1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 612715 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Bergius: Sorry det var inte du som var glädjedödaren utan Kerstin K.
Missade det. :)

Anonymous: Ja, säg den glädje som består.
Bergius: Glädjedödare.

Bergius: Ja synd att någon tillrättavisade dem. Skulle varit kul och sett hur den uppretade snöbollen blev större och större :)

T T: HAHAHHA jag kan bara hålla med det var väldigt rolig läsning. Men sen att komma in här och se att en del tror att de var på allvar. Det var ännu roligare :)

T T: Då ska man också tänka på att Snoop, nu på slutet i varje fall, nog inte ens försökte.

Jimmy är rolig men Snoop och Cartman är nog strået vassare.

Kerstin_k: Jag tror inte Snoop kunde hålla sig från godbitarna, utan gick rakt på sak.

Snoop: Du vet väl om att du skjuter dig själv i foten nu va? ;)

Följande står tydligt att läsa i inlägget: "så tänkte jag göra låtsas-intervjuer med kända personer."

Således försökte han inte lura någon. Men någon slarvläste tydligen vissa delar av texten ;)

Kerstin_k: Ja han lura ju mig iaf ;)

haha, om inte alla förstod det är det bara JimmyH som gjort en sorts "parodi" bara. Det är inte dom själv som uttalar sig. Men det är ju på ett ungefär hur dom tänker ;)

Blizzard: Visste inte det :)

Cartman: de är på låtsas...........

nectis: Läste den och såg att Ros sa att vi inte har några högerfattade spelare.....

....Sist jag kollade hade vi 6 rightare( mer än LHC ;) )!!!

Man märker också att denna individ hatar Timrå IK nått så in i h*****e.

Snoop: Läs igenom hans inlägg en gång till så ser du säkert att intervjuerna inte var på riktigt.

Woops. Nu sa jag ju svaret och gjorde så att du slapp göra om göra rätt :/

Va intervjuerna med experterna på riktigt ?? Jag blir helt jävla brydd på allt skitsnack många av dom hade att komma med angående Timrå.

SwärdH: Du skall inte ta Wikegårds tips så noga. I fjol vid den här tiden hade han tippat Brynäs som etta. Du vet ju var dom kom.

nectis: Jag håller med. Det var ett klockrent inlägg. Tack för skön läsning JimmyH!

Kerstin_k: Han tippar oss 8:a.

Jimmy Hamrins nya blogg är väldigt rolig att läsa. Skrattade många gånger. Men roligast var nog den här biten:

Intervju 4:

Hej Mats Wennerholm! Vad tror du om årets hockeysäsong?
- Jag tror att han kan komma tillbaka. Vi får hoppas att foten håller nu. Han kommer att göra ett sista försök!

Alltså, jag menade nu om hockey i allmänhet och inte bara Peter Forsberg?
- Ja, det är lite oroande med Sanna Kallurs spricka i vadbenet också. Men Sanna är den Sanna vi älskar så hon kommer nog tillbaka.

Du har ganska bra koll på NHL också, vilka blir flippar och floppar där?
- Colorado blir definitivt en flopp om Peter Forsberg nu inte kommer tillbaka, han betydde allt och var den enda anledningen till att de gick till slutspel förra säsongen.

Han spelade väl bara 11 matcher i grundserien?
- Ja men han gjorde över en poäng i snitt per match. Han är bättre än Gretzky eftersom det var förbjudet att tackla Gretzky.

TRL:Beror helt och hållet vad vår målvakt är i för skick!

Tycker ändå att Wikegård har en ganska sund syn på årets Timrå. Det han sa på Sportnytt stämmer också bra. Är det, till exempel, realistiskt att ha kvar samma målsättning i år som ifjol? Att komma fyra när man, som Wikegård säger, tappat två av elitseriens bästa centrar. Är det realistiskt?

Vilken plats tippade han oss på? Eller har inte han tippat serien?

