1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604472 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
NIssEn: När man mötte SAIK hemma för nån säsong sedan kostade det 50 kronor. Om jag inte missminner mig helt. Men det lär väl landa däromkring.

Ambroo: Vad jag hörde så har Jonte fått nya skridskor. Förhoppningsvis så hade han bara jä**igt ont i fötterna...

En polare från Kramfors hade tänkt att komma ner och kolla på Löven matchen, så han frågade om jag visste vad det kostar att gå in på matchen. Nej svarade jag men sa att jag skulle höra med er andra supportrar. Är det någon som vet?

Kerstin_k: Jo jag instämmer jag med! Även en sådan uv som jag hade uppenbara problem att identifiera de nya killarna. Jag fick kolla rörelsemönstren, längden och hur skydden var tejpad för att separera "veteranerna".

Uno Gordon: Kalasfint mål var det i sanning. Men jag måste instämma i föregående talares åsikter. Numer på tröjorna eller dylikt hade underlättat det hela avseevärt. Nu var det ju också med ett par juniorer som fyllde på, vilket gjorde det lite svårare att identifiera samtliga nya spelare. En liten lapp med uppställningarna i respektive femma hade ju bara det underlättat. Svårare än så behöver det inte vara.

Det var i alla fall jävligt skönt att återigen sitta där inne och titta på hockey - trots gassande sol utomhus. Stillar abstinens något. Skönt att det inte dröjer evigheter innan nästa chans att se dem. Då blir det lite roligare, lite häftigare.

Helg Ernest: Men ge upp! Du är så fruktansvärt anti-Nubben att det är sinnessjukt!

Dream Team: Stopp och belägg fläsklägg! Vår straffexekutor i vinter heter Fredrik Hynning, Anders! Lägg det på minnet, för guds skull, lägg det på minnet!

Målet han hängde in på sin straff var ju kalasvackert och av ädlaste valör.
Äras den som äras bör!

Ambroo: Nä, men det var nära med dig.

BlackBay: Håller mej BlackBay om siffrorna.
Hur svårt kan det vara att skriva dit ett nummer med en grövre tuschpenna?
För det är väl egentligen för att se spelarna man åker dit - och då vill man ju kunna identifiera samtliga på isen, eller hur?

Kjell-Åke gjorde det bästa av situationen? Maken till träbock får man ju leta efter.

Röda Tallen: Någon som har koll på vilka backar som parades ihop ikväll i de olika femmorna??

Knylan: Just därför hade dom kunnat använda förra årets matchtröjor till första ispasset.

Knylan: Vem blir förvånad om det är en "ekonomisk" fråga? Jag menar att trycka siffror kostar ju 25 kr per siffra =)

Knylan: Så här kanske ?

BlackBay: Jag håller med om sifferdilemmat, och det borde kunna lösas på ett vettigare sätt. Men man trycker nog knappast upp träningströjor enbart för första isträningen, alla spelare har inte samma färg för resten av säsongen och således inte en egen träningströja.

Men som sagt, det måste gå att lösa på något smidigare sätt.

Självklart hade det varit bättre om dom tex hade använt förra årets matchtröjor och delat fiffty-fiffty borta och hemma.
Då hade dom ju haft nummer och det hade blivit lättare att följa träningen.

Lite svårt när dom inte har nummer alls.

mikenomad: ok ok.... får väl gå på NSKs premiär nästa år då där det kvittar vilka som är på isen..... tydligen bara jag här som är tillräckligt inbiten supporter för att störa mej på det.

Per HApps: Tror nog att det ligger mycket i vad Black Bay säger. För den genomsnittlige besökaren som gillar Timrå men inte är tröjnummerfreak eller sifferbitare så är det väl av största intresse att så snart som möjligt kunna identifiera vem som är vem på isen via namn och nummer för att kanske kunna följa den spelaren lite närmare.

För vissa andra är det ju en liten sport att se vilka man kan identifiera utan "fusklapp".

BlackBay: Äh...håller med PH...tagga ner och gnäll inte så.

BlackBay:

1. Min högst privata gissning är att trycken helt enkelt inte är klara ännu. Det är således inte prio ett för tillfället. Men visst, du har rätt i att det kan vara rätt så klurigt att känna igen de nya spelarna. Men att det är något problem av den art du påstår håller jag inte med om.

