1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612021 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Jag går bara efter vad jag vet. Vill någon att jag ska veta och tycka annat så får de övertyga mig.

Då räcker det inte att skriva att jag är dryg, naiv, står på piedestal, är vänsterpartist eller godtrogen.

mr_biggles: Så sa han!!!! det är det som gör en så förbannad, han visste exakt vad Timrå hade att komma med, han visste exakt vad Hahl begär och allt det sociala spelet.

Jag är inte förbannad på att Nubben bytte klubb, utan det att han i princip ljög......han är rökt i min bok!!!!

Han agerade VF-sportchef under tiden han var under kontrakt men avstängd av TIK, den som tror något annat????

JimmyH:
Var inte så naiv och godtrogen, allt som TJ och TIK gör är inte alltid bra beslut, och alla kan inte vara vänsterpartister ;)

Skarin: Ulf Dahlén var tränare i Dallas Stars när Timrå bytte tränare. Nubben kan väl inte lämna Timrå för att Ulf Dahlén var tränare i Dallas Stars då?

Eller vad menar du? Skulle Timrå ha anställt en annan tränare på bara ett år för att få in Ulf Dahlén ett år senare? Så kan väl ändå inte en professionell förening arbeta. Och inte är Ulf Dahlén någon evidensbaserad monstertränare som ger given succé heller.

Vi gick till semifinal. Vi uppfyllde säsongens målsättning trots att vi inte ersatte Marttinen. För att ens diskutera om chanserna mot HV71 hade varit bättre eller sämre så måste vi ju veta vem som skulle ha kunnat ha varit ersättaren och vad han kostade, och vad Marttinen kostade. Om nu Nubben ville ha en ersättare.

Ja, du. Som du ser det där är lösa saker. Vi nådde målsättningen med säsongen. Trots skadorna till och med. Vi har med andra ord en tränare som kan få ihop gänget och göra sitt jobb trots svåra förhållanden skulle man kunna säga.

Men folk måste till arenan. Den måste vara full. För mig är det obegripligt att den inte är det.

Uno Gordon: haha

diffe: Jag kan ju inte bara låta dig skriva sådana starka anklagelser mot vår tränare utan att fråga varifrån du får din information.

Och, ja, jag tror tyvärr att det är väldigt många människor i regionen som hittar på och fantiserar ihop egna historier om Timrå IK. Det borde uppenbarligen vara så eftersom det kommer så mycket olikartad information från olika och lika håll.

Jag väljer att med nuvarande given information tro att ditt inlägg är skitsnack.

mr_biggles: Nubben lämnar faktiskt ett stor tomrum efter sig i Timrå, när han lämnade var det med stolthet man sa att han hjälpt till timrå dit dom är idag...

Nu är det tomrummet ett eko av falska ord, lögner och svek pga att han inte skulle värva från Timrå eller hur det var, inte riktigt säker det vvet nog ni bättre!

Blizzard: Nubben är ju som han är, han gjorde bra jobb i Timrå

jampa: Åkej åkej....lysande teori min gode vän! Självklart är det spårvagnarna i Götet som lockar. Det bore jag ju förstått långt tidigare. Jag vet ju själv hur jag går upp i spinn när jag får åka spårvagn. Det går utanpå det mesta. Vansinnigt festligt också med speakerrösten som ropar ut hållplatserna och så skylten som blinkar och slår när man passerat en plats och väntar på en ny. Dä ä kärlek vettu :)

En dag när jag blitt STOR skall jag oxå bosätta mig i Götet och tumla runt i spårvagnarna.

Harregud va fräckt!

Åmen!

JimmyH: Ska tilläggas att jag inte tror på just den teorin som främsta orsak, eller om jag ens tror på den själv.

Nubben kanske ville ha hit Dahlén, sin bästa kompis? Och vad är det som inte säger att vi kanske åtminstone hade kunnat gå till final om han hade fått mer som han ville, exempelvis ersätta den på förhand enda offensiva backen Marttinen som försvann väldigt, väldigt tidigt för att ta ett exempel. Vi kan ju dra både för- och nackdelar åt varsitt håll hur länge som helst där. Det tjänar absolut ingenting till.

Självklart ska man aldrig äventyra ekonomin på ett farligt sätt. Och vi hade väl redan den dyraste truppen någonsin i Timrås historia? Men den största orsaken till att vi inte lyckats gå hela vägen eller till en final tycker jag handlar om alla skadeproblem de senaste åren.
Den största intäkten gör man väl på att fylla arenan, och tyvärr hände det väl inte alltför ofta. När det går bra orkar så gott som all marginalpublik ta sig ut till arenan. Det är värre med den saken då det går sämre. Timrå/Sundsvall är så pass stort att det borde vara runt 6000 personer VARJE match i högsta serien.

