1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604060 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
mikenomad: Kom igen Hv!!

Dream Team: no1sport regerar! Snik-mOdO tjänar pengar genom att förlora! Dom har ju en plan: vinna bäst av sju, och det fixar dom juh! 

scim: Logik är överskattat, bevisligen.

Dream Team:

Sedan när använder du logik?

Salle: Jaha, så ni var alltså dåliga när ni spelade på det viset mot oss och ändå vann matcherna. Logiken är slående.

Dream Team: Nä idag spelade vi inte defensivt utan dåligt. ;-(

mikenomad: Äntligen! Eller nåt.

Förresten, hörde jag fel när man från kommentatorshåll beskrev MoDos sätt att spela som defensivt? Märkligt i så fall, för det har ju aldrig inträffat tidigare under slutspelet...

Så valde till slut fru Fortuna att ta sin hand från Modo ikväll...

Per HApps: bättre sent än aldrig :P

så har Abris kommit till insikt om det vi alla andra har vetat i några år.
www.expressen.se/sport/ishockey/1.609142

Dream Team: Räcker föga, när övriga Snackestad är oheta. Kul me 1-1 i matcher där! Mange J kung, sa åt zebran redan efter 1:a per att inte tjata me 5-6 Snackestadare vid varje avblåsning, kanske därför de kom av sig?

73Sjöbba: Jäklar vad Crippe är het!

73Sjöbba: Men sett i sitt sammanhang är väl det fullt förståeligt.. ;-)

actionleif: Och jag såg Rolf Lassgård i gavlerinken för 4 år sedan, han såg inte heller så glad ut.

Per HApps: Svärgubben och sambon åkte förbi honom där också, han såg som du säger inte så jätteglad ut.

Så mötte grannen Lillkenta gåendes nere runt Vivstavarv häromdagen, han såg vemodig ut tyckte grannen.

Så är det angeltävling i Hassela imorgon. Vi ansluter vid 8 bläcket och tävlar fram till eftermiddagen och sedan är det afterangling. Kanske vi tar med släpvagnsbastun. På söndag sover vi.

Dragan 2k: Kul! Själv ska jag följa MoDo på TV :P

TIKEUNDERBART: Nu kan ni andas ut igen. Nyss hemkommen med en finfin Marantz förstärkare.

Så där ja. Nu har man 2 stycken. Det är kul att samla på sig saker.

Maggan: Så det är alltså inte "samma" 10-20 minuter som du behöver vänta kvar, eller hur jag ska uttrycka det, då du väl egentligen bara byter orsak till dröjsmålet, innan du kommer iväg från arenan? ;-)

Maggan: Tack för ett helt otroligt bra tips.
Att inte jag har kommit på det själv är ju en gåta.

MorganaLefaey: Och självklart så är det hur man kommer dit och vars man kan stå på den sidan jag skulle fråga dåra.

friskan: Jag får väl helt enkelt fråga lite blygt här då när det närmar sig nästa match där nere som man skall på.

MorganaLefaey:
Man tar sig inte över den....man tar sig under den i gångtunneln.

Jimmy H: Det har aldrig jag förstått heller en kvart mer eller mindre spelar ingen roll.

JimmyH: Det skulle kunna vara bra om man faktiskt fick poliser som stod och dirigerade ut bilarna efter matchen. För det är ju hopplöst att ta sig ut från parkeringen på "baksidan" och om du vill köra norrut.
Oftast är det totalt stopp i ca 20 min eftersom det verkar som att huvudparkeringen vägrar köra kugghjuls principen.

Därför brukar jag alltid stå kvar i hallen i ca 10-20 min innan jag ens går ut till bilen.

friskan: Undra varför folk har så bråttom hem jämt?

Att det ska vara så svårt att bara lugnt och sansat vänta på sin tur att åka ut från parkeringen. Märkligt.

friskan: Helt klart vore det en idé, men jag har ingen koll på hur man skulle ta sig över den på 3 minuter från Eon. Som jag skrev till Kevin i brev så finns det säkert smarta ställen att stå på när det gäller matcher i Eon men de har man inte själv funnit utan man har fått stå på den där grusplan och nästan skicka ut en polare ur bilen för att stoppa bilar för att ta sig frammåt. Som någon sa så känns det lite Kempisrusning över den. Men då man inte är någon expert på det hela då man knappast sett lika många matcher där som ni så kan jag bara säga vad jag varit med om och i övrigt så får jag väl tro på er.

...var det nån som såg gubben i Swedbank (som tv filmade på vid några av Modo mål) som var klädd i knäppt svart skinnjacka, svart tillhörande keps och mörka solbrillor? Men så fort Modo gjorde sitt första mål så blev han så till sig och ville visa upp sin Modotröja han hade under, problemet var bara att han hade stora problem med dragkedjan på jackan. Det var stor humor i en annars så svår stund.

Appropå ingenting alltså...

