1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611368 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Red Rocker: Wikegård är skön. Han skulle man ha som tränare. Och Calle Johansson är himla mysig i tv. Han skulle man ha som...sportchef?

Bragd-Birger: Wikegård som tränare ?? Varför vi har ju världens bästa Challe!! Calle som Sportchef ja varför inte men synd att det inte blev M.Andersson och tur att det inte blev F.Andersson(då är säkert Linkan bättre alt).

Fan fick han hjärtsnurp han som sköter MIF:s hemsida? Tänkte få läsa lite snyfthistorier men sidan är ju inte uppdaterad.

Hur var det Robert Gustavsson sa på Idrottsgalan när han imiterade Rickardsson.

" Nä jag ä inte bitter"

www.skd.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080411/SPORT/497583626/1001/SPORT

Optime olere occisum hostem.........

Abron: Inget nytt under solen, eller hur det nu hette. Rättskipare Winnerborg visar klassen som "elitseriens bäste domare"...

Dream Team:

Jo du, vid den hädelsen väntade jag på " SMÅLANDSDOMARE" från publiken men jag tror det var tyst.

Men av de insatser som Zebrorna presterat i slut/kval spel har dock Ljungbypipan inte varit sämst...

Audiatur et altera pars

Dream Team: Jag kan tycka att kan vara så lätt att uttala sig efteråt. Situationen har tagit sig oanade proportioner, då det syns att åkerman planerar att skicka ut klubban i mittzonen(som 95% av alla backar gjort i samma läge) innan passningen visas och slås av LHC-killen. Det var absolut inget medvetet i det och jag tycker det hade varit större skandal om det blivit straff.
Jag tycker det syns tydligt vad Åkerman planerar att göra iaf, då skulle man förbjuda helt att ta i klubbor utanför spelet. Konsikvensen var stor för en sak som händer nästan varannan match.
Att titta på en repris och kunna bedömma det som händer på en bråkdel av en sekund är så j*la enkelt. Både av supportrar och pressen.

..och så här säger Jan Simons på frågan om sina backar om vilka som går forlorad eller inte:

"Vad gäller de sju backar vars kontrakt går ut så säger Simons bara en sak:
- Thomas Skogs har det största hjärtat i hela föreningen, pratet om Timrå är bara en tidningsgroda, Skogs ska vi jobba stenhårt för att få behålla. I övrigt vill jag inte uttala mig, vare sig om backar eller forwards innan jag pratat med dem."

250kg kärlek: Var kan man läsa om det?
Får väl se om Skogs har nåt intresse att spela i Allsvenskan.

Hahl Bundy: Sorry. Här kommer länken.

250kg kärlek: Tackar. Vad tror du själv då om Skogs vara eller inte vara?

Hahl Bundy: Oddsen att Skoghs spelar i Timrå lär inte ha försämrats i och med Moras misslyckande att hålla sig kvar.
Sedan är det alltid svårt att sia om en persons "hjärta" för ett lag. Pengar och för all del att få spela i en liga där de allra främsta spelar väger rätt tungt också.
Jag tycker att fördelarna talar för Timrå i dagsläget.

250kg kärlek: Jag känner väl ungefär som du. Tror faktiskt att de åtminstone är muntligt överens men man vet ju aldrig med sånt direkt när inget är påskrivet, men det kanske det är, Who knows?

Så har Anrell noterat Winnerborg o smålandsbedömningar.

"Jag skriver inte att Vinnerborg är från Småland för att misstänkliggöra honom. Tvärtom, Vinnerborg har varit den bästa domaren i SM-slutspelet och jag tycker det är självklart att han ska kunna döma även finalmatcher. Men många supportrar, särskilt i Timrå, har hela slutspelet haft svårt att svälja att en småländsk domare dömer HV 71.

Jag har viftat bort deras invändningar.

Särskilt som Ljungby ligger längre från Jönköping än vad Linköping gör.

Vinnerborg är verkligen Sveriges bästa domare, och jag har aldrig sett honom partisk. Men han ska kanske inte döma mer i den här finalen. Det vore nog ingen bra idé.

Domartavlorna har varit ganska många i finalserien."