Ja inte har det suddat ut några av mina frågetecken i alla fall, så försök inte med något lallande :) "Jag hade flera bra klubbar att välja mellan. Frölunda är en av Europas fem bästa klubbar och har en ny vass organisation med Ulf Dahlén som tränare och stora möjligheter att gå väldigt långt i slutspelet. Scandinavium har jag alltid gillat att spela i och jag ser verkligen fram emot att spela i Frölunda som har ett riktigt bra lag på gång".
Kul.

Så fort en spelare skriver på för en annan klubb blir det ju automatiskt en ny utmaning.

Riku Hahl får vara försiktig när hans Frölunda kommer hit på besök. AC-leden ligger i farozonen då.

diffe: håller med om att Jimmy har någon sorts papap roll på forumet, typ som att han måste godkänna alla inlägg......

vem var de som lugnade HELA gästboken med att säga "Riku Hahl kommer INTE spela för någon annan klubb i ES, om han inte sticker till NHL"

svar: J****

Per HApps:
Förtydligande, om OS-Grenen floskeltoppen funnits i IOK's lista.

JimmyH: Jo dessa "genomtänkta" påståenden bygger på information såklart tror du jag sitter och fantiserar ihop egna historier?

Det kanske finns dom som gör det men inte jag och du Jimmy kliv ner från pedistaden det finns faktiskt fler mäniskor som kan snappa upp informatin ang Timrå IK.

Om du tror eller tycker att jag snackar skit så kan du skita i mitt inlägg, eller så kan du tro på det och gräva lite själv så kanske du hittar ett eller annat lik i någon garderob.

Gör som du vill men sitt inte och var dryg å ironisk bara!

Uttalandet " nya utmaningar" hade rendrerat ett OS-guld om det hade varit en olympisk gren.

Rökridåer på min ära. Undrar om vi någonsin kommer att få reda på sanningen, knappast troligt. Man vet ju inte ännu vart Hoffa tog vägen.

Jensen_12: Ja jag håller med dig.Här ligger en hund begraven,han byter ju till en klubb som varit sämre dom 2sista säsongerna?
DET HÄR TYCKER JAG INTE OM!!!

diffe: Jag är besviken på att han lämnar Timrå för "nya utmaningar", som han kallar det. Det är inte någon vidare "vettig" anledning enligt mig. Det är som jag sa samma liga han spelar i, ett lika bra lag, och förmodligen för ungefär samma summa pengar.

diffe: Och, få se, för två säsonger sedan var allt Lill-Kentas fel. Vad ovanligt att man skyller mycket av turbulensen i en förening på tränaren...

diffe: Så du påstår att Hahl och Nubben har lämnat Timrå IK på grund av Challe Berglund och att fler kommer att göra så.

Men när jag frågar vad du bygger det på så svarar du "Lägg av"?

Har du inget bättre svar än så, då tycker jag att du ska lägga av.

JimmyH: Lägg av det borde väl du också veta som är så otroligt insatt i Timrås förening.

diffe: Och dessa genomtänkta påståenden bygger du på.....?

Jensen_12: besviken över vad? att han inte vigt sitt liv åt Tik? Det är nog inte han du ska vara besviken på, det är ju fel i organisionen och jag påstår att Challe har en stor, mycket stor del i att både Nubben och Hahl gick ifrån oss.

Och det är säkert inte den sista spelare som kommer lämna pga den karln!

JimmyH: Jo, där torde han väl vara historisk. Sedan kan man ju tycka att det låter lite märkligt när det står såna saker som att Frölunda är en klubb med stora chanser att nå långt i slutspelet. Normalt sett borde Timrå vara det också. Hade det inte varit enklare att exempelvis säga: Timrå är för litet, jag känner mig mer hemma i en storstad.

MB: Men førstår ni inte att Riku vill åka spårvagn till och från træningar/matcher...=).tænk att gå rakt ut från arenan direkt in i vagnen till Majorna,utan bilkøer.Det ær ju det det handlar om...en extra bonus som Frølunda kan erbjuda,ett månadskort på Gøteborgs Spårvæger med tillgång till alla båtar ut i Gøteborgs underbara skærgård och dans på brænnø brygga..Goa Gubbar=)

Paddan: Men av samma sportchef, fast i två olika klubbar?

MB: Och givetvis är Hahl den förste spelaren i elitseriens historia som blivit kontaktad av ett annat lag under säsongen.

Spelare går efter pengarna, inget annat är intressant, ny utmaning!! Vem fan tror han att han lurar....

