1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611355 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Red Rocker: Wikegård är skön. Han skulle man ha som tränare. Och Calle Johansson är himla mysig i tv. Han skulle man ha som...sportchef?

Wikegård är alltid kul, jag vet inte om denna länk lagts ut redan men jag tar risken, visst är han skön....=)

Snoop: Nä, men det är vad jag hörde. No coments

Uno Gordon: Och alla våran "älskling" Nicke Norberg blev indragen i ett bombdrama han i Chang Mai i Thailand. "Det blev en jävla smäll och man kände tryckvågorna flera hundra meter bort där vi stod, säger Norberg på telefon."

ÄlskarTIK: Föga förvånande! Man kan inte och skall kanske inte heller ha högre krav på försöksutskrivna apor i bur. Tråkigt.

Tellus: Har Mora IK vunnit SM-guld då?

LHC klacken var visst så elaka emot Stefan Liv igår så att Linköpings klubbdirektör Mike Helber fick gå dit o skälla ut dem (Länken).

Uno Gordon: så där ja uno.... mycket väl talat....

Snoop: möjligen nya centrar då om Hahl Regin försvinner---Beaudoin har spelat både center o vinge har jag för mig...

Helg Ernest: Vi ska fortfarande inte värva några forwards.

TD: Så är det, Nubben bodde i hus på Alnön som han sålt(har legat ute på Hemnet) Precis som Sannys lgh(vet dock inte om den är såld).

Helg Ernest: vad ska vi med han till?

johnny99: Jag hörde i förregår, då inte på domustrappan , men ungefär samma stuk.

Eric Beaudoin skall ha skrivet på för TIK

Tellus: Mig veterligen har han aldrig haft lägenhet, utan en kåk i utkanten Härnösand?

Blizzard: Ingen som står på domustrappan längre?

El Aka Ali: Ja HV har ju en tränare med trevlig historia i alla fall. Allvarligt så har jag inte ens sett matcherna då jag tycker det är helt ointressant sedan TIK åkte ur. KS däremot är ju klart intressantare.

Blizzard: Instämmer! Just nu står hela hockeyvärlden still och endast kvalserien och Silly Season intresserar. Måste ju säga att Kvalserien är mer livat såhär långt...

Nu börjar det bli lite dött här jag vill att det ska hända något!! stora bomben om ny sport chef, Nya 30-minuters backen!! Näe nu får det hända nått :)

jojje_timrå: Oops... Trodde de hade fyllt på... ren statistik hittar du däremot på denna länk... =)

Klicka på divisions och sen elitserien i vänsterkant...

jojje_timrå: Kolla länk!

jojje_timrå: Du kan ju kolla denna länk också.

Tycho: där står det ju ingenting

Anonymous: Det där med fyra raka skall du bara glömma så fort som möjligt. Ni har gjort ert för den här gången. Nu sätter HV igång på allvar. Så håll i paraplyet nu för snart börjar det blåsa riktigt. HV vinner enkelt med 4-2 i matcher. Köpelaget kan passa på att lära sig något.

jojje_timrå: Kolla länken

Tellus: Hörde att sålt huset ute på Alnö

Anonymous: Kan det inte också vara så att HVs matcher mot TIK kostade mer kraft än LHCs mot Dif? vi var ju ändå med i racet mycket bra mot HV

Dessutom tror Jag LHCs motivation är den allra högsta pga finalförlusten ifjol..inte en gång till i rad tror jag är en väldigt pådrivande tanke hos spelarna..

Håller på att skriva lite om timrå på skolan så jag undrar sedan timrå kom upp hur långt dom har kommit i slutspelet och vilka dom mötte och med vad dom förlora?

Snart kan vi vara ensam i ES som inte har ett SM -guld men det kommer till oxå

Anonymous: jag tror kenta känner för stor press. förväntningarna är offantligt höga. Kenta var inga stjärna att coacha laget i motgång i timrå och inte nu heller. I medgång och då det betyder mindre blir han prisad då han vinner match efter match men han tar nå åt sig de kritiska orden oxå när det går tungt

Tvåtallar: "Eller är Timrå så mycket sämre än LHC?"

