1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601378 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Ambroo: jag är inget taktiskt snille när det gäller hockey men inte är det ett 1-3-1 system han håller på med ?!...

JimmyH: timraiksk.se kanske borde reggas :P

dr-nix: Ungefär vad jag skrev i ett brev tidigare; Jag skulle väl inte vilja kalla det för 1-3-1, men visst, alla lag spelar någon form av styrspel. Jag tycker det mer lutar åt 2-1-2 av det jag sett och hört. Fast man kan väl iofs kalla det vad man vill. 1-3-1, 2-1-2, 2-1-1-1, 1-2-1-1 osv...

Ambroo: iof så är siffrorna rätt så ointressanta.

dr-nix: Javisst, det kvittar hur dom spelar.. jag är nöjd bara dom vinner sm-guld

Ambroo: Du ger mig associationer till Bob Lindeman:

Hasse: ...Men vi har våra speciella tekniker, därför vinner vi alltid, den saken är klar, yeah man! Så är det! De andra de kör..., du vet, de har de här systemen, olika systemen, jag vet inte om ni känner till det, 442 och 244, 57... Vi har ett annat system som är: 543 896 81.
Tage: Hur då?
Hasse: Det är numret till Lisas massageinstitut...

...så är det bara 4 dagar kvar. Kör över LHC.

Den riktiga hjälten efter matcherna.. www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=671830

kan man flja matchen mo djurgården på tex radio eller annan media?

diffe: det är väl stats.swehockey.se som gäller

diffe: inte vad jag vet iallafall.Men man kan följa på stats,swehockey.se textlive.

...så är nog den här artikeln riktigt rolig från "experten" Pamela.
Vist kan man garva åt hennes experttips om att Modo tar ett nytt guld men det roligaste är kommentaren om Brynäs.
Bull`s Eye!

Hahl Bundy: Oj, måste ha tagit emot för henne att skriva om hockey. Hon "erkände" ju tidigare att hockeyn inte ens var intressant när det var dags för SM-finaltider medan allsvenskan i fotboll var glödhet närsomhelst varsomhelst.

actionleif: Arena.. visst byggdes det en för några år sedan för fotboll och dylikt.. Hur går det med den? Ständigt kö eller?

Så verkar finska hockeyförbundet irritera sig på att det är så många finska spelare i elitserien. Nu blir det väl bara en extra kostnad för lagen med finska spelare, men frågan är om detta kommer trappas upp.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article830103.ab

MorganaLefaey: Suck...

T T: Nu lades inte detta in för att irritera om det uttjatade att ni har så många finnar i laguppställningen utan för att jag tänkte att det kanske ändå var av intresse då ni faktiskt har finnar i laget.

Får be om ursäkt och krypa undan.

MorganaLefaey: Något sen bara. Det är allt.

MorganaLefaey: Det är ok att be om ursäkt men det ska vara av rätt orsak.
Du kollade inte i fall det redan var länkat till artikeln.

T T: Ärligt talat så trodde jag det var ett suck för att en utomstående länkade till den sidan. Måste väl säga att jag bara skummade igenom de senaste inläggen och kan mycket väl ha missat att det redan lagts upp och då får man väl istället skammas för spam.

MorganaLefaey: finska hockeyförbundet är så bitter och avundsjuk på sverige och att vi vinner och dom förlorar hela tiden, nu snodde dom VM när de knappast var deras tur och dom gör väl allt dom kan nu mer för att få oss svenskar att bli arg, tragiskt och patetiskt men sådana har finnarna i hockeyförbundet där blivit.

... så har jag precis fått det senaste numret av tidningen Sportmagasinet, och där kunde man läsa en artikel om Timrå. Artikeln heter "Timrå känner guldsmak" och det skönaste citatet löd: "Hockey i Timrå är som i Kanada, den är helig". Rekommenderas varmt...

Dagens klockrenaste citat.

”När du skapar framgång åt dumma människor blir de ibland ännu dummare, inte mer intelligenta.”

Arsène Wenger, tränare i Arsenal

Per HApps: Forza Svebba!

