1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604366 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
JimmyH: Jag gillade den 1:a bäst :)

Hahl Bundy: Ska jag ändra tillbaka? Vilken var bäst?

Hoppsan medans man skriver ändras det friskt ser jag :)

Så gillar jag omröstningen här bredvid.
Den i mitten är härlig: den där modokillen :)

73Sjöbba:

Haha, det är läskigt lika faktiskt. Usel skådespelare är han också. Filmen i sig verkar väl iofs inte vara nån höjdare heller.

73Sjöbba: Jävlar så lik han är!

Så är Andreas Jämtin med i en film på kanal 5 nu

Hmm, intresserar Ni er för speedski-vm? En Ö-sund-storsa som misslyckades - ibland blir det ganska fel med sökmotorer.

Dream Team: Blir så med åldern.

...så fick den som hade ett vaket öga precis se Jonte Hedström i en kraftigt blonderad frisyr.

hellge: håller med......imponerande vidsträckt hockeykunskap av Jimmy, från juniorleden till Nhl och fint framförda i skrift. Timrå har talanger inte bara på isen.

För övrigt tycker jag Jimmy Hamrin skriver alldeles förträffliga krönikor.

Jag vill mena att de är de bästa i landet. Det är märkligt att de inte får större uppmärksamhet.

Mitt beröm bottnar inte enbart i att MoDo får en hel del kred, krönikorna är förträffliga även utan det.

Här är del 1: www.tikare.se/kronikor/?nid=390

Här är del 2: www.tikare.se/kronikor/index.php?nid=391

actionleif: Och i vanlig ordning är det hög klass på artiklarna som Jimmy skriver. Bra jobbat!

Mer långläsning från Jimmy ..

www.tikare.se/kronikor/?nid=391

Icing-Ove: Ja, det har jag också undrat.

Icing-Ove:

Tänk själv din late jävel..

Hahl Bundy:
Tänk om Timrå varit i final, hur många tittare hade inte YLE haft då!

...så kan jag tala om att jag valde James Bond: Octopussy på 3:an istället för att se 6:e matchen.

Fastän jag har sett den ett antal ggr var den betydligt mer intressant o spännande.

..så svek tydligen miljontals tittare finalen. Enl. Ab berodde det på kanalbytet från 4:a till 5:an.

Glömde dom bort att attraktionsvärdet på de 2 finallagen var lika med 0?!

knaskamilla: fortfarande 3 (plus Warg) Tikare kvar i (svenska) landslaget inför EHT Finalen.

knaskamilla: Ja, det finns en skylt i norrgående filen med. I kommunens södra ände, strax intill med Merlobäcken, eller rätt nära Skönviksbacken, om det gör det lättare för dig att förstå geografin. Den södergående skyltningen är förstås för alla Härntabor som vallfärdar till våra matcher. Jag tänkte inte på det. Dumt av mig.

knaskamilla:

Aha..Dream Team ni brukar pissa på när han skriver inne i er GB..
Och du räknar att han nästan är en Moodooit??

Hmm..Tror att du ändå ska ta den där äckliga groggen ändå..

...så börjar man fundera varför det dröjer så med nya spelare o förlängning av kontrakt med andra?

73Sjöbba:

Ungefär lika roligt som att bli tillsagd av en Timråsupporter hur jag borde fira guldet, kanske?

knaskamilla: Vad roligt att veta vad du gjorde.

Russian rocket:

Nu är det väl iofs mest MoDoiter (och Dream Team, men han bor i vår gb också, så han kan nästan räknas som MoDoit =)) som är här och spekulerar i saken, känns det som. Det tycker jag verkar onödigt. Någon äcklig guldgrogg kommer jag inte att ta, och när du skrev inlägget till mig klockan 02.16 i natt sov jag som en stock. Jag var nämligen ganska trött efter att ha klivit upp sju i lördags morse, åkt till Linköping, sett guldmatchen, åkt hem, landat i Övik klockan nio, sovit nästan två timmar för att sen bege mig iväg och guldfira.

Dream Team:

I södergående fil, ja. Finns det i norrgående också?

Ann: heh :)

dr-nix: Troligtvis för jag är vuxen nog o bestämma om jag vill kommentera/fråga något alldeles själv.
Jag frågade ...du svarade...
Over and out!

Ann: precis, om du inte brydde dig varför kom du med kommentarerna då?!

dr-nix: What ever....

Ann: hela grejen med nyheter avdelningen är att nyheter angående Timrå IK visas upp där (nyheter om Zäta, Modin osv. är självklara undantag)

dr-nix: Nä just de.....läs inte dom då ...

dr-nix: Tror det ska fungera nu.

Ann: därför jag har noll % intresse av att få läsa artiklar om MoDo.

dr-nix: Varför då?

actionleif: hmm okej, irriterande.

dr-nix: Det är inget som en vanlig moddrator kan påverka, maila Marcus

Kan någon se till så att artiklar där Fredrik Warg näms inte längre ses som artiklar om eller runt Timrå IK, tack.

