1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601387 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Tvåtallar: Det vi har kommit fram till är väl att flaggan vi köpt icke är flamsäkrad.
Jag skulle få ett pris på en likadan fast flamsäkrad från samma företag, för skojs skull.
Ska bli intressant att se hur mycket som skiljer prismässigt.

Har sökt lite på internet och fått fram några företag som pysslar med sådan impregnering, ska höra mig för litegrann om detta idag.

actionleif: Ja gör det så kan vi starta en insamling,om det nu mot förmodan inte handlar om nån fantasi summa.

actionleif: Kanske är det samma människa som under sin vistelse på Viskans anstalten flaggade och skyltade med både Modo flaggor och Foppa replika tröjor genom fönstret för allmänheten på paviljong4!

actionleif: Haha jag förstår att det där upprör.jag är truckförare och på mitt gamla jobb som ligger i frölundaland så var det så att vi var 2man som delade på 1truck 2skift ni vet och den andra killen hatade allt som har med sport att göra bara bilar i huvet,men iallafall så lackade han timrås logga på våran truck ingen kunde missa den vi kör mitt ibland en massa människor hela dagen,vilket liv det blev. vem tror ni fick skulden,jag försökte förklara men det gick inte. så jag slutade med att säga som det var och skrattade istället,konstigt nog så fick den vara kvar för att den var snygg och bra gjord.

fighter: Visst är det fascinerande det där, den "på jobbet"-mentaliteten.

"Fan, Timrå åkte ut emot MoDo, gud vad jag gruvar mig för de där härnösandarna på jobbet som håller på MoDo nu."

Det finns två kategorier störande element man kan råka ut för på en arbetsplats.

1. Jag kallar dem för "Pilutta"-människor. Sådana som alltid ska påpeka när det går dåligt för Timrå och som förmodligen själva håller på MoDo eller liknande skit. Egentligen kanske de bara håller på MoDo lite löst och knappt ser en match, de vill bara retas. Vissa tom håller på MoDo ENBART för att reta dig som håller på Timrå. Deras sätt att skapa gemenskap. Typ.

2. Den andra kategorin är människor som inte har ett uns intresse för hockey men i ett sätt att närma sig dig som känd fanatiker måste kolla upp hur det går för Timrå för att ha ett samtalsämne. Bäst blir det om Timrå har vunnit fyra raka matcher och sedan förlorar borta emot Färjestad med 3-2 i sudden och de öppnar samtalet med:
- Men gud vad dålig Timrå har blivit nu hörru. Varför förlorade dem för?

JimmyH: jo jag förstår vad du menar, irriterande.

JimmyH: Javisst är det så.Men jag har inga problem med det,jag tycker bara det är kul,och dom som är värst är precis som du skriver b och c supportrar dom försöker påverka mig men jag skratta bara åt dom,ty dom går aldrig och ser en match varken live eller på tv,så dom avfärdar man enkelt.

actionleif: "Så blev jag fullkomligt äcklad när jag i morse åkte till jobbet och fick se denna dagisliknande kissobajshumor bilden på en taxi/färdtjänstliknande bil.

Den borde omedelbums stängas av från alla vägar i distriktet"

Haha... Den bilen servar jag och gissa om man slitit bort modo dekalerna ett par gånger. tyvärr får han de gratis så det dyker upp nya hela tiden..

...så är det bara 5 dgr kvar.

"Timrå: Många klassiga forwards. Många två plus-backar. Många skadebenägna spelare. Men det kan bli guld till Timrå."

Woops, Roos sätter ribban högt.

Kerstin_k: Känns som ett riktigt klassiskt ex på helgardering.
OM Timrå går hela vägen så kan han ju säga att han skrev det redan nu. OM det inte går bra kan han antingen skylla på alla 2+ backar alt. alla skadebenägna glaslirare som han skrev nu i veckan.

...så förmodar jag att Sune är på plats i Kattlådan i kväll.

...när börjar Tenkrat matcha i Tjeckien så att han är i form när han kommer?

Hahl Bundy: Fan där skrev du nåt. Det har man ju inte ens tänkt på och än mindre att det är ES-premiär på måndag redan... Nån som kan tjeckiska och känner för att surfa runt och söka visdom?

Hahl Bundy: Hittade deras officiella och där finns det ett stycke som handlar om Tenkrat, skrivet igår, skadad?

Hahl Bundy: Ser också att man lirat två matcher och att man spelar nästa imorgon, men det verkar inte som Tenkrat medverkat...

