mikenomad: Där blev jag lite besviken faktiskt. Backlund har spelat bra på sistone och borde fått en plats i Landslaget. Finns den finska truppen att se på papper den också? Eller får man vänta med att se deras lag?
Frella: Klart nåt är i görningen. Det brukar det som sagt allt som oftas vara när nåt sånt här skrivs. Nu hoppas man bara mer än nånsin att Linkan o co kan leva upp till uppmaningen "Agera Linkan/Robban!"
mikenomad: Tägtström är väl iofs rätt djupt insatt i Timrå så det kan mycket väl finnas sanningshalt i påståendet. Och om Eckes irriterande kommentar verkligen är irriterad så kan det väl vara nåt i görningen.
Paddan: Kör hårt, av dagens lokalpress att döma framgår klart och tydligt att vad som skrivs härinne lusläses av journalister. Risken är väl att just detta rykte rdan är dödat i sin linda iom ditt inlägg nu men försöka duger! :-)
mikenomad: Jag skulle iofs kunna tänka mig att det finns ett och annat korn av sanning. I varje fall i påståendet att MoDo letar ny målvakt, för jag tyckte mig höra redan på försäsongen att Krizan hade sagt något om att detta var sista säsongen i klubben. Hm, tro om man ska försöka sprida ryktet att Martin Brodeur har tittat på hus i Övik...
erathoo: Inte konstigt när samma tidning har anställda som benämner Modo som "mäktiga Modo"...Modo har alltid varit vissa kvällstidningsskribenters ogenerade favorit. TIK erhåller inte riktigt samma status i de kretsarna.
Paddan: He he...ja, ska jag vara ärlig så tror jag att det mkt väl kan vara en tidningsanka, det där med Backlund. Samtidigt så visar väl historien att såna här rykten inte bara kommer utan någon som helst substans. Oavsett vad jag anser om kvällspressen så har det ju gång efter annan visat sig att när nåt sånt här luftas på tidigt stadium så står inblandade parter och skriker om att det är tomma ord, att de helt saknar sanningshalt osv....men ofta slutar det med att det verkligen är så ändå....
mikenomad: Jag som trodde att Expressen gjorde en sån där "Elite Prospects" sökning inför skrivandet av en artikel och såg att Backlund hade ett kontrakt som går ut efter säsongen. Så hade man automatiskt ett uppslag till en artikel och snart så är uppdraget, att varje reporter på Sportexpressen skulle få en möjlighet att skriva en artikel om krislaget MoDo, slutfört.
Med lite extra utbroderingar, några bilder på sura MoDospelare och några påhittade citat så skulle detta inlägg nästan ha kunnat vara en artikel i Expressen.
...så förnekar inte Modo sig utan gör som de brukar, dvs när det svajar lite vänder man blicken mot Timrå och tror sig återigen kunna finna räddningen här. När ska de lära sig att det inte funkar så, det finns en anledning till att vissa spelare lyckas i TIK och att det inte är detsamma som att automatiskt lyckas i Modo....
superfalle: Känns som vissa av er inte ser övriga målvakter i serien. Visst, det finns ett par målvakter som har väldigt hög lägsta nivå men Backe ligger klart på den övre halvan denna säsong tycker jag.
He he he....han skräder inte orden, den gode Björn: "- Skönt att få göra mål. Som gammal malmöit finns det inget lag som man hatar mer än Rögle. Jävla pack, säger Svensson till Canal Plus."
Låt "Lill-pebbens" line starta matcherna och byt introlåt på Anton. Naturligtvis skall det liras Schytts i högtalarna och "De e la gött". En kanonbra låt som det garanterat svänger om och garanterat inte får någon att sitta still. Man vill bara flaxa runt med armarna och skutta runt när man hör denna bit. Och eftersom "Lill-pebben" är en jävla joker och lustigkurre så är ju låten som handen i handsken för honom.
Härligt med 4-0 givetvis, men annars en trist period. Rögle ser ut som det lag alla trodde dom skulle vara innan seriestarten. Timrå har inte satts på några större prov, likväl har det snurrats 40-50 sekunder i timråzonen vid några tillfällen.
Vill se mer rejäla tag i andra. Offensivt finns det inget att klaga på, men i övriga spelet. Större noggranhet i egen zon och skärpa genom mittzonen. Nu kommer man undan med slarviga passningar och dräll p g a motståndet, men det hoppas jag att man inte nöjer sig med.
fighter: Vad är det för två idioter som kommenterar på web-radion, sitter och håller på Rögle, när det är bortamatch för Timrå så är det tvärtom alltid. Byt ut pajasarna. Gud ge oss Lasse Granqvist.
kakblad: Lugn o fin nu,det är 40min kvar att spela,det är ju inte över innan den tjocka damen sjungit,men visst det ser ju jävligt bra ut,detta ska man bara inte släppa.
En positiv sak som verkar hända nu i närområdet till ishallen är planerna på att bygga om det gamla värdshuset till hotell. Det öppnar ju upp möjligheter för bortalag och bortasupportrar. Även för Timråsupportrar. Gångavstånd till ... | Läs mer