Ambroo: Äntligen! är nog helt rätt ord i det här läget. Äntligen går det att se en uppdaterad version av hur poängligan ser ut. Och för Tenkrat ser det då ut på det här viset:
07/08
O2 extraliga
HC GEUS OKNA Kladno
11
3
5
8
1
6
(Säsong, liga, klubb, spelade matcher, mål, assist, poäng, +/-, utv)
Janken: Håller med dig fullt ut samma om man sitter hemma och tittar på matcherna och hör kom igen Timrå när man leder med 2-0? känner att det blir fel så. Ingen som har någon ny ramsa på G??
-Gurra-: Hmm! Jag blir lite irro på att "kom igen Timrå" går igång oavsett om det finns behov av att just "Komma igen" eller inte. Om vi leder, spelar stabilt, har PP och ligger i anfallszon så är det väl inte just att komma igen som gäller? Eller? "Kom igen Timrå" är bra om den går i lägre takt och när det går tungt på planen. Men i 120 knutar och i framgång känns den lite beige.
Åsså till det positiva.... En ramsa som är störtskön är "Forza Timrå, in me´pucken. Hej, hej!" i långsam, gungande takt i PP. (Läge för rysningar)
nectis: Kunde inte sagt det bättre själv... Jävligt störande att ramsorna blir förstörda p.g.a att vissa i klacken verkar tugga duracellbatterier. Trumman får jämt och ständigt arbeta ner tempot, vilket vissa gånger också tyvär är helt förgäves då trycket i ramsan redan dött av då "Knylan" sätter igång.
Förslag... Lyssna på takten.. Det är bästa sättet att få till ett bra tryck i varje ramsa.
Paddan: Förlåt, måste tydligen ha fått något fel på hjärnkontoret eller så var det tanken på den väntande pizzan som fick det att spöka något in i halvvete. 11 matcher 3 mål och 5 assists ska det ju vara.
Vet inte varför jag fått in i skallen att ni värvat Petr Nedved då den första statistiken jag gav var hans poängfacit så här långt.
"Klacken kämpade bra och buade hårt i boxplay. Men när i helvete ska de lära sig att ”Kom igen Timrå” inte ska gå i 120 knyck! Ramsan håller inte längre än ett par sekunder då ingen orkar hänga på i det höga tempot. Skärpning!"
Dream Team: Jag tror inte de där siffrorna är nåt vidare uppdaterade. Tenkrat låg väl senast på 8 poäng på nio matcher tror jag. Synd att Kladnos sida ligger nere.
MorganaLefaey: Kikar på Vitkovice och hittar inte Libor Prochazka i statistiken. Äh, han ska tydligen ha Kladno som klubbtillhörighet. Men deras hemsida verkar inte fungera.
Robert Petrovicky har dock 5 mål och 4 assist på 11 matcher Jiri Marusak har 1 mål och 1 assist
Dream Team: Man får tacka. Är i alla fall en lista på några av spelarna och söka statsen själv skall väl inte va några problem. Morrison, Surovy och Ronald Petrovicky saknas, men är det fler som saknas?
...så lägger jag märke till att vi möter VF, Brynäs, Luleå 2 ggr den närmaste veckan. Brynäs hoppas jag får vänta med att vinna tills efter matcherna mot Timrå.
mikenomad: Kan inte annat än hålla med. Var väl någon expert där på hockeyligans sammanställning som tippade dem som SM-guldare. Kan inte förstå det. Brynäs var väl ändå det lag av de som man innan säsongen klassade som slutspelslag som hade störst chans till att trilla ur ramen.
MorganaLefaey: Ok...Brynäs som bottenlag var att ta i. Jag tror de kommer segla upp lite framöver. Jag hade nog dem som 6-8 innan säsongen t.o.m. Men att, som vissa (Vikegård t.ex), tippa dem som mästare är ....ofattbart. Vore en jätteskräll enligt mig...fullt i klass med HV:s guld -95.
mikenomad: Artistare är väl egentligen bara en liten spicy krydda som läggs till laget och som du skriver så brukar det väl inte lagen förändras så otroligt mycket med dessa artistares inträde i lagen. Med största sannolikhet så kommer lagen fortsätta ligga i de fack som man snart kan se (15-16 omgången). Men i något enstaka fall så kanske det är en katalysator för övriga och iom att man faktiskt också får bort den svagaste länken så kan väl lagen förändras en del och kanske klättra en del.
Kan inte annat än gilla din sammanställning på brynäs, men hade nog själv lagt dem på plats mellan 7 och 9 innan säsongen började.
