Repeter: Här får Expressen och Aftonbladet underlag till en artikel med rubriken "Elitserien utökas till 18 lag": - Det kanske ska vara 18 lag, säger Timråsupportern Kongo.
Timrå vs Hv71 Fröken i en första klass i Jönköping, berättade såhär i semifinaltider för klassen att hon naturligtvis är inbiten Hv71-supporter. Hon bad de elever som också är Hv71-supporters att räcka upp handen.
Barnen var inte riktigt säkra på vad en Hv71-supporter var, men eftersom de ville vara som sin fröken så viftade snart barnen ivrigt med sina armar. Det vill säga, nästan alla barnen.
En flicka, Lisa, satt i sin bänk och rörde inte en min. Lärarinnan frågade varför hon valde att skilja sig från mängden. - För att jag inte är en Hv71-supporter, svarade Lisa. - Nähä, men hoppsan då! Och vad är du då?, frågade fröken.
Flickan svarar med stolt röst: - Jag är Timrå IK-supporter så klart.
Lärarinnan blir förvånad och samtidigt lite irriterad. Hon frågar Lisa varför i allsindar hon är en Timrå IK-supporter. - Tja, min mamma och pappa är Timrå IK-supporters, så jag är också det.
Lärarinnan blev nu arg. - Det är väl ingen orsak! säger hon med hög och rejält ilsken röst. Om vi säger att din mamma var en prostituerad, och din pappa var en jubelidiot till horbock. Vad skulle du då vara?
Lisa funderar en stund, ler och säger: - Jaa, de e´ klart, då skulle jag förstås vara Hv71-supporter!
...fyfaaan va gott det är att dricka Norrlands Guld när man ser Timrå spela hockey.
Odé Guldhelvete; Timrå, Timrå, jag vill slita mina bojor. Med smärtsamt vreda läppar går jag genom hockeylivet. Mina avgrunder, vad frågar jag efter? Brons fogar sig till brons, Och vi går med järn i våra TIK-hjärtan. Jag slänger järnet på isen, Må örnjävlarna dela på det - Fullmånen föder oss snart ett guld.
superfalle: Att de som konspirerar kring hans situation inte vet vad de pratar om och det gjorde honom förbannad. Han skrev kontrakt med de spelare som var prioriterade i höstas och förlängde kontrakten med de spelare som var intressanta och han har haft samtal med Johan Backlund och Riku Hahl men ingen av dessa ville skriva på.
Däremot var de positivt inställda till en fortsättning i Timrå men de ville avvakta. Och sedan Nubben lämnade Timrå har han inte fört några diskussioner överhuvudtaget med några spelare och Oscar Hedman till Frölunda är heller ingenting som Nubben bestämt. Han har samtyckt till värvningen men det är Christer Kellgren som skött spakarna.
Och sedan snackade vi även om Petri Kokko. Och är det någon som skall "halshuggas" över att han inte blir kvar i Timrå så är det faktiskt Challe Berglund. Nubben var inne på att skriva kontrakt med honom men Challe sade blankt nej.
Och i ärlighetens namn var inte Kokko bra vid dennaa tidpunkt. Många anser att denna är klantigt skött men det var ju faktiskt inte förrän efter jul som Kokko lyfte sitt spel till en acceptabel nivå för att därefter stegra sig. Om det var en styrkedemonstration eller ej ifrån Kokkos sida för att bevisa att ledningen hade fel låter jag vara osagt.
Men sedan är allting enkelt om man skulle sitta inne med facit långt i förväg. Kokko tog ett tag knappt ens en tröja i laget och med det i åtanke tycker jag Timrå gjorde rätt som valde att avvakta. Visst man förlorar en bra back men då hade han ju kunnat visa lite mer lite tidigare istället tycker jag.
Sedan försvann även Sanny men hans bud dök upp först i januari då Nubben mer eller mindrte avslutat sitt jobb i Timrå.
Tunga tapp. Men ibland är det svårt att räkna ut vad som skall hända. Kokko är trots allt inte oersättlig. Då tycker jag faktiskt att Sanny Lindström är ett större tapp. Honom måste vi absolut ersätta med något likvärdigt eller ännu bättre.
Frysboxen: Har de funkat för dig idag? Jag får upp skärmarna men texten är så liten och suddig att det inte är läsbart och enligt kommentarerna har de strulat för fler personer idag. Och några livebilder kunde man ju inte få fram var ju bara en massa reklam och en stillbild på en bowlingspelare.
Dessvärre åkte Karlstad BK ut. Så det blir inget finalspel imorgon för dem.
