1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 603710 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
timrå_ik: VIK Hockey gjorde en Timrå IK helt enkelt. Och mot samma motstånd dessutom, Nyköping. För er som inte minns så skrällvann Nyköping mot just Timrå i playoff 1 säsongen 1996/97. TIK hade då tokdominerat fortsättnings-ettan (27 poäng av 28 möjliga, och 59 plusmål på 14 matcher), och skulle ju bara av farten enkelt slå ut Nyköping, eller IK Nyköping Hockey -90, som de så flådigt hette. Nyköping hade, för att sätta saken i ett större perspektiv sett sig slagna av Uppsala i fortsättningsserien, och fick kämpa med ett lag av Arlandas kaliber för att knipa andraplatsen. Att Timrå var stor favorit här var alltså inte så konstigt.

Men det ville sig inte för oss helt enkelt, inte på någon fläck. Förlust i två raka matcher, båda i sudden. 5-6 hemma och 2-3 borta. Nyköping ställdes sedan mot Linköping i playoff 2. Ett LHC som vandrade vidare hela vägen till kvalserien, men där kom man sist.

Ambroo: Alldeles riktigt.

På tal om ingenting.. Den budget som nu finns att tillgå, hur långt räcker det i materiella ting?

Dream Team:

Jaji, det var på den där tiden när spelgeniet "Dimman" Starostenko huserade i TIK. Minns att jag från min villa i Stocksund följde första play off-matchen mot NH90 via text-tv och att vår 5-3-ledning kändes hyfsat trygg. Men inte när det gäller Timrå, skulle det som vanligt visa sig! Liksom året innan mot Rögle tappades en tvåmålsledning på hemmaplan i slutet och en grym torsk i sudden blev slutresultatet. Bortamatchen utföll sedan exakt så illa som man hade befarat och säsongen var över...

För övrigt: Vad är det som säger att vi inte åker på ytterligare skador inför och under slutspelet? Har aldrig begripit mig på de som skrivit att lagom till slutspelet så är alla tillbaka och då jävlar... Nu är vi redan underbemannade på backsidan vilket uppenbarligen sätter käppar i hjulen och hur fan är läget med center-Hahl, blir han spelklar eller?!

Nåväl, vi har uppnått säsongens sportsliga mål men jag drömde om något betydligt större...

DJ Hemp: "Alltid rött, alltid rätt" är en klar överdrift! "Alltid sött, alltid fett" är en bättre slogan för oss stackars Timrå-älskande tröstätare...

DJ Hemp: Den förlusten tar jag på mig.
Vi brukar åka upp ett gäng då och då men hade en jävla förmåga att åka på torskmatcher.
När Timrå ledde med 5-3 så råkade man kläcka ur sig: Vi kanske får se en vinst för en gångs skull..............

Ingen som noterat att "vår" Marttinen som spelar i MIF
spelat med två brutna fingrar?
Sydsvenska skriver oxå att han spelar i TIK nästa säsong...

Kramer: Intressanta matchinledningar i övrigt:

Frölunda HC-Luleå HF
03.520 - 1 EQLuleå23. KERMAN, Kalle 
 (14. CHABADA, Martin
 17. HYNNING, Fredrik)
Skellefteå AIK-HV 71
06.481 - 0 EQSkellefteå28. NEDOROST, Andrej

Dream Team: Fölunda har kvitterat.....

.....så leder Löven sin match med 4-0 efter första.....

Nu har man chansen bjuda på Jontes klubba, en likadan som jag vann på supportermatchen på en lott som kostade 20 kr :)

www.sportauktion.se/showauction.php?id=4743

actionleif: Ja den klubban ja......det gjorde jag bra:)

...så steg Jönsson något i min aktning nu.

JD: Snarlik min länk

actionleif: Du som är moderator har väl företräde in med inläggen, eller nåt liknande fusk. ;-)

JD:
Personligen har jag inget emot JJ.
Han är en av seriens i särklass bästa centrar.
Att han alltid är uppe i domarn och tjafsar är väl lite av hans jobb. Han är ju capitän!
Han är väl inte nån speciellt elak spelare heller så jag är inte förvånad över hans uttalande!

Ni vet väl att ni kan beställa boken "Mitt Timmerå" på tikare.se?

Den kostar bara 50 kr inkl frakt för medlemmar i supporterklubben! (70+ 15 kr för icke medlem)
Den är klart läsvärd! Även för den som inte är TIKare!

Recension finns hos "hundhonan"

hem.bredband.net/hundhona

Så har vår gamla stormålvakt Philippe DeRouville hittat en ny klubb.

DeRou lämnar Neumarkt/Egna i den italienska andraligan för Belfast Giants i EIHL. Ett Giants som ser spelare som Fredrik Näsvall (Boden/SAIK/Löven/Rögle och Nordic Vikings i Asian League) och Shayne Toporowski (LHF) som legender...

"Förre Timråforwarden Sebastian Lauritzen väljer Linköping i stället för Färjestad, uppger Dagbladet."

Jaha. Det blev aldrig Timrå. Jag som till och med fick ett muntligt försäkrande från personen ifråga att han skulle spela med Timrå.