Hahl Bundy: Hittat (det blev endel onödiga inlägg nu, men va fan)!

Ambroo: Under fliken statistiky, så ser det ut som om Tenkrat spelat två matcher och står med facitet 0+1 och inga utvisningsminuter

Kevin O Shea: Det var länken till det jag la in här under.

Kevin O Shea: Tjeckiska var lite o-lätt..men swedske timry kan man ju gissa vad det betyder iallafall..men vore intressant o veta om han är oskadad iallall...

Ambroo: 1 ass på 2 matcher? Får hoppas han kommer igång. Bra jobbat förresten.
Lite svårt att fatta tjeckiskan bara.

Hahl Bundy: Jag måste ha hittat världshistoriens sämsta (!) lexikon på webben, alternativt att jag missat nåt väldigt grundläggande. Den text som fanns i artikeln på klubbens hemsida ser ut enligt följande, i översatt form (till "engelska"):

"About long range to present within ledě svého mateřského club near kladenským appearance. Wrestle to Zlínem si however too Peter When that make a present of the other way. Slaughter him clearly irk , albeit out of ní I don't care amount tragedy. Two by two agonising nemá cenu amount somehow velké finding. Přivezli are spots out of Thirteen plus them mischief , that are them nepotvrdili now within. PLUS le already to shall specialize again within subsequent wrestles , they say devětašedesátinásobný Czech representation. About osmi aviator to send back home up Kladno, albeit solely within twelve wrestle. Cheer jsem to home , yet solely jsem acceded within Kladno about pretty much long range. PLUS against Zlínu are nezačali wrongly. Up inkasovaného gólu are hráli highly within apology. Paradoxical upstairs wrong supervisors gól , seeing then are hru superfluously straightforwardly plus Zlín upstairs vindictive worth prime appearing kladenského týmu within homespun slide. Them what sake When that this year special season. Začne her within Affirmatively plus about twelfth extraligových agonising to vydá up sweden Timry , where has podepsanou agreement within two season. Something takového within career stilly nepoznal. „Je magna asset , that to can near secession dispel plus synchronously succour Kladno. Them what sake myself taková special situations. PLUS jsem lief , that shall takovou vantage. AS WELL AS accordingly , that jsem Settings takže can svému club but somewhat succour. In comparison with loňskem to pretty much port. Whoever to bojí descent plus virility to accordingly nearly specialize within apology , that want on the cheap góly. Within Zlínu bylo out apparentness , that stilly bude trammel shilly shally bezbrankový answer send back to When that make for nedělnímu duelu. Solitary to pretty well up toward butt stances. Under species third jsem měl two , mind menace shaft. Murín them specifically unseen , solely si in plain terms instinctive drop on someone's knee. However alas jsem him hit up cement. Měl in plain terms utility. PLUS Affirmativeness into the bargain widest powerplay obrovská weapon loňské season. WITHIN prime dvou agonising nevyužilo nor singly. Nedělal bych hereof vědu. Are within question only two wrestles. Powerplay shall ameliorate. Budeme is up to tréninku along school , albeit are worked as well as stilly sealed Peter When that."

Observera att jag mycket (!) gärna tar emot tips vad gäller (bra!) tjeckisk-engelska lexikon på webben (och då gäller det förstås där det går att översätta större delar av texter och inte enstaka ord). Varför behöver ni knappast fråga..

Dream Team: Speciellt den här frasen "Slaughter him clearly irk" låter läskigt oroväckande får vår del.

Kerstin_k: Hehe.. ja, allting går förstås att tolka lite som man själv vill här. Eller som man inte vill eller räds..

wikegård ger sin syn på årets timrå

ralus: Vad menar han med: "Laget kan bli tidernas skräll där"?

Wayne Gresky:

Vad tror du??

Wayne Gresky: En förmodad överdriven mening i syfte att pålysa att Timrå IK kan slå alla lag i ett slutspel även om de är i den absoluta toppen av serien.

Skulle jag tro i alla fall.

JimmyH: Själv tippar jag ju att Timrå ska ta hem serien och att laget absolut tillhör de fyra lagen med störst chans att ta hem allting. Hur det skulle kunna vara tidernas skräll ter sig för mig helt obegripligt!

Wikegård måste dessutom ha ett guldfiskminne. Hur skulle en seger för Timrå kunna vara en större skräll än att laget han tippade 11 förra året tog hem guldet? Det borde väl vara tidernas skräll i hans lilla värld?

