1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 603625 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Per Bjurman på Aftonbladet är i USA.. han har gjort en lista..

HETAST
1 Kevin Harvick Segrare i Daytona 500.
2 Peter Forsberg Nashville-flytten har
varit veckans snackis.
3 Henrik Zetterberg Vilken superstar han håller på att bli.
4 Dwayne Wade NBA:s främste All Star-star.
5 Charles Howell III Snodde Nissan Open från Phil Mickelson.
KALLAST
Michael Waltrip Straffad för fusk i Daytona-loppet.

Så Foppa är hetare än Zäta just nu?
Håller Zäta på att bli en superstar? I mina ögon är han en redan ..

willysson: Problemet med backsidan idag som jag ser det är inte i det defensiva arbetet utan i det offensiva backspelet där Anton Strålman är den ende som kan styra upp ett anfall. De övriga kan det bara ibland och ibland slår de icing eller slår en två meters passning i knävecket på han framför istället. Typ alltså.

Det hämmar hur som helst anfallsspelet.

JimmyH: Å inte blir det bättre av att Niskanen, Moe, Kokko och Svedberg är borta..

actionleif: han har alltid varit en superstar och kommer nog alltid att vara de också:)

fighter: Det jag svarade på var att jag rättade dig eftersom du skrev:
"Vad jag minns så har det inte varit så här mycket negativt förut. rätta mig om jag har fel".
Det har ALLTID varit så här härinne, lallarna mot neggarna men en sak har dom gemensamt: Ingen kan ta ifrån dom kärleken o passionen för Timrå, Det dom brinner för!
Den passionen o lidelsen tar sig lite olika uttryck o det tycker jag är väldigt väldigt skönt!

Att jag neggar ibland o allt som oftast, är snarare en jargong o lite skrockfullt kanske.

Men du verkar vara en mästarens mästare på att missförstå inlägg.
Om jag vore neggarnas urfader så skulle jag knappast åka hela vägen upp till Luleå för att se en match som jag trodde dom skulle loosa eller?
Jag var där, var du där?

friskan: Ja, jag.

Hahl Bundy:
Ok, jag hade en son på plats, han var lätt irriterad på att vi drog på oss utvisningar så enkelt.

JimmyH:

Ja du har rätt delvis. Första passet är för LÅNGSAMT å dåligt från flesta backar så det blir för lite 3-2,2-1. Eftersom det i dagens hockey är viktigt att vända spelet så är det AO att passet kommer blixtsnabbt å BRA men som du säger runt knävecken hahaha kommer dom nu....
Varför dom är dåliga kan också vara för att det är för långt lag dvs glapp mellan backar-forwards...

friskan: Ja men vi vann ju o det räknas. :)
Herr Vimmelkantig hade inte sin bästa dag direkt o Luleås supportrar var ganska frustrerade också över hans insats så det var nog jämnt skägg.

Hahl Bundy: Gillar ditt skrivande/skrivstil här på HS.. tycker också det är bra mix här..positivt, negativt, realistiskt..vad är vad egentligen..nej, allt behövs och "färglägger" rödvit-hockeydebatten..det är som resten av livet inte svart-vitt!

Hahl Bundy: Ok jag kanske missförstår ibland.Men det kan väl ibland ochså vara så att skribenten uttrycker sig på ett konstigt sätt ibland.Kan det vara så tror du? Det är skitbra att du och många andra åker på bortamatcher och hejar på vårat ÄLSKADE TIMRÅIK. Nej jag var inte där.Hur många mil har du till luleå 45-50mil c:a. för mig blir det c:a 130mil.Men jag kan lova dig att om TIMRÅIK går till final så ska jag åka hem för att se några matcher.

......blev det ingenting av med Anrells artikel?

Hahl Bundy:
Gissa om man blev glad när man kom hem, det visade sig
att min underbara sambo ropade in Sannys tröja på auktionen
åt mig, i morgon kommer jag extra finklädd :-))

TIKbiff: Kom bara ihåg byxorna, det vore ju onödigt att glömma en sån sak när du väl lyckats få din sambo att lätta på plånboken för något som inte har kaffefläckar.

Paddan:
Ja din Lehtinen och Wilde tröja lär ju inte vara använda knappt ;-)

TIKbiff: Jodå, de är väl använda. Så väl att Lehtinentröjans fightstrap är icke existerande. Fast, det är klart, om du betalar 3.400 kronor till mig kan du få köpa min gameworn munkjacka med äkta fettfläckar.

TIKbiff: Grattis du har det bra du! Själv har jag hål under armarna på min dragster t-shirt o så fick jag en Modo tröja av en som inte tyckte om den. Den har jag klippt sönder nu o använder som skithuspapper.
Knappt så den duger till det!

actionleif:
Det är klart Zäta är en Super Star - Han är ju gammal Modo-it.

Icing-Ove: Jag minns när Foppa tränade med ST Hockey 94/95. Ett svart kapitel i vår klubbs historia.

JimmyH:
Dystert för att Foppa tränade med klubben eller att ni faktiskt hette S/T Hockey?

Icing-Ove: Både och.

