1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598906 inlägg · 6213 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
El Maco: Sundsvall har en effektivitet lika skrämmande som våran. Två mål på 36 skott. Illa illa.

friskan:
Ja Maco gör det, sök jobbet som säljare och flytta hem till byn igen

El Maco:
Äntligen en supporter som har lite vyer, och kan detta med samarbete.

Kanske hinner du jobba lite på ett av kanslien också, jag har läst här på hockeysnack att någon tycker det behövs nya ideer där.

friskan: Det vore att ta samarbetet till nya höjder. Jag ska även erbjuda mig att köra ismaskin i Ånäshallen så täcker jag in distriktets tre storlag.

El Maco:
Har du inga löneanspråk är du en säker tillgång i Bobbarna.

Men kan du träna Timrå och spela i Bob Cats?

Åke the Myth: Bobbarna har fortfarande bara 1-0. 10-0 i utvisningsminuter till Boga, 26-5 i skott till Sundsvall i första. 14-åringen har en räddningsprocent på 96%.

Fan, man borde snöra på skridskorna och göra ett försök att få try-outkontrakt med Sundsvall. Jag gjorde tre mål på tre skott senast jag spelade innebandy, de kan behöva någon som jag.

Ambroo: Ett positivt och klokt beslut av Anton. Det sägs att Backlund också är en klok man. Beslut tas i morgon.

Jonte har ingen bra form och bör därför vila istället för att matcha på som vanligt.

Eller vanligt och vanligt. LG Games brukar hålla mycket bra klass. Så det är ju ingen lek direkt. Efter allt vad Jonte gått igenom vore väl det bästa i hans fall att vila upp sig. Det tyck´ja.

Ambroo: Jag tror inte att sjuksäng i Timrå är bättre än Globen.

Ambroo: Det blir nog inget ras för Arboga mot Katterna, dom har inget klös!

Hoppas att infektion inte tar ut all krafterna från Ante bara. Skönt att han får vila iallafall.

Bissett19: Jo, men han verkar klara sig bra. Det känns annars som att debuten görs mot rätt motstånd;-)

Angående Anton så är det väl både på gott och ont. Ont för honom, men gott för TIK.

Ambroo: 1.37 tog det,sen fick han hämta ut pucken ur kassen.

Men eran stjärnback verkar vika ner sej till LG Games

Det var en snygg banner för en gångs skull

kidcox:
Jo men dom har ju klockrena inom organisationen som kan det här med formgivning och förädling av varumärken.

Ta det här med Red Eagles till exempel. Ett förslag från supporterklubben till Bölla om att SK tänkte byta namn till just nämnda Red Eagles.

Nää det var inget bra förslag sa just nämda person som några månader senare presenterade "sitt" förslag att Timrå IK skulle byta namn till hör och häpna Red Eagles.

Så hade nu inte Kennas, Sanka och Granström kommit på detta förslag hade vi fortfarande hetat Timrå IK. Tänk om dom inte..........

orion: Jaja okej då. Jag ger mig. Jag är lite onykter nu. Det skall medges. Malung var namnet och ingenting annat.

När vi ändå avhandlar malungar och malugnar så måste jag få berätta en rolig anekdot från barndomstiden.

Nere på Lögdö Bruk så finns det ju masugnar. Och en förmiddag för många år sedan i början på 90-talet så vandrade jag och min morbror runt i dessa trakter och så säger min morbror, "nu är vi snart vi masugnarna Magnus".

_ Åhh wow vad häftigt! Vi kommer och vi närmar oss gropen och jag tittar febrilt och sträcker på halsen för att någonting se men ger till sist upp och suckar besviket....

"Vart är dom då masungarna?"

Jag trodde förstås att det var levande djur som sprang omkring nere i de där groparna.

Varpå ett garv bröt ut.