Nej, det tror jag inte. Visserligen ser årets drabbningar som slutat 4-1 i LHC:s favör ut som att vi haft lätt för er. Men undantaget en match har det (iaf siffermässigt) varit relativt jämna matcher, och dessutom kom väl ett par av dessa under perioden när ni hade en diger skadelista.
Jag tror det mer handlar om vilka lag som passar varandra och hur man hanterar motståndarna. Timrå, liksom Linköping och HV, spelar normalt med fart & fläkt och snabba omställningar. I vår första finalmatch funkade det fram till 4-1, sedan var det HV som utnyttjade den taktiken och höll så när på att gå ikapp. Andra matchen var en helt annan bild. Nu handlade om att stänga av mittzon som prio ett, vilket innebar att man hellre backade ett steg än att trycka på och checka hårt. Istället "utgick" man därifrån, och försökte utnyttja de misstag HV gjorde och nypa till när tillfället gavs. Som vid 2-1 målet.

Jag kan förstå coachernas dilemma när man ska lägga upp taktiken mot HV. Många av deras backar är lite långsamma i egen zon och trivs inte riktigt där verkar det som. Det borde ge taktiken stenhård forechecking och konstant pinchande på deras backar. Men samtidigt, OM de spelar sig ur situationen så har man en spelvändning i ars**et och då går det fort... (Misstolka nu inte denna mening!)

Vill man undvika detta scenario använder man nog LHC:s taktik senast: Se till att inte bjuda på något, få ner farten, invänta misstagen och lägena. Tråkigare hockey, men effektiv. Och här kanske det finns en skillnad mellan LHC och TIk, LHC var duktigare än Timrå på att spela grishockey helt enkelt.

Kenta ser helt riktigt lite förbryllad ut. Svamliga svar och taskigt kropsspråk. Jag hoppas han ger en sann bild av hur hela HV känner det... ;)

Dream Team: Aaa, du menar att han inte har psyke att ta guld.... ;P

Jo kraven lär ju vara nååågot högre där nere i Jerusalem.

Håll i hatten nu Nubben är i stan hoppas att han ska bara städa ur lägenheten och inget annat....

"Tidernas tristaste slutspel"

"Till sist: De är ju väldigt fina alla dessa nya hockeyarenor. Men säsongens stora hockeyfester i fråga om stämning och drama har ägt rum i Ängelholm, Malmö, Timrå och Frölundaborg.
Alla hallar i väntan på rivning eller ombyggnation. Men utan tysta gubbmaffior utbredda på enorma sittplatssektioner."

Maggan: Han kanske känner press på sig att leverera från kärleken.

Vinner LHC fyra raka nu, så var TIK svagare i slutspelet än vad jag trodde.
Eller om man så vill, modo svagare än vad jag trodde de skulle vara.

Tro vad LHC ska göra med de 16 miljoner de verkar ska få för att hyra ut
Mattias Weinhandl och Tony Mårtensson, fixa kontrakt med Hahl?

Maggan: Är det inte så enkelt att han helt enkelt har oerhört mycket högre krav på sig i HV att "leverera" än vad det var i Timrå? Efter deras överlägsna serieseger lär förväntningarna inte ligga någon annanstans än på ett guld. Måste förklaringen till Kentas förändrade anlete göras så mycket svårare än så?

Tvåtallar: Coola Kenta har förvandlats det är en sak som är säker. Jag håller med dig om att han ser stressad, irriterad och bister ut i många lägen.
Det måste ju vara nått i luften... hur kan man annars förklara den kontrasten på mindre än ett år? ;P

Nåja, jag hejar stenhårt på LHC i denna final. Unnar faktiskt inte HV att få lyfta bucklan.

Tvåtallar: hoppas verkligen inte hv vinner ... jag kommer att spy om jag får se thörnberg och jömtin åka omkring med bucklan.. kom igen lhc

superfalle: Just i KA så var Timrå aldrig riktigt med i matchrena.
Då pepprades det som värst runt Backlund. HV Sterssade sönder Timrå.
Vi fårväl se om HV har nåt motmedel mot detta nu och även kan göra LHC dåliga.

Tvåtallar: tyckte du att timrå gjorde bra borta matcher mot hv eller... och ja .. lhc är mycket bättre än timrå var i kinnarp.. timrå kom ju inte alls upp i normal standard... så hv kunde ju spela ut ... nu kom dom ju ingenstans....sönder checkade.. bortstyrda....

