1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611675 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
TRL: Hoppas du får rätt (Y)

Snoop: 4-1 till Detroit

Match inatt igen, Uno vad tror du ? Vinner Pittsburgh eller ? mitt tipps är 3-2 till Red Wings iaf ;)

Mappe: Jag chattade med en rysk tjej i många år. Hon var på väg upp i karriären och tyckte peristrojkan var jättebra, även om det hade gått i fortaste laget. Hennes mamma var "fattig pensionär" och mamman längtade tillbaka till den tid då ALLA hade mat, vatten och gas. Som läget är nu är det tydligen smått kaotiskt för vanliga människor då många knappt har mat för dagen på bekostnad av dessa gasmiljonärer.

Tikinmyheart: Jo, människor är märkliga ibland, de finns även de som längtar tillbaka till 30-talets Tyskland. Same shit - different name.

spud: Tack. Kanske inte så konstigt att många vanliga människor längtar tillbaka till Sovjetunionen.

Tikinmyheart: Nu är det ju så att Sovjet har utvecklats till ryssland och gått från planekonomi till något som liknar en marknadsekonomi alternativt blandekonomi som vi i sverige. Och i detta har alla naturtillgångar slumpats ut till oligarkerna som fått sko sig hejvilt till bekostnad av den rysska allmänheten.
Och om det skiljer något mellan en oligark och en maffioso vet jag inte, men det är klart det finns kopplingar mellan så grova pengar och så grova våldsverkare.

Frågan jag ställer mig är hur uthålliga är de rysska ägarna?

spud: Har inte dessa naturtillgångar alltid funnits? Så min fundering om maffiosos pengar är grundlösa?

Tikinmyheart Alla naturtillgångar är grunden i vad som betalar lönerna i KHL, det är iaf inte publikintäkterna.

Finns det dumma frågor? Min fråga är kanske dum men jag frågar också i okunskap.

Var i helvete kommer alla ryska rubler ifrån? Gaz prom vet jag ligger bakom mycket, men de kan väl inte ligga bakom allt?

Det är tydligen otroliga löner man erbjuder - vad är det för slags pengar?

Det är väl inte så länge sedan alla spelare åkte till NHL men nu verkar det många gånger vara tvärtom.

Jag har väl en egen fundering men är inte säker på att jag har rätt.

friskan, Snoop: Och "Zäta" har ingenting med saken att göra. Jag ogillar väl inte karln enbart för att jag håller på Pittsburgh?!

Vinner Detroit denna matchserie så lär de ju förmodligen med allra största sannolikhet vara värdiga mästare.

Men det hindrar ju inte att man hoppas mer på ett annat lag.

dr-nix: Detroit gasade och Pittsburgh stod still. En fullständigt odiskutabel och rättvis seger för Red Wings. Bara hoppas att Pittsburghs uppträdande blir avsevärt bättre i returen. För spelar Pittsburgh på det här viset har de inte en suck att hämta.

friskan: Sluta retas.

Snoop: "ja mena en timråsupporter som inte håller på Zäta är ju bara lustigt".

Utveckla gärna resonemanget. Alltid lika intressant att höra motiveringar till varför oliktänkande skulle vara en så absurd tanke. Nog måste det väl finnas folk som väljer att inte heja på Detroit i denna matchserie TROTS att Z spelar där? Spännande.

Snoop:
Jag håller på Henrik oavsett vilket lag han spelar i, det har varit en fröjd att följt honom från början, de som inte gillar "Zäta" är bara avundsjuka.

Heja Detroit......

Snoop: Själv har jag hållit på Detroit sedan Kiss kom ut med Destroyer.
En av världens bästa skivor och den bästa låten någonsin "Detroit Rock City" Och givetvist spelar likheten på tröjora in.

Go Detroit Go!!!

1-0 Samuelsson
2-0 Samuelsson
3-0 Cleary
4-0 Zäta

Bra match

Snoop: Varför skall jag hålla på Detroit? För att alla andra gör det? För att Zäta spelar där? Knappast! Pittsburgh har alltid vart och kommer alltid vara mitt lag oavsett. Till skillnad från vissa andra så hattar jag inte runt från lag till lag bara för att det går dåligt.

I 16år har jag väntat på en Stanley Cup-final och nu är vi äntligen där! Fantastiskt!

Det är ingen katastrof om Detroit missar guldet i år! Det är det för Pittsburgh!

ralus: Klart jag skrattar, ja mena en timråsupporter som inte håller på Zäta är ju bara lustigt, sen att han istället håller på Malkin som har dålig attityd de får mig helt klart att skratta :)

Blizzard:
Vad trött man blir, kaffe duger inte längre.

ralus: bara 45min kvar

Snoop: skrattar du ihjäl dig åt att malkin, som kanske är världens bästa forward skulle kunna skjuta ner detroit? okej..

jag tror inte att det blir så jämnt som alla förutspår, det hade nästan varit för magiskt..jag tror något av lagen kommer choka

tips - 4-1 till nått av lagen...