Det här med att tröjorna som gick åt på nolltid visar bara på hur dålig den nuvarande styrelsen och anställda inom klubben är på att förädla vår klubbs historia.
Det klart man skulle tryckt upp fler ,man borde sedan länge ha gått tillbaka till sina rötter och sålt en classic collection, det visar bara den här dagen då samtliga 80 Wö tröjor var sålda för den smått snuskiga summan av 700 kronor styck.
Själv hade jag turen att komma över en vilket är det enda jag köpt i supporterväg förutom den vita t-shirten med tallarna på.
Timrå skulle tillhöra en av dom ledande klubbarna inom sovenirförsäljning om man bara hade folk i klubben som kan det här med formgivning eller anlitade ett företag som förstod sig på denna sak.
Idag ställde Timrå upp med en av seriens snyggaste ställ ,det var bara klubbmärket som saknades.
Man kan ju bara hoppas att det är någon i föreningen som gör nåt bra av dagens lärdom.

friskan: Mora var maligna idag, nästan som om dom vore från Malung...typ!

orion:
Malingt , melanom det kan man få av att stå i rampljuset för mycket :)

ernie eagle:
Malugn va?

ernie eagle: den heter möjligen Malung!

orion: Sjukdomen ja, men inte orten där Jofa huserar.

friskan: Malign heter det väl?

ernie eagle:
Kanhända att det var någon i någon Malugn som tryckte dem......mycket möjligt, du har säkert rätt.

friskan: Reebok? Nu var det väl ändå Jofa i Malugn som tryckte dem?

Om priset hade legat på ungefär det halva och om loggan hade utgjorts av "Timrå IK plus två röda tallar", ja då jävlar skulle även DJ ha slagit till! Så mycket kan jag säga. Satan så trist med två torskade poäng, det är vad man i övrigt kan konstatera... :(

Per HApps:
Varför ska NEH ha betalt för Reeboktröjor?

actionleif:
Jag räknade ut att priset motsvarar ung. 20 askar cigaretter och eftersom jag inte röker så förvandlade jag mina "innestående" rökpengar till en fin tröja..........bra va?

Tycker att vi borde ha snott åt oss x-tra poängen.

bänkade man ryno i tredje!

Per HApps:
Tycker som Ola gjorde innan match, att er logo med tallarna hade passat perfekt på dagens W/Ö-tröjor.

Finns det några bilder på hur Timråtröjorna såg ut efter sammanslagningen och namnbytet?

friskan:
Nog fan var det ocker alltid, men NEH skall väl ha 400 per tröja minst.

friskan: Tycker att det känns lite för dyrt faktist.

Varför de bara tog fram 100 är en gåta..

Ambroo:

Ockerpris? Det var ett lagomt pris för en sådan vacker tröja tycker jag.

Per HApps: Det står iaf Reebook i tröjorna, vet ej om NEH har ngt med dessa att göra...

Per HApps: Nej nu ångrade jag mig i samma sekund som jag klickade på besvara. Hur skall vi formulera oss nu då.....hhhmmm

Jag avskyr NEH!

Det var snällt sagt.

Vad är för smurfer som förhandlar fram avtalen egentligen?

Ge mig ett inrett kontorsrum på kansliet som säljare och ni skall få se att det händer grejer.

Suck.

Ambroo:
Det är ju som vanligt då, den största vinnaren på dessa tröjor är med största säkerhet NEH.

Ambroo: Det är skamligt tamefan. Matchstraff till Thomas Johansson, Bo "Bulla" Berggren och Rolf Norrbom. Hur tänker ni egentligen?

Tack skall ni ha för eran omtanke!

Detta var ju jättekul!

...så var det en hyfsad miss av klubben att endast ta fram 100 tröjor och till det priset (700 kr styck), då det ju är ofta som man har så mycket lös slant på sig när man går på hockey och allra helst när det annonseras om detta på förhand... Trots ockerpriset så sålde naturligtvis dessa slut i ett nafs, men vad ska vi andra göra då? Vi som inte hade tillräckligt med pengar med oss, ska vi lägga bud på de matchanvända när de auktioneras ut? Varför tog man inte fram minst det dubbla och sålde dessa för en femhundring? Nu gjorde man 70.000 på det här, men tänk vad man hade kunnat göra om man haft lite tanke med i bilden också...

Finns det någon som har och är fena på 3D-studiomax eller Cinema D4 och är villig att hjälpa mig med en grej? Skicka i såfall ett brev till mig.

Citatet: Hämtat ur Expressen/City; "Hjärtat slår lite snabbare, det känns nästan som att vara kär"
Timråbacken Sanny Lindström till Utbildningsradion, om känslan efter en lagseger.

