1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604354 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Rytter: Men Backlund hade faktiskt bättre statistik än Krizan under kvartsfinalspelet. 91,2 för Backe mot 90,6 för Krizan. Ja, jag vet att det för en målvakt gäller att man fixar att stå upp för laget när det osar som mest katt runt det egna målet. Som i matcher som är avgörande. Match 6 i Timrå och match 7 i Ö-vik, t.ex. Det som definitivt skilde till MoDos fördel var backspelet Medan vi hade två eller tre backar till spel som fixade att leda laget främst i spelet i egen zon så kunde ni mönstra några fler. Detta behöver kanske inte märkas i en enskild match, men i en serie om sju matcher ska det göra skillnad och det skedde också. Till slut.

Ni vann väl SM-guldet tack vare en fantastiskt stark defensiv, där inga lag riktigt kom åt er i någon av matchserierna. Där har vi då ett viktigt skäl till varför Krizan i år kunde växa ut och bli den matchvinnare han inte lyckades vara under slutspelet 2005/06. Backlund hade inte samma starka försvar runt omkring sig, vilket på ett vis gör att hans siffror är mycket starkare än de Krizan har.

Rytter: Jag är övertygad om vi hadde klarat oss bra mot HV71 och LHC rent försvarsmässigt och diskutionen om vem som är bästa målvakten kan man surra hur länge som helst om. Så det Tänker jag inte ta upp me dig. Alla skadorna har vi ju fått dragits med hela säsongen,så vi i timrå är van. Har vi ständigt 1-2 spelare skadad nästa säsong så kan det ju ses som rätt lindrigt frånfall.

Egentligen är det lite lustig att mitt första inlägg på evigheter hamnar i denna gästbok. Men jag känner att jag inte kan hålla mig.

Hassan: "ETT MÅL från SM-GULD för Timrå IK. Det är så jag känner det, sen får ni klura ut om jag är glad eller arg för den saken......"

För det första så var kvartsfinalserien mellan MoDo - Timrå de bästa matchena under slutspelet, skulle kanske vilja säga att det är den bästa kvartsfinalserien jag varit med om sedan -94 då jag började följa MoDo. I ärlighetens namn så hade det kunnat gå precis hur som helst i den här kvartsfinalserien. Men nu var det vi som drog längsta strået tack vare att vi hade flytet och studsarna med oss, samt en bättre defensiv och målvakt än er.

Men att som Hassan påstå att ni var ett stolpskott från SM-Guld kan jag aldrig hålla med om. Det hade förmodligen kanske räckt till att slå ut MoDo ur kvarten men sedan tror jag att det hade varit stopp.

Anledningen till detta är defensiven och målvakten. Vi hade den defensiv och målvakt som krävdes för att kunna störa lag som HV och LHC och i mina ögon var ert försvar samt målis något för svaga för att kunna uppnå samma sak mot dessa lag.

Nu riskerar jag väl att bli kallad en väldigt dålig vinnare, men det tar jag.

Tycker trots allt att Timrå gjort en bra säsong i år och skadorna ni drabbades av under säsongen måste vara ES rekord i skador.

mrchong: Sa jag inte att vi får svar på alla frågor under den matchen? Vi får svar på allt. Precis allt.. ;-)

mrchong: Hur går det med läsförståelsen egentligen? =)

Dream Team:du får inte svar på frågan vem som vinner nästa års sm-guld på SCA Cupen. ;-)

El Maco: Enligt mig så är det Modo och Hv71 som gör upp om platserna 1-2 sen är det 3-4 lag som gör upp om platserna 3-6 tror säkert att Timrå blir ett av dom. Fast det är naturligtvis alldeles för tidigt att tippa nått om Höstens seriespel än.

El Maco: Jag säger inte ett ord om kommande säsong innan vi har mött Sundsvall Hockey i SCA Cupen i september. Det är där allt visar sig. Vilka som är vinnare eller ej. Där ges svar på alla frågor. Ja, alla.

