1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604118 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Laken:

Inte rykten

Målvakter
-----

Backar

Jyri Marttinen, IF Malmö Redhawks
Sebastian Erixon, upp från J20

Forwards

Mika Pyörälä, Kärpät
Anton Axelsson, Frölunda HC

Kerstin_k: Ja det skulle jag tro. Han gör nog bäst i att stanna där han är. Frågan är hur SSK gör med trotjänaren Magnus Lindqvist.

Jag menar vågar de satsa på Enroth/Lindqvist som målvaktspar i elitserien? Jag skulle tro att de spelar med Enroth och värvar en på pappret förstamålvakt.

För Timrås del så blir det intressant att se vad som nu går att hitta. Johan Thalberg i Väserås är en hyperintressant målvakt tycker jag men han är kontrakterad i Västerås en säsong till, fast det kanske går att lösa. Annars så får vi väl se vad Mikael Zajkowski väljer att göra, om han vill stanna i MoDo, han är nog det bästa alternativet som jag ser det om vi ska hitta någon i Sverige för posten som andrekeeper.

dr-nix: Kan inte tycka synd om Malmö, hur gärna jag än skulle vilja. Snacka om att ha sig själv att skylla. Snart två decenniers pengapumpande av Percy har gjort att hela föreningen är totalt sönderruttnad. Inifrån och ut.
Nu står man med en 'hedersordförande' som fortfarande styr, lägger upp visioner och sköter föreningen med en daytraders tålamod.
Att Malmö får lämna är enbart ett sundhetstecken för hela elitserien.

SSK, då. Jisses...vad ska man säga? Trodde aldrig i helvete att laget skulle ha en sportslig att kliva upp. Deras trupp - på pappret - måste vara ett av de absolut svagaste lagen någonsin som lyckas med detta. Möjligen Mora som kan konkurrera. Kolla förstakedjan: Kollar, Steen och Potvin. Jögga Bemström och Ragnar Karlsson dom som ska görat i andra.
Herregud. Men, klappar ett av elitserielagen ihop - såsom numera är regel snarare än undantag - är kvalserien alla möjligheters moder.

Positivt: möjlighet att få se mer hockey i stockholmsregionen. Negativt: SSK är riktigt jävla tråkiga.

65selander: Har svårt att se att han erbjudits de summorna i TIK. Malmö var väl i desperat behov av bra spelare och hade då råd att slanta för att det skulle bli så. Men 150-200 k lär han få i TIK. Men det är väl numer en alldaglig lön för spelare över medelsnittet.

Bragd-Birger:

Det är betydligt roligare att som supporter resa till Scaniarinken (AXA) än till Malmö Isstadion.

Sedan så gillar jag SSKs satsning och jag såg faktiskt rätt tidigt i höstas att de var det lag som skulle ha störst chans att gå upp. De har satt ihop ett lag av tuffa, rätt unga och skridskoskickliga 3:e/4:ekedje spelare från elitserielag och har hela vägen gett dem förtroenden som de inte fått tidigare och det har gjort att de har växt för varje match. Vad visste ES-lagen 2000 om vår förstakedja Matthiasson/Lind/Sjöberg då vi gick upp?

Det är en betydligt smartare väg att gå än att göra som Leksand och Malmö och satsa på en blandning av utländska pengajägare och svenska föredettingar anser jag.

John K: Alla dessa har jag ju med under min profil som rykten, utom Sebastian Erixon då...

Frella: Kan inte tänka mig att får de pengarna då tycker jag Aalto var en bättre back och tippar att han får en medel lön ca 60 70 kanske

SMÅLAND: 14 lag i ES är nog en bra lösning.. inom ett par år borde det vara tänkbart om nu "storpojkarna" i FBK o VF ger med sig.. tycker det blir tråkigare att möta vissa lag 5ggr/säsong känns inte heller bra rent sportsligt.

Ta hem Mackan från MIF

Bragd-Birger: Jag tycker att mif ska göra en rejäl rensning bland spelare och tränare/övrig personal och börja om igen. Satsa på en stomme som dom tror på (och inte byter ut varje säsong) och bygg därifrån. I längden håller inte den där köparandan, någon gång måste man satsa på en stomme.

MIF verkar ju få fram hyffsade talanger, varför inte göra som löven och bygga stommen med unga talanger och bygga på med mer rutinerade pjäser som kan dra lasset tills ungdomarna är mogna nog för att göra det själv.

Danfj: Markus har inte utvecklats dom senaste åren så att ta hit honom vore ett stort misstag.

General_Moisio: Ja han har varit rätt osynlig i många matcher inklusive nu i K.K . sett lite tung ut i aktionen.
M.Mattiasson är ju en kanonkille i sig utan minsta tvekan.. men har nog klart passerat sin topp och vill nog tjäna lite utlandspengar kanske innan karriären tar slut.

General_Moisio: Men man saknar ju sången "Marckus Mattiason"....

General_Moisio: Som det ser ut i dag så platsar inte en spelare som M.Mathiasson i dagens timrå.Bättre att satsa på nån ung talang i så fall.

SMÅLAND: Har man inte ett lag för elitserien så har man inte. så enkelt är det. tror inte det är en så stor tragedi för svensk hockey som många tror. det finns jävligt mycket hockeykultur i södertälje också. Mycket mer än nere i Malmö faktiskt.Tycker att malmö har varit ett sunkigt och intetsägande lag länge nu. och nu får ju hockeysverige ett derby till. By By Malmö och Välkommen till elitserien SSK

mrchong: Malmö lär ha goda möjligheter att göra come back nästa år. Mora, SSK, LHF och SAIK tänkbara offer.