Vikket lag går vinnande ur striden mellan Timrå - Modo? Om Timrå inte vinner så blir man tamefan en Bobcat! Skämt å sido, så illa äre inte

Dogsbite: Så illa kan det aldrig bli! ;-)

Så var jag in och åt på McDonalds i Söderhamn igår. In kom ett gång grabbar på 10-12 år, det visade sig att det var ett pojklag från Almtuna. Det som faschinerade(eller hur det stavas) mig var att dom pratade mycket om Oscar Sundh och Björn Svensson och några till och det bara lyste om grabbarna. Tankeverksamheten gick vidare till vilka förebilder spelarna är och vad viktigt det är med gott uppförande. Antti Jussi Neimi, Emil Kåberg, Per Ledin, vilka förebilder är dom? Skröder har väl lugnat ner sig denna säsong men han har varit en galning han också.

73Sjöbba: McDonalds??? Stackars ungar. Vilka dåliga förebilder deras ledare är.

Frisco: Och jag är för dålig för att kasta sten.

Ser att LHC värvar S. Lauritzen....och därmed blåser FBK på honom. En gåta att TIK aldrig (mig veterligen iaf) visat intresse för killen. Han är ju ändå härifrån ursprungligen...

mikenomad: Appropå Hahl, skönt att misssflytet med skadorna består. Så vi har nåt att skylla på ifall det onämnabara inträffar i kvartsfinalen mot hockeylaget jag numera vägrar nämna vid namn...:-/

mikenomad:

Fast på timrås hemsida står det att alla spelare är tillgängliga. Hur ska det tolkas?

mikenomad: Lauritzen har väl gjort några byten med A-laget som junior?

Han har gått via Allsvenskan hos Bobbarna och deras seriekonkurrenter Värmlandsbobbarna och är väl först nu några år senare klar för Elitserien. Hoppas han kommer till Timrå någon gång i framtiden. Nu ingår han uppenbarligen inte i Nubbens planer. LHC har nog större behov av att föryngra, vi gjorde det inför den här säsongen.

....så får vi se till att vinna matchen på plan och läktaren. För "bästa banner" har banne mig de vunnit. I vanlig ordning väldigt fyndigt på den fronten i grannboken.

...så var det nog tur att vi valde bort en sen värvning av Kimmo Kapanen..

Dream Team: Ha ha ha. Va fan. Är Kapanen skadad? Otroligt. Mysigt.

Vet inte om någon uppmärksammat detta redan...men VK skriver idag om att Löven uppvaktar Warg. Verkar juh lite väl otroligt att en kille som knackar på landslagsdörren skulle byta ner sig till allsvenskan. Speciellt då han även lär få feta erbjudanden både från TIK och MoDo...

se länk

Frazze: Låter som någon tidigare sagt märkligt, i och med att den enda anledningen (vad jag vet) till att han överväger att flytta till Övik är att hans dotter bor där.

På tal om ingenting...eller på tal om dumma utvisningar som blir matchavgörande. Någon som sett sammandrag från nattens NHL?

Trots allt som hänt under säsongen, och hur jävla illa man än tycker om Skellefteå, både som stad och klubben i sig. Deras arena står inför en ombyggnation, och precis som i alla andra hallar som byggs så planeras det både hemma- och bortastå på samma sida. Detta är aldrig bra, och det förstör väldigt mycket av

Skriv på namninsamlingen på länken, detta berör oss och alla andra elitserielags supportrar också.

Knylan: Tack för tipset. Påskrivet.

the_dude: Ja, vi ska se.
Hmmm någonting om Mika Pyörälä hmmm Timrå hmmmm Får ej övertäckas hmmmm och slutligen älgskit.
Hoppas att det var till någon hjälp.

73Sjöbba: Du försöker impa som översättare men du bara ljuger. Det står ju inget alls ”Ei saa peittää” i den artikeln ju...;-) Nä, nu fokus MoDo ska ha ett underläge med 1 - 2 innan denna dag är slut...

FORZA TIK.......alltid, alltid...........

Friman SR: Fan, du kom på mig!Generad

..så visar Dolphan upp sina suveräna skådespelartalanger i en kanonfilm på tv6 just nu

Trevlig nyhet för vårt hockeygym. Hoppas att han utvecklas ytterligare här och kan ta en tröja i A-laget så småningom. Det är givetvis Magnus Pääjärvi jag snackar om. Tydligen klart att det blir Timrås hockeygym som gäller.

Kan man inte pusha nog för denna insamling...

In och skriv på NU!

rödovithockeydy:

Det vore något det. Warg och Strålman i MoDo.

Det skulle säkert leda till en härdsmälta i denna gästbok som med fusionskraft skulle haverera hela Hockeysnack.

Föresten, var är El Maco? Har han också gett upp. Nog är det fan är det konstigt att det behövs en Modoit för att berätta för timråpacket att det står 2-2 vid en Timråseger. Kom igen nu! Det är kvartsfinal.

Är det ngn som vet var man kan få tag på en likadan tröja som Sanny hade på sig när han var med i hockeykväll igår?

Regelfråga: Om man lyfter pucken ur egen zon så den tar på jumbotronen/mediakuben åker man ut för puck out då?

Kapten Lindow: Nej eftersom den inte gått över sargen...

Hur fungerar "lottningen" inför semifinal spelet? Blir det det bäst placerade laget mot det sämst placerade osv. ?

Kapten Lindow:

SM-SEMIFINALERNA
SM-semifinalerna spelas enligt följande: Högst rankat (placering i grundserien avses) kvarvarande lag möter lägst rankat kvarvarande lag i den ena SM-semifinalen. Näst högst rankat kvarvarande lag möter näst lägst rankat kvarvarande lag i den andra SM-semifinalen.

« · 842357 · »