Knylan: spelar nog ingen roll om det är ett norrlanslag som vinner.Inte för svensk hochey i alla fall.Det kanske blir så att intresset runt hockeyn ökar ytterligare i ö-vik,det blir lättare att få riktigt bra spelare till klubben,ökade sponsorintäkter osv. men för övriga norrlandslag har ett guld till Modo ingen betydelse. Det är ju naturligtvis bra att det inte bara är Färjestad Frölunda och Hv71 som gör upp om guldet varje år.

Det blir lätt lite hej-och-håigt. Eftersom vi var nära att slå ut Modo och de vann så var vi bra nära att ta guldet och eftersom vi nog blir bättre nästa år så blir det guld då istället. Typ.

Det man ska komma ihåg är att Frölunda brakade ihop helt, HV gick sju matcher de med och FBK lär inte vara lika bleka två år i rad. Sen har vi de två finalisterna också. Jag har oss på en femte-sjätteplats i grundserien med det här laget. Nu kanske Färjestad till exempel drabbas av sitt generationsskifte och dalar lite.

Tittar man på lagen som kom efter oss i tabellen så ser Luleå i vanlig ordning ut som förlorare. Hur länge går det för LHF att vara så trista på papper? SSK satsar ungt och talangfullt samt fyller på med Hallin. Bra målvakter. Skellefteå får se hur de klarar sig utan Wernblom. Mora är ju alltid en gåta. DIF blir väl varken bättre eller sämre. Brynäs tappar väl lite. Brendl in Bäckis ut och Boork är kvar.

Alltså, min analys är att det ska räcka till övre halvan men jag tror HV, VF blir bättre än förra säsongen, LHC minst lika bra, bara en sån sak som att de för första gången någonsin har vad som verkar vara en bra tränare. Och Modo stärkts ju också om inte alla gamla gubbjävlar i min ålder fattar att de är gamla och slut och börjar klappa ihop. FBK osäkra.

Vi ska i alla fall inte behöva slåss för att behöva vara bäst bland de sämsta, snarare se hur väl vi kan hävda oss bland de bästa. Jag säger femma.

Knylan: Jag tycker att det är jättekul att ett norrlandslag vinner guld.Men ok det är mycket för att jag numera bor i södra sverige.Och visst jag grämer mig en hel del från att timråik var ett stolpskott från att slå ut modo.Som slutspelet sett ut så tycker iallafall jag att den moraliska finalen hade varit timråik-modo,men nu blev det inte så så jag suger in surläppen och tar nya tag nästa säsong,då jävlar...

fighter: Ja, hur hade det egentligen gått för norrlandshockeyn om inte Modo vunnit i år.

Ärligt talat, vad spelar det för roll att dom råkar vara från norrland?

Wayne Gresky: Jaarå ett stort grattis till er.Bra för norrlands hockeyn.

Wayne Gresky: Jag är inte bitter över förlusten mot modo i kvarten jag känner bara en enorm stolthet över att våra grabbar kämpade och bjöd upp till riktig kamp i alla 7 matcher.

Ambroo: Tja, hade vi haft med Salomonsson och haft en hel Morrison mot er så tror jag nog att ni kunde ni nog fått en match iaf.

Kvarten visade att MoDo klarade av att spela tuffa matcher mot ett riktigt bra lag. Med tur och rutin lyckades vi besegra Timrå i vad jag kan minnas den bästa kvartsfinalserien någonsin. Trots denna urladdning klarade MoDo av att slå ut både serietvåan HV och det hetaste laget i Linköping som i semin krossat Färjestad. Man kanske inte hela tiden spelat den roligaste hockeyn, men man hade ett vinnande spel.

Jag förväntar mig förresten inte att ni ska vara glada att MoDo vunnit. Själv hade jag blivit rätt irriterad om Timrå vunnit, även om det känns som om det är lättare att unna er en seger i framtiden nu när vi äntligen vunnit igen. Frågan är väl om ni ska vara bittra över att ni var så nära eller stolta och fyllda med tillförsikt inför nästa säsong då ni ser ut att ha ett ännu vassare lag? Antagligen en kombination...

Med tanke den otur, oflyt, orutin vi haft tidigare så var det vår tur nu att ha marginalerna på vår sida. Det känns väldigt rättvist, för det här guldet har vi verkligen samlat ihop till.

