1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601282 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Ambroo: Bara dunka in ett lir på SAIK då.

Jag gillar utalandet.
Timrå ligger så klart varmt om hjärtat

Och äntligen försvann "Charles har en plan". Ett trendbrott

Brendl känns lika "het" som eh... Renberg.

Ambroo:

Brendl har tvättstugan ikväll.

Dream Team: Jag glömde förlänga plusmedlemskapet senast och se vad roligt det blev. Ska dock pröjsa in för pluset, det är det värt.

El Maco: Hehe.. roliga, eller så inte. Skönt att man slipper dom måste jag säga.

Googleannonserna på hockeysnack är rätt roliga. En effekt av tränarbytet är att vi får reklam för resor till Challes-les-Eaux. Bra tänkt men fel!

...så har jag gått en dust med min dator idag. Jag kom ut som segrare vilket innebär att jag idag har börjat fila på första delen av Highlights-serien från årets säsong. Nu behöver jag hjälp. Förslag på musik, intressant åsikter och allt annat är mig behjälpligt.

Speciellt musiken behöver jag hjälp med. Alltid svårt att hitta bra låtar. Gör mig en tjänst, lägg ett förslag i min inkorg.

Tackar!

Snyggt mål av Sundh idag, tycker det är roligt att Oscar verkar ha tagit ett steg till den här säsongen. Jag tror han kan bli en rejäl tillgång för Timrå om han vill stanna kvar. Om nu inte NHL får upp ögonen för honom.

Kanske aningen för tidigt på säsongen att säga sådanna grejjor men det jag sett av honom hittills har varit positivt.

Dream Team: 2-8, Anders! Så slutade matchen mot LHC. Det var en fruktansvärt härdsmälta och jag skämdes grovt som Timråsupporter. Jag klev fram till deras spelarbuss och berömde varenda gubbe i deras lag inklusive materialförvaltaren. Det gjorde riktigt ont i Timråhjärtat att se hur genant enkelt LHC fick komma igenom och bara fösa in puckarna på Kiprusoff. Det var ett nattsvart mörker och jag var tom inombords. Orkade inte ens skälla. Men oj så frustrerande.

Men att Kenta överhuvudtaget matchade Kiprusoff den lördagsmatchen var ett grovt tjänstefel. Sitter man kvällen innan match och super på Oscars och fullkomligt skiter i konsekvenserna bör man absolut bli överställd oavsett vilket namn man bär.

Jag tog en uppfriskande promenad hemåt Timrå Centrum den kvällen och skingrade tankarna.

Suck.

Mourinho: Stana fick inte hålla nollan i alla fall.

Dream Team: Okej förlåt.

Mourinho: Självklart inte. Alla lag, inklusive Timrå, kan nog åka på en näsbränna en eller annan gång. Vi hade väl våran på hemmais mot just LHC under lockutsäsongen. 2-7 vill jag minnas att den slutade.

gud: Tja, nu lär nog LHC tyvärr inte känna något större sug efter fler mål utan säkerligen spelar man nog mer av matchen. Se där, nu spräckte visst gnällmästaren No. 1 nollan för kvällen t.o.m. Grattis. Eller just det, det var ju Challe som inte gör annat än pratar med domaren under matchen. Eller var det Sanny? Nej, Sanny hade förstås fullt upp med att filma till sig utvisningar under kvällen.

Johan J: Kanske de..Zajkowski som stod idag..

Mourinho: Aktuellt med ny målvakt kanske?

De flesta målen kommer i BP1 och BP2.

Haha skrattretande 7-0. Kanske blir kvalserien för MoDo?

Dream Team:

Känns ännu lite mer att kvällen kommer att bli otroligt lyckad..

Känns oxå att det INTE kommer att loggas in så mycket mer på "mästarnas" sida i kväll..Eller att vi inte får så mycket besök av deras fans ikväll i denna GB..

Vi får väl hoppas på några fler mål för Linköping ikväll..

...så är det andra lag som nog har skäl att fundera lite mer än oss vad som gick fel just idag.

7-0 nu, finns det nåt slut på förnedringen?

73Sjöbba: Håller med, knappt en 2 minutare det där

actionleif: Såg just Skröders utvisning, för en gångs skull blev han hårt dömd

Undra om Domsjö kräver Haralds avgång nu, efter 0-5 i slutet av andra perioden mot LHC..

Snällpojken Skröder är igång igen.

Utv 5+GM BOARD Per-Åge Skröder

...

Så var Warg grym i tekningarna idag. Skönt att han längtade hem till MoDo. Tack för att ni slipat denna diamant så ömsint!

... men när är Timrås nya hemsida klar?

ralus: Dubbelfel.

1. Se fyra inlägg ner.
2. Finns nu också under Nyheter.

pyrret i ST-TV

nixXz:

Hör med Fanny om han har ett matchställ att avvara

hihihi

ralus: Det stämmer. Tenkrat hade säkert haft ett par poäng till om andra assist hade räknats.

är det inte så att dem tagit bort andra assist i den tjeckiska ligan också? 1 assistpoäng per mål där har jag för mig..

nixXz: Denna fråga har varit på tal någon gång tidigare har jag för mig.