JimmyH: När det gäller en ev. svensk andrekeeper ..så har ju löven gått bra hela säsongen o Thomas Sehlstedt stått fler matcher än Tobias Lundström så någon här som sett honom spela i år eller har koll på annat sätt ..ser att han iallafall har drygt 91% i räddningar (statistik är ju bara statistik) o är rätt ålder 23 och verkar utvecklats konstant.

Man kanske bara nu är lite nostalgisk och minns Christer Sehlstedt i Tik men ändå.
Thalberg i Västerås har ju som sagt under kontrakt i VIK och är ännu yngre..

htikare: Bor pappa Christer kvar i Timrå-trakten?

zigge: vet inte men såg att han hade stod 1982 som 34 åring och då hade strax under 92 i räddningsprocent..kommer ihåg honom väl ..tyckte han var bra.. men grabben kan ju bli ännu bättre. Han är ju relativt lång iallafall Tomas S. 187 (om än inte heltäckande).. o rätt smidig..

men vet själv för lite om honom! sett någon snutt på TV bara.. Men löven var ju med i toppen på a-svenskan så han borde ju vara någorlunda bra klass!
Modos Zajkowski har verkligen inte imponerat i de matcher han spelat...

zigge: inget ont om Modo i övrigt....vill bara ha en annan andremålvakt

htikare: Siken har ju nyss tecknat nytt med löven...

Jag uppskattar att moderatorn tyckte det var så roligt att jag skulle få skriva här att det skickades 4a brev....

El Maco: Beror helt och hållet på hur herr Percy vill satsa på laget nästa säsong.

TD: De pengarna du nämner tjänar nog Kokko med största sannolikhet, och Marttinen känns som ett betydligt större namn än honom. Kalle K lyfter väl ca 100 k i månaden ungefär bara för att ge ett exempel...

mrchong: Finns många spelare som är bättre än Mathiasson just nu. Tror bättre på om dom försöker värva nån etablerad ES spelare.

65selander: Den trovärdigheten kan du kasta åt fanders. Vet du hur mycket 40000 Euro är? Om inte så kan jag berätta att det med dagens kurs(ca 9,30) motsvarar SEK 372000:-/månad. Det borde du begripa att det är en påhittad uppgift. Det är en summa som kanske någon klubb i panik skulle kunna betala under en kortare tid, typ ett par månader. När det snackas kontrakt då gäller det årslön. 372 kkr X 12= ca 4,5 mille. Fattar du att du är snett ute nu?

John K: Var inte MIF illa ute då eftersom dom inte hade råd att ramla ur. Vilket dom gjorde ändå. Han spelade endast 7 matcher i grundserien samt de i kvalserien.

Tro mig MIF har slösat kosing förr.

.........är det bara jag som tycker att Jhonas Enroth o Frodo är look a like? Se bilden från ST.

Hahl Bundy: Hehe..... Jämtin och Samwise också då eller?

Hassan: Kåberg som Gandalf?

Konsten att sno andras ideer , eller bristen på egna :)
www.heartofhockey.com/

Per HApps:

All images
Copyright © 2002
William Roy Brownridge
All rights reserved.

Hm...

T T: Det kanske är Modo som har snott idén.... Så uppfattade jag det iaf.

T T: Nu verkar det ju vara bilderna han har tagit copywrite på och inte orden. Sen måste man väl säga att i alla fall jag aldrig trott att meningen Heart of Hockey inte använts på något annat ställe innan det började användas för att sälja prylar i övik.

Maggan: aha MoDo är tjuvar, illa illa..:P

General_Moisio: De stal juh kvartsfinalen också. :/

Tycho: Ja de också detta är inte alls bra, måste ta å anmäla dom omgående..:P

spud: Ja visst ja... Visst leder Planja med 2-1 i matcher va? :)

Per HApps: Red Eagles då? Det är väl ändå en stöld.

Tycho: Jag vet inte, de enda jag vet är att Plannja vann andra matchen

Frisco: Absolut inte :D

spud: Intressant. Vissa har tid att använda sin fantasi, andra spelar slutspel.. Också finns det dem som har tid att bry sig mer om att Timrå har semester än att sitt eget lag ikväll spelar en sista och avgörande, väldigt viktig, match ikväll.

Kul att Sanny är i studion:) Fin va han med i skjorta o slips:)

Herregud! Modospelarna faller som asplöv och Petter i studion, nästan lite löjligt att skåda.

73Sjöbba: Krizan slog nästan en frivolt när Petterssons skridsko tog i honom

Ha ha ha, Karol Krizan.. vilken jävla glasdocka!! Har inte han skydd som alla andra spelare ??. Faller som en ostadig kägla gör han också.

-Gurra-: Du glömde att han räddar puckar också, sen får du gärna dra på dig ett par målisskridskor och backa samtidigt som en spelare kommer i hög fart och klipper dina skridskor. Du får 100 spänn om du håller dig på benen.

En riktigt riktigt mörk första period detta ser absolut inte bra ut, kom igen nu Hv och tvåla dit dessa modolider. Och herr Andersson borde ta å döma åt bägge håll.

-Gurra-: Det är fan pinsamt.....men det har det varit länge!!!!!! Å Petter skriker vilka räddningar han gör spec den i början av matchen, när pucken gick utanför stolpen i nätet. Opartisk...NOT!

spud: men klubban behöver inte hamna på övre etage, när Garbo förstärker....

actionleif: Solklar utvisning, men fortsätt för all del att tugga.

« · 866213 · »