Ambroo: Jo, visst tror jag det, jag vill iaf tro det. Och det var väl det jag försökte säga genom de två sista meningarna i mitt inlägg. Vi såg ju vilken gigant Riku Hahl var på isen, och vilket intryck han gjorde och vilken skillnad han åstadkom, när han kom till spel i match sju, trots att han var långt från 100 återställd från sin skada. Vi hade säkert också vuxit som lag om slutspelet hade fortsatt, det är jag övertygad om. Vi får väl gissa att tuppkammen knappast blev mindre hos MoDo efter segern mot oss. Allra helst efter hur den matchserien såg ut. Där har du ett av skälen till att laget växte ju längre slutspelet led. Nej, vi var verkligen inte långt borta. Hade det inte varit stolpe ut för spelare #10 i Timrå, och klacksparksmål av spelare XX i lag XX som hade avgjort så hade det myclet väl kunnat sluta annorlunda. Men vi får väl ta det som en lärdom och hoppas det bär längre redan kommande säsong kanske...

Dream Team: "Till slut kändes det faktiskt riktigt kul när MoDo nu fick vinna. Kontentan av match sex var att LHC inte hade någon motvapen mot MoDos defensiv. En defensiv som Timrå hade visat sig mer mogen att ta itu med under den matchserien. Ja, jag vet. MoDo var inte alls samma lag i kvarten som man var i finalen. Man hade vuxit samman till en ännu starkare grupp ju längre slutspelet led, och att Timrås insats i kvarten skulle ha räckt mot MoDo i finalen är väl osäkert. Men samtidigt så vet man ju inte. Man måste ju få hoppas att det nog inte var så långt ifrån ändå."

Du tror inte att TIK hade varit ett annat lag i en finalserie då? Jag är övertygad om att vi hade kunnat nå upp till samma nivå som vi hade under hösten och hade kejsare Hahl varit med från start i slutspelet så är jag säker på att vi slagit ut MoDo redan i kvarten. Hur som helst så känns kvartsfinalserien mot MoDo som den moraliska finalen. Ingen annan matchserie, inte ens någon enstaka period, nådde upp till den nivå som det bjöds på i form av intensitet, tempo, dramatik osv och med tanke på det så var vi nog inte så jävla långt borta denna gång...

Ja, så var säsongen över på riktigt då. För alla lag, och inte bara för vår del. Vad jag kände direkt efter vårt uttågande har jag redan nämnt, så det tänker jag inte dra på nytt. Dock så lever ju känslan kvar vilka oerhört små marginaler det är som skiljer mellan med och motgång. Skulle jag välja att peka ut något av de kvarvarande fyra i semifinalkvartetten som har haft lite mer medstudsar än de övriga framställs jag väl enbart som bitter. Därför undviker jag att göra det. För bitter är verkligen det sista jag är. Jag försökte att undvika det omedelbart efter att Svartvadet hade slagit in 2-1 i match sju uppe i Ö-vik. Jag tror att jag lyckades rätt bra med den planen, men oj vad svårt det var. Man fick verkligen stålsätta sig själv i känslan att allt inte var negativt iom vårt utträde. Och det var det förstås inte heller, men att tvinga sig själv att inta den känslan redan där och då, nästan bara för att kunna härda ut med sig själv, det var inte lätt.

Efter en riktigt mäktig envig om sju matcher, där det inte alls skilde mycket för att vi skulle vara det lag som gick vidare så hade vi då MoDo i semifinal. En semi mot HV där jag var "helt säker på" att HV skulle gå vidare. Lätt dessutom. Varför tyckte jag det? Ja, nu i efterhand vet jag inte om HV´s spel hade övertygat så himla mycket på mig under grundserien. Tvärtom så hade väl laget visat upp en förmåga att inte alls stå upp under 60 minuter. Självklart tänker jag på mötet hemma innan jul, när vi vände underläge med 0-3 efter 3.07, 1-4 efter en period och 2-6 med halva matchen kvar, där vi genom att plocka fram ett enormt hjärta visar prov på vilka det är som aldrig ger upp. Men jag trodde på HV. Mest var det nog för att jag inte gillade MoDo så mycket i det läget som jag trodde/ville att de skulle åka ur. Man slår ju inte ut Timrå ostraffat, menar jag. 

