brynästigern: Who cares? (eller who´s scared, som någon annan sa i ett annat liv) It´s just for fun! Den som inte har vett att förstå det göre sig heller icke besvär.
shinzawai: Du kan uppenbarligen inte din hockeyhistoria. Hedström yttrade en klassisk replik efter en match mot Malmö (med Luleå) i SM-slutspelet för ett antal år sedan. Det här är en jävligt rolig bild, som inte har ett dugg med bajs att göra.
hellge: Jag tänkte på det där nu förra onsdagen. Ja, i mötet Timrå-MoDo i SCA-cupens öppningsmatch, då den lilla men som sagt tappra Modoklacken öste på med sina oerhört genomtänkta ramsor. De gick i stil med den klassiska, ;
1: "SM-guld, SM-guld, SM-guld".
Som mycket riktigt fungerande, ända till Timrå gjorde 1-0, då hemmaklacken svarade med samma mynt, varvid bortaklacken nog tröttnade en delpå att köra just den, då den i det sammanhanget nog kändes rätt inaktuell.
2: "Jonte Hedström kan inte äta mat".
Ett ytterligare exempel på att den här klacken uppenbarligen hade gjort den där tidsresan du och jag pratade om. Det var väl bara det att just detta nog inte gäller längre. Det är för övrigt mycket från fjolårssäsongen som inte gäller.
3: "Oscar Sundh kan inte göra mål".
Ramsa nummer 3 (av 3 möjliga?) som kördes, och som ger Modoklacken (just den här kvällen) den stämpel i pannan de förtjänar. Vad det stod på stämpeln? Ja, inte att Oscar sundh kan göra mål, för det gjorde han inte den här kvällen. Dock så kan det nog vara förståndigt att ibland lämna gamla matcher bakom sig och se framåt. Det har vi TIKare tränat extra på inför den här säsongen.
Tumme-tröjan har blivit kult. Den har fått kultstatus så här i efterhand. Då när det begav sig var det krig. Numera är den ett skönt sidospår. Det är t.o.m så, enligt vissa rykten, att tummetröjan går att köpa. Själv ska jag naturligtvis ha en.
Dream Team: Som vanligt skriver du för långt och alldeles för ointressant och fyndigt för att man ska orka mer än rad 4.
Jag har dock en kontring ändå, för jag känner ditt sätt och vet att det var vilt kissande i motvind som vanligt, därför känner jag mig tvingad att påminna dig om de två senaste årens öden.
06-07 : Pisk i kvarten mot Modo. 05-06 : Krizan rånade er på slutspelet.
Nu börjas det väl snart raderas eftersom era moderatorer inte tål att få tillbaka skiten över staketet så jag går och borstar tänderna och säger godnatt i stället.
1. Om nu hemmaklacken sjöng SM-guld så tar vi naturligtvis glada att de vill konvertera till MODO-iter. Innerst inne är nog alla det.
2. Med tanke på 4 års ständigt snack om inavel borde ni tåla att Jonte inte kan äta mat. Han kanske kan gå på kurs hos Döme eller nåt. Förmodligen är det ingen slump att han kissar på bilden ovan.
3. Oscar Sundh är fin junior, precis som Svarten sa i intervjun. Jag tror att ramsan referar till ert trauma i 6:e matchen. Det där ni ständigt ältar. Om Sundh hade gjort mål. Sundh gjorde inte mål han missade. Blatny gjorde två, Svarten och Horova ett var.
shinzawai: Jag tvingar dig inte heller att läsa det jag skriver. Jag har dock en personlig tolkning på de inlägg som florerat här ikväll och det är uppladdning. En uppladdning inför det som komma skall. Att då komma dragandes med sånt som hänt två säsonger tillbaka känns ju faktiskt oöverträffat beigt.
För övrigt så biter det som hände nu i mars månad inte nåt nämnvärt längre, inte på mig iaf. Men jag välkomnar dig att försöka, mer än gärna.
Ge och ta var det väl. Tack för kaffet, välkommen åter.
Dream Team: Och du menar att du tar mycket, förutom på supporterträffarna då du får bita i Jimmys kvarblivna trumpinne för att inte kvida för högt? ;) Jag ser dig mer som en givare, en givare av osammanhängande rappakalja.
Uppladdning var det ja, det kommer att bli heta derbyn i vinter, ujj. Synd bara att det ska spottas och kastas saker när vissa lag förlorar. Jag hoppas att året gjort vissa gott och att sådana barnsligheter tillhör det pinsamma förflutna.
2: Annars säger ju fler samma sak: "- Modo lever ju på sin inavel". Det om något borde väl räcka som slutgiltig förklaring.
3. Hur mycket trauma det än var, där och då, så är det inget jag bär med mig idag. Jag lovar. Men för all del, jag välkomnar även dig att försöka på nytt.
JimmyH: Nej nu blandar jag nog ihop dig med Knylan eller vad den där killen kallas som gillar för tighta tjejtoppar och att skämma ut sig, ber om ursäkt. Ni uppför er ju så lika här inne att det är svårt att hålla isär er.
...så stör jag mig på Tomas Ros kommentar ang skadorna: "Samtliga övriga vek ned sig någon gång med ömmande kroppsdelar eller sjukdom."
Vek ned sig? Hahl vek han ned sig? Han spelade för 17 hakar tills han MÅSTE operera. Lotvonens knä som måste opereras. Vika ned sig? Wennerbergs Ben brott? Vika ned sig? Möjligtvis viker sig benet när det går av, det är väl det närmaste jag kommer osv osv.
Det är inte för inte, man får en liten oroskänsla i kroppen.
Berglund har i alla fall infört djurgårdshockey i Timrå där centern för upp pucken i mitten av rinken, istället för längs sargerna. Det ger kvickare spelvändningar och därigenom ett roligt spel.
shinzawai: De där flodgrisarna som jag stötte på i Gärdehof under SCA-cupen skötte sig ju dock exemplariskt med tanke på att de var MoDolider. Få se nu... Jag hade väl varit i puben i ungefär två minuter innan det regnade öl över mig från ett gäng grisbönder.
Bara Leksand som gjort mindre mål klart det här inte håller med 32 matcher kvar måste ageras annars kommer det bli ras ner till botten. Utan Johansson Dalle Genborg Didde har vi legat där redan i botten. Totala fiasko värvningar på ... | Läs mer
Hur som helst, kul är den i alla fall!