1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612236 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Jag förstår inte varför ni ens lyssnar på modosupportrarna, de dom säger och katten skiter stoppar jag i samma låda. Så låt dom hålla på är inget att bry sig om över huvudtaget. Förstår inte ens hur dom orkar att diskutera en spelar som är aktuell för Timrå. Han har inte ens skrivit på. Så snälla lägg ner.

jonmannen: Alltid intressant att få reda på information, eller försöka att snoka rätt på information om nya spelare eller potentiella nyförvärv. Och vissa lyckas också på ett väldigt bra sätt förklara en spelares förtjänster och brister.

Huge: Jomenvisst, jag menade givetvis inget annat ;)

Skulle vara intressant att se hur Robitaille skulle klara sig. Fast då hade jag iofs hoppats att det hade varit Luc som man hade fått se.

Paddan: Mjo han lirade ju med Spezza och Heatly när affe var skadad. Men visst har du rätt i alla klubbar finns det nån man ska hacka på. Ville bara dela med mig av lite information :)

Paddan: "Sedan beror det väl på vilken typ av skribent den där killen är, han kanske är Ottawas egen Huge."

En hyggligt nyanserad och insatt person, mao....

:-)

Icing-Ove: De som skrivit detta är inte officiella supportrar på Västra Stå eller tillhör kärnan av dem som åker med bussarrna. Och det är utanför min umgängeskrets så att säga. Om det bölar om Kvalserien, är deras buisness.

Ambroo: Ecco homo har verkligen gett säd..eh råg på..eh i ryggen!

jonmannen: Sedan beror det väl på vilken typ av skribent den där killen är, han kanske är Ottawas egen Huge. Med tanke på den minst sagt blygsamma lön han fick så var han väl inte direkt någon spelare som det var dragkamp om, men samtidigt så hade han ju en poängutdelning som i många fall var bättre än de som tjänade 10 gånger mer än honom. Fast han kanske hade skaplig draghjälp av de andra spelarna i sin femma.

RocknRolf2: Fan det är alltid lika spännande att kliva in här när Offside-Berndt, Gläffski, mododampe och sperm kladdat ner...

Möter vi Modo ikväll redan? Verkar ju så att ES redan startat.
Härligt!
Game On!

Wayne Gresky: Ok, med internationella meriter menar jag egentligen spel i NHL:
Randy: 531 matcher, 256 poäng
Svartvadet: 247 matcher, 51 poäng.

Modoante: nej, VI har bättre lag för det var VI som spöade skiten ur er i våras. Återstår att se hur det blir 08/09.

73Sjöbba: Det är lite loserstämpel att vara så nöjd över en semifinalplats som modoit är det endast guld som räknas.bara losers firar att ha gått till semifinal.

Mathias:
Ber om ursäkt, ni är ju faktiskt 23:a i Europa och kommer ibland 4:a i Elitserien, konstigt att Hahl, Nubben och Fanny ändå lämnade en sådan framgångsrik organisation ;-)

Uno Gordon:
"...hybris och panik"
Intressant kombination, kan nog bara drabba oss TIK-supportrar..

Modoante: Du glömmer att vi kommer att leva länge på "slakten i västernorrland" precis som Uno skriver. Ungefär lika länge som ni levde på erat forna SM-guld. Sist blev ni totalt nerpissad.

RR2, du är klockren än så länge.

Skickade ett mail till Ottawa killen som bashade RR på sin blogg. Nu vet vi ju att han bara är ett rykte och på intet sätt klar men jag blir lite tveksam när jag läser hans beskrivning. Är detta verkligen vad vi behöver och är detta verkligen det bästa Linkan/Robban kan vaska fram?

Detta är alltså ett Ottawa fans kommentarer om en egen spelare som är född och uppvuxen istan. Ingen modobashning :)

"Hey Jon:

First, thanks for taking the time to read my blog(s). I'm curious as how you came to find it?

