Räknas Tenkrat som en B O M B? Jag menar, förväntningarna kan trissas upp så att t.o.m. en sådan spelare kan tas emot med ett "Jaså, var det bara han"...
Om du med "Fläsket" avser Timander (lustigt smeknamn på en person som är byggd av massor med muskler) så är det underligt att du inte insett att han är en av elitseriens absolut bästa defensiva backar.
Så jag är inte alls förvånad att han fick sådant förtroende i slutspelet....
Nåja, jag kanske överdrev Wargs storhet en smula, som du vet är han ju Modoit nu, likaså jag.
Jag sa ju att Timrå presterat en bra defensiv bitvis.
(När jag ger Timrå beröm använder jag knappast den starkaste vokabulären :-)
Sen är det väl ingen hemlighet att MoDo spelade defensivt mot samtliga lag från och med match 6 i kvarten. Med andra ord spelade MoDo defensivt utan att få chef Skröder, Timmy, Susse, Svarten skadad.
Jag älskar snyggt spelad defensiv hockey, så som MoDo började göra efter match 5 mot Timrå. Det som vissa kallar tråkigt. Som sagt vissa kallar det tråkigt. Men jag kan garantera att det är allt annat än tråkigt att vinna SM.
Som någon fyndig sa:
"Med bra anfallsspel vinner man matcher, med bra defensiv vinner man mästerskap."
hellge: Ja det var en bra match, förmodligen den bästa som Modoiter sett, dock tack vare alla känslor som du beskriver.
Men att förlora mot MoDo tar ju udden av en match för oss. Sedan så gjorde Timrå en dålig start på matchen vilket gjorde att vi fick jaga ur underläge. Det var mäktigt att komma ikapp och vi hade väl en ribbträff i sudden minns jag också av Hedström. Det är så mycket känslor som svallar för mig att sådana matcher blir nästan mer jobbiga än njutbara.
Men njaa, jag har sett bättre matcher. Framförallt mot Frölunda där 2003 alltså. Vi vann bland annat två matcher i rad i Skandinavium då. Det var högt tempo och det var Kimmo Kapanen.
Rent hockeytekniskt tycker jag denna match var den bästa jag sett av svenska lag. Skridskoåkning, powerplay, boxplay, 5-3, 3-5, Sannys backspel, Tobias slagskott, Pärsinens kvittering, Dömes skridskoåkning och rundning av Sanny, Backlunds och Krizans målvaktsspel, tacklingarna, intensiteten, taktiskt genomförande, matchens längd, stämningen i hallen, klackarnas kamp, spänningen, Sannys målgest, Hedströms intervjuer, Enstöms glädje mot MoDoklacken, förväntningarna innan matchen, världnes första lördags-slutspelsmatch mellan rivalerna TIK och MoDo, det uppoffrande spelet som bägge lagen visade. Snacket före och i pauserna med kända Tikar.
JAg har aldrig varit så nervös som jag var då, jo kanske i sjunde avgörande. Det var så mycket som stod på spel, prestige, ära definition av brödraskapet. Det var som om hela min identitet vilade på en knivsegg.
Du har rätt, supportrarna vek inte ner sig. Jag ber om ursäkt för det uttalandet! Dock blev jag less på allt snack om skador.
Jag vidhåller. Bättre än så här blir det aldrig. För er kan det kanske bli bättre i och med att det blev förlust. Men jag tyckte det redan innan periond fem började.
hellge: Jag tycker inte på något sätt att Watg är dålig, utan har varit en av TIKs mest tongivande spelare i två säsonger. Däremot föll han helt ur ramen i slutspelet och hade Kenta inte varit Kenta skulle man placerat honom i en tredje-fjärde formation. I den 7e matchen var han förmodligen sämst på isen, och att man inte kastade in Hahl eller annan tidigare i första formationen känns också som en Kenta-coachning. Men i mina ögon var Warg sämst när det gällde, alltså i avgörande skede i slutspelet.
hellge: Vad snackar du om? Har du och jag kollat på samma liga i år?? Visst Anton Strålman har varit en klass för sig men jag håller inte med om att Warg Har varit en som burit Timrå. Han varit riktigt bra vissa matcher men inte en som bär ett lag och speciellt inte när det gäller..
Sen undrar jag hur tex. Modo skulle göra om Sundström och Skröder Timander och 4 stycken andra skulle göra?? Skulle dom inte försöka spela en defensiv hockey? Själv tror jag att det skulle bli samma sak för vilket lag som helst i ES..
hellge: Det är kanske den bästa match MoDo spelat men nog tycker jag att exempelvis slutspelet 2005 höll högre klass än 2007.
Jag tycker även att Timrås matcher mot Frölunda 2003 var fantastiska hockeymatcher och jag har svårt att ranka men jag håller nog inte årets kvartsfinaler som bättre matcher rent hockeymässigt. Däremot så var det en helt annan grej känslomässigt. Då var det vårt första slutspel, det var lättare att se det positiva i negativa saker då.
Sedan så har väl Timrås supportrar aldrig vikit ner sig. Vad du nu skulle ha fått det ifrån. Möjligen att det var tunnsått på läktaren under svältåren på 80-talet kanske men under de senaste 10-12 åren har vi ständigt tillhört Sverigetoppen i den kategorin.
Sorry, det glömde jag. Sen spelade man en hyffsad defensivt bra hockey under denna skadeperiod. Observera att jag inte tycker att man vek ned sig i slutspelet. Där var man näst bästa lag tycker jag. Som jag flera gånger tidigare menat var Timrå det bästa laget MoDo mötte i slutspelet. Likaså att den 3:e matchen i kvarten är den bästa hockeymatch som spelats på svensk is.
Vadå? Vilken omröstning? Du menar den som handlar om Enström, Steen och Hållberg här till höger?
Nej, det är inte vi MoDoiter som har röstat där. Vi har bara läsbehörighet i Timrås gästbok. Vi kan inte rösta där. Det är bara Timråsupportrar som kan rösta där.
Vidare vill jag konstatera att Warg och Strålman var de spelare som bar hela klubben Timrå på sina axlar när alla andra inklusive supportrarna vek ned sig. Från omgång 18 till den sista var det just dessa två spelare som stod upp som män, när de övriga klagade på krämpor. Jo, jag vet att det var många skador. Men åter igen, utan dessa två herrar hade Timrå inte spelat slutspel.
Sen minns jag det mardrömslika scenariot för oss MoDoiter i SBA när Timrå vann två raka bortamatcher, där Warg åtminstone dominerade och var bäst på plan i en av dessa. Det kan hända att han hämmades av skadan han fick när Svartvadet olyckligt tacklade honom i ryggen.
När hade Timrå tre spelare med i VM-truppen senast ? (och det är ju bara i Svenska landslaget, i Finska finner vi ytterligare två och i Danmark lirar Regin (men lirar dom i A-VM?!))
Så verkar Warg petas på precis samma sätt som ifjol. Å andra sidan visade han i slutspelet upp en förmåga att vara sämst när det gäller så det kanske inte är så konstigt.
....så snackar vi viktiga saker härinne medans i Modos gb diskuterar man EU o Emu (strutsar) tror jag dom är inne på, väldigt ytligt i allafall jämfört med de viktigare sakerna.
Hahl Bundy: Ja man börjar bli trött på dom.Det är väl bättre att dom firar sitt välförtjänta guld,men det kanske är så en del firar,vilket fall som helst dum är det iallafall.
fighter: Får se om han tar sig med först, ett lag i NHL har många finnar som kan komma att åka ut. I alla fall innan 8:delarna, vet inte hur det ser ut nu... Jimmy kommer säkert me svaret...