1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598906 inlägg · 6213 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
El Maco: Sundsvall har en effektivitet lika skrämmande som våran. Två mål på 36 skott. Illa illa.

glenninski: det intressanta är att Boga är jämna i skotten i andra och att det är Sundsvall som börjar dra på sig utvisningar. De har väl inte orken att hänga med pensionärerna och juniorerna ju längre matchen pågår...

Hurra! Distrikten vann och pubertetskillen fick veta att han levde med hela tre insläppta på 43 skott! (Ett ENG)

Skarin: Enl swehockey.se så har BÅG tagit ut Daniel Henriksson till L G Hockey Games, istället för Johan Backlund som är skadad.

Hoppas att han kan vila och är återställd till matchen mot Djurgården den 15:e.

Seriesegraren måste välja mellan lag 7 och 8. Ingenting annat!
Men detta kanske ni redan visste.

Laken: Om vi roar oss med att spekulera lite. Tabellen mellan lag 1-8 ser i dagsläget ut enligt följande:

1.Färjestads BK
2.HV 71
3.MoDo Hockey
4.Brynäs IF
5.Timrå IK
6.Luleå HF
7Skellefteå AIK
8.Frölunda HC

Då finns följande alternativ i kvartsfinalerna. Lägg märke till att lag 1 får välja mellan lag 7-8. Lag 2 får sedan välja mellan de två resterande sämst placerade lagen, nämligen antingen lag 7 eller lag 8, och lag 6. Det här kan säkert se lite struligt ut när jag tänker efter, men vi kör ändå.

Färjestad - Skellefteå eller Frölunda.
HV 71 - Ett av lagen Skellefteå och Frölunda eller Luleå.
MoDo - Luleå eller Timrå.
Brynäs - Får ta det lag som "blir över".

Dream Team: Det är inte otänkbart att det i såfall skulle se ut så här.

FBK-SAIK
HV-LULÄ
MODO- VF
BIF-TIMRÅ IK

Det börjar vattnas lite i munnen...

Dream Team: Ett antagande är att ingen lär vilja möta frölunda.Tror varken Färjestad eller Hv väljer dom.

Mappe: Nej, sådär kan det inte bli. Frölunda måste som tabellen ser ut idag möta antingen FBK eller HV.

Dream Team: Om vi utgår från att Fbk väljer saik, så blir hv tvungen att välja mellan vf och lulä, de väljer troligtvis lulä. Modos tur att välja, valet står mellan tik och vf. Modo vill inte ha derby allra redan och väljer då vf. Kvar blir bif-TIK. Har jag missfårstått något eller?

Dream Team: Jag har funderat och funderat...
Kanske är det bäst om vi blir femma? För ingen kommer att välja Frölunda och då kommer, som jag förstår det, fyran att ställas mot Frölunda (om vi räknar med att de blir 7-8). Som femma känns det som om vi kan få möta MODO eller Brynäs, inte helt oöverkomligt.

Laken: Vilken tur att du har tänkt till...

Själv så tror jag på att slå de näst bästa för att vinna guld.

Dream Team: Helt ärligt, jag förstår ingenting om slutspelsförfarandet i så fall.
Är det någon som har en länk hur valen mellan lagen går till??? Jag vill ha fakta nu.

Mappe:
Så förbaskat tät som serien är i år så är det nog jämnt skägg vem man möter...
Själv tycker jag att det, spontant, känns som att det skulle vara bra att skjuta upp mötet med FBK och HV...
Hittar grabbarna tillbaks till formen från i höstas så kan det gå riktigt bra!

hem.bredband.net/hundhona

Ambroo: Personligen tror jag på att slå alla motståndare för att vinna guld... ;-)

Skarin: www.st.nu/index.php?avd=Sport&aid=617963

Jonte ska spela. Hans form är på väg upp och han har tillhört de bästa på slutet.

Laken: Såhär står det i "Hockeyboken, 2006/07":

"Kvartsfinalerna väljs efter omgång 55 enligt följande:
Lag 1 väljer mellan lag 7 och 8, lag 2 väljer mellan de två lägst placerade lagen, samt lag 3 väljer mellan de två lägst placerade lagen."

Dream Team: Då kan alltså det scenario jag målade upp bli verklighet.

Laken: Näe, det är bara åtta lag som går till slutspel och av dem så kan man högst möta tre och vinner man över dessa tre så har man också slagit de näst bästa och vunnit guldet...

Ambroo: Håller med, hans form är på väg upp. Men jag tycker fortfarande att han blandar och ger alldeles för mycket. Ta matchen senast som exempel. Efter första perioden tänkte jag att han var bäst på plan men sedan börjar han slarva under de två sista perioderna vilket några gånger till exempel medför att Timrå tappar puck ur anfallszon.
Vet inte om du håller med mig?
Men rent inställnings- och skridsskoåkningsmässigt så har han gått frammåt så hans landslagsplats känns inte helt fel.

jag hade sett fram imot att se backlund i lg hockey games hans fårm värkar bra

Dream Team: Så om Frölunda slutar sjua eller åtta så kan de endast få möta ettan eller tvåan då med andra ord?

timrå_ik: Värkar är sånt tjejer får när de ska föda barn... ;-)

Laken: Japp och om ett får har värkar blir det troligtvis lamm

Så sker valen inför SM-kvartsfinalerna
Så sker valen inför SM-kvartsfinalerna.

