1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601252 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Hahl Bundy: Det är bättre att låta dom gå lös här inne än att skriva hotbrev och dylikt som vissa andra lags supportrar gör till tränare de inte gillar.

Hahl Bundy: Halvskumt trådbyte av dig . Ibland får jag en känsla av att du gör inlägg endast för att promota "din egen" tråd.

... så kommer Challe att sågas jäms med fotknölarna om vi loosar ikväll från minst 2 håll, L..... o H-E o div. annat löst folk.

Säg så här: Challe 10 dar i veckan än Borrken.

TIKbiff: Tackar!!! Klockren kortfattad beskrivning av Lauritzen.

Sedan får Ni alla inte tro att jag sitter och tjurar tyckandes att alla är dumdryga eller ovilliga att hjälpa till för i så fall formulerade jag mig lite tokigt och ber således om ursäkt för detta.

Tvärtom är vi här en massa härliga människor som vet en massa om mycket så istället för att störa grabbarna under en uppvärmning så ställde jag frågan här först bara och ett inlägg slinker så lätt förbi i mängden så det vara bara i "remindersyfte" som "bagarn" togs upp igen.

Allt lugnt således och jag är en glad liten skit, precis som vanligt. ;)

pratarn:
LHC värvade Lauritzen ifrån bofors men har inte platsat, blev utlånad till Växjö men har skadat AC leden och är under rehabilitering.

pratarn: Jag hänvisade till Oscar Sundh angående Johan "Bagarn" Andersson. Och det är inte för att vara dryg. Hade jag suttit inne med svaret hade jag förmedlat detta. Men jag vet såpass i vartfall att det är något internt inom laget och att det var igenom Oscar Sundh jag hörde först. Dumt nog har jag aldrig frågat varför?

Samma sak med Niklas Nordgren, han blev ju Gunno med hela Timrå eftersom hans far heter Gunno och han själv i folkbokföringen heter Erik Niklas Gunno Nordgren.

pratarn: Bagarn får du nog fråga Bagarn varför han kallas så.

Lauritzén är skadad.

...så frågade jag tidigare varför Nr 17 Johan Andersson ibland kallas för "Bagarn" och antingen så vet ingen eller så vill ingen berätta...

...ett nytt samtalsämne på jobbet är nu, Vad hände med Sebastian Lauritzen?... ...vill någon sprida kunskap över detta då...

NuMo: Värvad för sin spetskompetens med andra ord

Uno Gordon: Lite surt att jag åkte ur med J-8 mot J-5 detta tack vare att jag fick triss men han svepte in en kåk på en simpel femma på bordet.

Dream Team: Så åkte jag nyss ut ur en freeroll på Unibet med 2 biljetter till Liverpool-Fulham den 10 november i potten på en hedrande 26e plats utav 2788 startande. Docjk inget pris.

Ambroo: "hade inte Werner hoppat, flaxat, gnällt och grinat så hade det inte blivit nåt av den situationen"

Ja, men då var det ju tur att han gjorde det. Han hade ju rätt.

Ambroo: "sita"

...ska förstås vara "sista".

Dream Team: Han måste ju slå Laken på fingrarna förstår du väl;-)

Gidde: Jo visst var det så, men hade inte Werner hoppat, flaxat, gnällt och grinat så hade det inte blivit nåt av den situationen. Personligen så är jag förvånad över att inte han själv åkte på 10 min så som han gick ann. Kolla tv-bilderna nu när reprisen på matchen rullar och döm sedan själv...

Talangscouten: Det sita den här gästboken behöver är en tråd namngiven efter Magnus Wernblom. Vad är syftet med att diskutera detta här, egentligen?

Ambroo:

Puck-out var det ju som gav 5-3 läget, och det var ju knappast något som Werner grinade sig till.

Han påpekade för domaren att det var puck-out och då kollade han med sin linjedomare som ansåg samma sak.

Mer var det inte...

Dream Team: Klart man är bitter när man Modo plockar poäng. Det är aldrig en källa till glädje.

Ambroo: Ungefär lika otippat och nydanande som: "Är du fortfarande bitter?"

ÄR du fortfarande bitter?

Uno Gordon: På så vis. Imorrn kliver jag in i bilden och lastar fett på två matcher.

Ambroo: Det är ju synd om Werner.

Uno Gordon: Så var pinsamt att se Wernblom bokstavligen gnälla och grina sig till det 5 mot 3 läge som förmodligen avgjorde hela matchen i Ö-vik. MoDo gick från 2-2 till 4-2 där... Noterbart är att publiken kan en ramsa; "Hallin, Hallin, ditt jävla svin"

Skarin: Det är sant. Men det sket sig på Elfsborg och Bajen. Så det kvittar.

Uno Gordon: Misstänker att även du darrar, för jag har på känn att du har en etta här ;)

Uno Gordon: Heja AIK

Uddan: 4-3. Brynäs gjorde mål efter 35 sekunder i tredje.

Uno Gordon: va står de?

Bissett19: Nu darrar Skellefteå.

Bissett19: Snart vädrar väl Sundlöv morgonluft. Några förluster till och Boorken kan stämpla ut för gott ur Läkerol Arena och ägna sig åt att kratta löv i villaträdgården hemma i Mora.

ACK ACK

mikenomad: Kanske det, men det tror jag inte. Spetskompetensen är hemma.

Uno Gordon:

Ingen risk.

Brynäs blöder rätt bra just nu.

En jämndålig bredd, kan man kanske säga :)

mikenomad: Nu skall vi inte vara sån. Här vänds det jävlar inga matcher till Brynäs favör.

mikenomad: Javisst. Ingen permis för minibuss till Estocolmo. Tungt avbräck för Timrå i jakten på tre poäng =).

Hahl Bundy: Fast dom har gjort två snabba nu. De kanske gör som oss, två värdelösa perioder mot SAIK och sedan vändning i tredje...

Hahl Bundy: Hejja Boorken :p

..så tycker jag det finns lag som spelar sämre än oss just nu, Brynäs tex. där kan man snacka kris, men dom har en bred trupp iallafall.

stoff: Gör såhär:

stats.swehockey.se/ ----->

Elitserien------->

Scoring Leaders

Där har du poängligan i elitserien

Dream Team: vart trycker man sen då ?

Skitsamma vem bryr sig?

Dream Team: Ja men då vet jag. Det framkom inte i sändningen vad han åkte för o sen tar man inte upp varför i TÅ. Konstigt :)

Hahl Bundy: Jo, domaren tog honom för boarding:

24.495 minMODO10. SKRÖDER, Per-ågeBOARD
24.4920 minMODO10. SKRÖDER, Per-ågeGA-MI

ChriZt3r: Ja, jag bara funderade lite över det jag läste i TÅ om Skröders tackling, som jag tyckte var helt schysst, objektiv som jag är.
Det framkom aldrig att han åkte ut för boarding i TÅ som är en Modohängiven morgonblaska.

Hahl Bundy: Jag uppfattade det som om det i samband med boarding uppkommer skada är det automatiskt matchstraff.

nån som vet vart man kan kolla på poäng ligan ?

... men finns det en ny regel i ES, eftersom det verkar bli automatiskt matchstraff vid skada?
Låter ju inte riktigt klokt om allt går schysst till.
Bara att börja simulera skador vid varje närkontakt!

Tvåtallar: man kan ju inte låta bli att hoppas..

även om jag tror att han kommer stanna i nhl i många år framöver

Uno Gordon: Betyder det att även du är petad i morrn?

Bissett19: Det har jag imorgon. Fulla maskiner ifrån morgon till kväll. Mkt tvätt blir det ;)

« · 921117 · »