1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604172 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
DJ Hemp: Krizan ramlar som en stuntman...men skit samma!
Grattis MoDo!!! Men när dom säger att Stana och Krizan inte är "on speeking terms", då blir jag jäävligt nyfiken! Är Krizan ett bokstavsbarn, ungefär som min katt? (hon skulle kunna plocka (små) puckar i högfart...)

Dream Team: Hellre Modo än LHC men helst vare sig LHC:are eller Modoiter. Det är min åsikt.

Dock har basebollen börjat med stabil Metsseger över världsmästarna Cardinals så all is good.

Härligt som fan! Frikyrkofjollorna krossades bigtime! Var fanns publikstödet efter 0-1?! Ha, jävla losers... Tyst som i katedralen! Men nu väntar en ännu viktigare uppgift: Stoppa djävulen själv (LHC)! Som Timråit har jag aldrig någonsin haft MoDo närmare hjärtat än nu - save us...!

Bragd-Birger: Mmm.. det märkliga är väl att lagets supportrar ondgjort sig å det grövsta för de ev. anspelningar som förekommit om att laget skulle ha byggt sitt spel på ett bra försvar samt att sedan ha spelat kontringshockey. Nää, det stämmer ju inte alls.

Det är bara att gratulera. Och jag tänker heller inte försöka racka ner på deras insats heller. Nej, varför skule jag? Att man nu tagit sig ända till finalen bevisar väl om något vad små marginaler det är i den här sporten. Tänk kvartsfinal, tänk MoDo-Timrå, tänk sjunde och avgörande, tänk oj vad nära. Längre bort än så var inte. Ja, till semi alltså, inget annat.

Bragd-Birger: Jag undrar hur långt vi hade gått om vi hade fått en stolpe-in på MoDo och slagit ut dem.

Det känns rätt skit när jag inser hur nära vi egentligen var och vilka möjligheter vi faktiskt hade haft att kunna gå hela vägen.

Dett känns dock rätt bra inför nästa säsong då jag tror på mindre skador och då vi faktiskt ser att få en ännu bättre trupp på pappret.

knaskamilla: Aha, perfekt!! Inte upp, utan IN!!!!! O då menar jag INTE Sönnsvalls nya city- köpegalleria!

Per HApps: dam dam ... Ingen vill veta var du köpt din tröja ...dam dam (se min pres) Slagdängan i somras.

zigge:

Ska du ta upp Pontare? Han bor ju nästan granne med arenan...

jampa:
Som sagt, jag tar hellre på mig både Kennedy, Hoffa och Palmemorden än att jag tar på mig en modotröja.

Bara att gratulera Modo för sin förmåga att åla sig ur 2-3-underlägen. Imponerande. Fruktansvärt bra defensiv. Och fruktansvärt bra offensiv utdelning, med tanke på att dom inte har någon offensiv ö h t.
Tror att det mycket väl kan funka i finalen också. Nu har dom tränat extremstyrspel och kontring i fjorton matcher, och LHC lär knappast hålla tebaks. Livrem, hängslen och guld till Övik.

snälla sluta diskutera MoDo i denna GB, gå till deras istället. TACK!

Dream Team: Man får väl hoppas på MoDo iaf,där finns det Hockeykultur och Micke Pettersson(en gång i TIK)...

TD: Lustigt, ALLA ggr jag varit uppe i Kempis o Pontare sjungit hymnen (ger en ståpäls!) så har MoDo vunnit!!Han bodde ju i Ramsele förut.
Vi får väl ta upp honom nu!!

DreamTeam; Tänk om MODO nu inte får slutsålt?? Tänk om det bara blir
7543+7598+7576+7453 dvs bara 30170 ? Vilken SKANDAL!

Det grejjar ju Ni på bara ... 6 matcher?

gud: Straffsparkar utan målvakt lär vänta av sådana inlägg just nu.

gud: Kjaaamizzz

NuMo:

Tragisk kväll för svensk hockey..

Ett lag med en massa skådisar som lirar vars supportrar tror att domärbästihelavärlden mot ett lag som det saknas en jädra massa som tex tradition..

Tragiskt..