Concerning RR, that's great news (as a Sens fan) that he will not be returning to the team. I haven't heard anythign regarding Randy in the local press here. Usually they'd know what's going on with him because he's a local product.

If I had to break down Randy's game, it'd be this:

Skates decently well, isn't physical and has moderate offensive talent. The problem is that he's horribly inconsistent and fails to bury many of his scoring opportunities. The problem with Randy is that he doesn't really do anything noticeable when he isn't chipping in offensively. I think every game he scored was a multi-goal game...so he was often listless in the rest of the games.

I think he could easily fit in over in Sweden playing some kind of offensive role. Just expect some inconsistent/streaky play.

Thanks for reading & feel free to join the Facebook group for my blog!

Cheers,
Graeme"

Mathias: Och??

Modoante: Leta dig fram? länkar igen, trots att de inte blir popis

Wayne Gresky: Men va i hela, de är fan fredag nu drar vi på fest ?

Mathias: vilken ranking då om jag får fråga det kan inte vara maratontabellen och det kan inte vara antal smguld och det kan inte vara elitserietabellen.

RocknRolf2: Vad har Randy för internationella meriter mer än att ha fått ovänner i alla lag han spelat i? Men jag tror å andra sidan absolut att han skulle vara en förstärkning för er. Nu ska vi dock komma ihåg att det fortfarande är spelarnas marknad. Det har fortfarande flimrat förbi ett antal namn som svenska klubbar varit intresserade av (York t ex) som sedan hamnat i andra klubbar. Det är inte direkt så att Timrå kan välja och vraka.

Uno Gordon:
Gör en sökning på "kvalserien" i er lilla gästbok.....

Modoante: Jag går efter rankingen jag :) INGET annat

Modoante: Till och med två norskar mer har ni också..

Mathias: Vill du verkligen ta store och lillebrors diskutionen igen visst.Vi har fler smguld vi har bättre arena vi har bättre organisation vi har bättre ekonomi vi har bättre juniorverksamhet och vi har bättre lag.

Mathias:
Då måste ni börja göra lite större vinst, få en snyggare arena och klättra lite i Elitseriens maratontabell....och kanske klämma till med några guld också....

Icing-Ove: Kvalserien? Nu fabulerar du igen. Många Timråsupportrar var grymt besvikna på utvecklingen och den stendöda silly season eftersom Challe direkt efter slutsignalen i den sista semifinalmatchen förkunnade att vi skulle snäppa upp oss ytterligare några pinnhål inför nästa säsong och ta oss till FINAL.

Vad har hänt? Jo vi tappade Hahl, Regin, Lindström, Kokko och Koskinen. Som hade ersatts med Tomas Skogs, Dennis Persson och Jesper Samuelsson. Klart som fan att folk blir oroliga. Men någon Kvalserien har de aldrig snackats om mig veterligen.

Men det är väl ditt önsketänkande va? Att vi skall drabbas av hybris och panik!

Ambroo: Själv tycker jag det vore intressantare om ni hade kontrakterat Randy Piper.

Modoante: Jag vågar påstå att Modo floppar rejält iår. Dåliga värvningar blandat med små stinna och trötta gubbar!
Ska bli spännande och se när orken tryter iår? Kanske redan vid julbordet..

spud: Men lilla du va du går an, jag vet att du är orolig att vi ska åka mera åttor runt modoliderna till hösten.

Ambroo: Då kan vi kalla oss storebror då :) före Modo =)

spud: Robitaille är bättre än Per-flopp-internationellt-Svartvadet. na-na-na-na-naaa-na!

Snoop: aa håller med !

Modoante:
Ja, de skrek och grinande ju om kvalserien och fiasko innan Lehtonen dök upp?

Snoop: Där har vi olika åsikter kan jag säga.

Jacksson 71: Så bra lag? Ni får EVETUELLT Tom Wandell, som inte ens lyckas i AHL och Robitaille som fått kicken av alla lag han spelat i för att ha spridit dålig attityd.. De dem ska ersätta är Halh och Regin som bar er offensivt sist det begav sig.

