1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604043 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
TIKEUNDERBART: Okej då. Jag tar mig an uppmaningen. Jag ska köpa en ny fräsch surroundreceiver idag för att maximera min biounderhållning.

Det är roligt...i alla fall för mig - teknik och prylgalen som jag är.

actionleif:

strax

Skriv om något roligt då, snälla....

hellge: Jaha, då förstår jag.
Nu har ni alltså 3000 fruntimmer på matcherna, som inte tyckte det var värt besväret att maka sej till Kempis.

ALLA: Känns som att vi inte kan komma mycket längre i denna fyllnadsfråga nu, eller?

Skulle kännas skönt att sätta punkt för den nu.

knaskamilla: Nej, men snälla du.
Ja skrev bara att skulle den tagit in endast 5800 så hade det ej varit fullsatt varje match... fattaru nu?
men nu har ni ett bra snitt, grattis

Kevin O Shea:

Jag menade att det är chicksen, damerna, brudarna, tanterna, kvinnorna, tjejerna, töserna och flickorna som har fyllt ut arenan.

Jag ser att det var lite av ett godag yxskaft-svar från min sida. Hur som helst så längtar jag till söndag då det är hemmamatch igen.

Kevin O Shea:

Jojo. Men man kan ju inte jämföra Kempis och Swedbank, som jag nyss skrev. Publikökningen är som alla förstår (trodde man i alla fall) en direkt följd av att vi fått en ny, fräsch arena med pubar och hela kitet. Och det är ju ingen Öviksgrej heller, så har det blivit överallt där man byggt nya arenor (vilket inte borde vara en nyhet för någon vid det här laget).

TIKEUNDERBART:

Men du har ju fel. Vad skrev jag nu igen att snittet varit den här säsongen? Under 5800?

Den här publiksnittsdiskussionen känns både jättehet och jätteintressant.
Kom gärna med mycket mer fakta och jämförelser. Verkligen.

hellge: ? Vad menar du? Vad har det med nånting att göra???

Kevin O Shea:

Brudarna, var var brudarna?

Kevin O Shea: tack .. du gjorde det lite enklare - lite bättre.
Hehe, men det enda ja skrev från början var ju att dom inte skulle ha fullt varje match även om sba hade tagit in 5800.:)

knaskamilla: Förlåt att jag lägger mej i: -men om 7000 personer är intresserade av att se MoDo spela slutspelshockey, vart var dom personerna förra året då ni inte fyllde Kempehallen med en betydligt lägre publikkapacitet?

Jag tror att det är det som föregående debattör menar...

knaskamilla: ja förstår och har förstått .....
men återigen.. hade den tagit in 5800 hade det inte varit fullt i varje match iaf, som jag sa från början liksom.....

TIKEUNDERBART:

Jag har också åsikter om publiksiffror och arenan. Därför. Och för att jag tycker att det du skriver är helt befängt, kanske faktiskt mest därför.

Här får du lite fakta, få se om du kan förstå den:
MoDo hade under grundserien ett publiksnitt på 6759 åskådare.
Under slutspelet har vi ett snitt på 7186 åskådare.

Du tror väl ändå inte att om man hade plockat bort 1800 platser ur Swedbank så hade det försvunnit folk från det där snittet?

Maggan:

Men jag förstod det.

(-:

Gidde: Har ja inte sagt heller. sa bara att sba inte skulle vara fullt varje match om den skulle tagit in 5800, end!

TIKEUNDERBART:

Jamen, SBA och Kempis är ju INTE samma sak, det är ju just det knaskamilla påpekar! ;-)

knaskamilla: "Dessutom så är jag ganska säker på att om SBA hade tagit 5800 så hade vi haft fullt på alla dessa matcher också."
sånt trams, svarade bara på hans inlägg, av vilken anledning lad du dig i?

TIKEUNDERBART:

Men du kan inte jämföra Kempehallen och Swedbank Arena. Inte bara för att publikkapaciteten diffar på ganska mycket, utan också för att den publikmängd som faktiskt dyker upp diffar på ganska mycket. Av vilken anledning drar du in Kempis?

hellge: Synd att du inte förstår att mitt inlägg var ingen kritik mot dig eller ditt inlägg, utan bara ett förslag som jag skulle tycka vara intressant att se. Både i inlägg här och i matchprogram.

Nu kan vi avsluta diskussionen.

knaskamilla: Klart jag inte har missat det, men somsagt, ni fyllde inte ens den ofta.
Så det är skitsnack.
Folk går på matcherna i övik nu för att dom vet att dom får bra platser.
typ....