De som irriterar mest är Nubbens sätt. Värva från klubben han kommer ifrån direkt....han kan dra åt helvete, det är så jävla oetiskt gjort att det inte är sant. Allt han gjort och snack om hjärta osv, gick rätt ner i kloaken. För Hahl var han på innan den 1 maj, inget snack om den saken.

Jag har köpt att Nubben behöver ny miljö, ny tändning, det behöver alla, men att värva Hahl, tar fan priset, alla fall innan säsongen var klar, de som tror något annat, är det bara att vakna och komma in i verkligheten. Nubben pratade redan med Hahl om VF under säsongen.

Uddan: Ganska?

Jensen_12: Men ganska väntat...

mikenomad: Läste det precis. Jag måste säga att han inte hade någon vidare bra anledning att lämna Timrå för Frölunda.

"-Jag kände att jag behövde en ny utmaning som hockeyspelare och när Frölunda dök upp som ett alternativ kändes det intressant direkt."

Det är samma hockeyliga, lika bra lag, ungefär samma summa pengar. Jag är riktigt besviken.

mikenomad: Reptilhjärnan lär slå till vid varje närkamp med honom o småönska ett litet, litet rapp över handleden...

mikenomad: Exakt detsamma tycker o känner jag.

Hahl Bundy: Det är med sorg i hjärtat jag inser att precis den inställningen till karln kommer jag ha. En av de fulare sortierna en spelare gjort från TIK, x-tra tragiskt med tanke på de höga tankar man hade om honom tidigare. Nu skäms jag inte för att erkänna att jag hoppas han blir årets floppvärvning.

mikenomad: Jag vet inte vem eller vad du talar om. Vem? Ingen aning :)

mikenomad: PS: Det suger....

EXTRA EXTRA!! Riku Hahl KLAR för Frölunda!!!!!!!!11

JimmyH: Själv är jag mycket mer intresserad av vem el. vilka som Timrå är intresserad av o som kommer att tacka JA till att fylla luckan o övertäcka hålet efter Hahl.

Skarin: En klart intressant teori det där får jag säga. Inte helt osannolik heller.

Att Hahl inte ville vara kvar för att han inte ville vara den som skulle få dra det största lasset i Timrå. Att han ville kunna få ha ont i AC-leden utan att laget hamnar i problem. Typ.

Vilken tur att han inte blev målvakt. ;)

Om Nubben fick som han ville? Vi gick inte med någon jättestor vinst förra säsongen, ska sägas. Hade han alltid fått som han velat kanske vi hade varit i större bekymmer idag....

Jag tror han lämnade för att han fick ett bra erbjudande och att han inte kände att han kunde komma längre. Engagemanget gick på tomgång.

Men nu vet vi ju varför Hahl valde Frölunda, i pressmeddelandet står det ju att han ville ha en ny utmaning. Det suddade ju ut alla våra frågetecken.

jampa: Tro om det är något pressmeddelande om nyförvärv som pressansvarige inte fått fram budskapet "Scandinavium har jag alltid gillat att spela i". Ja, alltså av nyförvärv som tidigare spelat i elitserien.

Skarin: ...eller som Riku sjælv sæger på VF:s hemsida- "Jag kænde att jag behøvde en ny utmaning som hockeyspelare och nær Frølunda døk upp som ett alternativ kændes det intressant direkt.Jag hade flera bra klubbar att vælja mellan.Frølunda ær en av Europas fem bæsta klubbar och har en ny vass organisation med Ulf Dahlen som trænare och stora møjligheter att gå vældigt længt i slutspelet.Scandinavium( Kålleseum i Goa gubbars mun) har jag alltid gillat att spela i och jag ser verkligen fram emot att spela i Frølunda som har ett riktigt bra lag på gång"

Dragan 2k: Hoppla Hoppla! Vilken överraskning, det trodde jag aldrig.

Det verkar vara väldigt enögt här då samma saker dyker upp om och om igen kring dokusåpan med Ricky Halh.

Swordster: Välkommen tillbaka, fotbolls-Patrik ;) Ricky Räv hade fått minst lika bra här också, och som Jimmy har fått reda på skulle han ha fått bäst betalt i LHC. Så att Ricky lämnade oss hade inte med några pengar att göra, för förtielfte gången från min sida.

Riku Hahl ville inte vara kvar i föreningen Timrå IK. Om han hade velat hade vi haft vår förstecenter nu. Nu har varken Hahl eller Regin ersatts än, även om Jonte eller Pyörälä kan bli en av ersättarna...