Så sker valen inför SM-kvartsfinalerna
Lördagen den 3 mars kl 18.15, direktsänds valen till SM-kvartsfinalerna i Kanal 5 enligt följande:
- Elitseriens seriesegrare väljer mellan de två sämst placerade lagen, dvs lag 7 och 8, i grundserien.
- Tvåan väljer sedan mellan de återstående två sämst placerade lagen, vilket kan bli lag 6, 7 eller 8 beroende på vad seriesegraren väljer.
- Därefter väljer trean mellan de återstående två sämst placerade lagen och fyran får möta det lag som återstår.
Övrig information inför SM-slutspelet finnsi bifogat spelschema.

Laken: Äntligen! Var det förresten inte just precis så jag började mitt försök att beskriva hur valen går till?

Dream Team: Jo. Och nu slipper vi fundera mer på detta!

Dream Team: Men som det ser ut just nu så skulle det alltså kunna bli enligt följande:

Färjestads BK - Skellefteå AIK
HV 71 - Luleå HF
MoDo Hockey - Timrå IK
Brynäs IF - Frölunda HC

Laken:
det är bara ett bekymmer, vi är inte på långa vägar klar för kvarten,

Laken:
Hörde idag att du och Scouten gick hem från den legandarisk 6-6 matchen före jul innan första periodens slut,

Medgångssupporter var ordet sa Bull..

Per HApps: Oj, vilket scoop!
Ja, du är ju en sååå mycket bättre supporter än oss andra...
Till saken hör att jag skulle jobba natt.

Den slutsats man kan dra så här långt in i omröstningen är att .
25 st HS-medlemmar är stolt ägare av en WÖ-tröja
24 st HS-are hade inte med sig några stålar på matchen i går.
28 kan tänka sig att köpa en tröja men att 700:- var för mycket och sist men inte minst, 22 är grymma på stickning. :))

Laken: strongt av dig att betala in dig för 17min Elithockey...

RTS: Betalat hade/har jag redan gjort då jag har säsongskort.
Vart vill du komma?

timrå_ik: hans fårm verkar bra...när jag först läste det du skrev tänkte jag som vanligt på skador o läste.. hans arm värker bra (mycket)..man blir även som supporter skadad av alla skador..

"– Jag ska röntgas under måndagen. Just nu vet jag inte hur allvarligt skadan är, säger Johan Backlund."

Får ruggiga dejá vú-känslor...känns som man hört detta förut den här säsongen. Undras vad oddsen är för att skadan är värre än först befarat?

mikenomad:
Röntgenplåtarna kommer visa att allt är ok, men på väg ut från sjukhuset halkar han på trappen och bryter skenbenet.

Vad får jag för odds på det? 1.51?

Metal Guru: Alldeles för högt!!! 1.07 möjligtvis... :-)

Red-line:
Nej, 1.07 är höftkulan.

...så måste bilden ovan vara den snyggaste i HS historia...

Red-line: Jag håller med. Man blir på gott humör direkt.

...fast visst skulle de ha haft SPAPS-hjälmar istället för moderna dito...

Redax 2: Äh, fjolligt!!! Kepor räcker väl?

mikenomad: Ja vi får hoppas på underverk..att han Johan Backe är tillbaks bara lite lätt halvstel till den 15:e mot dif..

Annars får vi nog med igenbommat transferfönster hoppas på att Jesper (den yngre).. Backlund kan göra en Gistedt o komma in o då komplettera J.A..som andrekeeper o ta för sig i målet. Han är ju bara 4 månader yngre än denne Joel G. så ...

htikare: Men tyvärr 4 år sämre...

Ambroo: Ja jag anade det..har bara själv sett honom några enstaka matcher i fjol..men vi har väl inte några fler att välja mellan? inga undantagsreler för värvningar av målvakter misstänker jag.. utan att vara insatt det hela..

htikare: Nä...finns dessvärre inga sådana undantag. Därför är det enl. mig en jättemiss av nubben att inte ha förstärkt på målvaktssidan! Jag var förvånad hela Januari att det endast pratades ev. förstärkningar bland utespelare och att tydligen inget gjordes för att sno Kapanen från HV eller hitta nån lämplig back-up. Nu är det bara att hålla tummarna för att dagens röntgen är positiv annars sitter vi på pottkanten.

Anser iofs att även om det är ok med Backe så är vi ruskigt sårbara på den lagdelen. Gäller att hans form fortsätter att stiga samt att han håller sig helt frisk för att låta Backlund stå över en match innebär ett jätteavbräck. Asplunds (lövs) psyke är precis som Ambroo antytt minst sagt instabilt, han sprider enorm osäkerhet i hela laget. Han är dessutom så långt ifrån en potentiell matchvinnare man kan vara, gör inte det där x-tra som räddar hopplösa matcher åt ett lag.

Så, nu har jag ondat färdigt. Får nu Asplund chansen lär han väl agera levande vägg så jag får äta upp allt detta, och då är vi alla nöjda och glada! :-)

Redax 2:

Exact...........sedan stämde det inte med en ny modern ismaskin, de skulle ha varit en belos med vattentunna ;)

mikenomad:
Vem vet, kanske jag får äta upp detta men jag tror Kapanen
gjort sitt, han gjorde ett par bra säsonger i TIK, låt det gamla vara....
Vet inte om du såg det men han stod i Hv71 sist, med en räddningsprocent på 83.3
Hade gärna sett av vi skaffat en backup till Backlund, men Kapanen skulle jag inte vilja ha tillbaka, titta hur det gick med Bo Ahls gästspel i TIK
83% på dom två matcher han spelade...

« · 829883 · »