2. Han intervjuade väl bara Timo Pärssinen av spelarna. Han är väl inget nyförvärv? Eller var det den blixtsnabba intervjun med Anton Axelsson du menade? Den blev ju rätt så kort och väldigt oklar, och orsaken till detta kändes väl mer än självklar. Spelarna har träningstillfället i fokus, inget annat. De som "har tid över", såsom tränare, fystränare och andra som inte deltar 100% aktivt i vad som pågår på isen har såklart andra möjligheter än spelarna att bli intervjuade. Ja, och Timo pärssinen då, som iom skadan inte kunde vara med. Men en längre intervju med honom fick vi ju, just därför.

Per HApps: visst visst..... men håll med om att är du där för att du är nyfiken på nyförvärven så vore det kul att se vilka dom var på isen?
Skrällsäsongen 2002/2003 hade dom siffror på tröjorna samt att det till o med fanns ett blad på bänkarna med namn o nummer på spelarna att kolla på för dom som inte visste.... då gav första ispasset nåt att se

BlackBay:
Det var ju träningströjor, ta det för vad det är. ;)

Per HApps: klart jag kan numren redan, sluta driv med mej... men är tröjorna nummerlösa vilken nytta har jag av det?.... då måste man i princip var PÅ isen för att se vem som är vem....

BlackBay:

1. www.timraik.nu/laget/
Prov nästa vecka , :))

2. Kjell-Åke gjorde nog det bästa av situationen.

3. Rolles analys av framtiden var klockren.

Dream Team: Måste säga att jag liksom dom jag var där med känner mej ruskig besviken på två saker under första ispasset.... två saker som är riktigt usla varje år o som dom inte tar sig i kragen o fixar till.

1. Varför kan dom inte pränta in siffror på tröjorna?... hur lätt är det att från läktarhåll ha koll på vem som är vem utan siffror, i synerhet nyförvärven... är ju nyförvärven man ofta är lite nyfiken på men varje år samma sak.. man har ingen aning om vem som är vem där ute såvida man inte sitter på första raden o känner igen dom som inte är nya.

2. Varför är "journalisten" så otroligt seg?..... en enda spelarintervju med nuförvärven han killen med... kanske även han hade svårt att hitta intervjuobjekt utan siffrorna?

Paddan: Tja, det går förstås att hitta sina personliga tjusningar i båda sätten som spelarna bemöter det inte enbart trevliga första ispasset. Själv är det med skräckblandad, och en något ömmande känsla, jag minner tillbaka på när man som grabb snörade på sig grillorna för första gången på hösten. Slalompjäxa light, fast rejält mycket ondare, ungefär. Men det skulle göras, förstås. Och genomlidas.

på tal om mordisk åsyn så brukar ju det vara den bestående känslan när man tittar på de allra första träningsmatcherna. Det ser snudd på livsfarligt ut i varenda närkamp. En vanlig och inte alls särskilt hård tackling mot sarg kan helt plötsligt se ut just precis som du beskriver det - att spelaren som tar emot tacklingen har tagit sitt sista andetag - som att luften gått ur för all framtid.

Dream Team: Själv är jag en sån som föredrar ispremiärer som har minimalt med besökare men där spelarna kör sitt vanliga träningspass, som man själv tycker ser snudd på mordiskt ut. Men, för den skull så kommer jag lik förbannat att anse att ett jippo är så viktigt att jag skippar ett barndop för att närvara på vår "officiella" ispremiär.

Paddan: Ja, det gick tyvärr inte att göra det mer oförutsägbart än så. Skämt åsido så var det tre år sedan jag var på en ispremiär, så jag var (nästan) lycklig som ett barn enbart för att jag fick vara där.
Efter isträningen var det autografskrivning med spelare och tränare i entréplanet.

250kg kärlek: Det han säger om arenan är klockrent.

Paddan: Just så.

Jonte skadad, någon?

Dream Team: Vad var det som ägde rum under er ispremiär? Presentation av spelare och intervjuer och lite "allmänhetens åkning", eller?

Helg Ernest: Du har ju aldrig idiotförklarat någon, farbror...

TIKbiff: Jag har hört hur han ska göra (men du måste lova att inte säga nåt om det till någon annan, ok?). Du minns filmen Mighty Ducks? Man ska testköra den där ploguppställningen nu under försäsongen. Funkar inte det övergår man till en plan B. Vad plan B är förtäljde inte min mer än säkra källa.

Mer seriöst så lät det såklart lite förtröstansfullt angående Pärssinen. Men går han inte på is väl tidigt? Går det att "räkna" med något då det gäller diskbråcksskador? Jag skulle nog mer tro att det är en förhoppning från hans egen och Timrå IKs sida att han ska var spelklar då. Nej, jag är inte överdrivet negativ, jag är bara realist. Så pleeease... halshugg mig icke!

