1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611278 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
...så verkar det som vm i "lama ursäkter för att inte vara med i vm" har startat ,jämrans spelare som inte ser det fina med att ställa upp i tre kronor.Usch och fy

Abron: Vilket djävulskt måååål han gör Ålander gör idag ifrån hiskeliga 45m! Det är ju poesi tamefan! Och sedan skadar det ju inte att grabben är en tvättäkta Timråpöjk med sulfaten i lungorna. Nu vet Ståkkhålmsjävlarna också vikken Stefan Ålander är. Vackert så.

andyo: Om man säger så... efter den uppvisningen ska jag aldrig klaga på Timråsförsvarsspel nått mer... ;P

Tycho: Hehe, det är ju inte ofta Giffarna gör 3 mål på bortaplan, men när man väl gör det så förlorar man likt förbannat ändå ;-)

Skulle inte förvåna mig om många av fansen är rätt nöjda med insatsen ändå.

Abron: Såg själv på schweizer osten Giffarna... Sen orkade jag inte titta på hockeyn...

Tycho:

Tycker det blev en rättvis seger, men jag förvånas över att LHC tappar intensitet å skärpa under en del sekvenser under matchen, märkligt...

Dream Team: Ser ut som han skriker FAAAN...PÄRSK! :P vart är Liv ifrån Storlien?

Snyggt, LHC!

Abron: Hängsle och livrem a la Kenta

Skönt att inte tråk HV vinner med det spel som man har presterat både mot Timrå och nu 1a matchen mot LHC, trodde Kenta skulle spela lite fröjdigare, men icke.

Abron: Skönt att se grinfejset på Liv.

Simmalugnt: Jo, men det blev Kejsare Hahl istället.

Var inte Voutilainen på väg till Timrå ett tag?

Dream Team:

Skäms Lill-Kenta, balonger och checking är väl inte så dj,,, utvecklande

Vilken seger för hockeyn om LHCs sätt att spela lönar sig! Grattis Kenta till att leda dina mannar i tråkhockeyns bistra lära!

Tikinmyheart: Hehe njae, men det är ju däremot en riktig bra sida som sammanfattar det mesta i värvningsväg och även vad som är mer eller mindre på gång. Dessutom så har de som bekant en utomordentlig sökmotor.

Ambroo: Jag som int begrip så myche än. Tittar alla klubbar på eliteprospect eller sker värvningar utanför den portalen?

Tikinmyheart: När man läser lite mer om honom så känns han ju inte direkt helkass:

jonmannen: Wow, Andreas Pihl använde så stark hårpomada så han blev Majesky till finalen. Riktigt ruskigt.

Så gick Robin Jonsson och vann semin i slutspelsskägg också! Ingen tvekan om att han hade vunnit finalen heller. Hade Regin, Hahl och Pyörälä haft bättre skägväxt så hade vi kanske spelat final nu :), nä i denna spelform så får nog bara Jonsson, Sanny och möjligtvis Styf godkänt

Ni som har bättre koll än mig. Är detta en bra back SSK värvat?

Länk:

Kongo: Men han har alltid varit ganska reserverad mot media. De flesta som har mött honom in real life kan dock skriva under på det du sa.

(tröja i taket?) ;)

Kikade nyss igenom ST-TV:s hockeypuls efter senaste HV-matchen. Kalle Koskinen måste vara den skönaste karln genom tiderna! Synd att vi tappar honom, han borde få mer förtroende, iaf i media:-)

T T: Snacka om jämt Kvalserie ska bli roligt å följa till slutet :)

1 Malmö 8 5 0 3 0 27- 21 15
2 Rögle 8 5 0 3 0 32- 28 15
3 Brynäs 8 4 1 3 0 30- 23 13
4 Mora 8 4 1 3 0 19- 23 13
5 Leksand 8 4 0 4 0 29- 23 12

... så har Anton Lander gjort mål mot finnarna i U17-landslaget...

Har lite svårt att förstå hur det kan bli på detta viset, men det kanske är det som är det härliga med hockeyn?

Magnus Kahlberg var enligt Sportbladet väldigt besviken, vilket jag kan förstå.

"Leksand är inte värt sina fans" Vilken skrämande rubrik från samma länk, hoppas aldrig få se nått liknande i S/T eller D-bladet.

Undrar hur Leksand kommer att klara framtiden, jag tror det är ett måste att ta en plats i ES i år, tyvärr.

Då fick Percy lite att fundera över, kanske inte är så lätt att ta sig till ES, 1-2 mot VIK är att VIKa ner sig.

Uno Gordon:

Å du har säkert tippa säker hemma vinst ;-)

Brynäs ångar på å Leksand kommer å få ett tufft ekonomiskt klimat framöver om inget händer...

