glenninski: det intressanta är att Boga är jämna i skotten i andra och att det är Sundsvall som börjar dra på sig utvisningar. De har väl inte orken att hänga med pensionärerna och juniorerna ju längre matchen pågår...
Laken: Om vi roar oss med att spekulera lite. Tabellen mellan lag 1-8 ser i dagsläget ut enligt följande:
1.
Färjestads BK
2.
HV 71
3.
MoDo Hockey
4.
Brynäs IF
5.
Timrå IK
6.
Luleå HF
7
Skellefteå AIK
8.
Frölunda HC
Då finns följande alternativ i kvartsfinalerna. Lägg märke till att lag 1 får välja mellan lag 7-8. Lag 2 får sedan välja mellan de två resterande sämst placerade lagen, nämligen antingen lag 7 eller lag 8, och lag 6. Det här kan säkert se lite struligt ut när jag tänker efter, men vi kör ändå.
Färjestad - Skellefteå eller Frölunda. HV 71 - Ett av lagen Skellefteå och Frölunda eller Luleå. MoDo - Luleå eller Timrå. Brynäs - Får ta det lag som "blir över".
Dream Team: Om vi utgår från att Fbk väljer saik, så blir hv tvungen att välja mellan vf och lulä, de väljer troligtvis lulä. Modos tur att välja, valet står mellan tik och vf. Modo vill inte ha derby allra redan och väljer då vf. Kvar blir bif-TIK. Har jag missfårstått något eller?
Dream Team: Jag har funderat och funderat... Kanske är det bäst om vi blir femma? För ingen kommer att välja Frölunda och då kommer, som jag förstår det, fyran att ställas mot Frölunda (om vi räknar med att de blir 7-8). Som femma känns det som om vi kan få möta MODO eller Brynäs, inte helt oöverkomligt.
Dream Team: Helt ärligt, jag förstår ingenting om slutspelsförfarandet i så fall. Är det någon som har en länk hur valen mellan lagen går till??? Jag vill ha fakta nu.
Mappe: Så förbaskat tät som serien är i år så är det nog jämnt skägg vem man möter... Själv tycker jag att det, spontant, känns som att det skulle vara bra att skjuta upp mötet med FBK och HV... Hittar grabbarna tillbaks till formen från i höstas så kan det gå riktigt bra!
"Kvartsfinalerna väljs efter omgång 55 enligt följande: Lag 1 väljer mellan lag 7 och 8, lag 2 väljer mellan de två lägst placerade lagen, samt lag 3 väljer mellan de två lägst placerade lagen."
Laken: Näe, det är bara åtta lag som går till slutspel och av dem så kan man högst möta tre och vinner man över dessa tre så har man också slagit de näst bästa och vunnit guldet...
Ambroo: Håller med, hans form är på väg upp. Men jag tycker fortfarande att han blandar och ger alldeles för mycket. Ta matchen senast som exempel. Efter första perioden tänkte jag att han var bäst på plan men sedan börjar han slarva under de två sista perioderna vilket några gånger till exempel medför att Timrå tappar puck ur anfallszon. Vet inte om du håller med mig? Men rent inställnings- och skridsskoåkningsmässigt så har han gått frammåt så hans landslagsplats känns inte helt fel.
Så sker valen inför SM-kvartsfinalerna Så sker valen inför SM-kvartsfinalerna.
Så sker valen inför SM-kvartsfinalerna Lördagen den 3 mars kl 18.15, direktsänds valen till SM-kvartsfinalerna i Kanal 5 enligt följande: - Elitseriens seriesegrare väljer mellan de två sämst placerade lagen, dvs lag 7 och 8, i grundserien. - Tvåan väljer sedan mellan de återstående två sämst placerade lagen, vilket kan bli lag 6, 7 eller 8 beroende på vad seriesegraren väljer. - Därefter väljer trean mellan de återstående två sämst placerade lagen och fyran får möta det lag som återstår. Övrig information inför SM-slutspelet finnsi bifogat spelschema.
Den slutsats man kan dra så här långt in i omröstningen är att . 25 st HS-medlemmar är stolt ägare av en WÖ-tröja 24 st HS-are hade inte med sig några stålar på matchen i går. 28 kan tänka sig att köpa en tröja men att 700:- var för mycket och sist men inte minst, 22 är grymma på stickning. :))
timrå_ik: hans fårm verkar bra...när jag först läste det du skrev tänkte jag som vanligt på skador o läste.. hans arm värker bra (mycket)..man blir även som supporter skadad av alla skador..
mikenomad: Ja vi får hoppas på underverk..att han Johan Backe är tillbaks bara lite lätt halvstel till den 15:e mot dif..
Annars får vi nog med igenbommat transferfönster hoppas på att Jesper (den yngre).. Backlund kan göra en Gistedt o komma in o då komplettera J.A..som andrekeeper o ta för sig i målet. Han är ju bara 4 månader yngre än denne Joel G. så ...
Ambroo: Ja jag anade det..har bara själv sett honom några enstaka matcher i fjol..men vi har väl inte några fler att välja mellan? inga undantagsreler för värvningar av målvakter misstänker jag.. utan att vara insatt det hela..
htikare: Nä...finns dessvärre inga sådana undantag. Därför är det enl. mig en jättemiss av nubben att inte ha förstärkt på målvaktssidan! Jag var förvånad hela Januari att det endast pratades ev. förstärkningar bland utespelare och att tydligen inget gjordes för att sno Kapanen från HV eller hitta nån lämplig back-up. Nu är det bara att hålla tummarna för att dagens röntgen är positiv annars sitter vi på pottkanten.
Anser iofs att även om det är ok med Backe så är vi ruskigt sårbara på den lagdelen. Gäller att hans form fortsätter att stiga samt att han håller sig helt frisk för att låta Backlund stå över en match innebär ett jätteavbräck. Asplunds (lövs) psyke är precis som Ambroo antytt minst sagt instabilt, han sprider enorm osäkerhet i hela laget. Han är dessutom så långt ifrån en potentiell matchvinnare man kan vara, gör inte det där x-tra som räddar hopplösa matcher åt ett lag.
Så, nu har jag ondat färdigt. Får nu Asplund chansen lär han väl agera levande vägg så jag får äta upp allt detta, och då är vi alla nöjda och glada! :-)
mikenomad: Vem vet, kanske jag får äta upp detta men jag tror Kapanen gjort sitt, han gjorde ett par bra säsonger i TIK, låt det gamla vara.... Vet inte om du såg det men han stod i Hv71 sist, med en räddningsprocent på 83.3 Hade gärna sett av vi skaffat en backup till Backlund, men Kapanen skulle jag inte vilja ha tillbaka, titta hur det gick med Bo Ahls gästspel i TIK 83% på dom två matcher han spelade...
Den låga spelskicklighetsnivån bland backarna är ett minst lika stort problem i defensiv zon. Att vi haft så svårt att snabbt spela oss ur, bli fastcheckade, tappa puckar osv beror ju i hög grad på att man saknar förmåga att skapa tid ... | Läs mer