1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597162 inlägg · 6213 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Verkar som att Djurgården knäpper Linköping ikväll, eller vänder dom...?!

Röda Tallen: Smart av Melin, ska det stå

El Maco: Svart av Roger Melin att ställa Riksman i mål bara för man har fått in ett etablerat namn. Gustavsson hade ju storspelat i målet när Heino varit borta.
Riksman utbytt efter 5-0, 4 min in i andra perioden.

fighter: 5-0 till frölunda nu. Håller med, bra för oss.

frölunda leder med 3-0 mot fbk,jag kände så här inför den matchen,bra om frölunda vinner mot fbk,så kan vi vinna mot sillstryparna på torsdag...

Henning: "Givetvis man fick hålla nollan "uppe" eller nere i sthlm blire ju nu vi är ju långt upp i sverige" hehe Han var ju vaken att han sa fel iaf Det var inte LHC's Tränare när han snacka om luleå när dom hade mött skellefteå hehe

Henning: ... och länken!

... så var vi på ST-tv nere på träningen i förmiddags och snackade med Magnus Åkerlund. Trevlig kille, och duktig på att snacka. Inslaget finns på länken nedan. Tror för övrigt han får chansen på nytt i morgon, Backe kan säkert behöva vila foten nån dag till ...

Senare i veckan kommer ett inslag med bröderna Andersson om spelet i boxplay.

Per HApps: Det är väl smidigare om Nubben hämtar honom själv i Stockholm. Blås iväg i gryningen och hämta honom med bil och blås norrut igen. Nubben är en hejare på att köra bil. Det går undan på E4:an.

Jag har själv liftat med honom så jag vet.

Per HApps: Men herregud. Nu är du ute på djupt vatten. Vad hjälper det Timrå Ik om Tenkrat åker tåg med ankomst 15.49 när det är nedsläpp 15.00?

Ambroo: "Timrås hårda skola" kan nog göra en riktig hockeyspelare av honom också. :)

tror inte tenkrat åker tåg hit

AndersN:
Man skall ju åka tåg.

Avgår från Arlanda 12:50
Akommer Sundsvall 15:49
Restid 02:59

Verkar bara gå ett sas flyg och det landar 11:30,kan ju hända att han anländer till stockholm före och åker med det upp.

Härligt att hedström är tillbaks!!! Om tenkrat landar före kl 14 den 20 så tror jag han spelar.

Så vet jag att actionleif var gravallvarlig.

actionleif: Hade inte Machulda en sån klausul i sitt kontrakt? Han fick väl det rivet efter endast ett byte? Måste ha varit nått sånt...

actionleif: Visst, absurd tanke kanske. Men det finns spelare med skadeproblem och så finns det spelare med stora skadeproblem, Kimmo tillhör den senare kategorin. Det man kan fundera över var ju att han hade den historien redan när han värvades. Man var ju skeptisk redan då och han har ju hittills infriat den rädslan. Nä, vet inte hur hans kontrakt ser ut men går det så bör han få lämna skeppet inför nästa säsong om inte återstoden av denna är till största del skadefri och han presterar (som han gjort) på isen..

actionleif: nej så tuffa ska vi inte vara men när man pratar om en kille som har haft upprepade skadeproblem dom senaste säsongerna får man inte ha oändligt med tålamod.

dr-nix: Ja tänk om man kunde få in en sån klausul i kontraktet "Vid skada så upphör kontraktet omedelbart att gälla"

mikenomad: ah okej trodde det var ännu en skada, men oavsett det så anser jag att man bör riva kontraktet vid första tecken på skadeproblem. Kan tyckas lite tufft men efter fjolårets enorma skadeproblem har vi helt enkelt inte råd med liknande problem den här säsonge.

dr-nix: Visst är han skör, inget snack om saken! Senaste "skadan" är väl febern han drabbades av förra veckan....man vågar inte chansa i hans fall och släppa ut honom för tidigt på isen eftersom han haft hjärtmuskelinflammation tidigare. Säsongen är fortfarande ung men är han inte i det närmaste skadefri resten av säsongen när han väl är tillbaka håller jag med dig.

dr-nix: Just nu är han väl inte skadad utan bara sjuk?

Vill skriva några rader angående Kimmo Lotvonen, jag anser att han är en mycket bra back som absolut är en tillgång för laget... När han är skadefri.

Tyvärr verkar Kimmo vara motsatsen till Stålmannen Krykov, mitt tålamod börjar ta slut nu. Okej ge honom en chans till när han blir skadefri igen men åker han på ännu en skada den här säsongen måste man fundera starkt på att riva finnens kontrakt och hitta en ersättare.