Klart säkrast på straffarna ikväll: Kalle K! Han såg ut att ha kört straffträning hemma i potatislandet nu under sommaren. Giftig som få andra..

TIKbiff: Vi ska alltid sträva efter att gå till spets och undvika dödens ?
(förlåt)

General_Moisio:

Någon som vet hur Challe skall ändra spelsystemet?

Härligt att höra Pärssinen är på G, skulle börja isträna om 2-3 veckor, räknar med spel i premiären.

Roligt med 2526 åskådare på en IsPremiär. ;D

JimmyH: Håller nog med generalen en del. Backsidan vet vi inte riktigt var vi har. Tänker då inte på kvaliteten på backbeståndet utan på hur det är ställt med spelbackar. Timrå har haft det problemet förut o senast så höll det på att gå riktigt åt helvete.
Förutsätter att både Martinen o Robin Jonsson är backar som klassas som spelbackar.
Vill inte åter uppleva en säsong där forwards ideligen är tvungna att själva hämta puck i egen zon o se ett väntande 5 mannaförsvar.

250kg kärlek: Sa han i klippet att backsidan blivit sämre? :S Själv tycker jag att den blivit lite bättre!

General_Moisio: Det är en ganska viktig punkt det.

Jag tycker att vi har 3 stycken bra 2:a backpar.

Har ni uppfattat mig korrekt? Tack på förhand

Känns som backlinjen är vår enda svaga punkt denna säsong.

Angående backlinjen tror jag mycket kommer bero på hur lyckade nyförvärven Jonsson, Marttinen blir.

STs sportchef ger sin syn på årets Timrå IK.

JimmyH: Där håller jag verkligen med dig. Jag såg det här reportaget i Sportspegeln i går o jag blev faktiskt berörd.

Den här personen har verkligen lidit o lider, ett vrak av en gång så hängiven person för hockey.
Tragiskt o jag känner verkligen med honom.

Nybbe: Ja det skulle vara kul att få en rapport av nån som var på ispremiären,om vilka som var på isen och vilka som inte var med.jag tror nog på alla är på isen ikväll,men ändå.

JimmyH: Verkligen... Snacka om att offra nån för att rädda andras skalper. Hårt att vara indian...

JimmyH:

Du skrev: Så nu har alltså Timråsupportrar övertro på sitt lag och vi saknar ödmjukhet. Hmm...

Inte kan väl en TIK:are ha övertro på sitt lag. Alla, jag säger alla, är födda TIK:are. Det är ju bara så att en del har fått en dålig uppfostran!!!!!

JimmyH: Ikväll hoppas att dom har siffror på sig!!!!! annars är Dåligt,
för det är svårt att se vilka dom är annars,medtager kikare för att vara på den säkra sidan.

...så är det här ett gripande och riktigt bra sporttreportage...

NuMo: Ja okej. Nu var du både seriös och tydlig. Faktiskt. Mer sånt.

Jag tycker såklart att det är kul med debatt, annars skulle jag inte ägna så mycket tid här som jag gör.

Men för en bra debatt så krävs åtminstone en kommunikation mellan debattörerna. Där förlorar Lasse lite, då jag anser att han mest diskuterar med sig själv.

Han är inte villig att ändra något i sin ståndpunkt och nonchalerar fakta för att slippa ändra åsikt. Han är ändå inte helt hopplös utan lite lite lite tillmötesgående på ett sätt. Men diskussionen blir fruktansvärt uttjatad innan vi ser ett framsteg i den åt något håll.

Ironi är i min värld töntigt då den endast riktar sig till svaga skribenter. Svaga skribenter är exempelvis de som tålamodslöst ber folk att dra då en diskussion blir tjatig och tröttsam.

Starka skribenter kan välja att låta bli att svara eller så tar de striden på ett genomtänkt och vuxet sätt.

Själv så har jag ibland lite svårt att vara tyst i skrift, jag analyserar gärna ihjäl mig i en förhoppning av att få en bekräftelse på mitt intellekt. Andra mer mogna människor kanske umgås med nära och kära istället.
Vad vet jag?

NuMo: Det är fortfarande iallafall för min del att gå in här och skriva vad man tycker o tänker,men man ska inte upprepa sig en miljon gånger om samma sak,det blir uttjatat liksom.

« · 896700 · »