Uno Gordon:

Heja Leksand :)

Uno Gordon: Hahaha ska Malkin ? ursäkta att jag skrattar ihjäl mig ;) Detroit kommer ta hem detta, dom har så mycket mer rutin i sånna här sammanhang, men däremot kommer Pittsburgh vinna lord stanley kanske nästa säsong, men i år blir de Detroit.

Uno Gordon: ät skit... Zetterbeg ska skita på Malkin

Snoop: Skit ner dig! Malkin skall skjuta Detroit i sank.

Så skiter vi i Hahl nu och håller tummarna för våran Henrik Z Zetterberg inatt, hoppas som f*n att Detroit vinner.

mattias - 74: han byter ju klubb, som andra byter kalsonger.

Rolig och högintressant läsning från Jimmy H. Men jag är fortfarande livrädd, trots alla "lugnande" besked, att Hahl kan komma att dra. Plüss farväl från Frölunda gör mig inte mindre orolig. Kariya och ju också stuckit. Frågan är hur Nubben tänker fylla dessa luckor.

Hoppas jag har fetfel.

mattias - 74: Vilket energislöseri alltså. Den killen håller på att förstöra sin karriär. Precis som Rod Stewart en gång i tiden gjorde när gick från rock till ballader, jazz och country. På lördag är han i Sundsvall i en ålder utav 63.

Från rockande tonårsrebell och hotelmaradör till en mytomspunnen svärmorsdröm.

Jo jag tackar!

Uno Gordon:

Johan Ryno har skrivit på för AIK.

Uno Gordon: Man får verkligen hoppas att det blir verklighet.

Tikinmyheart: Ruggigt harmonisk. Här har man suttit och skrikit hela våren på Lehtonen. Och nu är sanndrömmen på väg att slå in Otroligt vilken research av Linkan & Robert.

Jag är helnöjd asså.

Helvete va pigg jag blev nu efter att ha läst Jimmys senaste blogg.

JimmyH: Det är bara att härda och träna bort kaggen. Det är ju så det är. På vintern tränar man bort kaggen och på sommaren bygger man upp den ;)

Uno Gordon: okey. Ska hålla utkik då det blir dags så kanske man kan vara med och lira?

Nordda: Tanken är att det enbart skall vara supporterlag samt ett lag bestående utav kändisar och lokalprofiler har jag för mig.

Själv föredrar jag att pimpla bärs på träläktaren eller i nån grässlänt. Jag har liksom gjort mitt när det gäller supporterhockey och supporterfotboll.

Nu är jag bara novis och helt devis =)

Bira, bira, bira, bär, bärs, bärs...

Nordda: Med tanke på rådande vårdstrejk och operationsköer så är fotboll på den där nivån ganska ödesdiger. Speciellt på västhagen med några extra kilo runt magen.

Såg att det var lite Tikare och lirade korpfotboll igår :) Fast det kanske pågått länge men jag är ny i branschen :)

Är det jag som drömt eller brukar inte supporterklubben vara med i nån cup på Westhagen på sommaren? Är det bara för supporterklubbar eller är det bara att anmäla lag?

bengan5: Frågan är om Bjurman på AB känner till ursprunget. Han hämtade i alla fall citatet från länken. ;)

T T: “I lost Ed Truck… and it feels like somebody took my heart and dropped it into a bucket of boiling tears… and at the same time, somebody else is hitting my soul in the crotch with a frozen sledgehammer… and then a third guy walks in and starts punching me in the grief bone… and I’m crying, and nobody can hear me, because I’m terribly, terribly… terribly alone.“
— Michael Scott

Från serien the office :)

Dallassupporter efter förlusten mot Detroit:

"Det känns som att någon har tagit mitt hjärta och lagt det i en hink av kokande tårar. Samtidigt är det någon annan som hamrar min själ i skrevet med en djupfryst slägga."

Det var väl ungefär så man kände efter suddentorsken i fjol.

Per HApps: 02:00 Dallas Stars - Detroit Red Wings
NHL (Conf final 6/7) canal plus

Fan vad skönt att ryssarna vann. Det har blivit lite tröttsamt med Kanadas marginaler med både det ena och det andra under matcher och bakom kulisserna. Riktigt skönt att dom förlorade, inte minst på hemmaplan :)

Per HApps: Snygg pass av Fedorov och bra avslut av Kovalchuk också.

Och som bonus får vi höra den näst bästa hockeylåten.

Per HApps:
Jodå 02:00

Dream Team: Ryssarna håller inte Kanadas klas det syns.

Per HApps: Canal plus visar matchen iaf, det är jag säker på.

Nån som vet om dom visar Det-Dal i morgon på NASN?
Jag har letat utan att hitta. :(

« · 1041524 · »