Tycho: Var klubban trasig? Då får man ju iaf flytta på den, är den däremot hel så ska det väl vara utvisning?

Frella: Kastar/skjuter man en klubba mot pucken i anfallszon så ska det vara straff enligt domarbas Ryhed.

Så har inte alla modoiter "the heart of hockey" i sig.
Konstigt trodde alla Modospelare ville avrunda sin NHL-karriär i Modo.

Hahl Bundy: ? pratar du om mario kempe?

ralus: Ja :)

Hahl Bundy: Tacka vet jag Mario Kempes.

JD: Han var Kung. Vilken spelare i VM.

Har ni sett det här då? Otroligt kul, även om kanske inte alla svenskmatcher visas.

Hahl Bundy: i ST st idag handlar detom BÅG som svarar på frågor om Timrå spelarna i Tre Kronor , och där står det att det Sverige spelade landskamp i förrgår , men jag hittar inte en enda sida som det står något om matchen... någon som vet'?

Mackelito: Hittade det nu... www.swehockey.se/t1.aspx?p=65501&x=1&a=1129690

Mackelito: man lirade mot Danmark den 10:e... det slutade 4-1 till Sverige

12.43 0 - 1 PP2 SWE 25. HARJU, Johan
(4. BERGLUND, Kristofer
3. EKMAN, Nils)

27.31 0 - 2 EQ SWE 12. FABRICIUS, Karl

36.12 0 - 3 EQ SWE 79. WARG, Fredrik
(25. HARJU, Johan
3. EKMAN, Nils)

50.25 1 - 3 EQ DEN 16. KJAERGAARD, Christoffer
(6. LARSEN, Philip
22. LYKKESKOV, Kim)

51.14 1 - 4 EQ SWE 17. HOLMQVIST, Michael
(3. EKMAN, Nils
25. HARJU, Johan)

Vi kommer inte få en spelare med klass när vi har Linkanoch robban som sportchefer.
Vilka tele nummer har dom? Ne nu sket det sig....
Fan det är bättre att ta någon som kan något och vänta ist för att panik ta någon!!!!

nixXz: Härligt med lite positiv anda!

Skämt åsido, jag tror att dessa två herrar kommer lösa detta perfekt. Denna säsong är det bara eventuella ersättare till hahl och regin som kan behövas, plus 2-3 bra backar. Det klarar dom.

Jensen_12: Hoppas verkligen att du har rätt!

Abron: Man får tycka vad man vill om Percy Nilsson och det gör man ju också. Men han har varit en pionjär för svensk hockey och Skåne i synnerhet. Sedan må det vara så att han köpt sig till framgången och pumpat in miljoner i elitidrotten och MIF. Så visst kan jag tycka lite synd om karln idag. Nej jag sörjer inte åt Malmös kräftgång. Men jag kan uppriktigt känna förståelse för den tomhet Percy känner inombords. Jag skulle nog varit lika förtvivlad om jag satt i samma sits som honom och hade pumpat in miljoner i Timrå IK och föreningen hade misskötts kapitalt och trots en outtömlig källa utav resurser och energi så missar man likt förbannat på målsnöret och trots en 3-0 ledning i ryggen. Då är det faktiskt lätt att hålla sig för skratt. Jag lider med Pööörcy. Tänk om Timrå eller Medelpad haft en lika stor och stolt visionär i sitt stall då hade förmodligen Timrå lirat sina hemmamatcher i Lastlava Cavern Arenam insprängd i Fagerviksbergen. Eller i shoppingmetropolen Birsta. Då hade vi förmodligen redan nu kunnat titulera oss svenska mästare. Ibland känner jag förakt inför detta fenomen. Men ibland kastar jag med lätthet avundsjuka blickar efter miljonerna och Pöööörcys plånbok.

Han skaall ha heder och tack i vartfall. Ingen jävel i hela Malmö eller Skåne kan i vartfall gnälla. Nu får nog aannan storsint grötbög ifrån det skånska inlandet bidra till att blir "Happy hour" även fortsättningsvis i Malmö.

SKÅL OCH LYCKA MED GOLFSVINGEN PÅ MARBELLA PERCY!

Uno Gordon: Han har sålt Los Naranjos.....för att bygga arenan! Kanske kan spela minigolf där istället.

