1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604029 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Realist: Fast det är väl på backsidan den stora rensningen borde/ska ske inför nästa säsong.Kokko och Niskanen var väl inte några av Norbergs mest lyckade drag.Koskinen och Styf är väl också tveksamma inför nästa säsong liksom skadade Svedberg.Det är 4 backar det som jag tycker inte bör erbjudas nytt kontrakt.Tror dessutom att vi´kan räkna bort Strålman.Det är bara att sätta igång och söka nytt

Realist: 5 backar plus Strålman ska det vara

Realist: 5 backar plus troligen flyende Strålman

Realist: Apropå Strålman ja.Det står i sundsvallaren att hv71 och frölunda är ute efter honom.Om Strålman stannar i sverige ett år till varför skulle han välja att spela i hv71,frölunda och riskera att få mindre istid och i värsta fall bromsa sin utveckling?det har jag svårt att förstå.Ok närheten till släckt och vänner är väl kanske en bra anledning det räcker inte tycker jag.Jag menar han kommer ju ändå sticka till nhl.Sen förstår jag inte hur hv71,frölunda tänker. satsa på en kille som ändå sticker när som helst verkar ju inte vara att göra rätt satsning.Men det kan ju vara nåt som jag har förbisett vad vet jag? Det är iallafall så jag tänker.Vad tror ni andra?

fighter: Han vill kanske ha ett SM-Guld innan han åker till HHL. Vad vet ja

HV 71 verkar ju kunna ha hur höga löner som helst på sina spelare.

Realist: Vilken planet är du hemmahörande på? Hahl tar Laines plats 7 dar i veckan, 365 dagar om året. Detta oavsett matchträning eller ej!Beträffande son-namnen+Hallin som du räknade upp är du rätt ute vad det gäller Nilsson. Hallin lär inte heller bli kvar men där hänger det nog mer på hans eget beslut. Carlsson och Svensson är givna i laget!

fighter: Evighetsmaskinen Anton Strålman verkar vara helt övertygad om seger idag. Hoppas han får rätt, även om chansen till det på förhand känns försvinnande liten. Saxat från ST.nu:

"– Det känns som att det kommer bli väldigt tajt, men vi har två raka däruppe, och egentligen är det bara upp till oss att prestera som vi gjorde då.
Första målet lär bli livsviktigt.
Det får gärna komma från Anton Strålmans klubba.
Annars finns risken att Strålmans 105:e match i Timråtröjan bli hans sista.
Men han har en hälsning till alla Timråfans:
– Vi åker aldrig ut mot Modo. Ni ska absolut tro på Timråseger i kväll, säger han med eftertryck."

Låt Hahl lira i PP med Pärsinen och Hedström. Och sen vill jag se lite smartare uppställning av backarna. Man har mestadels lyckats med att inte få backarna att spela pp med klubborna inåt banan, vilket gör att direktskotten totalt uteblivet. Där har vi mer att ge.

Maxvell: PP ska dom hetaste spelarna lira. En match-otränad Hahl är inte en het spelare.

Dream Team: Verkar inte som Henning tror på TIK riktigt...
O vaddå Bästa Slutspelet? Utifrån deras ST + ? Det är ju inte klart än, eller är det? :-)

Bergius: Jag visste inte ens att vi hade några heta spelare i PP...

Bergius: Hahl är nog fan den hetaste PP spelaren vi har just nu.

Dalan: Instämmer.

Skarin: Alla pratar om Hahl. Kommer jag att bli lycklig ikväll o se honom spela?

Hahl Bundy: Förmodligen inte...

Skarin: På tal om det undermåliga spelet i PP såhär långt, och då främst från backposition, så känns väl få saker mer passande, sett till hur vi har valt att spela, än Rolle Stoltz klassiker "Gå IHOP"...

Hahl Bundy: Jag tror faktiskt det. Men om du blir lycklig av hans spel kan man nog lämna osagt=) Men jag tror att han spelar.

"Knappt godkänt för Timrå"

Laken:
Men cochning i 4e var lite skum, sätta ihopp 1á på det sättet, fanns andra betydligt hetare lirare. Men det är lätt att stå bredvid, å inte behöva ta ansvar för besluten.

Laget skall ha mer än godkänt för årets säsong, vad har inte TIK fått gått igenom med skador å allt. Se bara hur det gick för storstads lagen......

Laken: vilken pajas. Visst, vi har varit dåliga framåt, men vafan det står ju i förhållande till hur många mål vi har släppt in också. Vi missade slutspel iår, då är det väl i alla fall bra att vara på vippen till semi ifjol

missade ifjol, vippen till semi i år ska det vara

RocknRolf2: Jante Fjante har väl ALDRIG haft ett enda rätt! Här några verkligt gamla Jante-klassiker i repris:

"Läget i Luleå: Skadeläget är faktiskt börjat ljusan betänkligt nu."

Mallen för alla Jantar. Litet fel, men stor förvirring som följd.