Cartman: ja jag hittar de. men flera av spelarna och ledarna i timrå bor i sundsvall va?

dr-nix: Jag gillade vad jag såg i matchen mot Modo. Timrå leder med 4-0, det återstår sekunder och Modo pressar i Timrås zon. Skott kommer, Timråspelare täcker. Vem? Styf. Han har axlat Lindströms roll, helt klart :)

Spelmässigt kommer inte Sanny att saknas så mycket. Men inställningsmässigt kommer han säkert att saknas. Han var ruskig på att täcka skott. Återstår att se om Styf axlar den manteln.

The great one: givetvis kommer Sanny saknas. Själv tror jag dock att Styf kommer att ta en större roll den här säsongen. Känslan är att han underskattas snarare än överskattas.

Ambroo:

Sanny Lindström gav alltid 100% på banan.
Han kommer vara saknad av många. Aldrig att han är överskattad.
Då håller jag hellre med om att Hahl är det.

Så är Hahl och Lindström lite väl överskattade.

Riku för att han egentligen inte besitter den där offensiva kraften till att leda en förstalina. 41 poäng är bra, fast inte mästerligt. Han är väldigt beroende av vad han har på kanterna och det såg man inte minst ifol när det gick troll för Pärssinen/Pyörälä eller om nån av dem var skadade. Nu får han iofs av allt att döma spela med Andersson och Kallio, men ändå...

Sanny för att han gick sämre och sämre i TIK - som hockeyspelare. Det är hans kvaliteter utanför banan och till viss del även hans inställning på den som gjort honom till den han är, men i spelet kommer han som sagt inte att saknas nämnvärt. Spelare som Styf och Hedström kommer med all säkerhet att fylla upp den luckan med Skogs som dark horse.

Själv kommer jag att sakan Regin allra mest. Tanken på vad han hade kunnat gjort i en line med Hynning och Hedström/Tenkrat är jobbig att ha.

Vet inte om nån har länkat till Wikegård o hans blogg om Timrå idag. Orkar inte scrolla.
Det som stör mig är att han envisas att kalla Lehtonen för Kimmo Lehtonen.

F.ö har ryktet Om Sanny funnits ett tag nu.

pinus: Närå för Timrås del så är inte jag orolig för backsidan än i alla fall.

Långben: Det skulle ju helt klart lugna pöbeln om han kunde kliva in och bilda ett tredje backpar och således minska beroendet av att ett par av dom unga backarna absolut måste blomma just i år.

pinus: Sanny är ju en spelare som mer eller mindre alla Coacher vill ha i sitt lag..Han är ju inte den som kliver undan precis,eller viker ner sig!Han spelar ju med stort hjärta i matcherna så länge han orkar!Jag har alltid gillat såna spelare som går in med tyngd å hjärta och som alltid försöker göra allt för laget!....Många roliga proppar har man ju sett Sanny dela ut i Timrå IK genom åren.Sen har han ju också delat ut lite som inte har varit så snyggt heller!

Anonymous: Jag tycker att man överdriver Sannys storhet något. Så jäkla bra var han inte. Han hade sin storhetstid några säsonger i Timrå. Men efter det kommer han nog att försvinna ut i intet.

Kerstin_k: Med tanke på hur KHL dammsuger marknaden så lär han vara högintressant för alla lag när det väl blir aktuellt att flytta hem igen.
Pavel Brendl, tre mål nu på tre matcher, lär bli tungt för Brynäs i år.

JimmyH: Okej. Samtliga var en överdrift. Men det är nog fler än Frölunda och Timrå som är intresserade av honom.

JimmyH: Att Sanny kommer att hamna i Göteborg hörde jag redan i våras. Från vanligtvis ..........osv.

Kerstin_k: "Om Sannys kontrakt avbryts därborta kommer förmodligen samtliga föreningar i Elitserien göra allt för att få honom."