Här visar dock MoDo upp att man är bäst när det verkligen gäller, och återigen att man har den lilla tur som krävs för att göra de mest osannolika mål. Nej, tolka mig inte som varandes bitter, snälla, för det är jag inte. Bra lag har tur, det är ju så det sägs. Och det är självklart även så det är. För slutspelshockeyn består mycket i just med- och motflyt. Kommer man som lag in i flytet kan man välta vilket lag som helst. MoDo hittade rätt flyt vid helt rätt ögonblick. Sedan hade man spelare som var beredda att göra i stort sett vad som helst för att få vinna. Det är inte nog viktigt i ett SM-slutspel.

Linköping övertygade stort på mig när man på ett närapå förnedrade sätt omintetgjorde FBKs guldplaner i sin semifinal. Med den insatsen i fokus skulle ju MoDo inte ha någon chans i finalen. Heller, är väl bäst att säga, för det skulle de ju inte ha i semin.. heller...

Det är i regel väldigt kul att onda på andra lag. MoDo är ett sådant lag. Det är nog lite extra nöjsamt just där, det får jag erkänna. Men detta är ju något som sker under hela säsongen, och från båda parter. Varde rättvisa, typ. 
Därav "mina mer än säkra" spådomar angående resultaten i semi- och finalmatcherna. Nu när vi vet hur det gick så upplevde jag en väldigt konstig känsla under den senare delen av finalserien. Eller egentligen handlade det om hur känslorna till slut vägde över. Av två onda ting väljer man...? Ja, vaddå? LHC är av hävd inget lag jag unnar framgång. Inte än. Nej, de behöver växa till sig lite mer på toppnivå innan ett SM-tecken till östergötarna ska kännas riktigt passande. Min syn på MoDo går nog hand i hand med den som många andra TIKare här på HS har. Att unna dem framgång? Njae, inte direkt. Men det är ju så länge sen de vann sist, och alla sura finalförluster genom åren då? Nope, tyvärr.  
Visst, alternativet att oengagerat sätta sig ned och beskåda finalen som helt oviktig fanns förstås. Och jag försökte verkligen göra det till en början, men jag märkte ju att det var svårt att riktigt klara detta. Till slut så satt man där och hoppades på att inget av lagen skulle göra mål. Ja, en ickevinnare som guldmedaljör, perfekt! Ni hör hur barnsligt detta låter, eller hur?

Till slut kändes det faktiskt riktigt kul när MoDo nu fick vinna. Kontentan av match sex var att LHC inte hade någon motvapen mot MoDos defensiv. En defensiv som Timrå hade visat sig mer mogen att ta itu med under den matchserien. Ja, jag vet. MoDo var inte alls samma lag i kvarten som man var i finalen. Man hade vuxit samman till en ännu starkare grupp ju längre slutspelet led, och att Timrås insats i kvarten skulle ha räckt mot MoDo i finalen är väl osäkert. Men samtidigt så vet man ju inte. Man måste ju få hoppas att det nog inte var så långt ifrån ändå. Nästa säsong kanske det är vår tur. Jag hoppas det.

Hassan: Vad skönt att det inte blev så, hade varit drygt att se lillebrorsan ta guldet :)

ETT MÅL från SM-GULD för Timrå IK. Det är så jag känner det, sen får ni klura ut om jag är glad eller arg för den saken......

mikenomad: Jag känner ingen glädje heller, whatsoever. För mig fanns det endast två möjliga, likvärdigt onda utfall. Att guldet hamnade i länet är enbart en styggelse så länge det inte är Timrå som drar hem det.
Men visst, jag tror säkert att leksandsfansen skulle jubla om Mora spelade hem ett guld till Dalarna. Eller Sundsvallsfansen dårå, om Timrå tar bucklan till Medelpad.