Må så vara att vår backuppsättning inte håller världsklass, men den har ändå god elitserieklass - och rutin.
Men smaka på denna orgie i efternamn;
Hahl, Pyörälä, Pärssinen, Hedström, Regin, Tenkrat, Hynning, Sundh, Carlsson, Axelsson, Andersson & Andersson, Svensson & (varför inte?) Päjärvi-Svensson.
Lägg därtill att vi har en landslagskeeper.

Skulle Timrå vara en outsider i år? En underdog? Tidernas skräll?
Knappast va? Här snackar vi ren och skär kvalitét, kraft, snabbhet och rutin samt talang så det räcker och blir över.

Att det bara är 4 dagar kvar känns så jäkla härligt! Tror jag aldrig längtat så mycket till en måndag någon gång...

....Vem i hela friden är Ishockeyreportern Åke Zetterström i Expressen?

1. Hur går det för Timrå- och varför?
Klarar en slutspelsplats men truppen för tunn att utmana toppen.
2. Vad blir årets stora grej i Timrå?
Ska bli intressant att se hur Challe Berglund klarar jobbet som huvudtränare.
3. Din favorit i Timrå?
Jonathan Hedström behövs skadefri och i toppform om Timrå ska lyckas.

..så verkar Anrell vara riktigt påläst om Timrå i AB:s bilaga.
"Timrå har fått Fredrik Hynning- men förlusten av klasscentern Fredrik Warg blir svår att hantera."

Pyörälä, Tenkrat, Marttinen, Jonsson??

Hahl Bundy: Många centrar du nämner där...

Hahl Bundy: Intressant tolkning. Vilka är då toppen månntro..?

Som jämförelse kan ju nämnas att i Svenska Dagbladets serie över Elitserien återstår de tre första placeringarna. Timrå har ej presenterats ännu...

...så gillar jag vår ordf. actionleif i bilagan :)
"Fansen
Älskar: När Timrå vinner. Hatar: Modo finns det iallafall en hatkärlek till."

Jämför detta med Tifogruppens Martin Palm i Modo:
"Hatar: Timrå, Skellefteå och Luleå."

Brynäs ordf. Tommy Waern
Hatar: Timrå och Modo.

Mao låt de övriga lagen hata.

Wayne Gresky: Hynning är center va?

Hahl Bundy: Denna interjvu var ganska jobbig och stressig, han nästan tvingade ur mig alla svar :)

Wayne Gresky: Förlusten av Wargen bärs upp med råge av Regin i 2:a kedjan Johan Andersson i 3:e Kungen Hahl naturligtvis i 1:a.
Så jag reflekterade inte över ordet center.

actionleif: Jag är nöjd iallafall :)

Redax 2: Toppen är väl de övriga Hv, Vf Fbk, Modo, Lhc, Bif då :)

Nyström tror vi stupar i semi.
Den 3:e hockeyreportern Jonas Fahlaman säger så här på 1:a frågan:
"Trea. Underskattas- märkligt nog. Backlund visar klassen i kassen. Skarpt forwardsmaterial."

Hahl Bundy:

Nu behöver ingen köpa bilagan;)

Vad står det på Sidan 98?

Bissett19: I vilken bilaga? :)

Hahl Bundy: Hynning står som LW på swehockey, och tekningsstatistiken tyder också på det. Visst uppväger era nyförvärv med råga era förluster. Det är ju därför jag tippar att ni tar hem serien. Påtalade bara att ni faktiskt har tappat en klasscenter utan att värva en ny.

Wayne Gresky: Vi tappade en förstklassig center med ett instabilt psyke och en förkärlek för att jiddra på fyllan.

"Vi har fått behålla alla vi ville, förutom Anton Strålman." Som Kent Nubb brukar säga.

Knylan: Vi har tappat flera instabila fylljiddrare inför den här säsongen så det fanns luckor i truppen att fylla.

Wayne Gresky: Utmärkt, alla glada.

Hahl Bundy: Vet inte om det tagits upp, men visst är det lustigt att inte Tenkrat är med bland de 10 största värvningarna i årets elitserie?

actionleif: Ja, mycket märkligt faktiskt. Dom får nog upp ögonen ganska snabbt när han dyker upp.

actionleif: "Tränare Charles Berglunds nya spelsystem 1-3-1 verkar ha satt sig."

Hahl Bundy: Synd att de tror att supporterklubben heter "Tikare".

När skrev en tidning senast ut det korrekta namnet Timrå IK Supporterklubb korrekt senast?

« · 909810 · »