Uno Gordon: Är väl lika synd om Per-Olof Ejendal i så fall också då. För att inte tala om hela Dalarna, som inte har någon elitseriehockey längre.

För intresse finns det, bara Leksand drar väl nått på 6-7000 personer på matcherna.

Anonymous: Visst är det även synd om Per-Olof Ejendal. Men han är inte ens i närheten utav Percy Nilssons engagemang.

Uno Gordon: engagemang=vilja att synas i media? Tror inte du har en aning om vilket engagemang PO har, tycker snarare att han till skillnad från percy har självkritiken nog att bara stå för degen och inte lägga sig i vilka som ska värvas.

spud: Han kanske skulle öppna käften om värvningarna han också.

Robban: Jag tror inte han har råd att göra det på samma sätt som percy.

spud: Jag menar, det kan inte var till det sämre för Leksand. De har ju inte direkt lyckats de senaste åren.

spud: Det var han som betalade Ed Belfour. Men Percy har nog betalat betydlig fler i Malmös lag. Han var ju speciellt besviken på hur finnarna agerade i sista matchen, skulle inte förvåna mig han ligger bakom dem.

spud: Visst fasiken har Percy gjort snedsprång genom åren och kanske lagt sig i lite FÖR mycket. Men å andra sidan tycker jag det är naivt att bara efterskänska pengar till någonting utan att ha några synpunkter på vart pengarna skall gå till för någonting. Undantag råder givetvis för bidrag till katastrofhjälp...

Inte skulle då jag vilja att mina pengar spreds för vinden utan att ha någon vidare koll på läget. Och jag föredrar hellre människor som vågar öppna käften och säga någonting. För det är ju dessa personer som skapar TV-underhållning på bästa sändningstid så att vi har någonting att garva åt i rutan eller uppröras över. Skulleinte människor som jag, Jonte Hedström, Janne Josefsson, Hans Chrunak, Robert Gustavsson och Per Ledin finnas vore vardagen förbannat tråkig.

Det är ju vi som lättar upp stämningen på festerna, på bussen, på matcherna, i korvkön, på krogen etc.

Och hur ont gör inte sånt här då?

Hahl Bundy: Aj... och så blev det mål också som lök på laxen.

Hahl Bundy: Äh, fusk, han hade ju suspensoar. Den här killen tyckte att det var viktigast att skydda ögonen.

www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article2232359.ab

Hahl Bundy: Äh, smärta är bara svaghet som ska lämna kroppen :-) Allvarligt, fy fan vilken smärta, hua!!

...så är det snart dags för Zäta i en TV nära dig.

dr-nix: Oj. På Svenska också.

Uno Gordon: Ja percy har ju skapat mif till vad de är, men han tar ju inget ansvar för något av misslyckandena utan han fortsätter med samma stil och sparkar alla som inte presterat på den nivån han förväntar de ska göra. Om han hade haft en gnutta självkritik kanske han borde ha omprövat sin strategi och provat göra något mer gediget än att stoppa in pengar utan en tanke.

Antar att du inte äger aktier i publika bolag sålänge du inte får sitta i styrelsen eller ingå i företagsledningen?
Om han hade velat ha större valuta för sina pengar borde han ha intagit en mer blygsam roll och låta kunnigt folk skapa en kultur inom organisationen som inte går ut på att hämta pengar hos percy och sen dra när han inte vill ha kvar en. Hörde svesse kommentera mif i stil med att dit kommer bra spelare, men när de kommer in genom dörrarna försvinner deras kapacitet men återkommer när de åker därifrån.

Robban: Den summan percy betalat de finnarna är vida större än de pengar Ejendahl satt in i LIF denna säsong. Och om jag förstod saken rätt var det LIF som vände sig till PO när de fick hugg på att Belfour kunde tänka sig spela för LIF.

Frisco: glor på nbc själv, föredrar de amerikanska kommentatorerna.

Angående Stanley Cup så måste Detroit vinna i år... Zäta har inget bra slutspelsrekord i sin karriär (då menar jag hur det gått för hans respektive lag inte hur många poäng osv. han själv producerat)

dr-nix: samma här, sändningarna och kommentatorerna e klasser bättre.

« · 1029003 · »