1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601193 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Huge: Givetvis var det spelarna som tog oss upp med Peo vid rodret och inte Lill-Kenta 

73Sjöbba: Absolut inte.
I det fallet ser jag det som att det var spelarna som tog er upp.. ;-)

Huge: Bjussar på den...lär inte bli fler så sug på karamellen! *L*

Kan tyvärr inte säga detsamma om BIF...men svärgubben är inbiten Brynäsare, medlem sedan början av 50-talet, och han tycker jag om. Så jag kan ha visst överseende med Brynäsare iaf...;-)

mikenomad: Ja, det där låter exakt som förhållandet i Gävle mellan Brynäs och Gävle Godtemplare eller Strömsbro.
Och då ska du veta att Brynäs en gång i tiden verkligan var lillebror i stan.
Inte ens lilla IK Huge rådde man på när det begav sig på 40-talet... ;-))

Huge: Nu var det Peo Larsson som tog upp oss till finrummet.

mikenomad: *ASG*

Sorry, men kunde inte låta bli.
Det kändes som en straffspark.
Du vet ändå att jag gillar Timrå.... ;-)

Huge: Det vi skrattar åt är att SH:s lillebrorskomplex tar sig såna patetiska uttryck...
Lillbrorskomplex är annars ett fenomen inte ens vi kan svära oss fria från...

73Sjöbba: Liten men naggande god, vettu.
Trots att det inte syns på texttv.

Sen borde ni ha mer respekt för den gode Leif.
Han lärde Lillkenta det som är värt att veta om hockey.
Och sen tog Lillkenta upp er från gatan till finrummet... :-)

Huge: Jag VISSTE att det stavas med "e"...ler. F-n också! ;-)

mikenomad: "Det är sant att Modo sett till meriter skulle kunna betäcknas som storebror."

"Betäcknas" ??

Tur att det slank med ett litet "n" där.
Kunde ha blivit ett rejält missförstånd annars... ;-))

För övrigt avsåg jag inte det ev hatet utan reflekterade bara över den som antydde att Sundsvall lider av lillebrorskomplex när ni själva väl får anses vara lillebror till Modo.
No offense... ;-)

Huge: Det är sant att Modo sett till meriter skulle kunna betäcknas som storebror. Nu är det däremot så, att något derbyhat mellan Modo och TIK inte funnits direkt då vi spelade i olika divisioner. Kan inte påminna mig något tillfälle under vår ökenvandring då vi la energi på att hata Modo.

Kul att vara BIF-supporter i dagarna förresten? Boork...finns han på riktigt?

Huge: Jag tycker att han är ganska liten. Kort gubbe det där, men det kanske inte syns på text-tv.

RTS: Jotack, han är stor hos oss....

Huge: Och hur stor det till med Borken?

Jensen_12: Hör med Markus.. Men den visas på canal+ imorrn..

mikenomad: "Jobbigt när man har som främsta merit i en klack att hata grannklubben och dess framgångar eftersom dessa gör att man själv blir så pinsamt liiiten..."

Förhållandet låter bekant.
Fråga er storebror.
Modo. ;-))

Inför morgondagens match, igår länkade någon så att man kunde se DIF - TIK gratis på datorn, kommer det vara möjligt imorgon med, och isåfall, vart hittar man länken?

mikenomad: Dagens "eller hur"...

En hemmapspelare tillfrågades i första paus om man känner någon konkurrens vad gäller publiken från Timrå:

Svaret löd (nåt i stil med): "- Nej, inte alls. Eller.. de spelar ju i elitserien och vi kör på här."

Jensen_12: axelskadad

Kollar på TV4 sport och challe just nu, är Moe skadad också?

mikenomad: Snö imorrn hoppas dom ta fram spadarna på hockeyn så man kan komma hem efter matchen! :)

Belthor: Jobbigt när man har som främsta merit i en klack att hata grannklubben och dess framgångar eftersom dessa gör att man själv blir så pinsamt liiiten...

Belthor: Challe på gång efter pausen!