33.28 2 min LÖV 7. SVEDBERG, Johan INTRF

30.03 1 - 0 PP1 LÖV 28. DAVIDSSON, Fredrik
(8. LINDAHL, Andreas 7. SVEDBERG, Johan)

Ambroo: Så dyker Sjöstedt upp på Västra Stå lagom till hemmapremiären. Det blir inte alltid som man har tänkt sig, hur man än planerar....

För att tala klarspråk så är snart mitt äventyr i Piteå över för denna gång....

Uno Gordon: heh, på g till sävar ?!

dr-nix: Änglar finns dom. Ja jag är faktiskt beredd att utkristallisera detta. Tur att farsan din ställer upp när man blir utslängd på bar backe...

Uno Gordon: Men jag skall kämpa vidare och ta nya tag. Jag vet vilka som är mina vänner och utan att nämna några namn så är jag som de säger i Piteå hjärtinnerligt tacksam!

Uno Gordon:

Pratar du inte med dig själv nu?

Et tu Brute: Please stay out of this..

Uno Gordon: lycka till.

Uno Gordon: Jag tycker att kickan skall sluta dricka alkohol. Fast hon är ju inte speciellt pitevänlig, med tanke på Renberg, så kanske inte ändå.

Dream Team skrev: "Please stay out of this"

Varför?

Et tu Brute: Jag svarade dr-nix och gjorde ett tillägg. Och det som hänt mig är ingenting att ironisera över. Jag och Dream Team känner varandra och han vet om hela storyn bakom.

Nu lägger vi ner detta. Jag vill inte prata om det på detta forum mera ingående utan hänvisar till att ta det brevledes...

Uno Gordon:

Fan, diktar du elle är du lika kass som dom andra

Et tu Brute: Jag lär ju vara klasser bättre än dig på poesi i vartfall. Men i detta fall överlåter jag det poetiska åt andra och och du skall hålla på och spela lustigkurre så hänvisar jag till slå passningarna mer i djupet och leta rätt på en annan "partner" att bolla med.

...så är det snart måndag vilket betyder att det är premiär i årets elitserie. Vem blir den som startar en matchtråd eller liknande kring detta? Det ska bli intressant att se.

Känns lägligt med lite uppsnack snart. Om man säger så.

Come on!!

Någon som vet när den nya sidan kommer upp?

Jensen_12: Han har spelat tre matcher. Laget han spelar i har vunnit en av dom. Håller han 1 poäng per match i snitt så är det ju riktigt riktigt bra.

Röda Tallen: Vad är det för "nivå" på ligan han spelar i då? Det är väl inte ens i närheten av elitserien, eller?

Jensen_12: Han var ett gränsfall för NHL förra såssen, känns som att det spelar ingen roll vilken klass tjeckiska ligan håller

Jensen_12: Elitserien är helt säkert ett bättre liga. Men jag tror inte den Tjekiska ligan är jättemycket sämre. Men den kan säkert vara lite ojämnare.
I Tenkrats lag spelar bl.a. de gamla bekanta: Martin Prochazka, Pavel Patera och Libor Prochazka inga dåliga lirare.
Dessutom har dom Robert Schnabel i laget, han har 18 utvisningsminuter på 3 matcher.

73Sjöbba: såssen?, sässen menar jag

73Sjöbba: Om han var sånär på att lira i NHL så kanske han inte är så dum ändå.

Röda Tallen: Har dom Schnabel så är det riktigt hög klass! :O

73Sjöbba: Han var väl ändå mer än sånär? Han spelade ju ändå 64 matcher i NHL förra säsongen. Dock de flesta i 3:e och framför allt i 4:e linen.

Jensen_12: Ja verkligen, hehe

Apropå ganska mycket egentligen, så tycker jag att det är ganska lite snack om premiären på måndag. Hur går det tror ni? Tippa lite resultat? :)

Linköpings HC 1 - 3 Timrå IK

Tror/hoppas jag! :)

Röda Tallen: Det vart så pass många matcher, jag tror Tenkrat kommer att bli bra.
Men han kommer inte att bli någon ny Manderville.

« · 910145 · »