Det går inte att hålla en back som Lotvonen under kontrakt om han bara åker på skador hela tiden, så bred trupp har vi inte att vi har råd med spelare som bara lirar 20-30 matcher per säsong.

Vakna upp Nubben, detta är ditt ansvarsområde anser jag.

Helg Ernest: Om man är "inkopetent", vad är man då?

nectis: Fyndigt värre ;) Men det kommer att vara ett faktum efter morgondagens match. Kan DIF vinna i tablettasken med 2-1 så kan och ska vi göra det. Min resultat tippning kommer när den nya tråden är uppe ;)

Jensen_12: Ja, Något i stil med "Boorks gäng, förlorar igen" :)

Pörskans vad dött det var här idag då. Borde det inte komma upp en tråd inför morgondagens match snart?

Fanzin und Maco: Det kommer arrangeras resa härifrån i någon form oavsett, trots Canal Digitals (än så länge) destruktiva intrång i supporterresandet. Vi blir nog minst en minibuss.

Några sugna? 150 spänn plus inträde 100.

Helg Ernest: Vad snackar du om nu då din gamla gnällspik?

Timrå IKs moderatorer är inkopetent!
Sätt dom på skolbänken även kvällstid och ge dom reglerna så dom kan lära sig dom utantil.

Fanzin: Ser ut som att jag smiter från jobbet lite tidigare och kör upp i alla fall. Andra HS:are som tar sig dit på annat sätt än med supporterbuss?

Ambroo: Trist med inställd resa ner till Gävle när det går bra för Timrå och skit för Brynäs. Nåja kan nog bli seger utan stor uppslutning på läktaren. Lär ju inte bli någon jättepublik heller då Brynäs publiksiffror sjunkigt i takt med förlusterna. Senast dryga 5200...Brynäs sämsta publiksiffra i LA är nog att vänta på tisdag.

El Maco: Jo men det vore ju roligare om det gick att ha en diskussion bland kommentarerna. Det blir lite segdraget med nuvarande system.

JimmyH: Håhå, är du syndaren? Då faller kritiken. Trodde det var någon på redaktionen som skötte sånt i likhet med deras övriga hantering av kommentarer av artiklar.

El Maco: Det är mitt fel att kommentarer kommer upp sent eftersom jag måste lägga upp dem efter att folk skickat in dem och jag tittar väl där för sällan uppenbarligen.

Men jag ska fråga om det inte borde kunna gå att ha dem så att de läggs upp direkt med en modererande funktion för spam och annat olämpligt istället. Jag har hittills inte behövt neka en enda kommentar i alla fall.

Inget poäng av Tenkrat idag,inget av nån annan i laget heller. Hoppas han klarar omställningen från bottenlag till topplag fort.

El Maco: nejmen titta! Nu har ju min kommentar kommit in, dock daterad 2007-10-14 17:30 istället för tiden jag lade in det. Jag är helt med på att ST förhandsgranskar inlägg för att hålla seriositeten på något slags nivå men att det ska ta två dygn är inte ok. Då kan man ju ta bort kommentarfunktionen. Ser ju idiotiskt ut med en "låt åkerlund stå mot frölunda" daterad dagen efter match.

htikare: håller med dig. Däremot borde man stämma st.nu, jag skrev en briljant kommentar till Jimmyposten om att man inte skulle ställa Åkerlund i mål mot Frölunda sen fredagkväll som inte publicerats.

JimmyH: så skriver Du fantastiskt bra i din blogg...kombinationen korrekta anlyser med stor underliggande humor är helt perfekt....eftersom tråden här heter "apropå íngenting" så gick det väl att nämna detta

ralus: Det blir ingen resa till Brünäs, men denna är ju aktuell och skulle vara rolig som få; www.tikare.se/nyheter/?nid=452

ralus: jaha ok då vet ja de ;) tackar

timrå_ik: m, men det har stått 16 i ett par dagar nu..så man vet aldrig

ralus: undrar åxo om det blir nå timrå tryck i "tablettasken", Men det stod vell att minst 50 skulle anmäla sig för att dét skulle bli nån resa. Kolla nu och just nu äre vell bara 16st :/

Uno Gordon: Hans problem började då han bevisligen hade skrivit på för er.Han uträttade nada så att säga.Att han sedan har varit skadad näst intill hela säsongen för er är en annan sak.

Portello: Han har väl egentligen spelat en match, den första. Om man räknar friska matcher. Han har ju gjort få byten i fjärdekedjan då han varit halvskadad senare också.

Portello: Vad fan gör ni med folket däruppe i Norrbotten egentligen? Förvandlar ni dem till vrak eller?

Portello: Du kan räkna dem på ena handens fingrar...

htikare: Hur är det med Hynning? Hur många seriematcher har han spelat för er?

« · 924573 · »