Huge: Bjussar på den...lär inte bli fler så sug på karamellen! *L*
Kan tyvärr inte säga detsamma om BIF...men svärgubben är inbiten Brynäsare, medlem sedan början av 50-talet, och han tycker jag om. Så jag kan ha visst överseende med Brynäsare iaf...;-)
mikenomad: Ja, det där låter exakt som förhållandet i Gävle mellan Brynäs och Gävle Godtemplare eller Strömsbro. Och då ska du veta att Brynäs en gång i tiden verkligan var lillebror i stan. Inte ens lilla IK Huge rådde man på när det begav sig på 40-talet... ;-))
Huge: Det vi skrattar åt är att SH:s lillebrorskomplex tar sig såna patetiska uttryck... Lillbrorskomplex är annars ett fenomen inte ens vi kan svära oss fria från...
73Sjöbba: Liten men naggande god, vettu. Trots att det inte syns på texttv.
Sen borde ni ha mer respekt för den gode Leif. Han lärde Lillkenta det som är värt att veta om hockey. Och sen tog Lillkenta upp er från gatan till finrummet... :-)
mikenomad: "Det är sant att Modo sett till meriter skulle kunna betäcknas som storebror."
"Betäcknas" ??
Tur att det slank med ett litet "n" där. Kunde ha blivit ett rejält missförstånd annars... ;-))
För övrigt avsåg jag inte det ev hatet utan reflekterade bara över den som antydde att Sundsvall lider av lillebrorskomplex när ni själva väl får anses vara lillebror till Modo. No offense... ;-)
Huge: Det är sant att Modo sett till meriter skulle kunna betäcknas som storebror. Nu är det däremot så, att något derbyhat mellan Modo och TIK inte funnits direkt då vi spelade i olika divisioner. Kan inte påminna mig något tillfälle under vår ökenvandring då vi la energi på att hata Modo.
Kul att vara BIF-supporter i dagarna förresten? Boork...finns han på riktigt?
mikenomad: "Jobbigt när man har som främsta merit i en klack att hata grannklubben och dess framgångar eftersom dessa gör att man själv blir så pinsamt liiiten..."
Förhållandet låter bekant. Fråga er storebror. Modo. ;-))
Inför morgondagens match, igår länkade någon så att man kunde se DIF - TIK gratis på datorn, kommer det vara möjligt imorgon med, och isåfall, vart hittar man länken?
Belthor: Jobbigt när man har som främsta merit i en klack att hata grannklubben och dess framgångar eftersom dessa gör att man själv blir så pinsamt liiiten...
mikenomad: Wow, det är ju varning för riktigt "högkvalitativ" hockey i Gärdeladan den närmsta timmen. Nu när Sundsvall har 2-0 att spela på blir de nog svåra att komma till tals med... eller nåt. Två skitmål såhär långt, där Växjös målis nog borde tagit bägge puckarna.
pudding: Kanske lika bra att ställa in sig på en längre tids frånvaro för Jonte. Vad det än gäller som han lider av är det viktigt att han får den tid han behöver. F.n. är det ju faktiskt så att vi inte står och faller med honom även om en Jonte i fullgod form naturligtvis alltid är en enorm tillgång. Men då gäller det som sagt att han är redo fullt ut.
Så är det hockey på tv4 sport från gärdehov, första man hör från sundsvallsklacken är "Vi hatar Timrå" dessutom så gjorde Sebastian Erixon en fin assist till Sundsvalls 1-0 mål.
pudding: Får man fråga var du snappat upp det ryktet? För mina farhågor grundar sig endast på mina egna funderingar med tanke på vad som varit för hans del på den fronten. Jag har ingen info som backar upp det.
Tycker det känns som en självklarhet att Åkerlund får fortsätta i målet efter att ha hållit nollan. Dessutom har ju Backlund gjort några misstag. På sikt blir Backlund ändå förstemålvakt igen, det är jag säker på!
Hahl Bundy: Så du hade glömt? Jag får väl tro på det då. Själv tycker jag att luktar för mycket modobok om den här trådrubriken, det är nog det som stör mig mest.
Alltså... det där med Bagarn: Min kompis som håller på LHC säger att han kallades "Bagarn" även där. I så fall är det ju knappast nått internt inom laget.
T T: Jag kikade på vem som startade den här tråden. Det hade jag faktiskt totalt glömt bort. Bra tråd f.ö tycker jag, det ryms verkligen mycket under Ingenting! Jag fortsätter att promota denna tråd.
T T: Hmm, tyckte det passade bäst under "ingenting." Har aldrig tänkt tanken som du säger men det kanske inte är en så dum idé? Ska fundera på att promota mer.