"Självgod och självgod…du får det att låta så negativt”

Den mest klassiska av dom alla..?

"En bra grej är ingenting i det stora hela men på det hela taget.”

En av mina absoluta favoriter. Så vis att det gör ont i hjärtat..

”Att jag inte har så mycket övers”

En medelmåttig Jante, men likväl en äkta Jante.

”Jag tippar fel då jag tror jag kommer att få rätt”

Men när Jante tror han kommer få fel så strömmar det in pengar från tipset..?

”Jag säger bara att Kärpät antagligen skulle ligga mellan 9-11 plats.”

Vi vanliga dödliga hadde antagligen kallat det för "10:e plats", men inte Jante. Jante är mycket finurligare än så, serru.

”Möjligt skrev nåt liknande ifjol efter 358 trådar i rad från Boråsgänget om diverse ljusskygg hårdrock.”

Vem är denna "Möjligt" som Jante pratar om?

Abron: I går coachade Johansson tappert i slutet och kastade om i formationerna inför sudden death. Miljonkedjan var tillbaka med Hahl, Hedström och Pärssinen och han satte även ihop de andra formationerna från i höstas.
– Vi chansade lite för att få tillbaka lite av den känslan som vi hade i höstas. Lite tråkigt att vi aldrig fick chansen att spela ihop laget under lång tid. För vi hade något riktigt bra på gång i höstas, säger Johansson.
www.dagbladet.se/artikel.php?id=351766&avdelning_1=104&avdelning_2=52

....så känns det ruggigt tungt nu. Oerhört bittert att åka ut mot Modo i sista matchen i sudden.
Timrå gör en kanonserie mot Modo o som jag ser det, o jag är ju absolut inte färgad) är det bättre laget men kan inte knyta ihop säcken samtidigt som Modo har århundradets flyt. Men sån är hockeyn o det är ju typiskt att Timrå alltid ska dra det kortaste strået.

Det är tungt att ÄLSKA TIMRÅ!

SAIK - Malmö på Tv4+ nu, känns mer spännande än slutspelet just nu.

actionleif: Rättvisan i hockeyn visar sig igen, SAIK pressar konstant i 4 min (PP 2 min iofs.. ) sen kontrar malmö in 0-1

actionleif: Underbart, hade missat att kvalserien gick på TV ikväll!

Kvalserien är för slutspelsbaksmälla vad ett Suprememål med plusmeny och två påsar salt på stripsen är för en konventionell baksmälla.

arf: Amen.

Sen är det ju alltid kul o se vad Marttinen har för sig, med våran tur lär han väl bryta lårbenet vilken match som helst.

actionleif: En fråga till en ovetande... Är Jyri Marttinen verkligen 100 % klart för TIK? Det senaste jag hörde var bara ett rykte.

arf: Go Malmö go. visst håller vi på mackan och cassel fram för Werner och söderberg

TD:
En massa timråbekantingar i Malmö, både gamla och kommande bekanskaper.

MODOJohan: Han är klar, bara inte offentligt än

RocknRolf2: Okej, med andra ord några nypor salt än så länge :-)

MODOJohan: Har inte du en egen gästbok att häcka i?

TD: Nämen vaddå, Skellefteå skulle ju göra nåt stort i år utan Jonte - allt enligt Peter Westermark.

Hahaha!

actionleif: Om HockeySnack.com
HS är ett fristående hockey-community där hockeyintresserade umgås över Internet.

Frisco: Roligt för dig.

Tycker bara det känns lite konstigt att ni från Domsjö helt plötsligt vill vara våra kompisar

actionleif: den var bra synd attt han inte fick skriva vad han tänkt :}\

Men vad är det Malin säger? Frivillig någon? Jag är helt fördomsfri, tror jag.
www.expressen.se/sport/1.598235

Marttinen satte en nyss.. i egen kasse

actionleif: mål som mål :))

actionleif: Äntligen ett nyförvärv med målsinne,vi måste lära honom vilken bur han ska göra målen i bara.

AndersN: eller hur ha ha :P

AndersN: Pyörälä avgjorde i sudden för kärpät,en som hittar målet va bra.....

läs om Pyörälä på länken

Expressen idag:
När det gäller Warg säger Norberg:
– Det är ingen dålig gissning att han spelar i Modo nästa år.

sundsvallare93: hyffsad poängmakare va? pyörälä farsan har haft stenhård koll på karln och säger att han är grymt vass

Ännu har inte Timrå gått ut och bekräftat någon av övergångarna Fredrik Hynning, Mika Pyöräla, Jyri Marttinen och Anton Axelsson. Inte heller att det blir Challe Berglund och Per Nygårds som ny tränarduo är bekräftat. Det gör inte Thomas Johansson heller.
– Vi kommer att få ett starkt lag nästa säsong också. Hela föreningen känner sig fylld av revanschlust.

Helg Ernest: det där var ju bara 4 spelare och 2 tränare!jag ökar på till 6 spelare och med dom tränarna som du skrev!

« · 858790 · »