Uno Gordon: Deras online system funkar hur bra som helst. Lika bra som i de flesta andra bowlinghallar runt om i Sverige. Funkar bra för mig och dom 416 andra som tittar iaf. =)
Simmalugnt: Så vaknade jag vid halv tolv idag av att mobilen ringde. Och döm om min förvåning när det var Nubben på tråden. Hade inte skickat nåt sms innan eller så. Han satt i en bil med headset på väg till Leksand. Och vi snackade om känslor, Sanny, lojalitet, Frölunda, Timrå och mycket mer.
Ett trevligt samtal.
Off topic: Nog är det väl själva fan att Högdalens Sporthall skall ha ett så förbannat dåligt onlinesystem för sina tävlingsbanor när det avgörs SM-tävlingar i 3-manna på både dam ooch herrsidan i bowling. Hade gärna velat följa en speciell person som ligger mig varmt om hjärtat och hennes framfart med Karlstad BK.
Konstigt nog verkar det bara vara i Högdalen som det konstant strular med system.
Calle J älskar nog Johan A. Calle bara mös när han berättade att han hade pratat med Johan innan match, det här var i samband med Johan i vanlig ordning aggerat förste målis i PP, att han fått byta benskydd 6-7 ggr denna säsong, att dom spricker av alla skott han täcker. Calle sa att det finns dom som spelar hela kärriären med samma par. Han gillar Johans inställning och vilken gör inte det!!!!
Ambroo: Jag förstår inte storheten i Teemu Aalto? Han producerar poäng skriker somliga. Jamen vad fan skall de ske på bekostnad av en bedrövlig defensiv då? Visst vill jag ha poängproducerande backar som kan ta ett stort ansvar ute på isen. Men backarnas främsta uppgift är att rensa rent i egen zon och freda det egna målet enligt mitt tycke. Om Aalto gör 10 mål på en säsong och sedan dyngsprider puckarna omkring sig och levererar indianare på löpade band och kastar upp gummitrissan på läktaren så är inte jag någon lyckligare människa för det. Jag är snarare heligt förbannad!
En bra back i mina ögon skall inte bli skitnödig så fort ett lag sätter pressar högt och forecheckar aggressivt. Kan man inte hantera en sådan situation med bravur och hitta enkla lösningar och finna ett vägvinnande spel har man ingenting där att göra.
Vägen till en supporters hjärta börjar bakifrån för att systematiskt vandra sig uppåt!
Jag vill ha rejäla backar och inte David Halvardsson och Jörgen Eriksson-stuk på spelet i egen zon! Och sedan skiter jag om de gör 55 mål framåt för de är inte deras huvudsakliga uppgift! Överlåt det på våra forwards!
Föresten jag håller med JimmyH angående backarna där som var aktuella för TIK, roligt att två rejält lovande backar är aktuella för Timrå. Det lär knappast ha skadat att Challe varit modig och vågat gett klubbens juniorer speltid (inte bara Lander & Pääjärvi).
Uno Gordon: Ja det såg riktigt illa ut. Ihoppressade nere bakom plexiglas. Är det så man bemöter gäster som kanske har rest långt för att se sitt lag tampas med deras lag. Helkasst och borde åtgärdas ögonblickligen...
Abron: Trådbyte! Nej det kanske det inte blev men det kändes förbannat skönt att få avreagera sig lite grand. Och så har jag brutit mitt löfte om att inte dricka öl förrän efter lunch imorgon. Jag sprätte en Eriksberg ljus lager nu. SJÄLAVÅRD!
Mathias: Så förnekar inte Mikael Sjöström sig. Han har pangat in en balja ikväll för Troja/Ljungby i det Allsvenska kvalet mot Huddinge hemma. Målet betydde 2-1 och kom 1.33 ifrån slutet av den första perioden. Vidare har även Oscar Andersson gjort ett mål i afton.
Kan inget annat att hålla med er i kritiken om bortastå i Kinnarps Arena.
Kinnarps Arena har gått från att ha sveriges bästa bortastå till den absolut sämsta.Första åren stod bortastå mitt emot hemmastå som var optimalt ur supportersynpunkt.
Vet att HV tittar på olika lösningar men man avvaktar då man kommer bygga ut Kinnarps Arena inom snar framtid.
Tom Topp: Hjärnskakning först, med långvarig problematik. Sen antar jag att den främsta förklaringen till att han inte spelade mer är att han tillhörde HV och så får man nöja sig så. Det är så invecklat att begripa sig på alla turer ... | Läs mer
Här får Expressen och Aftonbladet underlag till en artikel med rubriken "Elitserien utökas till 18 lag":
- Det kanske ska vara 18 lag, säger Timråsupportern Kongo.