MorganaLefaey:
Om du parkerar på andra sidan E4:an hos oss så får du gå ca 150 meter.
Och du slipper köbildning.
En oskriven lag är att använda sig av "dragkedjan" den enda gång den inte fungerar är när MoDo spelat hos oss.

Det funkar även bra att inte fara på match över huvud taget då är det ingen kö åt något håll ;)

Kevin O Shea: Vad har DU för bil (eller buss)? Monster-trucken, som kör över alla andra? Maken till kaos får man leta efter (Kempis kaos i mörkt minne begravt).

Kevin O Shea: Om man är Timråit kanske. De gånger jag varit nere hos er så har man fått vänta i evigheter för att få komma därifrån. Sista gången var det nog också djungelns lag som gällde, då ingen stog och dirigerade bilarna ut från parkeringen utan det fanns ungerfär 20 köer som skulle ihop till en för att komma ut från parkeringen. Har aldrig tagit mig mer än 4 minuter att komma iväg från Swedbank, men då parkerar man på ovansidan vägen och får gå 200 meter till bilen.

hellge: Ett sista inlägg från mej i denna debatt:
Som svar på påståendet kring placeringen av en arena, så är min uppfattning den: att åker man med bil eller buss (dvs inte till fots) så är det förbannat mycket lättare att ta sej ifrån E-on än Swedbank...

Lysande intervju!

actionleif: såg det, kommer nog dyka in pengar där.....

TIKEUNDERBART: Sen kan jag ju tipsa om detta igen, som försvann i en våg av arena snack.

www.tikare.se/nyheter/index.php?nid=384

actionleif : Men lägg av! är det sant? :P
Hehe...

hellge:

Fler, ska det stå i slutet av andra meningen.

TIKEUNDERBART: Ja, här är två : www.tikare.se/nyheter/?nid=385 ;)

actionleif: Hehe fint det.
Så vad händer då... några nyförvärv du kan berätta lite om? :)
Alltid roligt ...

Kevin O Shea:

Jag tror knappast det förklarar hela summan av 3000, men många förståsigpåare anser att det är damerna som har blivit fler. Sen tror jag också de långväga supportrarna också blivit fel.

För min del hoppas jag att Timrå stannar där vid kanten av motorvägen. Skulle ni t ex flytta till Birsta eller någonstans i Sundsvalls hamn skulle ni säkert fylla ut en 8000-åskådares arena. Det är min gissning. Den nuvarande platsen ligger fel. Den är svår att ta sig till och den är svår att ta sig ifrån. Fast o andra sidan ligger den på klassisk mark.

Min dröm vore om Timrå kunde bygga en arena nära station i S-vall. Då skulle man bara kunna hoppa på X-3000 och på en timme med tåg vara på ett derby. Tänk vilka supporterskaror det skulle bli. Som någon sa här på HS, om man slår ihop kommunerna kommer det bli ett mindre problem.

Fast o andra sidan skulle det väl komma en massa Tikar in i MoDoboken och hävda att ni hade 8000 på träning eller nåt, typ...

TIKEUNDERBART: Trevligt gjort, hade plockat fram saxen och gjorde mig beredd på att använda den ;)

Kansigakamillaellervadudnukallardig:

Ja, det är ju bevisat, nämner inte namnet på hallen igen då du blir grinig.
Men det är ju bevisat att mindre hall - säljer mindre biljetter.

Inge mer svar i denna diskussion från mig nu, du vet vad jag menar - samt att jag ska göra actionleffe tillfreds...

actionleif: Jäkla bra intervju ! Fick nästan en tår i ögat när man läste det..

Kevin O Shea:

Det är nog så till väldigt stor del att det är fler kvinnor som börjat gå på hockey, ja. Och folk som inte är så hockeytokiga (även av manligt kön).

TIKVADDUNUKALLARDIG:

Så du menar alltså att ifall vi hade haft färre platser så hade vi sålt färre platser? Jag är bergssäker på att du har fel. Motivera varför du tror att det skulle vara så.

actionleif: Mycket.

hellge: Det är ju det jag menar...ni hade väl ungefär 4500 i snitt förra säsongen i Kempis och nu har ni närmare 7500 - alltså 3000 fler åskådare.
Och du förklarar detta med att kvinnorna tycker att det är bekvämare i den nya arenan.
Jag konstaterar lite ironiskt, att då har ni på ditt sätt att förklara det, fyllt på med 3000 kvinnliga supportrar sedan förra säsongen.

Kevin O Shea:

Jag vet inte vad du har för kön men att döma av namnet är du en kille. Hur som helst har jag fördomar. En av dessa säger att damerna i just såna här frågor är lite mer bekväm. Vad jag vet hade t ex Kempis 4 damtoaletter. SBA har massor, det är inte ens kö. Sen finns det en rad andra bekvämlighetsinrättningar som jag inte ids räkna upp nu.

Dragan 2k: Lycka till med din nya anläggning. Detta känns mer adekvat än vilka som kommer att spela final senare i vår - och detta är ingen ironi!

Dragan 2k: Grymt - fett nice!
Hehe...

« · 863113 · »