1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612319 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Uno Gordon:

När man vet vad som utspelar sig i Darfur just nu, så är det bara patetiskt att läsa dina inlägg om Krig.

look2thewest.files.wordpress.com/2008/03/darfur1.jpg

Per HApps: Och de haraldrig spelat på oss då menar du? Om jag inte missminner mig helt åt h-e så sjung Modoklacken skadeglatt om Surströmmingskungens pojks bravader för ett x antal år sedan och tre dar i buren. Mitt vapen är att svara med samma mynt. Pissar de på oss, så finns ingen som helst anledning att inte vi skall pissa tillbaka.

Varför skall vi vara de snälla gossarna i kyrkokören som ständigt tillåter oss att bli förödmjukad och förnedrad. I h-e heller säger bara jag.

Antastar någon mitt ursprung eller min familj så är det min fulla rätt att utlysa krig.

LÄNGE LEVE ZIDANE!

mikenomad: Jag var själv inte där men den erfarenhet jag har av vakter är att vissa är rent opsykologiska och inte alls har den kunskap om hur man beter sig mot onyktra människor som man kan önska. Du bör nog vidga "din värld" lite grann.

TRL: Ja du har ju verkligen hängt med.

Uno Gordon: Haha än en gång har dom visat vilka pajaser dom är... riktigt skönt att se att det just "råkade" vara en MåDåspelare... Hahahaha... Undra om de va Wernblom? ;)

Uno Gordon:

Den som är utan skuld kastar första stenen.

Tycker nog inte att du skall orera om "skämmer ut sig i parti och minut ". Vi har nog fått våran beskärda del av alkisbeteende i klubbens historia.

T T: Vilka härliga lirare det finns i Örnsköldsvik alltså. Tomtar och troll som skämmer ut sig i parti och minut och hela tiden försöker provocera fram en massa skit. Och så snackar de om parkbänksalkoholism och socialfall i Timrå Kommun. Skrattretande.

Helg Ernest: Endast tre dagar gammal den här gången. Du är på rätt väg.

Anonymous: Jag tänker inte gå in på vakters beteende, vad det beror på eller vilken arbetssituation de har. Jag kan bara redogöra för det jag såg i lördags kväll och hur jag upplevde det. Varken mer eller mindre. Och oavsett vad det är du insinuerar så var det ingen vakt som var stor i käften då, det skötte hr Steen alldeles utmärkt på egen hand.

mikenomad: ...och vakter brukar aldrig vara stora i käften själva, nej då det händer aldrig.

Cartman: Jo Hynning och Tenkrat passar rätt bra ihop.

Poffa: Har jag aldrig sagt att man kan. Jag har bara beskrivit hur jag upplevde situationen, min känsla när jag stod bredvid. Han uppträdde kaxigt, drygt och störigt. han käftade och betedde sig illa mot vakterna, var inte det minsta spak över att bli om händertagen. I min värld tyder det på en viss vana av situationen, jag personligen har svårt att se en som aldrig tidigare (jag själv t.ex) blivit omhändertagen och nedbruten av tre vakter uppträda så. Känns som att de flesta isf nöjer sig med verbala protester för att försöka bevisa sin oskulöd men ändå rätt snällt följer med farbror vakten. Men som sagt, det är ju ingen absolut sanning det jag beskriver, bara min alldeles egna uppfattning av det som skedde.

mikenomad: Är egentligen bara att gå ut på krogen på vilket ställe som helst så upptäcker man personer med attitydsproblem. Vore knepigt om inte någon av alla med den attityden inte blir duktig på något. Sen att de då inte riktigt förstår att man som offentlig person måste tona ner det för att inte få negativa rubriker om sig själv är idiotiskt. Men då jag inte var där så kan jag inte säga om någon knuffat eller muckat med Steen innan själva situationen så kan inte säga så mycket om det. Hur du från en situation kan avgöra om det är något som verkar skett flera gånger eller inte vet jag inte, det är upp till dig att ha den förmågan då det inte är någon person jag sett förut göra tokigheter. Även om det gått lite rykten om att hans bror tidigare hade dåligt inflytande på honom.