Rytter: Det som var den stora skillnaden mellan Timrå och Modo försvarsmässigt var att deras backar fick ut sina rensningar ur egen zon.
Våra fastnade på Modospelare innan blå linjen.
Annars var försvarsspelet ganska jämt även om Backe släpper mer returer rakt ut. Men såväl Krizan som Backe gjorde bra och mindre bra saker. Modo var bättre på att utnyttja dem. (Bland annat Sundhs öppna mål i Övik)

knaskamilla: Att du ens orkar hålla på!! Fira ditt lags Sm- guld istället för att vara här och lägg in åsikter om vad vi ska spekulera i och inte. Ta en guldgrogg och var glad! Hade jag gjort iaf...

Forza Timrå!!

Dream Team: Egentligen är det lönlöst att diskutera hur det kunnat sluta och vilken målvakt som är bättre än den andre och vilka som skulle tänkas vinna mot vem om kvarten mot modo slutat på ett anorlunda sätt.
Det är saker vi aldrig kommer att få reda på och kan diskutera till dödagar om vi vill.
Nu ser vi frammå och hoppas på att nubben fixar ett nyförvärv som kan lyfta laget ytterligare.

Dream Team: Håller helt och hållet med om att det gäller att stå upp som målvakt i viktiga matcher och rätt lägen.

Ett bra försvar bidrar till hur en målvakt presterar. Ju mer samspelta de är ju lättare blir det för målvakten. Men samtidigt så bidrar målvakten till att sprida lugn i försvaret och våga släppa vissa skott eftersom man litar till 110% på sin målvakt. Det går ju hand i hand det där, för att ha ett bra försvar så måste man ha en bra målvakt och har man bra backar så blir det defenitivt lite lättare för målvakten.

Rytter, mrchong: I händelse av att vi gått vidare från kvarten hade vi fått möta Färjestad i semi, inte HV 71. LHC hade då varit det lag som hade fått möta HV i sin semi. Hmm.. eller förresten så kan vi nog skita i att spekulera i vilka som ev. hade fått möta vilka, det spelar ju ändå ingen som helst roll.

knaskamilla: Jo, det torde inte ha gått någon härinne förbi. Jag blandar mig väl i vanlig klåfingrig ordning i det mesta som skrivs. Jag får nog skärpa till mig på den punkten känner jag. Ja, då kanske det går att undvika att tvingas förklara varför man hela tiden svarar på inlägg i andras räkning, typ.
Finns det en sådan tavla även i södergående fil på E4 innan man kommer till Timrå? Ja, det är inte så ofta jag kommer åkande från det hållet nämligen. Säsongen startar väl den 24 september, eller var det den 27:e? Äh, spela roll. Det är vår och grillväder ute. Samtidigt som det är silly season. Härligt!

Rytter: Visst är det så. Jag gjorde ett försök att möta dig halvvägs i mitt inlägg, men jag var förmodligen lite otydlig. Det gäller att fixa att stå upp i rätt matcher som målvakt, och i rätt lägen under matcherna. Det klarade Krizan, med hjälp ett utmärkt försvarsspel.

mrchong: Ja jag är ju som sagt inte övertygad om det. MoDo hade ju en bättre defensiv än Timrå, det tror jag de flesta är eniga om. Och det räckte precis till det där SM-Guldet, för det var ju inte någon lätt väg dit, sju matcher mot HV 71, och välidgt jämna matcher mot LHC förutom två matcher där vardera lag vann ganska klart.

Och i mina ögon har både HV71 och LHC en bättre offensiv än MoDo och skulle sätta ännu mer tryck på Timrå försvaret än vad vi gjorde, så du får gärna utveckla hur du menar att ni skulle klarat er bra försvarsmässigt. Dessutom har iaf ett av lagen en bättre målis än Backlund, tänker då på Stana, däremot är det nog rätt jämt mellan vem som är bäst av Backlund och Ersberg. Framåt tror jag det hade varit mer jämt med som sagt i mina ögon var det er defensiv samt målvaktsspelet som hade gjort att ni inte hade orkat störa HV71 och LHC i bäst av sju matcher.

Det är som alltid,att utan bra målvakt vinner man inget Sm-guld. men utan bra försvarsspel blir inte målvakten bra heller. så alltså måste modo ha haft bästa försvarsspelet.

Att ni ens orkar hålla på. MoDo vann SM-guld. Timrå hade också chans att göra det, men gjorde det inte. Om några månader är det ny säsong igen (när man åker söderöver är det enda som står på tavlan innan Timrå det datum när nästa ES-säsong börjar). Nu är det en annan sorts säsong, och den är ju rolig den också!

Dream Team: Jag ser inte enbart till statisiken när jag bedömmer en målvakt, det är spelet som avgör. Alla vet ju att med statistik kan man bevisa vad som helst. Mitt omdömme är iaf att Backlund är något sämre än Krizan, känns som han framförallt inte har en aning vart hans returer hamnar jämfört med Krizan som väligt sällan släpper någon retur och när han gör det så styr han oftast dom ner i hörnen där det inte blir lika farligt. Iof har jag inte sett Backlund lika mycket som ni har, har ju endast sett honom i matcherna mot Timrå i serien och kvartsfinalen men det är det intryck jag fått. Så jag kan inte bedömma ifall han spelade över/umder eller på sin normala förmåga i kvartsfinalserien.

Med detta menar jag såklart inte att Backlund är en dålig målis, men han är inte uppe i Krizans standard än.

« · 876717 · »