1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604836 inlägg · 6213 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Hahl Bundy:
JaHa ja.

Tydligen så ser vi på saker å ting olika, så även Nubbens värvningar å lagets kompetens.
Men det finns fler experter som haft fel ;-) om dessa siare nu skall ses som exoerter förståss?

Hahl Bundy: Ganska klockren analys tycker jag.

Abron: Tycker det är väldigt intressant att läsa dessa experters åsikter.

Vi får fortsätta med att slå ur underläge, o ärligt talat, så trivs jag alldeles utmärkt med det. Det är bara som det ska vara, rubba inte våra grundvalar.

Hahl Bundy: Att slå ur underläge med detta lag är ju ett grym fördel

othan: Till viss del.
Tycker dock att Backlund är värd bättre "ranking" men han måste väl prestera ännu bättre denna säsong för att tas på allvar?
Det kommer han också att göra.

Backsidan är väl mer rätt, framförallt meningen med Koskinen o Lotvonen "de vandrande sjukjournalerna".

Hahl Bundy:

Småtrevliga artiklar. De allra flesta verkar eniga om att det är lite slagsida i Timrås lagbygge. Forwardsuppsättningen kan mycket väl vara elitseriens bästa, medan det finns frågetecken kring backarna.

Att döma av dessa två artiklar verkar Tenkrat kunna bli en stor attraktion i årets serie. Han har t.o.m setts som en gud i Kärpet. Kanske kommer ni TIKar också få se en helt annan hockey än ni tidigare varit van vid. Det kan vara slut på stenhård stram arbetshockey och istället bli mer attraktiv show, åtminstone när man kollar på er forwardsuppsättning. Och kanske är forwardsuppsättningen så pass bra att backarna inte blir något problem. Möjligen tror jag på det sistnämnda då jag tippar Timrå som etta eller tvåa i grundserien i kamp med Frölunda.

Intressant bild de ger av Hynning också. O ena sidan är han Sveriges bästa kontringsspelare som kommer att få sitt stora erkännande, o andra sidan en spelare som helt har varit beroende av Chabada och hans färdigheter. Det ska bli intressant att se vem som får rätt

Kul också att se hur Challe kommer att vara som coach. Jag tycker absolut att Kenta är en bra tränare men han verkar vara väldigt olik Challe. En sak som eventuellt kan vara en fördel är att Challe är en bättre kommunikatör än Kenta, den utåtriktade vältaliga, mångordiga Challe jämfört med den tystlåtne, lågmälda och lite buttra Kenta.

Nu kommer det säkert flera TIKar och klagar att analyserna i artiklarna är felaktiga. Det beror förmodligen inte på att analyserna verkligen är felaktiga, utan att de som klagar är allt för färgade...

hellge: Puss på dig. :)
Jodå, det som bekymrar de flesta av oss är ju backsidan. Känns dock (för mig)som att den kan överraska i vinter med Marttinen i spetsen, Vi får se.

Analysen av Hynning var ungefär som, som........ en riktig helgardering.

Själv håller jag med dom om att vi Timråiter kommer att få se en hockey som gör att det riktigt pirrar till i nederdelen av kroppen i vinter, mer än vanligt.

Men som sagt vi slår i underläge igen, Like it should be!

Hahl Bundy:
Precis, håller med dig.
Har en åsikten, att ju bättre kedja, desto ojämnare kan backbesättningen vara, menar inte att årets Tik backar är kass.
Syntes en del i matchen mot Brynäs nere i Leksand, bakarna fick svårigheter när forwards gömde sig/slutade åka skridskor.

Hahl Bundy:

Jag tänkte på det där med att slå ur underläge. Ska man bli ett riktigt bra och framgångsrikt lag är det inte underläge man ska lära sig slå ur. Det absolut svåraste borde nog vara att lära sig slå från överläge.

För oss MODO-iter är detta en extremt viktig säsong menar jag. Valet står mellan att gå från att vara en liten klubb som vann SM-guld, eller att bli ett framgångsrikt lag som ligger i toppen år efter år - att bära förväntningar och slå ur överläge.

hellge: Det får vi fundera på till nästa år! :)

Hahl Bundy:

"Analysen av Hynning var ungefär som, som........ en riktig helgardering."

Fast det fanns inget kryss, en halvgardering alltså. :)

Hahl Bundy: Timrås backar höll ju förra säsongen även om några gick sönder. Må vara att ni tappat Strålman men med Martinen och Jonsson som tillskott så ser backsidan helt ok ut. I mitt preliminära tips har jag Timrå som etta och jag skulle bli väldigt förvånad om ni inte kommer topp 3. Underläge my ass! :)

Hahl Bundy: Analyser hit och analyser dit. Jag tycker de mesta är svårbedömt med tanke på hur laget sett ut på försäsongen, dock så gillar jag dessa rader i dagens DB; "Juniorduon Magnus Pääjärvi-Svensson och Anton Lander spelar match med A-laget mot Modo. Därefter väntar TV-pucken. – De var bra i Leksand också, säger Challe. • Kan de bli kvar längre än väntat? – De som är bäst spelar."