Usch, usch, usch. Likväl: all heder till Modo för deras synnerligen väl genomförda slutspel. Man hade ledarna, en målvakt som gjorde de feta räddningarna och - inte minst - de berömda marginalerna på sin sida.
LHC å sin sida vek väl ner sig en smula när det verkligen drog ihop sig. Främst taktiskt. Det går inte att anfalla på chans med den backuppsättningen, inte när man möter ett hyperdefensivt, smågrisigt Modo. Då smäller det.

JimmyH:
Håller med dig till 100%. Satt faktiskt och tänke på det igår. Kvällen hemma mot Nyköping och starten borta mot Västerås är för mig helt omöjligt att överträffa. Att återvända till Elitserien efter 18 år varav 15 av dom i total missär kan är för mig den totala euforin.

I detta sammahang vill jag passa på att buga mig inför Peo Larsson, Jan Söderström och Kent Norberg som gjorde denna återkomst möjlig.

JimmyH: Bra sammanfattat! Håller helt med, jag är imponerad över Modos sätt att genomföra det här slutspelet. De SKULLE bara vinna, kosta vad det kosta ville. Det var inte den snyggaste hockeyn som vann, det var som det brukar vara, den effektivaste och de med störst hjärta! Bara att hålla med alla övriga s.k. experter, inget lag hade i år lika många matchvinnare som unisont drog åt samma håll som Modo.

Likväl känner jag inte det minsta glädje så Västernorrlänning jag är. Herregud, det är ju som att åka ur mot lillebrorsan i en biljardturnering och sedan stå bredvid och se han vinna hela skiten...Måtte det bli vår tur nästa säsong!

Egfranchise: Kan du inte ens försöka se det spelmässigt objektivt så är det ingen mening jag diskuterar med dig.

Spelmässigt var Timrå bättre i 5 av matcherna, men det kanske du inte kan se... Om du är subjektiv i ditt sätt att se hockey så förlorar du väldigt mycket av sporten.
Men det är juh upp till dig. :)

Tycho: Bättre än Modo i 5 matcher? Roligt skämt. :)

Spelet går ut på att göra mål, vilket Modo lyckades bäst med, därför är man bättre. Man är inte bäst för att man skjuter flest skott på mål eller håller i pucken mest under matchen. Man är bäst när man gör flest mål :)
Modo var alltså bättre än Timrå i 4 matcher. Så jäkla gött. Hoppas det blir Timrå i kvartsfinal nästa år också. See ya

Egfranchise: Vi gick upp i elitserien 2000 efter 18 år i en lägre divison.

Då vann vi sannerligen något som nog endast ett SM-Guld kan slå, om ens det.

Egfranchise: Fast det har varit ganska många modoiter som kommit in och påpekat att vi är bittra, vilket jag inte tycker stämmer för de flesta. Bitterhet och dåliga vinnare är väl lika illa va? :)

Jag har nog uppfattats som bitter i mina inlägg men min bitterhet höll i sig i ca 48 timmar, sen har jag tittat mot nästa säsong.
Spelmässigt var Timrå bättre än Modo i 5 av 7 matcher men det spelar juh ingen roll då modo gjorde mer mål.

Det som har gjort att jag inte hoppats att Modo skulle vinna iår är de spelare som finns med i årets lag. Det har varit väldigt mycket "icke hockey" av spelare som skulle kunna koncentrera sig på hockey och göra det bra. Detta redan i grundserien.
Då unnar inte jag ett sådant lag SM-guld är inte så konstigt. Det har ingenting med bitterhet att göra utan hockeyälskn.
Att jag dessutom ogillar LHC gjorde valet lätt att undvika hela finalen. Ingenting jag har saknat heller.

JimmyH: Var ett jäkla drag på stan i Övik inatt. Självklart kan inte alla Modoiter samlas. En del Modoiter har förpliktelser, som att kanske befinna sig på andra orter utan andra likasinnade. En del måste vara på sin arbetsplats. Då är HockeySnack ett bra ställe att snacka om guldet med andra Modoiter.

En del i denna gästbok verkar oerhört bittra och det är synd för dom :) Jag får bara ett skratt när jag läser negativa saker om Modo och deras supportrar denna dag. De bittra kommer förstå den dag då deras lag vunnit något, om det nu händer!