MorganaLefaey: Visst är det så, en rad spelare som med rätta har förväntningar på sig ansluter till ES om nån vecka. Tror ändå inte att nåt lag skall sätta nån sorts frälsarstämpel på dessa herrar. Visst är de bra och några av dem kommer säkert tillföra sina lag en hel del, liksom vissa kommer vara floppar. Men i slutändan är det nog ändå som så, att de lag som är bra nu kommer även fortsättningsvis kriga i toppen och detta gäller också omvänt.
Jag tror t.ex inte att Brynäs iom Angell helt plötsligt kommer ut som ett nytt lag. De är ett bottenlag och deras (oavsett mängden spelare) spelarmaterial är förbluffande övervärderat av diverse förståsigpåare. En lat öststatare, några anonyma finländare och en trubbig norrman tillsammans med en jämntjock smet av medelbra svenska hockeyspelare med typ världens äldste hockeyspelare i täten gör inget topplag.
mikenomad: Jo det lär väl förbättra anfallet för er en del när ni får alla spelklara. Men det kommer andra artistare också som man vet (tror sig veta) klarar av det spel som är i Elitserien. Surovy, Morrison osv. Då det gäller modo´s artistare så vågar man inte mer än hoppas. Yetman funkade helt ok i finland och klubben ville tydligen ha kvar han. Men förutom det korta gästspelet där så har han inte många högklassiga referenser. Petrovicky hinner väl bara spela 2 matcher eller något med Dukla Trencin och det kan väl betyda att han inte kommer i fullt speltempo men enligt brynäsare så var han underhållande och bra under lockoutsäsongen.
Det är bara att vänta och se hur det kommer att gå. Tror nästan jag måste gå och söka efter en lista över vilka spelare som kommer dyka upp och försöka mig på någon experttyckar profetia över dem.
MorganaLefaey: Visst...Petrovicky ser t.ex spännande ut även om hans frånvaro fron hockeyn nu mot slutet känns lite oroväckande. (Visst är det så att han inte spelat ngt ännu den här säsongen? Eller har jag drömt att jag läst det nånstans?) I vårt fall har jag inga skyhöga förväntningar på Tenkrat...känns som vi redan har ett mkt bra lag. Men visst, med Petr, Jonte och Hynning får vi ju en helt ny kedja av dignitet!
mikenomad: Visst kan det vara så. Men tycker ändå det låter lite knepigt. Nu är det väl som du säger bara någon enstaka dag och i det stora hela så spelar nog inte en spelares deltagande eller ej i två matcher någon roll.
Skall hur som helst bli väldigt roligt nu när dessa herrar kommer. Vilka har gjort fynden och vilka har fått de som floppar.
MorganaLefaey: Kan det inte ha individuella orsaker? Som uppgörelser från fall till fall med den enskilde spelaren i fråga, flygavgångar, familjeorsaker etc? Det handlar ju bara om några dagar hit eller dit. Har svårt att se att det skulle vara möjligt att tajma så att alla artistlirarna satte fötterna på Svensk mark exakt samtidigt.
ralus: Har inte tänkt så mycket på när de andra lagens artistspelare skulle dyka upp. Men man tog väl för givet att de skulle göra det när det var exakt så många dagar kvar till finalen som de får vara i landet. Vissa kan väl kanske inte dyka upp då om de varit längre i Sverige säsongen tidigare men ingen av modo's artistare spelade här i fjol. Det enda jag kan tänka mig är att man vill låta spelarna va med och fyra guldet i någon dag om man skulle komma så långt. Orkar inte räkna dagarna men annars så förstår jag det inte riktigt.
Vi behöver inte Tenkrat så länge,vi tänkte vinna med 4-0 i matcher finalen därför kommer han den 20. Skämt o sido vet inte varför era spelare kommer senare.
mikenomad: Hoppas bara jonte inte gör comeback för tidigt så han går sönder. Gör mig inte ett dugg om han inte är tillbaks förrän samma dag Tenkrat gör debut,känns som laget duger som det är för stunden.
AndersN: Ska Tenkrat dyka upp den 20e? Då blir jag fundersam på varför modo fått för sig plocka hem artistarna först den 24e. Nu spelar väl 2 matcher som det skiljer inte någon större roll i slutändan (får man väl hoppas). Men känns knepigt ändå att man väljer plocka hit dem senare än man egentligen behöver.
AndersN: Då håller vi tummarna för det, kan det sen vara som Jimmy skriver att Jonte är fit for fight kommande torsdag...ja då ter sig framtiden riktigt ljus! :-)
Ikväll gör tenkrat sin sista match misstänker jag för han lär inte spela den 19 om han ska komme hit den 20. Hoppas han avslutar snyggt och inte skadar sig hehe