid 3-3 går inte heller av för hackor. Tacka domarn? Tacka Kosken.

Ambroo: Kan bara hålla med.vad hjälper det att ha en lång klubba! när benen står stilla.. förstår att man åtminstone teoretiskt iallafall vill ha igång dessa ben o därför matchar som man gör.. men det kommer knappast att ske så hellre Matcha Eric Moe istället där utvecklingen verkligen går tydligt brant uppåt..
och han också gjort sig förtjänt av att spela på sex backar.

RocknRolf2: Det är skamligt gjort av Kenta vilken tilltro han sätter till 30+-arna i laget. Blir inte Koskinen bänkad i nästa match blir jag flyförbannad alltså. Hur motiverar han att Moe får sitta på bänken sett till vad han har presterat. Det är ju smått fantastiskt att gamla meriter tycks vara det kriterium som får agera vägvisare och vara en måttstock för laguttagningarna.

Vad i hela fridens namn har du emot egenproducerade talanger från Medelpad Kenta? Jag blir mörkrädd alltså.

Titta på Mats Hansson, han spelar mellan 26-28min i varje match för Kalpa i FM-Liigaa i Finland.

Det kan inte bara vara en slump! Jag har snart slut på argument alltså. Kan någon arma själ väcka ledningen i Timrå så det inser vad som är på väg att hända?

SKROTA JUNIORVERKSAMHETEN OM DET SKALL FORTSÄTTA SÅHÄR! Eller renodla den för guds skull.

Juniorhatet är utbrett i Timrå. Men nu får det vara nog. Jag står inte längre ut med att se på den här misshandeln av våra råvaror.

Är det verkligen ämnat att vi skall göda klubbar i Södra Sverige med våra förmågor? Är det inte meningen att vi skall ha egen vinning utav dem?

Det finns ingen som helst logik längre i resonemanget kring att våra egna inte håller måttet!

Tacka fan för det när det får göra 1-2 byten per match och vid minsta lilla misstag placeras i frysboxen medan toleransnivån verkar vara oändligt lång för våra hitvärvade spelare som dessutom gör bort sig gång efter gång efter gång...

När dessutom en del juniorer lämnar föreningen innan de ens uppnått seniorålder så borde varningsklockorna ringa!

Det är alarmerande! Hockeyn i Timrå blöder!

Jag lägger pannan i djupa veck!

Suck.

ernie eagle: Med Moe håller jag med dig. Men spelare som spelar alla matcher i J-serien ska man vara försiktig med att matcha för hårt i ES. Riskerna är större än vinsterna. I så fall ska spelaren avstå J-matcher och J-träningar. Det tror inte jag händer iaf..

ernie eagle, m.fl.

Är det bara jag som gillar läget, och tycker det går bra för Timrå IK?

friskan: Jag håller med!!!! Tydligen är vi skitdåliga, leder bara ES, massor av skador men gnetar till oss poäng ändå......fan vad dåliga vi är!!!!!!!

ernie eagle:

Kan bara instämma, Sanny o Moe har ju spelat riktigt bra tillsammans. Nu kom Kalle K in där. Det måste väl vara bättre att matcha in Kalle K långsamt efter skadan?

Laine har fötvivlat svårt med balansen, känns som om han väger för lätt i närkamperna. Men är ändå ett mycket bättre nyförvärv än Machulda.

Snacka om att kasta pärlor för svinen. Vilken flopp värvning. Antingen var han skadad redan när han kom (vilket är troligast) Eller så har han fejkat skada för att han var i så usel form. Nä nästa vecka hoppas jag han sitter på ett plan till Prag.

Skulle även Timo Pärssinen bli borta längre än beräknat så värva Jason Krog, eller Petr Tenkrat klass. Annars kan det lika gärna få vara.

Tycho: Oscar Johansson då? Han är snart förlorad för Timrå. Känns som att man statuerar exempel där för att det är Thords pojken. Han skall minsann inte ha några gräddfiler in till A-laget. Han blir inte bedömd på lika villkor.
Men det är ju mysigt att se honom slå igenom i ett annat lag. Jättemysigt.

ernie eagle:

Sedan är det ju inte lätt för Österholm när han bara får ett byte i matchen. Men av det jag har sett av honom, så undrar man om det inte finns någon annan junior som skulle kunna vara intressantare???

friskan: Det finns en morgondag också vilket väldigt få tänker på nu. Skall vi gå samma fälla som Brynäs. Förlita oss på gubbarna jämt och ständigt och se på när det blir dekadens och förfall. Man måste tänka långsiktigt.
Det går fort i den här branschen. I Gävle krävdes det en man med hårda nypor för att återupprätta statusen igen. Kom ihåg var ni läste det först.

Talangscouten: Niklas Sjölund som satt på bänken igår skulle varit halvintressant.. Han gjorde ju mål i SCA cupen också..

Sen i onsdags så gjorde han 3+1 för J20 i segermatchen mot Modo (4-1 vinst)

friskan: Tja... du har en poäng där. Får väl rannsaka mig och andra. Vi får vara observanta så vi inte hamnar i pösmagade FBKfans-facket.

ernie eagle:

Visst är det värt att diskutera.. Men att orka bli såupprörd som du och många andra härinne!?!?!

Egentligen vet vi aldeles för lite för att kunna uppröras så rejält över ditten och datten. Det mesta bygger ju på antaganden och spekulationer.

Visst.. Moe spelade inte en enda sekund i går. men..
Ingen av oss vet egentligen varför..
Han kanske hade ont i en fot, ryggen eller en släng av nackspärr?
Kanske hade känning av magsjuka?
Kanske inte hade Kentas förtroende?
Tja???
Vem vet??
Uppenbarligen ett antal hockeysnackare..

Det finns en hel del skribenter här inne som är väldigt insatta.

Som vet exakt vad Machulda tjänar...
som vet varför Moe inte fick istid i går...
som vet hur mycket Jonte tränade i somras...
som vet hur mycket istid Strålman anser sig palla...

Det är mycket kunskap här på HS .. Men ingen verkar vilja berätta exakt...

Vad machulda tjänar...eller...
SKÄLET till att Moe spelade 0 sek i går.. eller..
HUR MYCKET Jonte tränade i somras... eller...
HURUVIDA strålman VERKLIGEN anser sig sliten...

Allt detta är (tror jag) bara spekulationer...

På det stora hela känner jag mig ganska trygg som TIKare, med Nubben, Kenta o Micke vid rodret.
Vi leder serien, trots skadeläget.
Sett över 60 min, 22 sek i går så vann vi två poäng.
Målsättning nr 1 kommer förmodligen att uppfyllas.

Men visst...
Det är ju aldrig för sent att ge upp!

Ingen som har några kommentarer angående Kentas uttalanden rörande sin framtid? Enligt aftonblaskan ska han vara synnerligen intresserad av att köra ett år till.
Ja tack, apselut. Men: våga lira en junior för faen..!

Janken: Den här säsongen är jag inte ett dugg orolig för. Men en verksamhet kan inte vara så bräcklig att man bygger bara från en säsong till en annan eller?

Långsiktighet är en dygd.

« · 790589 · »