Abron: Det stavas H Y B R I S.

Vad är det med MALMÖ, 0-2 hemma mot VIK?????

Det var trevligt att besöka hockeyladan i Timrå igår. Man får lyfta på hatten och gratulera till en fin säsong.

Nordda: Funkar det inte i inställningar? Byte av lösenord/Epost

Nordda: Sorry...hittade det i en undermeny. Dags att öppna ögonen. 8)

Nån som vet hur man byter mail-adress i inställningarna? Funkar inte för mig,

Uddan: Kanske skulle ta hit honom istället? Det krävs pondus för att göra sådär ;)

Uddan: Sola skiner ju därnere och då spricker ju vårkänslorna fram. Och när säsongen nu tog slut så tidigt är det ju lätt hänt att det blir en grogg eller två för mkt menar jag.

De går tufft till nere i karlstad

mikenomad: Väl talat min unge? man. Man sänder såna äckliga signaler när s.k. fans går in och betalar spelarens böter. Jag fårstår inte hur man resonerar i LHC:s supporterklubb.

Ni har säkert läst bif. länk

andyo: Jag har öht svårt att se när det skulle vara motiverat att supportrar betalar enskilda spelares böter, orättvist eller ej. Vi snackar killar med månadslöner på mellan 60-70 000 och 300 000. Det går ingen större nöd på dem, dessutom är jag så naiv att jag tror att det ytterst sällan döms ut bötesbelopp på helt felaktiga grunder. I Pihls fall är det bara pinsamt....

Enda insamlingar jag kan tycka är motiverade är ifall ens favoritklubb verkligen är på ruinens brant, om insamlade pengar för att betala nån räkning kan rädda klubben undan hotande konkurs eller göra så att en otroligt viktig spelare kan stanna kvar.

mikenomad: herregud, tänk vilket tifo dom kunde ha gjort för dom pengarna. Visst är det bra att fansen kan ställa upp för spelare och betala vissa orättvisa bötesbelopp de fått, men man måste ju dra en gräns för vad som är orättvist också. Personligen hade jag inte klagat om han fått över 150 000 i böter samt 20 matchers avstängning. Att hävda att det var en olyckshändelse är ju för fan ett hån.

Bra att han missar finalen i alla fall. Var det inte Pihl som riktigt sabbade någon final eller semifinal för Modo för några år sedan och tog någon riktigt dum utvisning i slutet?

mikenomad: Kan inte tänka mig bättre använda 65 000...vad är väl canserfonden, Rädda barnen, Läkare utan gränser etc i jämförelse..?

Härligt att se att supportrar från LHC tar sitt samhällsansvar och stöttar de utsatta och sämst bemedlade medborgarna i motgångens stund. Stackars på svältgränsen levandes A. Pihl slipper sota ekonomiskt för att han råkar ha ofrivilliga spasmer i armarna som oturligt inneburit att hans klubba varit nära att peta ut ögonen på en motspelare. De 65 000 som utsatts till bötesbelopp betalas nu av, får man anta, ekonomiskt betydligt lyckligare lottade supportrar.

...så vet jag att detta varit uppe många gånger, men helt seriöst... Tomas Ros - vad är det för fel på honom, vad lider han av?

Visst, det är uppenbart att han skriver för att reta upp folk, helst samma skara varje gång också, t.ex. Timrås och Luleås supportrar. Men han gör det ju på ett sånt efterblivet sätt att man börjar fundera hur många celler i hjärnan som arbetar, det enda han gör är att "anta" saker utan någon som helst grund för det, som i länken jag bifoger. (vet inte om den vart postad tidigare) Sedan kan han kan ju ingenting om sporten han bevakar, det är så sjukt jävla dåligt.

Den enda funktion han fyller på AB är ju för att reta upp folk, sedan verkar han ju tro att han är någon slags "Blondin Bella" (om ni vet vem det är) i bloggvärlden.

Jean1: Hon lär knappast ta på sig den nya, hon har sina vanor som hon själv säger, då gäller nog inte den nya kepsen heller :)

actionleif: Jag hoppas Malin åker med på lördag!! Hon sprider bra stämning och är alltid på topp!
Men hon kan väl inte ta på sig den nya kepsen nu?!?;)

actionleif: Såg att Tv4 intervjuade henne i förra hemmamatchen mot HV. Synd att man är gift och har en fru som hellre tittar på målarfärg som torkar än tittar på hockey:)

Måste ju vara guld att ha Malin som "kamrat" med det hockeyintresset.

Se Timråsupportern Malin Lindroos i TV4 mitt, oerhörd stor supporter som åker med på varenda resa!

(klicka på länken, sedan Lokal-TV | 2008-04-03 Nyhetsmorgon Mitt del 1)

Repeter: skrämmande

« · 1026312 · »