Per HApps: Med MoDo-LHC i final blir det verkligen ett gissel att nämna ett lag som man vill ska förlora mer än det andra. Två av de lag man ogillar mest i final. Hmm....

... så hatar jag verkligen särskrivning! Skärpning för satan!

Per HApps: och dom största förlorarna tycker jag är Malmö.

Dom största vinnarna tycker jag ändå är SSK och SAIK.

Vad gör Kent Mandervill nu för tiden då? nån som vet? :)

TD: Tror att det går bra för både Modo och Timrå nästa säsong.. pontare har nog inte så fel som tror på Timrå. :)

TD: ja han kan väl va det nu.. men tro mig Modo vinner inte mot linköping.

TD: Pontare tror jättemkt på TIK...hmmm...är det meningen att det ska kännas tryggt eller...? ;-)

mrchong: Pratade med R Pontare i helgen han har Modo i hjärta men trodde jätte mycket på Timrå nästa säsong hans andra lag..

mrchong: Wikegård är nog maillig nu som trodde på guld för mOdo

Bara att gratulera Modo till en välförtjänt finalplats. Såg delar av Modos stooora syskonskara gungandes arm i arm av glädje nere i KA. Ahhh...inget är som äkta syskonkärlek! :-)

TD: Det skulle va kul att ta revanch på dom nästa år. men helst i final i såfall. ;)

LingaN: Ja tyvärr.Men även Timrå tror jag får ett ruggit starkt lag.Det börjar säkert ramla in ett par nyförvärv den här veckan. :)

LingaN: Vi slpper nog Modo i kvarten nästa år.

Pricis som jag och Wikegård trodde kan Modo gå till final nöten var Timrå men nu står dom där grattis

mrchong: Ja, men dem får ju minst två extra hemmamatcher och det är ett jäkla klirr i klubbkassan och det innebär att de kan bygga en ännu bättre trupp nästa säsong.

men dom kommer att få ett ruggit bra lag nästa säsong med warg och wernblom.

Låt modo spela final dom kommer ändå inte ha en chans mot linköping.

Butch: Han få gärna plocka fram en banan, säga "en banan" och skala den i direktsändning om han tar oss till final, jag bryr mig inte!

gud: "Måtte ni drabbas av löss..Eller nått"

Tänker du börja krama modoiter?

kommer nog få skit för det här men hellre modo än Hv i final.. vet ingen större skit arena med mer patetisk folk än kinnarps

Krizan är utan tvekan elitseriens största pajas

spud: Det tråkiga är att hans målvaktsspel hamnar så enda in i helvete i skuggan som han jönsar på, för han är en BRA målvakt.

spud:
Att du ens håller på..

Filmstjärnan ni har i målet filmar som fan..Och tyvärr så går domajävlarna på det gång på gång..

Måst vara trevlig för er modoiter att ha den mest patetiska "expertkommentatoren" genom tiderna på eran sida??

Måtte ni drabbas av löss..Eller nått

spud: Visst, men som han förstärker det hela, och alltid måste läkaren ut osv mm........Pajas!!!!!

MB: Han är ju väldigt mycket utanför kassen. Ingen som stått på ett par skridskor och ser den situationen kan påstå att det var en felaktig utvisning, allra minst om nån haft på sig ett par målvaktsskridskor.

73Sjöbba: Delar de ut sådana stjärnor till vilken amatör skådis som helst nuförtiden? Då kanske man kan få en om de såg mig i mellanstadiet, eller innebandykorpen.

73Sjöbba: Ha ha ha......

Är det hos Modokansliet man ska beställa filmisar numer??

spud: Det är det jag menar, konstigt att det sker nästan i varje match att han flyger och flänger, gör man det i tid och otid, så när det sker en rejäl pååkning så kanske domarna lessnat på han och inte tar utv då och det kanske blir mål.

73Sjöbba: klockren

spud:

MB: Det är inte säkert att han gör det med flit, om man helt utan att vara beredd på det blir fälld så försöker man ta emot sig och då frigör man sina händer. Tycker att Döme hjälper till, men inte alls säker på att Krizan gör det även om han gjort det förrut.

Portello: Jag sa bara att dom vann match 2 jag visste inte match 3.

« · 866996 · »