RocknRolf2: Haha nu var dom igång igen och skrika om Timrå. Hyffsat patetiskt, men hur kul kan det kännas för dom som är utlånad från Timrå då?

Låt dem hata på, vi hånskrattar bara. Sluta dalta, vägra ställa upp i SCA-cupen osv.

mikenomad: Wow, det är ju varning för riktigt "högkvalitativ" hockey i Gärdeladan den närmsta timmen. Nu när Sundsvall har 2-0 att spela på blir de nog svåra att komma till tals med... eller nåt. Två skitmål såhär långt, där Växjös målis nog borde tagit bägge puckarna.

våran Challe är ju också på plats i gärdehov och kollar :)

ÄlskarTIK: Vad annat att vänta när "föreningen för egna tillkortakommanden på alla plan" har sammankomst....

the_dude: herregud...:P

pudding: Kanske lika bra att ställa in sig på en längre tids frånvaro för Jonte. Vad det än gäller som han lider av är det viktigt att han får den tid han behöver. F.n. är det ju faktiskt så att vi inte står och faller med honom även om en Jonte i fullgod form naturligtvis alltid är en enorm tillgång. Men då gäller det som sagt att han är redo fullt ut.

the_dude: Vilka idioter!

Så är det hockey på tv4 sport från gärdehov, första man hör från sundsvallsklacken är "Vi hatar Timrå" dessutom så gjorde Sebastian Erixon en fin assist till Sundsvalls 1-0 mål.

mikenomad: det kan jag inte säga men han som jag pratade med har bra kontakt innom tik

pudding: Får man fråga var du snappat upp det ryktet? För mina farhågor grundar sig endast på mina egna funderingar med tanke på vad som varit för hans del på den fronten. Jag har ingen info som backar upp det.

Men är det så blir jag inte förvånad....tyvärr.

mikenomad: jo det är det men jag hoppas att det inte stämmer för då är han nog inte med före jul

pudding: Mår dåligt hur då? Psykiskt eller..? För det har bl.a. jag varit härinne och uttryckt min oro för tidigare...

mikenomad: hoppas att det är bara det fick höra i dag att han mår dålig men det är bara att hoppas att det var ett falsk rykte

pudding: Inte mer än att han fortfarande är skadad. Är det revbenen som det skvallrats om så gäller det bara att vila....segt men tyvärr nödvändigt.

Uddan: nån som vet hur det står till med jonte

tjobba: Vi som egentligen gillar Timrå

Uddan: ..och den ligan heter...?

Tycker det känns som en självklarhet att Åkerlund får fortsätta i målet efter att ha hållit nollan. Dessutom har ju Backlund gjort några misstag. På sikt blir Backlund ändå förstemålvakt igen, det är jag säker på!

tjobba: Ja tror Maggan har gjort en liga..

Finns det någon hockeysnack-liga på Dreamteam att gå med i?!

T T: Jag trodde det var för att jag skämtade med dig nu i veckan. Jag hade glömt.
Men bra tråd ändå :)

Hahl Bundy: Så du hade glömt? Jag får väl tro på det då. Själv tycker jag att luktar för mycket modobok om den här trådrubriken, det är nog det som stör mig mest.

>>START ONÖDIG KOMMENTAR>>

Alltså... det där med Bagarn:
Min kompis som håller på LHC säger att han kallades "Bagarn" även där. I så fall är det ju knappast nått internt inom laget.

>>SLUT ONÖDIG KOMMENTAR>>

T T: Jag kikade på vem som startade den här tråden. Det hade jag faktiskt totalt glömt bort.
Bra tråd f.ö tycker jag, det ryms verkligen mycket under Ingenting!
Jag fortsätter att promota denna tråd.

Hahl Bundy: inte bara challe,spelarna ska ha en en skopa vett ochså.men nu ska vi utgå ifrån att vårat älskade TIMRÅIK VINNER!

T T: Hmm, tyckte det passade bäst under "ingenting."
Har aldrig tänkt tanken som du säger men det kanske inte är en så dum idé?
Ska fundera på att promota mer.

« · 921917 · »