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
lr ska jag köra över dig igen ? =)

Per HApps: Tacka vet jag Timrå Red Eagles...

Rätt skojiga namn dom har på klubbarna Danmark. Eller vad sägs om?

Odense Bulldogs, Herning Blue Fox, Rødovre Mighty Bulls
Nordsjælland Cobras och Frederikshavn Whitehawks.

Fantasin är det inget fel på i alla fall.

Undra vad som händer med denna Lirare idag, vem vinner kampen?

Cyklob: Visst är man impad av Kenta 3 guld i schweits bl annat han lär få nytt jobb men hur långt kan vi gå i år? det för utsätter slutspel som Kenta sa, Neggade LHC.. Niklas Holmgren är ändå bäst tycker jag

kenta var i ö-vik och satt i canal + studion under matchen Modo-Brynäs. Rolig prick Kenta, han och Svarvadet skämtade lite efter matchen när dom intervjuade Svartvadet.

Pucken: Oj, det var värst. Ja, det är väl ungefär 20 år sedan som han iklädd kostym och slips försökte styra upp division 1-laget Timrå IK. Det var roliga tider det med. På sitt sätt. Det man fick vara med och uppleva då var inte alltid så himla kul, men det är på inget sätt erfarenheter jag skulle vilja ha ogjorda. Man kommer ju fortfarande ihåg vissa av profilerna som både rörde sig i och ikring gamla Isstadion, och de som alltid åkte med på bortaresorna. Ja, det var som sagt en härlig tid. En tid som skiljde pojkarna från männen, litegrann. För om man inte stod ut under den här tiden, då framgångarna var ytterst ytterst sparsamma, då krävdes det nog ett visst sinnelag för att ändå ha lusten att vara med. Utan att kunna jämföra det med något så får jag känslan att det på ett sätt är enklare att följa Timrå i dessa tider när framgångarna i motsats till hur det såg ut på -80-talet istället är relativt goda.

Dream Team: Idag kommer EL Maco att bli glad,en hel sida i dagbladet om Steven Brown.Ganska skön läsning för oss som var med då.

...så läser jag att vår gamle coach Steven Brown är på återvisit i Timrå. Detta uttalande säger för övrig en del:

"– Av alla lag jag coachat så var mitt bästa år i Timrå. Det finns ingen likadan ort i hela världen. Det är det bästa ställe som finns och då bor jag ändå nära New York, säger Steven med några tårar i ögonen.
– I morse klev jag upp och gick genom centrum och det var som att inget förändrats. Jag var och simmade lite på simhallen och i bastun efteråt var det samma män som satt och diskuterade nu som för 20 år sedan."

(Vidare, se länk)

El Maco: "Lückner skriker skjut! Ta ett avslut! Gör något! Men inte Hellström..." Det kan ju även, med liiite fantasi, tolkas som att han har relativt svårt att få det till det med snusket...

Jag njuter verkligen av LHC:s golgatavandring. Nästan skamlöst mycket.
Det som dom Stora byggt upp under en jävla massa år skulle man tjacka till sig på en mindre tidsperiod än Vision 2003:s deadline. Lyckas det?
Än är det för tidigt att ropa hej, men jag finner stort nöje i att följa den fortsatta utvecklingen.
Fansen är sedan länge i det närmaste i öppen fejd med ledningen (till stor del sannolikt beroende på att de styrande upptäckte att den svans av nationalistiska, våldsintresserade ynglingar som utgjort kärnan i Stångebro-klacken kanske inte var en grupp att bygga vidare på och därför motarbetade dom med subtila medel), och nu börjar måhända den s k marginalpubliken (ni vet samma klientel som plötsligt upptäckt hockey i övik) tycka att man inte vill gå på matcher som inte vinns. Det är dyrt att driva kapitalförstörande lagbyggen som LHC:s anno 06/07, och något större publikbortfall - för att inte tala om i kombination med missat slutspel - har man icke råd med.

Kicka Chechmanek och in med Stana? Tja, låter märkligt men kan funka. Betydligt vettigare än att kicka Persson och låta Karlsson vara kvar i a f. Å andra sidan var det så korkat att den senare manövern kan vara 100 ggr smartare och likväl råpuckad.

I övrigt...hmm. Fattar någon vad jag skriver? Whisky är gott.

« · 829883 · »