"Det sägs att han liknande han i "Den sista färden", gitarrspelaren alltså. Men ryktet kan ha fel. Vi kanske träffar honom i morgon på läktaren. Då kan vi fråga om det verkligen var han i filmen."
shinzawai: När du ändå är inne på distans och sportslighet. Hur sportsligt är det egentligen att just ditt lag har en så ofantligt sjuk tur? Visst, det tillhör ju sportens värld att vissa lag eller enskilda personer har tur. Mmmmm.
För mig är det inte sportsligt om Modo går segrande ur det här. Usch.
MODOJohan: Jag förmodar att det inte är dina förutfattade meningar om Timråsupportrar i allmänhet, utan istället en välgrundad statistisk undersökning som ligger bakom det fack du väljer att placera oss i.
Skarin: Har Du sett Brynäs eller Färjestad eller nåt annat lag efter en match (eller serie) lämna WO , o säga: Nä, vi hade sån OFANTLIG tur, vi är inte värda detta, våra motståndare får segern!! Kom in i matchen!
MODOJohan: vet du vad jag tror ??? hade det inte varit för hockeyn hade alla övikare gått under... det är tack vare att man importerat juniorer, som underifrån har visat flickor och pojakar i regionen att man får ligga med anda än släkten...
Sedan kommer importerade A-lagsspelare och tjuvknullar kärringarna däruppe så det "infekterade" blodet tunnas ut.
Men du min vän är en produkt av ren inomfamiljär avel!
Detta är ingen förutfattad mening, bara nåt jag tror och fått bekräftad av folk som tagit sig därifrån
Per HApps: jag känner mig som boende i en villa på södra härnön på 145 kvm. Inkomsten är över 300. Jag har visserligen en parkbänk, men den plockar jag inte fram förän sommaren hägrar
Om du och dina kumpaner kunde ödlsa lika mycket kraft på ditt eget lag som du odlar ditt MoDohat, så skulle förmodligen komplexet försvinna efter hand.
Och jag har aldrig någonsin hört så många människor som samtidigt hyser som stor fascination för en och samma film, samt en och samma filmsekvens.
Mina tankar går till det Dream Team som ett mantra alltid brukar säga. ”Som man känner sig själv känner man andra”.
MODOJohan: du menar inneboende i ett stödboende på södra härnön,?? Så du menar att du utöver sjukpensionen och sjukkbidraget säljer dina snickrade pallar och sömnad så du kommer upp i 300k??? jättebra, snart kanske du får en egen cp-moppe (ursäkta den politiskt inkorrekta benämningen), men jag hoppas att det går bra för dig annars.
hellge: Skillnaden mellan oss och ni är att vi hinner ödsla kraft, tid, engagemang, ork och mer därtill på vårt eget lag samtidigt som vi odlar upp ett hat som du vill kalla det. Det går undan här. Kanske inte där uppe.
Skarin: Ja, med dubbla mängden inlägg som tvåan. Det känns som att gårdagens resultat inte direkt bäddade för vare sig ett lugnt efterspel eller ett precis självläkande sår. Mer ett vidöppet sådant som behövde få vara färdigt innan läkningsprocessen fick börja.
73Sjöbba: Jag förstår, ja, det kändes verkligen bottenlöst. Jag fick ringa akut-7:an och be om remiss. Inga problem sa dom när jag tog upp mitt "fall". Att jag redan har stämpelkort gjorde det också lite enklare. Jag fick dock vänta lite innan mitt rum stod klart, det skulle bara "inredas" färdigt med mjuka golv, väggar och tak.
westerlind: Så du anser alltså att det är först nu som de tendenserna börjat visa sig?
Totalt antal inlägg:
Elitserien - 651051
Timrå - 208345 (32 %)
Brynäs - 150898 (23 %)
MoDo- 105734 (16 %)
Av den totala mängden inlägg på hela HS (809263 st), svarar Timråboken för inte mindre än 25 % av inläggen. Men bekymrad för det behöver du väl inte bli. Er bok lever väl på med en oförminskad inläggsmängd.
Dream Team: Som du säkert förstår är jag inte speciellt bekymrad över Timrås, Brynäs och MoDos gästböcker. Ett tag var det fler och fler supportrar från andra lag som hittade hit och började skriva, skitkul. De verkar tyvärr ha förvunnit nu, eller är det bara tillfälligt?
...fast det här kanske är en diskussion som hör hemma någon annanstans...
westerlind: Jag kunde nog ana det jag. Jag minns det du säger som om det var igår. Många av de som skrev då har väl antingen försvunnit eller på olika sätt minskat sin "närvarotid" på HS. Det kan ju handla om så enkla saker som att man har skaffat familj som tar upp nästan all ledig tid.
Nej, den här tråden är väl exemplarisk för den här typen av prat. Det var ju jag själv som tog upp ämnet...
Jag tror inte att det handlar om att man har skaffat familj, jag tror att det handlar om att HS har tappat sin charm. Som bekant har ju ett helt gäng av de "gamla klassikerna" försvunnit, och ersatts av...? Nä, det var högre nivå och roligare på det här stället förr.
knaskamilla: Samtidigt hade väl många av "de gamla klassikerna" som försvunnit härifrån inte riktigt koll på läget. Den s.k. charmen från "the old ones" var väl många gånger inte särskilt vacker. Men eftersom jag är en klassiker så finns det åtminstone kvar ett gäng.
Denna dära Knas tror att allt var så jävla bra förr..
Kan det vara den gänse mentaliteten i dövik som spökar här??
Iom med att det är några ifrån det hålet dövik som hostar och fräser upp att det skitlaget som kommer ifrån den stan har ett guld..
Hur jävla länge kan de som hostar och fräser leva på det?? Det var ju 100 år sedan det skitlaget lyckades med något..
Lite djurliknade över det..
Skönt för oss många andra utanför den skit stan har sett/märkt att så många så kallade "egna" produkter som har insett att det är bara att dra till NHL för att komma ifrån stämpeln banjo..
Men till det väsentliga..Var det bättre förr här på HS??
mike66: Åkej, Mike: Jag funderar över hur det går i morgon! Jag har två indikationer:
Sonens flickvän satt igår kväll på bussen från Umeå och bad till gud om MoDo-seger, hon vill nämligen se Timrå spöa MoDo hemma hos oss i sjuan i Sundsvall!
Sonens flickvän lade "all in", talar för oss!!!
Allt annat talar för MoDo, i morgon förmiddag hänger jag in min matchtröja i garderoben, i väntan på hösten!
MODO-OW: Hörde ett rykte igår att Timrå skulle chansa med Riku,men hans matchoträning gör att han knappast tar Mikko Laines plats på bänken anser jag.Däremot tycker jag att man ska låta Ryno spela,vilkens plats ska då han ta?.Ja,det kan väl inte vara nåt stort problem för lagledningen.Carlsson,Nilsson,Svensson,Hallin,har väl fått tillräckligt med chanser att visa att dom INTE räcker till på den här nivån,och inga av dessa blir väl erbjuden en kontraktsförlängning.
När det gäller Westfält så måste jag säga att jag känner mig oerhört trygg när han är på isen. Han kommer nog aldrig bli någon poängmaskin, men han gör inga misstag heller! Vinner puckar,tar bort spelare och bäddar för lagkompisar!
"Det sägs att han liknande han i "Den sista färden", gitarrspelaren alltså. Men ryktet kan ha fel. Vi kanske träffar honom i morgon på läktaren. Då kan vi fråga om det verkligen var han i filmen."
Det var Jonte alltså