Sen är det som du säger att alla kan göra misstag någon gång och för det mesta handlar det om engångsföretelser som blir uppförstorade då de har ett nyhetsvärde. Finns säkert folk på HS som varit med om liknande situationer men som klarat sig undan dagstidningarna.

Men nog kan man tycka att han borde ha varit smart nog att låta bli att få situationen att bli som den blev. Sen att han slängde sig på backen när vakterna tog tag i han tyder väl på en del alkohol även om det var för lite för att hålla han i fyllecellen över natten.

mikenomad: Hur ser man på någon att det inte är första gången han beter sig som ett svin?

MorganaLefaey: Kan bara säga att som ögonvittne upplevde jag Steens uppförande som både pinsamt och tragiskt, en kille med grava attitydproblem. Visst finns det gott om ES-spelare med liknande historier i bagaget men förhoppningsvis kan man förklara de flesta som engångsdumheter. Det som oroar i Steens fall tycker jag är sättet han hade, hans beteende....det verkade inte som att det var 1:a gången han betedde sig som ett svin. Var han dessutom inte särskilt påverkad så är det iofs kanske i viss mån positivt men man blir ju allvarligt fundersam isf vad som felar hos karln om han i relativt nyktert tillstånd, som 26-årig elitidrottsman, kan uppföra sig så fruktansvärt illa.

spud: Det är väl nästa värre att vara steendum än steenpackad?

mikenomad: Då det inte verkar bli någon anmälan så kan man väl känna att det kanske inte var så hemskt som det verkade. Han lär inte haft några preparat i blodet som man inte får ha i alla fall. För annars blir det väl automatiskt en anmälan. Eller det gällde kanske bara anmälan från vakterna. Men hur som helst är det en tragisk händelse som man inte önskar något lag.

MorganaLefaey: Sen skulle det stå "yngre gardet inte lärt sig hantera"

mikenomad: Har svårt att tro att han var allt för full eller påverkad av något annat om de släppte han efter 1 eller 2 timmar. Men nog tro jag han hade en del alkohol i kroppen för annars är han nog smart nog att inte uppföra sig på det viset. Tråkigt värre måste man väl säga, men det verkar som om de yngre gardet i lärt sig hantera att man som offentlig person måste tänka efter fler gånger än en annan. Som någon skrev hade väl Hedström råkat ut för någon som var dryg och inte hanterat det på bästa sätt. Sen har väl Hynning också råkat ut för något liknande tillsammans med Axelsson, Widing, Lindber och den där i brynäs som körde full. Lär finnas en hel del till också som kanske tror att man kan stå på sig och uppföra sig på lite andra sätt då de är kända i stället för att smyga lite mer som vissa andra gör då de blir kända.

Hur som helst tråkigt och man hoppas det är bättre än det låter och att man snackar om det i klubben.

spud: Stod precis bredvid när det hände men hade ingen aning om att det var Steen. Kan säga att han bar sig fruktansvärt illa åt och var han inte full så var han påverkad av något annat. Han var dryg som f-n och när vakterna skulle leda bort honom slängde han sig plötsligt på marken och tjöt som en gris....tre vakter fick hjälpas åt att hålla fast honom.

Var han inte påverkad så är det mycket, mycket illa ställt med den grabben. Som 26-åring kommer han ju inte heller riktigt undan med "ungdomligt oförstånd".....

Ambroo: Nu hade han ju inte druckit för mycket, utan blev omhändertagen för störande av ordning och inte lob´ad. Så det är nog hans beteende som det är mer fel på, vilket bröderna Steen haft en del problem med.

Ambroo:

Vet inte varför textraden "Packad, Steenad, full och hög" poppade upp i min skalle.

Angående Steen så kan det ju vara lätt hänt att frågan "Dricker du mycke nu å?" hamnar på en banderoll när det nalkas SCA-Cupen...