Webshoppen hittar du under länken iallafall, sedan så finns det väl lite på Domus, eller Konsum Extra Timrå som det så flådigt heter nuförtin..

någon som vet vart man kan köpa timrå kläder som passar spädbarn. tex body och match tröja?

Röda Tallen:har jonte gett upp!lönen för dålig eller vadå!

Röda Tallen: Hehe, förlåt mig, måste vara alldeles för trött. Läste fel i hastigheten. Ber om ursäkt.

Det var dock intressant att läsa att Patera och Prochazka tillsammans utgör 12% av Kladnos budget.

Paddan: Det tyder väl på viss klass att producera mycket poäng i ett bottenlag där han förmodligen har sämre medspelare. I ett bra lag kan man få mycket gratis.

Vad menar du förresten med det där citatet? Det är väl inte Petr Nedved vi har värvat?

Paddan: Hur kopplade du det där till Petr Tenkrat?

Röda Tallen: Inte för att jag vet vad det är som är särskilt positivt med att ligga sist i ligan, men han verkar inte ha det lätt alla dagar i Extraliga.

"Everybody´s darling Petr Nedved is complaining about the "special treatment" he recieved from Slavia´s agitator (and surprisingly top-scorer) Radek Duda during Sunday´s derby (a 4-3 win) "...sooner or later comes the train, and he will lick the ice" Nedved told Idnes. Get used to it Petr. Won´t be the last free facewash this year."

Röda Tallen: Hehe ja de är ju de med. :) Men de ska han väl kunna göra! Annars så få Hynning kliva in där.

Uddan: Låt oss hoppas det. Skulle va kul att se honom tillsammans med Regin och Jonte. Om nu Jonte tänker spela nått mer.

Röda Tallen: Han kommer att göra succe här =)

Redax 2:

Ni får ändra er lokala definition på troll här i timråboken tror jag.

Ett förslag:
"Oliktänkande person vi inte gillar, som tydligt redovisar sin syn på olika spelare i sitt och vårt lag och som har mage att styrka sina åsikter med mer eller mindre trovärdiga fakta".

Ett under av vidsynthet att man inte blivit bannad, men det har väl varit nära förstår jag?

Uddan: Näe han leder ju lagets interna poängliga.
Det som gör det ännu bättre är att han tydligen spelar i ett dåligt lag, som ligger sist i ligan.

Petr Tenkrat (Timrå), Kladno, 7 3 2 5 4 0

inte så tokigt.. =)

Rytter: Vi tackar för den summeringen. Gå nu och gör något annat i några år...

Hahl Bundy: "Rytters bazooka skjutning i egna benet mm mm."

Är väl snarare från Timrå håll det skjuts friskt på sig själv.

För att summera:

Ni tycker att Sundström är en gnällkärring, men Fanny gnäller inte när han går ut i media efter match och klagar på att werner filmer och att Timrå får billiga utvisningar mot sig.

Ni tycker att det är guds sanning när Wikegård kritiserar Sundström, men att det är lögn och helt felaktigt när han kritiserar Fanny.

"Sanny kan spela både fult och ovårdat men han gör aldrig döende svanen på isen eller gråter ut framför domaren under matcherna om hur osjyssta alla motspelare är eller över felaktiga domarbeslut."

Klart han har filmat. Du kan ju inte lägga handen på hjärtat och säga att han ALDRIG har filmat. Att han sedan inte kritiserar dommaren under matchen och gnäller om osjyssta motspelare och domslut är ju en sak. Men det är fan inte bättre att göra det i tidningen dagen efter. Syftet är detsamma dvs sätta press på dommaren och få dom att hålla ett extra öga på en spelare.

"Det innebär ju inte att Sanny aldrig filmar. Det är däremot inte hans särdrag, som för vissa andra."

Så du tycker att Wernbloms särdrag är att han är en filmare? Han filmar knappast mer än medelspelaren i ES eller i Timrå. Mot timrå kan man knappast säga att han åkte runt och filmade. Han fick ta mycket stryk och riktigt fula tjuvnyp framför kassen. Som i PP när en timråback (minns inte vem det var, försökte att hugga vaden av honom). Om du frågar elitseriespelarna så tror jag knappast deras uppfattning är att Wernbloms särdrag är att han filmar. Ja alla förutom Fanny och timråspelarna då.

.. så har det verkligen gått hett till härinne.
Bragd Birger en skam för HS enl. Numo.
Bisterfinnens 300 länkar om Sanny som han personligen älskar, men inte vill medge offentligt.
Rytters bazooka skjutning i egna benet mm mm.

När börjar HV- Timrå imorgon? Är Jonte tillbaks? Mer relevant för mig.

Såg Frölunda linköping igår frölundas klack körde fortfarande med overhead flaggor

alexx: Det har inte varit någon som har anmält intresse för den resan i måndags iaf. Så det lär nog inte bli någon resa.

Däremot hoppas jag att folk är villig att åka till Brynäs tis 16 oktober!

alexx: Prata med actionleif om de =)

« · 920429 · »