TIKEUNDERBART:

Oj, ursäkta, förlåt. Du verkar ha missat att vi inte spelar i Kempehallen längre.

MorganaLefaey: Kempehallen tog in hur många? Den fylldes inte ofta den heller..
så det där snacket med att ni skulle fylla 5800 varje match köper jag inte.

MorganaLefaey:

Timrå 18.000
Sundsvall 93.000
-----------------------------------------
111.000 invånare

Sundsvall/Timrå är en relativt stor region med sina 111.000, lägg därtill Härnösand med sina 25.000 invånare bara 4 mil bort och man får en region med 136.000 invånare. Fast här ska man ha jävligt klart för sig att de otrogna hudarna i Härnösand, som Rumsfeldt skulle ha sagt, borde gå att omvända.

Med tanke på vad så många timråiter verkar tycka om vår nya hall så är det väl fantastiskt att vi lyckas få 96% fullt på dessa matcher. Dessutom så är jag ganska säker på att om SBA hade tagit 5800 så hade vi haft fullt på alla dessa matcher också. Tycker inte alls det är speciellt viktigt att ta med hur mycket man fyllt arenan procentuellt, om man inte som någon skrev tar i akt hur mycket folk man har i sitt närområde. Öviks kommun har 55.000 och då har man en av sveriges större (om man inte räknar med områdena i fjällen). Skulle man ta den ytan och kolla runt Timrå så skulle jag väl chansa på att man kommer upp i 150.000 eller något. Det borde betyda att för att det skall bli lika så borde Eon i alla fall kunna fylla 14.000 och då har jag räknad bort lite överdrivet för Sundsvall hockey och annat.

Skulle dessutom tro att det viktigaste för ett hockeylag är hur många som egentligen som köpt biljett och gör av med pengar under matchen och där har inte 100 mot 95 % någon roll. (självklart är det inte bra med för mycket tomma stolar även om det är mycket folk då större hall troligast kostar mer att ha igång)

Maggan:

Upprinnelsen till det hela var att det fanns 200 inlägg om MoDos publiksiffra i Timrås gästbok härom dan. Eftersom Tik hade högre procentuell beläggning fann jag det inte lika intressant att skriva om det.

Men faktum är att jag hellre har 7.400 i snitt med en 96%-ig beläggning än 5.800 i snitt och 100%-ig beläggning. Detta därför att procenttal betalar inga spelarlöner. Hellre en 90%-ig beläggning i Skandinavium än en 100%-ig i FM Matsson Arena.

Nu hoppas jag kunna avsluta denna diskussion, men återkommer gärna om ni Tikar insisterar.

hellge: men varför skriver an inte dit bägge? Man kan väl både skriva dit publiksnittet samt procent snittet. Sen kan man ju kolla på den statistik som man finner intressantast.

hellge:

Själv känner jag att om man ska snacka procentuell beläggning ska man väl egentligen räkna ut den där omöjliga procenten - hur stor del av befolkningen inom en viss radie kring aktuell arena som går på match. 100% av 5800, eller vad det nu är, är ju inte direkt bättre än 96% av 7600.

Maggan:

Det beror väl på vad man vill visa. Om man vill visa procentuell beläggning i arenorna kan man räkna som du lobbade för. Men om man vill visa hur mycket stålar en klubb drar in är det enbart den sammanlagda summan som är viktig.

Om MoDo inte går vidare från semin är det troligt att den totala publiksiffran kommer att hamna kring 50.000. Men går vi vidare till final skulle den kunna hamna någonstans över 70.000.

Om man räknar på en prislapp på 250 kronor per biljett så betyder det ett tillskott enbart i publikintäkter mellan 13,5 - 17,5 miljoner kronor. Lägg därtill all försäljning i loger, resturang och alla 6 pubar samt extra sponsring och annat. Då hamnar siffran långt över detta.

Gidde:

Jo, det var kanske medvetet. På så sätt kan man trolla lite med statsen...

hellge: Personligen tycker jag att publiksiffror "ljuger" lite grann.
Tycker att man även ska räkna in procentmässigt hur mycket publikkapacitet en hall/arena har. T.ex. om Timrå får plats med 5800 personer och vi spelade 3 matcher, har ett snitt på 5800 under slutspelet dvs vi har fyllt hallen med 100%.
Tar vi Modo som tar 7700 platser och de har spelat 4 matcher, har de ett snitt på 7448,25, vilket resulterar i att de fyllt hallen till 96%.

hellge:

Hmm, du glömde nog att ta med hur många matcher respektive lag spelat på hemmais också...