Wayne Gresky: det handlar om underskattning, Styf är grymt underskattad t.ex. En annan är Lotvonen (om han håller sig fri från skador)

Wayne Gresky: Timrå  (och MODO) har egentligen bara en svaghet som lag. Vad händer om förstemålvakten blir skadad?

När elitserien är färdigspelad kan det mycket väl vara två lag från Västernorrland som etta och tvåa.

Poffa: Då värvar man Sean Burke. Går det i Leksand så går det här...

Per HApps: Stå på dig! Skönt att man flytt fältet och på så vis slipper köpa öl i Sundsvallspuben. HATA SUNDSVALL!

Inte en spänn skall de ha! Så länge majoriteten utav deras fans har en lägre IQ än en fiskmås så får det vara!

Ambroo: Varför inte Guy Hebert eller John Vanbiesbrouck

actionleif: Heter han inte Guy Herbert men uttalas Hiiibääär...

actionleif: Måste man inte vara levande? Har för mig att Hebert stupade i Vietnam...

actionleif: CuJo är coolare.

Wayne Gresky: Freddan kan väl hoppa in hos er?

Ambroo: Absolut!

Uno Gordon: Hebert ska det nog vara..

actionleif: Okejdå! Jag ger mig.

Nu skall jag ta en rask promenad in till City och ta en fika på antingen Roasters eller Ekbergs.

Ikväll skall JUDASHORAN Renberg isen i LF Arena (Gamla Kvarnhallen) i Piteå för träningsmatch mot Björklöven. Uno Gordon är givetvis där iförd Timråtröja tillsammans med lulingarna Lövva, Portello, tk75 och lhfpower.

....så kommer det lite tankar från Nyström.
Intressant.

actionleif:

Precis, äckligt med fågelbajs...

hellge: Jag har aldrig tänkt på er logga på det sättet, men nu när du säger det så påminner den rätt mycket om fågelspillning

actionleif: Jag tycker att den ser ut som en uppkastad pizza.

T T: Mitt i prick

actionleif:

Det stod äckelpäckel under de båda Timrålänkarna men bara ditt namn under MODOlänken.

Det krävs mycket avfettning för att få bort örnbajs
www.kossan.se/roliga-bilder/p/faagelbajs_1.jpg

Här har jag fångat upp ett medelpadsderby
www.kossan.se/katt_vs_faagel.htm

Och till sist en sittande trött TIK
www.kossan.se/roliga-bilder/sittande_hund.htm

Den där hunden ser ju för jäkla kul ut...

Hoppas jonte lagt på sig några kilon sen förra säsongen,då kunde han gömma sig bakom en lycktstolpe.Och sen ochså att han käkat mer taggtråd än sushi,det är ett måste för att han ska vara bra.

hellge: Och så säger dom att man inte kan lära gamla hundar att sitta..

Captain Crash:

Exakt

Hahl Bundy: Nyström har rätt, jag tror också att folk inte förstår hur bra Pyörälä är.

Vad äre för tid som gäller för Timrå - Brynäs på fredag egentligen? Står olika överallt :/

Mathias: 20:00 står det på biljetterna jag köpte iaf...

dr-nix: Så här kommer Vi att göra med alla "experter" i år, tror jag.
Inkl. Modo o de övriga.

dr-nix: Nää hur ska man kunna förstå det när man knappt sett honom spela? men ska man gå på vad man läst så ska han vara bra,nu är det upp till bevis,tror dock inte att vi ska vänta oss nåt under,innan jul.men helt klart så ser det bra ut för oss,bara vi får vara något sånär skadefria,skador kommer och går för alla lag så det får vi räkna med.

Hahl Bundy: jo fast det hänger ju mycket på att vi inte åker på de skadehelvete vi åkte på ifjol. Dvs. om nyckelspelarna (läs "stjärnorna" i dom två första femmorna) håller sig skadefri (bortsett från småskador som gör att någon spelare kanske missar någon match här eller där) då tror jag man kommer vara top 3.

Men det ska spelas om det också, det är mycket som ska falla in på plats innan det kommer bli verklighet.

Nån som är bra på att uttrycka sig som kan ta tag i grejjerna =P

Får jag be om största.. möjliga ..... tyyyssssstnad..

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article705868.ab

Bara jag som blir fundersam på bildtexten?

actionleif: Närå, det känns inte som om man sköter sitt jobb som sportjournalist om man påstår att Wernblom spelar i Skellefteå.

actionleif: Det känns som om någon kommer bli utskrattad på redaktionen ett tag framöver.

Hassan: Må vara att en miss att byta bildtext är ett misstag som tom en idiot kan identifiera, men det är knappast något att hetsa upp sig över. Det finns så mycket grövre sakfel i tidningarna hela tiden att man blir mörkrädd.

Wayne Gresky: Knappast någon som hetsar upp sig heller, men det är kul att skriva något.

Wayne Gresky: Jag blev lite upphetsad... men sen såg jag att det var motljus och då förstod jag att det var därför och inte p.g.a. bildtexten så då la sej upphetsningen.

« · 904169 · »