JimmyH: Så mycket kan jag säga att chansen hade varit väldigt stor att Ricky varit kvar här om Nubben varit kvar och fått som han velat (ja något ville han, för jag tror inte man byter klubb bara så där som sportchef med ett klubbhjärta och engagemang som Nubben). Det är inte något jag tror, det är något jag vet. Det tror jag även du kan köpa även om du kanske bara höjer chansen med 1% större chans att Riku Hahl hade stannat.
Men självklart har dom ju inget kärleksförhållande, och det är ju du litegrann inne på också. Kanske bara kk ;)

Sedan tror jag inte Ricky kände sig för stor för TIK. Jag tror snarare att det var tvärtom i sådana fall, att TIK ville bygga sitt lag kring honom. Ricky har väl aldrig varit någon "flashig" och utåtriktad spelare utan mer en grå och tillbakalutad individ. Hans statistik genom sin karriär talar väl sitt tydliga språk där han egentligen bara gjort en säsong där han gjort mycket poäng, och det var ju den senaste. I övrigt är det väldigt blygsamt och snålt med poäng där undangömda roller så som defensiv center/forward speglade hans vardag. Inget konstigt med det egentligen, jag älskar duktiga defensiva spelare även om jag inte älskar Riku Hahl. Han var inte tillräckligt bra i slutspelet för att få min allra största kärlek. Jag gillar dem som är bäst när det gäller. Till Hahls försvar bör väl tilläggas att han spelade med två skadade spelare i Timo och Pyörälä och det var väl inte det allra lättaste mot slutet. Men även Hahl var blek och trött mot HV. Men bättre sent än aldrig kring det här med poäng och snygg och sexig statistik iaf... Frågan är hur mycket poäng han gör i Göteborg?

Jag tror Ricky mår som allra bäst i en liten mer undanskymd roll än den han skulle haft i TIK om han varit kvar. I Frölunda är det fler på förhand som kan fixa "biffen" så att säga. I nuläget bedömer jag att Andreas Karlsson är bättre offensivt än Riku Hahl, men att Hahl är bättre bakåt. Jonas Nordquist får nog på förhand anses som tredjecenter. Småskaplig centeruppsättning, trots allt.

Nu menar jag inte att just det ovanstående skulle vara orsaken till varför han drog.

Jag tror.

diffe: klart dom får hlälp av sundsvall .. men marginal åskådarna går ju sällan ... du och jag hade ju gått om dom byggt på månen .. det är dom med lite mindre intresse som måste börja då

superfalle: nä klart att dom får hjälp redan nu av Sundsvall men visst det behövs lite nytt!

diffe: klart det måste bli en flytt .. en komun med 18000 invånare kan aldrig ha ett lag i toppen av elitserien på sikt.... jo om hälften av dom går kontinueligt på matcherna .. och det är väl inte så realistiskt

Hahl är i alla fall officiellt klar för Frölunda nu

Gorkyman: ja problem för komunen, ja... Men det måste man nog släppa om timrå ik ska ha en möjlighet att mäta sig med alla stora klubbar.

Så kajen är ett väldigt bra alternativ tycker jag!

lungan: Jag har fått höra väldigt många olika historier om Riku Hahl och vår fd sportchef de senaste månaderna här. Alla som berättar säger sig ha säkra källor också som de inte vill avslöja.

Det enda som jag kan säga säkert som jag själv har fått fram är att om det bara handlade om pengar för Hahl så hade han spelat i Linköping nästa säsong. Eller om det BARA varit pengar så hade han spelat i Ryssland. Men i Sverige så bjöd LHC högst.

Sedan så kan jag bara gissa.

Men det Frölunda till och börja med har att erbjuda en person som Hahl är en större organisation med fler anställda runt laget och en större stad att bo i. Lite mera smörj och krus. Han kanske kände sig för stor för Timrå IK.

Annars så gjorde Hahl sin klart bästa säsong i karriären i den senaste så att han skulle ha vantrivts här eller att han inte gillade Challe blir lite mindre troligt i och med det faktumet tycker jag. Eller kan man prestera sitt livs bästa hockey om man vantrivs? Spelar han så bra i Frölunda kommande säsong så är han även deras förstacenter, tror jag och förmodligen även han.

Att vår förre sportchef verkar i Frölunda var en fördel för dem eftersom han känner honom personligen och vet vad han vill ha och vad han hade här. Men hade han varit kvar här om också sportchefen varit kvar?

Nja, vår förre sportchef hade väl inte kunnat erbjudit något mer eller annat här än vad vi gjorde till Hahl. Det ska vara om Riku och vår gamle sportchef har något kärleksförhållande då men det finner jag som föga troligt.

Snoop: Varför borde han säga det? Han får väl byta klubb precis som alla andra.

lungan: Money talks...

« · 1049217 · »