Om det fortfarande finns ett stort intresse för MoDs publiksiffror kan man nu konstatera att det är över 7000 plåtar sålda.

Match mot HV 71 2007-03-25
----------------------------------------
Sittplats 215 kvar
Ståplats 480 kvar

Alltså det betyder 7.005 sålda

Jag klipper också in lite ackumulerade publiksiffror som Wayne Gresky har sammanställt innan semifinalspelet började...

MODO Hockey 29793
HV 71 28152
Brynäs IF 21784
Timrå IK 17400
Färjestads BK 15586
Linköpings HC 15538
Luleå HF 9365
Mora IK 8797

Så räknar man in onsdagens publiksiffor och ytterligare en utsåld SBA så hamnar vi på 43.000 besökare. Jämför detta med Luleås 9.365 eller Timrås 17.400 eller varför inte Färjestads.

...så har pensionat Timrå 1-1 mot Skellefteå. Casselståhl har tydligen bytt förnamn till Martin, allt enligt Mr Perlskog. Och tänk vad bra Fedorov är, synd att han är i total avsaknad av intresse för klubben.

.........så är allt över o det enda roliga är att se vilka nyförvärv kommer o vilka går. Hur kommer laget att se ut nästa säsong? Blir det slagkraftigt? Jag längtar redan!

Apropå ingenting igen..... matchen Modo-HV var avslagnare är en ljummen cola som stått framme i flera dygn.

Apropå ingenting igen del3.....så kanske det dåliga publiksnittet i gårdagens match berodde på att det inte var några Timråiter där o fyllde upp hallen? Moooaaahahahahahaaaaaa, dyng Modo! :)

250kg kärlek: Yepp, och personen som skrivit är en ovanligt löjlig uppenbarelse på HS.

Har svårt att unna Modo nån mer framgång i slutspelet. Mestadels beroende på att jag uppfattar Harald Lückner som en osedvandligt osympatisk person. Annars finns det lag/föreningar jag tycker är betydligt mer motbjudande än grannen i norr. Färjestad och Linköping är två av dem.

Återstår Håveblå, men näee. Der verkar saknas riktig själ i deras trupp i år, så jag håller nog på domarna i resten av slutspelet...

Timrå rockar alltid hårdast!

actionleif: Var det fest igår med avtackning?

Kul att Challe presenteras så snabbt.

Hörde på tv för ett tag sedan att det kallas till presskonferans idag, kl 15 om jag inte hörde helt gälet

Kapten Lindow: Han var över, och blev även erbjuden ett kontrakt med dem, som han förstås avböjde då lönen i farmarligan (där han förstås hade hamnat) inte var särskillt intressant då den var mindre än i Timrå, där den var sämst bland alla i laget.

Strindlund: Är Chrippe draftad av detroit eller har han varit? Jag har för mig att han var över på ngn slags camp för ett par år sedan. Någon som vet mer exakt?

Spasm: Jämför gärna äpplen med just äpplen. päron med päron o.s.v.

Din fråga är omöjlig, dessutom löjlig, att svara på.

250kg kärlek:

Sålda eller kvar?

250kg kärlek: Hur många plåtar är det sålda i Eon det datumet?

hellge: ...vilket betecknas i Timrålägret som alldeles för få.

Vad jag kan förstå är ni intresserade av MoDos publiksiffror. Här kommer jag med morgonens uppdatering.

Match mot HV 71 2007-03-25
-----------------------------------
Sittplats 544 kvar
Ståplats 554 kvar

Vilket betyder 6.502 sålda

gud skrev:

"Och mododamerna ramlar fortfarande jädra lätt."

Ja, fast de spöade Brynäs damer med 5-4.

stats.swehockey.se/online/todaysgames_smdam.htm

250kg kärlek: Väldigt bra, självförtroendet växer i FBK och inom ett
par år är han förhoppningsvis tillbaks och är med att ta Timrå hela vägen till vårt efterlängdade guld...Killen skjuter lika hårt som Fredrik Modin och kan både åka grillor och finta fint. CRIPPE ser man störta fri mot målet på varje hockeykvällsvinjett - i mina ögon en underskattat spelare !

mikenomad: Se på deras trend i publiktillströmmning och dra slutsatser efter det. Jag tror att de har lekt rommen av sig efter den här sessen. Då är de tillbaka där de var innan ockerbanken.

« · 861929 · »