JimmyH: Håller med JimmyH

Vilken bra kväll det tycks ha varit i gästboken här igår.

Speciellt den här kampen om att man-är-bättre-människa-om-man-håller på-ett-lag-från-västernorrland-i-en-final-diskussionen.

Jag höll inte på något av lagen, jag tittade bara på hockeyn som den var. Jag klarar det.

Jag är också imponerad över MoDo´s makalösa slutspel. De spelade knappast bäst hockey men det var som att det var skrivet i stjärnorna att de skulle vinna och spelade faktiskt efter deras slogan "Heart of Hockey" och så var Karol Krizan så sär mäktigt bra då det som mest behövdes.

Men jag jublade inte för ett enda mål de gjorde, trots att jag i hela mitt liv har bott i Västernorrland.

Jag vet inte riktigt om det känns bättre eller sämre att vi var det lag som pressade MoDo bäst i det här slutspelet. En sak är säker, jag har i alla fall för första gången någonsin börjat få känslor över MoDo som tyder på att det faktiskt är ett derby då vi möter dem. Tidigare har jag sett dem som ett lag som vilka som helst egentligen, ett slags konstruerat derby.

MoDo´s guld och framgång har fått mig mer laddad inför nästa säsong än vad jag känt inför en säsong på mycket länge, i alla fall så har jag aldrig känt det såhär års. Jag vill ju också få vinna SM-Guld.

Till sist så vill jag här och nu lova att om Timrå IK vinner SM-Guld något framöver så tänker jag inte spendera guldnatten med att vara inloggad på hockeysnack.

zigge: Han står inte ut med det hemska faktum att man inte får kalla någon för bögjävel.

DJ Hemp: VA?? Varför denna totala omvändning?

Ja, nu jävlar var det slutfjantat för bögarna norr om Härnösand! Nästa säsong står för dörren och nu är det fan vår tur att vinna SM-guld. Hoppas att vi får chansen att spöa dessa idioter tidigt under kommande säsong...

Fan vad mysigt vi har det härinne just nu.

Noterat från kvällens utgång, Fredrik Warg är ett kön, en hård och inte helt barnvänlig synonym till ett kvinnligt sådant.

Ha det nice i Övik Fredrik, får hoppas att du inte skriver på för motståndarlaget under brinnande kvartsfinalspel ännu en gång.

DJ Hemp: ja grattis då alla MoDoiter :) hade fan börja våga tro på sm-guld, när vi ledde med 3-2 i matcher över er ..på fredagen 10sekunder in oscar sundh kommer dribblar och alla skriker jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! men där slockade tamefan lampan insida stolpe och jag fatta att hela serien vah slut :( och inte nog med det, snacka om att släcla lampan klacka in en puck jävel typ 20 sekunder efter kvitring, ja ja det är hockey allt händer synd bara att det aldrig är fördel TIMRÅ IK i sånna stunder ..men ja grattis endå modo nu när inte timrå fick det SÅ ÄR NI TAMMEFAN VÄRDA DET :)

DJ Hemp: Då tror jag mer på TIK än dig, jag har alltid varit en förespråkare av ungdomlig etusiasm, kolla på MODO nästa år, har vi nån anfallare född på 80talet? Salle är den speediga,han fyllar 35. Men jag hoppas Ecke har koll på läget. För jag vill inte bli som FBK som helt plöstligt inser att deras grabbar blivit för gammal.

Ja Kenta kommer vara en hjälte i timrå led som det kommer snackas om länge.

spud:

Jag menar inte att vi blir sämre till nästa säsong, men i förhållande till alla jävla konkurrenter blir det allt tuffare. Inte minst MoDo ser ju ut att bli ännu bättre till hösten, eller hur...?!

Helst av allt hade jag sett att Kenta hade fått förnyat förtroende i Timrå IK. Jag gillar inte alls att han fick sparken och nu hamnar i HV71. Challe känns inte som någon dålig ersättare, men att kicka Kenta känns bara så... jävla onödigt! I det fallet säger jag: "Nej för fan, Nubben..."