Tvåtallar:

Håller med, noterade detta i match serien mot Timrå där jag såg alla matcher live och noterade hur illa man spelar.
Balong puckar in i zon o sedan kraftfull checking, inget riktigt spel mer än i pp förstås.
Tror inte Lill Kenta är till freds med vad laget presterar men ett hägrande SM-guld och bra betalt kan ändra många tränare, dock inte Mr Boork........

Skarin: Jag hade inte tänkt hålla på LHC . Men kom på mig själv igår att jag satt och hoppades att dom skulle vinna. Detta på grund av allt fegt uppträdande från HV.
Är det någon fler än jag som tycker Lill Kenta ser anorlunda ut nu ?
Jag tycker man ser en agrivistet i hans uppförande och en besvikelse i blicken. Något som jag aldrig upptäckte under dom fem åren här hos oss.

Skämms han för sina spelares uppträdanden ? Skämms han för den hockey dom står för ? Det är ju inte precis glad o skridskostark Kenta hockey. Men det är kanske något som inte finns utan det står mera för klubben Timrå ik.
Flera frågor Tycker han det var jobbigt att köra en gameplan mot Timrå där han utnytjade saker som han visste för han varit tränare här ?
Tänker då mest på att anfalla sten hårt med hela laget och peppra Backlund från alla möjliga vinklar för att göra honom osäker och dra med sig hela laget. Ligga på med två spelare i sten hård fåchecking för att störa uppspelnen.
Det lyckades ju. Hv gjorde Timrå dåliga i stora stunder. Men jag kan inte låta bli att undra vad har hänt med de spelet nu ?

Igår mot LHC var HV riktigt dåliga. Anfallen var med en eller två spelare som blev avväpnade gång på gång dom skapade ju ingenting.
Det enda man känner igen från Timrå Matcherna är gnället och dom pinsamma filmningarna när dom bli pressade
Eller är Timrå så mycket sämmre än LHS ?

othan: Linköping har kopplat ett järngrepp om finalserien.

Då tackar Daniel Fernholm HV-spelarna.

– Vi får extra energi av att de slår, snackar och filmar hela tiden, säger LHC-backen.

Tikinmyheart: haha ja jag minns den händelsen... ja jag vill verkligen aldrig se ledin i tik

Tikinmyheart: nä. jag skulle nog inte vilja ha ledin i timrå. jag tycker det inte är acceptabelt när han snackar och skriker som han gör men tror ändå lite på att domaren lättar kompenserar då ledin kommer och gnäller jämt.

othan: Menar du att jag vill ha Ledin i Timrå? Vi har Oscar, Anton och Johan som jobbar över hela isen som dessutom inte står och hoppar jämfota som en barnunge bara för att domaren felaktig blåst av en blockering.

Vidare tror jag att domaren blir negativt påverkad av gnäll och inte positivt som du kanske tror. Jag har själv varit aktiv inom handbollen och dömt ganska många matcher. Tro mig, spelare som tar en utvisning och som inte gnäller ligger betydligt bättre till än tvärtom.

Helg Ernest: ledin snackar ju inte till sig lika mkt utvisnigar som jämtin. de är ett stort plus för ledin. han irriterar motspelare sen sticker han

Tikinmyheart: klart man blir irriterad på en som ledin när man inte har han själv i laget. men jag tror stenhårt att domaren blir lite påverkad då han gnäll. det vet ledin oxå och gör det lite därför.

othan: Skillnaden ligger i att Jämtin står allafall upp som en man om han hamnar i den situationen, det gör inte Ledin, han drar fort som f..n med svansen mellan benen och söker skydd av dommaren.
Han är så j.a FEG rent ut sagt.

Men som sagts tidigare Ledin, Jämtin och Ward gör så att Linköping tar hem det här SM.

Nästan synd att inte Wimmelkantig inte skall dömma i denna matchserie.
För han har ju garanterat tagit ut dom på löpande band .

Helg Ernest: .....och det är väl därför så många icke HV fans håller på LHC i denna finalserie. Man kan acceptera filmningar, gnäll osv till en viss gräns, men när man gör det match efter match då rinner bägaren över för människor som har ett gediget hockey intresse.

« · 1029003 · »