Fast just då var det ju roligt, det var ju bara ett halvår efter att han grinat på Börje Johansson.

Ulf Thors var tränare och Foppas kompis Henrik Gradin var här och gjorde lysande i från sig. Foppa tränade här i väntan på om NHL-lockoutade spelare fick spela i Elitserien.

Säsongen blev resultatmässigt klubbens sämsta någonsin.

Nästa säsong hette vi Timrå IK igen och Henrik Zetterberg valde bort MoDos hockeygym och sedan har det rullat på.

Icing-Ove:
Är Foppa en hamburgertallrik då?
www.skyttorp.com/pizza/Hamburgare.htm

Hahl Bundy:
Har inte du oxå målat om soptunnan och skrivit
Modo på den?

TIKbiff:
Själv har jag klistrat ett Modoklistermärke i toan på jobbet så att alla som vill kan pissa på Modo ;)

Per HApps:
Får man även göra Nr:2 där?
;)

Per HApps:
All reklam är bra reklam :-) En timrålogga är ju inte ens värd att pissa på....

Icing-Ove: Terapi är dyrt, att smälla såpbubblor är billigt. Välj själv.

TIKbiff: "Får man även göra Nr:2 där?" Frågan är väl vad sambon säger när du drar med dig Moe in på toaletten...

Paddan: Nej, man alltså han menade att bajsa.

Paddan: Hon står utanför o vaktar i sin Brynäströja;)

Till och med Miss Forsberg kan skriva något possitivt och Kungarnas Kung

RTS: OM kungarnas Kung skall det vara.

Finns det verkligen ingen som heter Rosa som vill ha denna?

TIKbiff: "Kulttröja!!" Känns något överdrivet.

JimmyH: Utgångspriset också...

Inte så oväntad nyhet, men raderna längst ner känns ju göttigt.

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/17911.htm

Det ryktas om att Hockeyresan från Timrå är i Rosatidningen idag

actionleif: Det har jag också hört talas om att det ryktas om.

Paddan: ganska bra betyg imo, Han har ju rätt. 5800 är för litet.

Ha ha ha. Kom på en nya ramsa.
Istället för Timrå IK går på vatten, så byter man ut vatten mot knäna.

Fast den kanske man skulle ha börjat med när skadekrisen var som värst. ;P

Lite beröm är väl aldrig fel...

PUBLIKEN +++++
Timrås publik är trogen, kunnig och engagerad samtidigt som den är skönt befriad från sådana där (mestadels) tonårskillar som bara tycks gå på hockey för att få ut sina aggressioner. Timråklacken gör ett makalöst jobb med att stötta laget match efter match och är flitiga då det gäller att fixa tifon.

timrå_ik: har du nått emot tonårskilllar???

timrå_ik: du borde kanske fråga Anrell som skrev det inte Laken.

dr-nix:
stör inte timrå_ik:
han pratar med sig själv nu...

dr-nix: Ska vi vara riktigt petiga så heter hon Maria Nordström.

timrå_ik: Det faktum att ingen förstår sig på dig innebär inte att du är en konstnär.

Lasse Anrell... Vilken jävla pajas !!

"Plötsligt lillebror

Nu har hallen det inte helt sexiga, men ändå, namnet E.ON Arena. Den är bara fyra år gammal men känns ändå lite... omodern.
Det finns inga flashiga restauranger på kortsidorna som i de nya hallarna i Gävle och Örnsköldsvik där traktens nobless och syjuntor trängs vid vinglasen och oxfilén.
Det går bara in 5 800 och det är ju alldeles för lite om man ska konkurrera om de spelarmässiga oxfiléerna. I år omsätter man 85 miljoner. Det är för lite. Örnsköldsvik är uppe på 110 miljoner. Därför kunde de utan att blinka köpa en finsk skyttekung i veckan. Det kunde inte Timrå, som plötsligt förvandlats till lillebror norr om Rinkeby efter att ha varit etta i flera år."

(källa: aftonbladet.se)

Vilken klåpare !!... Ska man kunna bygga "flashiga restauranger" i en ishall så bör man också ha pengarna för det i första hand.
Att han ens tar upp dom ekonomiska skillnaderna emellan Timrå IK och "storklubbarna" är riktigt jävla pinsamt i mina ögon. Timrå IK är en liten klubb i hockeysverige med en inte alltför stor ekonomisk grund att stå på. Det är redan sedan länge bekräftat, så varför ens ta upp det ??.
Publiksiffran är också en fjantig sak som han tar upp.. Visst skulle det vara bra med fler publikplatser. Men för att kunna ordna sådana så behövs.. som redan bekant.. pengar. Många klubbar får mycket ekonomiskt stöd från sina städer. Men Timrå är en liten ort och ingen storstad.

Så varför lägga energi på att gnälla om sånt ??. Anrell har aldrig varit stor i mina ögon, han har gjort många hjärnsläppsliknande utfall genom tiderna. Åh nu har han klivit på en öm tå för mycket.

-Gurra-: Jag citerar: "Så varför lägga energi på att gnälla om sånt ??"

-Gurra-: LÄnken till artikeln.

El Maco: Så du tyckte att det var rätt då eller ??

« · 837799 · »