Ambroo: Näää! Fy vad mycket otrevligt snack det är i en annan gästbok om Timrå och AA-möten och alkoholism och annat okynnesprat. Ska det alltid behöva bli såhär bara för att det är slutspel?! Jag står snart inte ut längre!
dr-nix: Om nu Warg ryker så finns det förmodligen en hel hög med slant, men jag tror dock backen i det här fallet är mer sannolik än centern, då ALLA lär vara ute efter honom. Prio är ju dock en riktigt etablead centerforward, men jag skulle tro att det kan ta tid innan nån sån trillar in.
dr-nix: Varför inte båda? En poängstark center med hyfsad storlek och med två VM-turneringar i ryggsäcken. En rutinerad back med fina siffror, som vet vad egen zon betyder och som ska vara vass på rören. I AB jämförde man honom med HV:s Puistola.
Ambroo: jo men den andra snubben är 4år yngre, gjorde mer poäng trots nästan 20 mindre spelade matcher (han var skadad). Jag hade värvat Viuhkola om jag haft något val.
dr-nix: I AB:s pappersbilaga så står det om en helt annan finne, nämligen denna, jag kan ju berätta för de nyfikna att han hade bäst +/- i hela SM-Liiga;
oj, texten försvann. Jag skrev att Jari är en av lirarna som vill till Sverige (enligt ab.se) och han borde ju vara en hygglig ersättare ifall att Warg sticker.
Såg nyss senaste pucksnack och när Micke Lindh avslutade med vad som skulle komma i nästa program bla en liten fördjupning i kvalserien, vad djävulskt skönt att detta inte är kvalserien! Då hade man nog sett till att vara nedsövd till mitten av april eller nåt...
diffe: Ja hoppas du har rätt i det.Känns ju naturligast om han ska spela ett år till i sverige så ska han ju spela kvar i timrå.Varför ska frölunda värva en kille som kommer att spela i nhl om ett år om han nu inte åker över redan i år.
fighter: Känns mycket konstigt men i mina ögon har ju alltid Kenta känts som ett klockrent tränarval för Frölunda. Kanske Strålis följer med?
Men tänk såhär: Strålman ska bli farsa i sommar. Vill han då flytta två gånger på ett år vilket blir fallet om han flyttar till Frölunda i sommar och sedan till Toronto nästa år?
Ambroo: Jag läste i dagspressen igår att Strålman kanske spelar i frölunda nästa år?Nån som vet nåt om det?Känns konstigt att bryta upp från sundsvall till göteborg ett år och sen bryta upp igen till nhl.
Och i LHC's läger brinner det fortfarande. Detta fanns att hitta på www.linkopinghc.com : "Angående länk Hockeybulletinen LHC måste ta sitt ansvar som arbetsgivare och kan därför inte tillhandahålla en länk till ett forum där personangrepp mot våra anställda förekommer.
Vi välkomnar offentlig konstruktiv debatt men upplever att så är inte fallet för närvarande. Vi känner oss i dagsläget tvungna med hänsyn till våra anställda att vidtaga denna temporära åtgärd.
Hälsningar Styrelsen och Ledningen i Linköpings Hockey Club"
orion: Nä, undra om man kan gå upp och ducha nu ? Ungarna har ju tömt varmvattenberedaren(500 liter) Så det finns väl bara halvljumet vatten ännu. Ärt det någon som har erfarenhet av en sk. direktvärmare ? Har funderat länge på en sådan, istället för varmvattenberedare. Slippa stå och varmhålla 500 liter är nog inte så billigt.
orion: Förmodligen är det nog han. Han tjuvåkte väl med suporter bussen ?
Vet du vad jag tror ? Jag tror att han är innerst inne en timrå fan. Men bara för att vara den vresiga gubbe han försöker ge sken av, så håller han på modo. Och det vet alla, därför får han hållas.
Ambroo: Nej då ! Han är billig och sjuklig. det har vi sett nu i HV. Han lär aldrig bli som i fornstora dagar. Hjärtat har han ju för klubben, dessutom kan de gammla souvenirkepsarna och tröjerna dammas av och säljas. The one and only Keeeemo Kaaapanen !!!!!!!!!
Asplund har stått 9 matcher, de torde väl Kimmo klara utan att bli skadad.
Clarion Collection Hotel Drott Hotellet byggdes 1909, och har sedan dess utgjort en ståtlig vy bara ett halvt stenkast från järnvägsstationen i Karlstad. Hotellet har faktiskt alltsedan den sista tegelstenen lades hetat Drott.
Helg Ernest: Du har fel, Drott är Halmstads anrika handbollslag. Har by the way sett två matcher, båda när man fick entré och två starkbärs för 50-lappen...
Underbar jävla hockeykväll igår! Var på social tillställning, men tack vare många års förfining av hockey-sneakiness lyckades jag hålla mig uppdaterad under matchen. Mest nöjd med ett väl tajmat toabesök där jag lyckades pricka in ... | Läs mer