T T: bryt ihop&kom igen? =)

Petr Tenkrat:

"Elitseriestjärnan som pekas ut ska sent i går kväll ha varit på en tillställning" - Det var drakbåtsfest och Takida i Stan...

han spelar i modo

TImrå IK Vi Ger Aldrig Upp

Är det bara jag som anser att Fredrik Hynning ska spela i andrafemman tillsammans med Petr Tenkrat , dom hade ju ett bra sammarbete i fvartsfilakserien.

Och på fansens lag så är tom wandell placerad i just andrafemman, och med dom på vardera sida så kan nog han komma upp i 20? poäng:)

T T: Alla har vi våra trick för att slippa se eländet, vissa mer begåvade än andra.

Tvåtallar: Men jag kan förstå grabben. Tänk att få komma till Sundsvall och se Takida. Då är det lätt hänt att tappa koncepterna.

T T: Tur att det inte var nån Timrå spelare. Men jag lider med Oscar i allfall.
Det är medaljens baksida att vara en elitidrottare. Minsta grej blir automatiskt rubriker.
Samtidigt blir de väl lite lugnare med Modosuportrarnas håningar om Timråbornas alkoholvanor ett tag.

Tycho: Jag ser att "Petr Tenkrat", som var inne här i natt och hade namngissning, siktar på att bli journalist.

Lycka till.

Hmf... lätt det var att spekulera om att våra spelare skämt ut sig...
Nu var det Oscar Steen precis som Jimmy skrev.
Tänk på att de också är människor och inga objekt!

Hedström verkade iaf trivas när han var ute och gick med sin dotter i torsdags på Drakbåtskvalet...
Så skippa skitsnacket innan ni vet nått!

Skarin: det var tydligen Oscar Steen

Skarin: alla är välkomna, men vill alal komma dit då ;) ?

Petr Tenkrat: Jag sätter en bibb (rött) på att det är någon i Modo. Så här i OS-tider känns allt så uppenbart.

Det är inte bara sundsvallsbor som får gå ut på stadens krogar. Alla är välkomna.

Blizzard: ist*

Cartman: fan han kan vell använda de på isen iat då -.-

Cartman: Jo jag vet + lite whiskey på det då... världen vore då allt för tråkig utan sådana personligheter.

JimmyH: Inte var det Modo:s Hasse Jonsson iallafall. Han var på samma dopfest som mig under hela kvällen, så han kan vi stryka från listan ;-)

Anonymous: Jo så var det tydligen, en polisaspirant också :)

Anonymous: han har ju en jävla humör Hedström, och han kan nog göra folk i sim omgivning irriterade ganska lätt, han är ju lita av en retsticka;)

Cartman: Hedström var väl aktuell i ett krogbråk för några år sedan. Rättsväsendets innefektivitet gjorde dock att det aldrig kom upp i rätten, det han bli preskiberat innan.

Cartman....du minns rätt

Petr Tenkrat: Hynning har väll varigt med i hetluften tidigare om jag inte har fel?

JimmyH: Jag sätter en månadslön på att det är någon av våra spelare.

"Elitseriestjärnan som pekas ut ska sent i går kväll ha varit på en tillställning"
- Det var drakbåtsfest och Takida i Stan...

Dessutom har Gustav Tägtström varit med och skrivit artikeln, och om jag inte missminner mig jobbar han på Sundsvalls Nyheter, och härstammar från Dagbladet, så det är väl mycket troligt att han fått fram någon inside information där.

Jag gissar på Hedström, men Hynning kan vara ett alternativ.

Apropå centrar så undrar jag om ni tänkt på hur väl Oscar Steen ändå har lyckats i MoDo. Efter att ha varit grym i Bofors och skaplig i Färjestad så gick det väl sådär i Leksand.

Men idag så kan man titta tillbaka på honom som en spelare som har reprensenterat Tre Kronor och som kan betraktas som mycket viktig för sin klubb.

Skarin: Vad fan var det du det? I regi utav Thorsten Flinck!

Jag spelade basket en gång. På Dramaten, 86.

Cartman: Riktigt grym kille :)

Nu när vi snackar basket så kan jag ju slänga in lite basket-konst.
Den här snubben kallas Air up there och dethär har dunken som gjorde han känd;)

Enjoy!!

« · 1054459 · »