Modoante: Spelar ingen roll om vi utgår från hur trupperna ser ut heller, för vi har bättre lag där också så.

Jacksson 71: har du väl sett honom spela många matcher så du vet nog.

Modoante: Hur gick det sensast matchen för er då?

RocknRolf2: Håller med dig till 100%!
Randy är så otroligt mycket bättre en vad ni Modosuportrar får han att framstå.

Jacksson 71: Ni vann senaste?? Var det inte Hv som vann

spud: Ja jag säger inte att vi är bäst och så men vi var bäst sist så är det bara.
Men sen har vi även ett bra lag i år...

Jaha, här dyker Robitaille upp som ett trevligt och intressant rykte – och vad händer – vips ploppar det upp ett gäng Robitaille-experter från Övik som minsann VET att han inte håller måttet som stark elitseriecenter. Det är ju intressant att man så snabbt kan dra den slutsatsen utifrån det vi andra vet om Randy – (nästan) hela karriären i NHL och mycket stark lock-out säsong i Schweiz för några år sedan. Så vad vet Öviksborna som vi andra inte vet?

Låt mig citera Poffa: ”Är marknaden verkligen så död att ett så pass bra lag som Timrå jagar en spelare som Randy Robitaille?” Tja, så sent som förra säsongen måste marknaden varit extremt stendöd då, med tanke på att Ottawa tyckte att han var ett tillräckligt bra val för kontrakt (iofs vet ju alla att Timrå mkt bättre än Ottawa). Och annars fattar jag liksom inte alls vad är det som säger att han INTE skulle vara en bra värvning – åtminstone på förhand – för ett lag som Timrå? Övertyga mig gärna att så inte är fallet.

Om vi sedan vänder på resonemanget, varför tror JAG att han skulle vara en bra värvning? Tja, här har vi att göra med en kille som uppenbarligen är tillräckligt bra för att få förtroende i världens bästa liga i princip i hela sin karriär, och dessutom har gjort ett någorlunda bra avtryck där. Men det är klart, allt är väl relativt. För även om karln nu inte har det bästa ryktet – så HAR han i alla fall ett rykte där borta, till skillnad mot t ex Modos superduper-stjärna Per Svartvadet, vem i helvete vet ens vem han är där? Och när jag ändå är inne på Svartvadet är väl det en ganska rättvis jämförelse eftersom båda är 75:or. Först och främst råder det ingen tvekan om att Randy har haft en (och har) genomgående mkt bättre karriär. Second: Svartvadet räknas väl inte som dank i Elitserien ännu antar jag, så vad gjorde han förra säsongen: 34 poäng och -3 i grundserien. Kass mot Timrå i slutspelet. Vad gjorde Randy i NHL? 29 poäng och +4. Råsopigt och dank, eller hur?

Jacksson 71: Visst är det så, ni var bäst sist. Men som styrkorna är nu skulle jag passa mig för att ropa så himla högt. Hur den senaste säsongen var säger väl inte mycket om framtiden, speciellt inte med erat fiasko på transfern i minne.

Snoop: Håller med dig!
Vi vann senast sådeså och så är det bara sen får ni Modosuportrar ladda om batterierna inför nästa säsongs matcher.
Sen får vi se hur det går nästa år...

Snoop: man måst väll ändå utgå ifrån hur trupperna ser ut inför den kommande säsongen.ny tränare nya spelare=nya förutsättningar

Danfj: Dom tar inte upp Regin förrens han har slängt handskarna.

Har tittat runt lite runt ottawa på nätet o det verkar som Regin får inleda i farmarligan

Modoante: Man måste ju utgå från senaste säsong, man kan väl frö fan inte utgå från de som komma skall ?

Uno Gordon: Modo har ju målsättningen att gå hela vägen och då spelar det mindre roll om man åker ut i kvart eller semi det är ändå ett misslyckande.Men gläds åt er semifinalplats ni för några sm-guld har ni ju inte.

« · 1050435 · »