DJ Hemp: Krizan ramlar som en stuntman...men skit samma!
Grattis MoDo!!! Men när dom säger att Stana och Krizan inte är "on speeking terms", då blir jag jäävligt nyfiken! Är Krizan ett bokstavsbarn, ungefär som min katt? (hon skulle kunna plocka (små) puckar i högfart...)
Härligt som fan! Frikyrkofjollorna krossades bigtime! Var fanns publikstödet efter 0-1?! Ha, jävla losers... Tyst som i katedralen! Men nu väntar en ännu viktigare uppgift: Stoppa djävulen själv (LHC)! Som Timråit har jag aldrig någonsin haft MoDo närmare hjärtat än nu - save us...!
Bragd-Birger: Mmm.. det märkliga är väl att lagets supportrar ondgjort sig å det grövsta för de ev. anspelningar som förekommit om att laget skulle ha byggt sitt spel på ett bra försvar samt att sedan ha spelat kontringshockey. Nää, det stämmer ju inte alls.
Det är bara att gratulera. Och jag tänker heller inte försöka racka ner på deras insats heller. Nej, varför skule jag? Att man nu tagit sig ända till finalen bevisar väl om något vad små marginaler det är i den här sporten. Tänk kvartsfinal, tänk MoDo-Timrå, tänk sjunde och avgörande, tänk oj vad nära. Längre bort än så var inte. Ja, till semi alltså, inget annat.
Bara att gratulera Modo för sin förmåga att åla sig ur 2-3-underlägen. Imponerande. Fruktansvärt bra defensiv. Och fruktansvärt bra offensiv utdelning, med tanke på att dom inte har någon offensiv ö h t. Tror att det mycket väl kan funka i finalen också. Nu har dom tränat extremstyrspel och kontring i fjorton matcher, och LHC lär knappast hålla tebaks. Livrem, hängslen och guld till Övik.
TD: Lustigt, ALLA ggr jag varit uppe i Kempis o Pontare sjungit hymnen (ger en ståpäls!) så har MoDo vunnit!!Han bodde ju i Ramsele förut. Vi får väl ta upp honom nu!!
DreamTeam; Tänk om MODO nu inte får slutsålt?? Tänk om det bara blir 7543+7598+7576+7453 dvs bara 30170 ? Vilken SKANDAL!
Per HApps: Med MoDo-LHC i final blir det verkligen ett gissel att nämna ett lag som man vill ska förlora mer än det andra. Två av de lag man ogillar mest i final. Hmm....
Bara att gratulera Modo till en välförtjänt finalplats. Såg delar av Modos stooora syskonskara gungandes arm i arm av glädje nere i KA. Ahhh...inget är som äkta syskonkärlek! :-)
mrchong: Ja, men dem får ju minst två extra hemmamatcher och det är ett jäkla klirr i klubbkassan och det innebär att de kan bygga en ännu bättre trupp nästa säsong.
MB: Han är ju väldigt mycket utanför kassen. Ingen som stått på ett par skridskor och ser den situationen kan påstå att det var en felaktig utvisning, allra minst om nån haft på sig ett par målvaktsskridskor.
73Sjöbba: Delar de ut sådana stjärnor till vilken amatör skådis som helst nuförtiden? Då kanske man kan få en om de såg mig i mellanstadiet, eller innebandykorpen.
spud: Det är det jag menar, konstigt att det sker nästan i varje match att han flyger och flänger, gör man det i tid och otid, så när det sker en rejäl pååkning så kanske domarna lessnat på han och inte tar utv då och det kanske blir mål.
MB: Det är inte säkert att han gör det med flit, om man helt utan att vara beredd på det blir fälld så försöker man ta emot sig och då frigör man sina händer. Tycker att Döme hjälper till, men inte alls säker på att Krizan gör det även om han gjort det förrut.
Aljd: Ja jag vet inte om den där tidningsartikeln är något vidare bra för den där Sverigedemokraten. Gissar på att han får återgå till att spela world of warcraft på heltid igen efter nästa val.