Repeter: Här får Expressen och Aftonbladet underlag till en artikel med rubriken "Elitserien utökas till 18 lag": - Det kanske ska vara 18 lag, säger Timråsupportern Kongo.
actionleif: Såg att Tv4 intervjuade henne i förra hemmamatchen mot HV. Synd att man är gift och har en fru som hellre tittar på målarfärg som torkar än tittar på hockey:)
Måste ju vara guld att ha Malin som "kamrat" med det hockeyintresset.
actionleif: Jag hoppas Malin åker med på lördag!! Hon sprider bra stämning och är alltid på topp! Men hon kan väl inte ta på sig den nya kepsen nu?!?;)
...så vet jag att detta varit uppe många gånger, men helt seriöst... Tomas Ros - vad är det för fel på honom, vad lider han av?
Visst, det är uppenbart att han skriver för att reta upp folk, helst samma skara varje gång också, t.ex. Timrås och Luleås supportrar. Men han gör det ju på ett sånt efterblivet sätt att man börjar fundera hur många celler i hjärnan som arbetar, det enda han gör är att "anta" saker utan någon som helst grund för det, som i länken jag bifoger. (vet inte om den vart postad tidigare) Sedan kan han kan ju ingenting om sporten han bevakar, det är så sjukt jävla dåligt.
Den enda funktion han fyller på AB är ju för att reta upp folk, sedan verkar han ju tro att han är någon slags "Blondin Bella" (om ni vet vem det är) i bloggvärlden.
Härligt att se att supportrar från LHC tar sitt samhällsansvar och stöttar de utsatta och sämst bemedlade medborgarna i motgångens stund. Stackars på svältgränsen levandes A. Pihl slipper sota ekonomiskt för att han råkar ha ofrivilliga spasmer i armarna som oturligt inneburit att hans klubba varit nära att peta ut ögonen på en motspelare. De 65 000 som utsatts till bötesbelopp betalas nu av, får man anta, ekonomiskt betydligt lyckligare lottade supportrar.
mikenomad: herregud, tänk vilket tifo dom kunde ha gjort för dom pengarna. Visst är det bra att fansen kan ställa upp för spelare och betala vissa orättvisa bötesbelopp de fått, men man måste ju dra en gräns för vad som är orättvist också. Personligen hade jag inte klagat om han fått över 150 000 i böter samt 20 matchers avstängning. Att hävda att det var en olyckshändelse är ju för fan ett hån.
Bra att han missar finalen i alla fall. Var det inte Pihl som riktigt sabbade någon final eller semifinal för Modo för några år sedan och tog någon riktigt dum utvisning i slutet?
andyo: Jag har öht svårt att se när det skulle vara motiverat att supportrar betalar enskilda spelares böter, orättvist eller ej. Vi snackar killar med månadslöner på mellan 60-70 000 och 300 000. Det går ingen större nöd på dem, dessutom är jag så naiv att jag tror att det ytterst sällan döms ut bötesbelopp på helt felaktiga grunder. I Pihls fall är det bara pinsamt....
Enda insamlingar jag kan tycka är motiverade är ifall ens favoritklubb verkligen är på ruinens brant, om insamlade pengar för att betala nån räkning kan rädda klubben undan hotande konkurs eller göra så att en otroligt viktig spelare kan stanna kvar.
mikenomad: Väl talat min unge? man. Man sänder såna äckliga signaler när s.k. fans går in och betalar spelarens böter. Jag fårstår inte hur man resonerar i LHC:s supporterklubb.
Uddan: Sola skiner ju därnere och då spricker ju vårkänslorna fram. Och när säsongen nu tog slut så tidigt är det ju lätt hänt att det blir en grogg eller två för mkt menar jag.
Kikade nyss igenom ST-TV:s hockeypuls efter senaste HV-matchen. Kalle Koskinen måste vara den skönaste karln genom tiderna! Synd att vi tappar honom, han borde få mer förtroende, iaf i media:-)
Så gick Robin Jonsson och vann semin i slutspelsskägg också! Ingen tvekan om att han hade vunnit finalen heller. Hade Regin, Hahl och Pyörälä haft bättre skägväxt så hade vi kanske spelat final nu :), nä i denna spelform så får nog bara Jonsson, Sanny och möjligtvis Styf godkänt
Tikinmyheart: Hehe njae, men det är ju däremot en riktig bra sida som sammanfattar det mesta i värvningsväg och även vad som är mer eller mindre på gång. Dessutom så har de som bekant en utomordentlig sökmotor.
Skönt att inte tråk HV vinner med det spel som man har presterat både mot Timrå och nu 1a matchen mot LHC, trodde Kenta skulle spela lite fröjdigare, men icke.
Abron: Vilket djävulskt måååål han gör Ålander gör idag ifrån hiskeliga 45m! Det är ju poesi tamefan! Och sedan skadar det ju inte att grabben är en tvättäkta Timråpöjk med sulfaten i lungorna. Nu vet Ståkkhålmsjävlarna också vikken Stefan Ålander är. Vackert så.
Här får Expressen och Aftonbladet underlag till en artikel med rubriken "Elitserien utökas till 18 lag":
- Det kanske ska vara 18 lag, säger Timråsupportern Kongo.