DJ Hemp: Tror du? Tappar ni så pass att ni får ett sämre lag nästa år? Med en bättre fystränare och ett annat upplägg så kommer ni ju slippa skador och därmed se till att ni är fräscha när det ska avgöras.

Challes bästa gren har alltid varit snacket. Det är kanske vad som gör mig skeptisk till honom som huvudtränare, och att han inte har någon erfarenhet av att stå främst förutom nån säsong i väsby.. Som norrlänning uppskattar man ju mindre snack och mer verkstad.

spud:

Jag är väl medveten om att vårt SM-guld gick upp i rök när Oscar Sundh la puckfan i stolpens insida efter nio sekunder den där olycksaliga fredagen...

Kanske har vi alltför många youngsters i vårt lagbygge inför nästa säsong? Jag tror fan det. Challe har som ambition att vinna SM-guld inom tre år och det känns bra, men fan vet om han lyckas? Konkurrensen är mördande och det var väl egentligen i år chansen fanns... Satan vad bittert!

DJ Hemp: Tack,

Ja om ni håller Modo tempo kommer det nog dröja, men jag är rädd att ni var ett klackmål i 6e ifrån att vara i våra kläder så det är små marginaler. Men å andra sidan hänger nog mycket på challe, han kommer att får ett helvete att stå upp emot kentas jobb. Jag tror itne han lyckas, men det är ju bara 100% spekulationer utan egentlig kunskap om hur challe är. Men jag tror på nygård.

I övrigt gillar jag timrås strategi att snappa upp unga killar som är på gång uppåt, det kommer betala sig förr eller senare.

spud:

Som Västernorrlänning och MoDo-sympatisör gläder jag mig mycket med er Ö-vikare en dag som denna. Anser att ni har jobbat ihop till detta SM-guld sedan länge nu. Ett jättestort grattis från Sundsvall därmed!

Själv håller jag Timrå IK närmast hjärtat. Fan vet när vi TIK:are får jubla på allvar? Egentligen borde väl vi ha fått fira vid det här laget, men...

GIF Sundsvall, jaji... Om det finns någon rättvisa i denna sportvärld inträder vi åter i den svenska fotbollens finrum nu i höst. Huruvida "sheriffen" får gå skadefri under säsongen är frågan, fan vet där också...

DJ Hemp: Ja gärna för mig, jag håller på giffarna och följer det laget med stor glädje, även om det är på håll då jag enbart sett 4-5 matcher live. Men hoppas sheriffen får dunka upp norrlandsfönstret med ett par skruvdobbar i sommar. Skulle ju vara kul för Sundsvall att få se toppidrott... :)

Jag grämer mig mycket, men imorn bitti då laddar jag bilen mot övik, fan torget övik imorn eftermiddag is the place to be. 300 slutspelmil måste ju betalas så man kan inte gärna ta bort allt för mycket jobb då man samtidigt är student.

spud:

Det var väl det jag trodde. Antar att du inte grämer dig alltför mycket. Nu är SM-guldet åter vunnet och därmed lägger vi all energi på Giffarna, eller...?!

DJ Hemp: Det var antagligen ett tråkigt försök att vara lite sarkastisk.. Självklart är det klykorna som vann.. :)

Jävla helvete, trodde att det skulle avgöras på måndag så jag bytte på jobbet att jag jobbade nu istället.

spud:

Kom nu inte och förstör min illusion om att vi är ett fantastiskt lyckligt län där vi alla är vinnare...

spud: Hur orkar vinnare vara i andras gästböcker?
Roa er själva!

DJ Hemp: Det var ångermanland som vann idag..

Det var trevligt att MoDo från Västernorrland vann finalen. Därmed har vårt län vunnit två SM-guld i betydelsefulla lagsporter. Visst känns det lite trist att just Örnsköldsvik har stått för dessa bravader, men det är ändå bättre än ingenting. Sundsvall/Timrå tycks vara alltför värdelösa för att lyckas med något liknande, osannolikt nog... GRATTIS MODO!!!

Så skiter jag i finalen nu, fick just veta att bästa polaren juat blev farsa för andra gången. Kanske en arvtagare till Starkotter racing.

« · 872803 · »