DJ Hemp: Krizan ramlar som en stuntman...men skit samma!
Grattis MoDo!!! Men när dom säger att Stana och Krizan inte är "on speeking terms", då blir jag jäävligt nyfiken! Är Krizan ett bokstavsbarn, ungefär som min katt? (hon skulle kunna plocka (små) puckar i högfart...)
..Så sitter jag och funderar över ICEBREAKERS. Första årets upplaga, tror det var någon gång 2002, vilka spelare ingick i den truppen, och vilka respektive tröjnummer hade dem? Google är inte min starka sida och av olika anledningar vore det intressant att se vilka som medverkade i laget.
zigge: Jag har inte tagit sommarlov ännu, och har dessutom lagt märke till att det finns en del snabbtänka individer i den här boken. Till skillnad från andra böcker där man ser en hel del inlägg utan hjärnceller..
Timrå IK– NHL Icebreakers 5– 4 (2– 0, 2– 3, 1– 1) Första perioden: 1– 0 (5.21) Henrik Eriksson, 2– 0 (10.08) Henrik Eriksson.
Andra perioden: 2– 1 (1.41) Johan Alm, 2– 2 (2.54) Fredrik Modin, 3– 2 (5.18) Markus Näslund, 3– 3 (35.41) Christian Sjögren, 4– 3 (38.20) Christian Söderström.
Tredje perioden: 4– 4 (1.34) Markus Näslund, 5– 4 (2.51) Christian Sjögren. Skott: 33– 27 (13– 7, 11– 11, 9– 9)
... så har man sjunkit jävligt lågt om man ens överväger att sympatisera med Linköping White Lions i finalen. Det vore inget annat än en fullständig katastrof i sammanhanget om SM-guldet går till Östergötland. Nej, nu sätter vi den västernorrländska äran framför allt och förenas i ett unisont "Heja MoDo!"...
DJ Hemp: Det går att titta på ishockey utan att hålla på ett lag. Jag klarar det i alla fall. Det går även att låta bli att titta och inte bry sig, det har jag dock svårare att klara av.
Fet-Ecke: Han är nog släkt med Harald Hålögd. Att han är släkt med övriga Modoiter borgar juh deras släktcirklar för. Synd att originalgenerna inte var bättre.
Så viskade en fågel i mitt öra att Nubben förlorade ett internt vad mot förre HS-skribenten ernie eagle.
Vad vadet handlade om? Att bli kvitt snuset!
Ernie har nu lagt dosan på hyllan och är inne på tredje dag utan nikotin. Han låter även hälsa att han riktigt längtar efter ett Pepsodent-leende igen och nu har beställt tandblekning för hemmabruk.
Så nu vet ni det! Om ni undrar vad han pysslar med nuförtiden...
Den kommunale skyltskötaren, har han hängt sig? Eller gick han in i väggen efter sista TIK-matchen? Vid kommungränsen efter E4 står det fortfarande Timrå - MODO 16/3 . Vilket år?
"Den kommunale skyltskötaren, har han hängt sig? Eller gick han in i väggen efter sista TIK-matchen? Vid kommungränsen efter E4 står det fortfarande Timrå - MODO 16/3."
zigge: Tycker det är bra jag...Varje gång jag passerar skylten låtstas jag att det är den 15 mars o den där matchen inte varit ännu....På så sätt förlänger jag ju säsongen...Blundar man tillräckligt hårt så går det! :)
Ann: Själv brukar jag alltid nån gång under färd; släppa ratten, blunda o skrika: Look No Hands! No Hands! Reaktionen är lika hysteriskt kul varje gång, spec. i feldoserade kurvor i 90!
Tur och tur, sen när Knylan kastade trumpinnen och andra ännu dummare saker på MoDo-publiken har turen övergått till magi, svart magi.
Pinnen används numera enbart till så kallad MooDoo-VooDoo. Bl.a. användes den nu senast på O'learys då vi vann semin. Man tar den smala ändan och kör genom hjärtat på sina rivaler. Plötsligt blir de drabbade av evig otur. Inga andra fysiska men blir det i övrigt. Däremot kommer Timrå att för alltid vara utrustad med otur. Det är blir liksom att blåmärken bankas på timråsjälen, små men många som det inte går att värja sig mot.
Bara för att Knylan kastade den mot oss. Här är den för den som inte tror mig:
hellge: Det står AB att biljetterna tog slut på 4 minuter,Hm??!!Jag var vid Turistbyrån i Övik till kl 15 och fortfarande kom det MoDoisare och köpte biljetter.Säkert inte slutsålt ännu.För det finns väl inte mer än 6000 invånare i Övik=)
hellge: Haha, ja men du har ju i alla fall en final att se fram emot. Nästa år hoppas jag TIK spelar där också. Nu börjar man precis återhämta sig efter kvartsfinalförlusten. ;)
Man ska ha ett kritiskt förhållningssätt till det man läser.
Annars är det trevligt att du ska turista i trakten kring Ö-vik. Det finns massor att se. T o m FN har klassat vårt område som unikt i världen. Först står ni i våra sportbarer och investerar i MoDo, sen turistar ni här också. Trevligt!
Det var ett kompisgäng som sett matcher ihop i 25 år som hade den som maskot, så jag är inte inblandad officiellt, jag tog bara kort så att du och dina skulle få se den. Man är ju rätt snäll av sig.
Nog tror jag UNESCO har reserchat eller kan de ha kastat tärning? De körde tallmon mot Höga kusten. Vi vann. MooDoo-VooDoo
Nu måste jag hämta barnen. De ska ju också så klart se finalen. De ska skolas tidigt så att de inte får för sig några dumheter. Annars längtar jag mest till långfredan då det är hemmamatch.
zigge: Lustigt att dom i bildtexten skriver "I stort sett alla plåtar gick åt – på knappt fyra minuter..." Och sen "– Det finns ströplatser kvar på de lite ”sämre” platserna. Men alla de bästa biljetterna försvann direkt."
JimmyH: Det beror juh på befolkningen å inget annat. Det unika ligger i att utvecklingen har spelat ett elakt spratt och hoppat över att antal evolutionssteg. Ingenstans i världen finns närmare släktingar till neanderthalmänniskan än i Ö-vik och dess närhet.
Aljd: Ja jag vet inte om den där tidningsartikeln är något vidare bra för den där Sverigedemokraten. Gissar på att han får återgå till att spela world of warcraft på heltid igen efter nästa val.