Nja, det vette fasen det.

dr-nix: Jag håller med dig. Men vad ska man annars gå efter när man tippar vinnare innan säsongsstarten? Egentligen är det meningslöst att övh. tippa innan elitserien börjat och innan trupperna är spikade.

Så var det med den rekordpublik Frölunda hade mot Malmö.

Folk stirrar sig blinda på deras laguppställning vad gäller Frölunda 08/09. Jag tvivlar på att dom vinner varken grundserien eller sm-guld.

Det krävs mer för att skapa ett bra lag än att bara värva några stjärnspelare. Detta är något Nubben borde veta men jag är inte övertygad än så länge.

Kerstin_k:

Klockrent inlägg

Sedan kan det säkert påverka hur de går för Timrå resp Frölunda i serien.
Vilket lag Sanny skulle välja om han återvänder.

Om Frölunda floppar tror jag inte han vill dit. Om de blir tungt för Timrå väljer han nog Timrå. Då talar hjärtat. Om båda ligger bra till. Kan nog Frölunda ha en fördel.
Allt förutom pengabiten då såklart

Kerstin_k:
Visst kan man se det så.
Men min poäng är att OM det skulle bli så att Sanny skulle gå till Frölunda och det hade varit bestämt sedan tidigare så har det varit ett spel för gallerian.
Det skullen även visa att det är inget nytt under solen.
Marknaden fungerar så där.

73Sjöbba: Fast i och med att Sannys kontrakt löpte ut blev han ju, faktiskt, tillgänglig. Nu valde han att sticka till Raperswille istället men han är icke desto mindre tillgänglig för alla lag, från väst till öst, nord till syd.

Om Sannys kontrakt avbryts därborta kommer förmodligen samtliga föreningar i Elitserien göra allt för att få honom. Så även Timrå. Då är det bara att hoppas att han väljer Timrå och att han verkligen har hjärta för klubben. Men om han skulle hamna i Frölunda är det ju bara att gratulera Nubben och Frölunda till ett riktigt bra nyförvärv. Marknaden fungerar så där, ishockeyvärlden funkar så där.

På sätt och vis är det samma visa med Hahl. Men där är det ju lite mer otydligt kring när kontraktssnacket kom in från Frölunda.

Men att Sanny skulle hamna i Frölunda ser jag inte som något konstigt. Tragiskt, absolut. Men Nubben har säkert redan kollat av med Sanny vad han vill göra nästa säsong. Det lär även Timrå ha gjort.

Bergius: Om Sanny skulle återvända till ES och signa för Frölunda så vill iaf jag inte vara så blåögd och köpa snacket om att Sanny är ju tillgänglig och det vore ju tjänstefel inte inte försöka få honom, bla bla bla.
Ryktet har ju trots allt varit igång ett bra tag nu.

Bergius: ja precis den es klubb som inte skulle vara intreserad av han om han vart tillgänglig är nog ute och cyklar och nubbe skulle nog göra ett tjänstefelom han inte tog chansen att få han

Timrå ik vi ger aldrig upp

Per HApps: För mig är det ganska givet att Nubben skulle vara intresserad av Sanny om han blev ledig. Det skulle nog de flesta es-klubbar vara.

Bergius:
Förvisso, men det visar ju bara att det är inte mycket nytt under solen.

Per HApps: Nu är jag lite för ung för att minnas Strimmas övergång, ja kanske inte ens påtänkt. Lite roligt att du drar paraleller med Lill-Strimma för det lär vara slående likheter mellan dom övergångarna.

Per HApps: Det var ju några år sedan?

73Sjöbba:
Ni spyr galla över Nubben och Hahl för att dom drog till VF. Strimma då som lämnade TIK när vi var på uppåtgående till förmån för Grums, Mora och Brynäs.

RTS: Jag tror att Frölunda floppar. Ulf Dahlén får sparken och dyker upp i Timrås lag samma dag som transferfönstret stänger.

TIKbiff: Är det inte redan klart att han dyker upp där efter Jul?.
Det är vad jag hört.

« · 1062957 · »