diffe: Nej du har rätt, Sebbe komme bli en bra back så är det, han är väl 17år. Det finns inte många 17åringar som går in o dominerar, och det kan man inte kräva heller. Se bara vad ett år gjort på Moe. Som jag sagt tidigare har Sebbe framtiden för sig och kommer att utvecklas.
Det som är lite synd, kanske även för Sebastian är att han kanske spelar FÖR mkt för sin utveckling.
Uno Gordon: ERIXON kan såklart lira med STYF men jag ser ändå honom som en sjunde back i dagsläget och avlastare. Så vi behöver ett namn till förutom KURVINEN.
Frella: Jag byter gärna Dennis Persson/Robin Jonsson mot Mikko Kurvinen. Det skulle vara ett klipp att få honom till Timrå. Sedan parar man ihop Kurvinen med Skogs = succé!
Ja kan ju även påpeka att Strålman är en av FÅ backar i Maple Leafs som är plus i plus/minus statistiken och har spelat i snitt 15 min per match, så ja är oförstående till Torontos hantering av Strålman.
Så har Anton Strålman blivit skickad till AHL, är han så dålig eller är de som jag tror Torontoledningen som är helt slut i huvudet ? Jag tror Strålis skulle må mycket bättre i en annan NHL klubb.
Ice Tea: Nu har väl Modo haft ganska ont om backar ett tag men idag verkar väl alla utom Hasse Jonsson spelat. Däremot verkar de Modofans man pratar med vilja skicka Hållberg, Hedin och Kurvinen till månen. Kanske kan vi byta DP mot Hållberg =)
Dream Team: Att vi har mindre publik köper jag inte, däremot att man har mer stolar lediga i restaurangen och att sponsorstolarna i hallen gapar tomma, trots att de är sålda påverkar säkert. Man tappar ju säkert någon peng varje match från en annars köpstark grupp.
Så undrar jag hur Leksand ska klara sig i KS, ska bli intressant att se för idag kom ett nytt bottennapp,torsk mot Nybro 5-4.Kan de va så att man inte är bättre eller kanske kommer Leksand spela hur bra som helst när man väl är i KS ?
Dream Team: Även till exempel Djurgården, Brynäs och Färjestad borde känna av krisen betydligt mer än vi gör! Men samtliga har värvat under säsongens gång.
RTS: Här kommer ytterligare ett inlägg i publikdiskussionen. Det snackas från TJ och ledningen om att publiktappet märks och att vi därigenom inte skulle ha råd att förstärka laget m.m. Nu vet jag inte vilket snitt vi budgeterat med den här säsongen, men då det ligger på ungefär 5 200 - 800 från fullt - skulle jag gissa på att vi inte är så himla långt efter budget. Annat är det i Modoland. Idag i förlustmatchen mot HV var det drygt 2 000 stolar tomma och snittet där ligger på ca. 6 400 - 1 200 från fullt, i en betydligt dyrare arena. Frågan är var krisen märks mest??
Laken: Då behöver vi väl max en back, Att Sebbe sticker till JMV kommer endast påverka Timrå possitivt, han bidrar inte skit. Jag ser det som en chans att Moe får dubblera.
RTS: Jag såg också matchen och frapperades över hur många gånger HV's forwards tog tillbaka pucken av Modo's backar i Modo's egen försvarszon. Dessutom var det banjo-nivå på deras powerplay. ;-)
RTS: Visst fan är det ett ljus i mörkret, en hel j-a eldsvåda om du frågar mig! Inne på deras sida når dessutom ångesten nästan Timrå-höjder f.n....I love it! :-D
Gårdagen är glömd, livet känns aningen lättare. Det går dålig för Modo=det finns en Gud!
Timrå må ha varit kass igår, men sämre uppträdande än vad Nolaskogarna visade upp ikväll har jag aldrig sett. Riktigt kul att se Modo när dom visar sig från sin sämsta sida.
Och en Notis: Kameramannen filmade modolidernas klack ca 30 ggr, och jag såg inte en människa över tonåren. Jo kanske deras klackledare.
Som sagt ett oviktigt inlägg men iallafall ett ljus i mörkret.
Så tat lugnt nu, t.o.m styrelsen fattar väl att, om man har en bilmek, och experten på motorer försvinner, kvar fin billack, bilel, recond. Så kan man inte fortsätta för då kommer ingen vilja lämna in bilen dä längre.
Nu behövs 1 center föt att täppa till Tom´s plats, och en bra tuff Back för de verkar ju ändå finnas (rögles nyskott)..
Vi haltar fram i serien, och dessutom y sörja.... För att fu 100% av pyrret behövs en center som kan leverera.
Och defensiven är inte 100% kanske 58% om vi har lite fw som hjälper defensiven höjer det backspelet,.
Sen har vissa backpar stora problem, kolla statistik.
Vad har sponsorer för krav på ledning? vill dom bara skänka pengar eller vill do ha ett elitserielag??
Och tro för alldel inte att styf ska komma tebax o bli nått extra.
brorsans tjej jobbar på midlanda, under dagen klev ishockeyspelare in där, han var ej svensk... Mer vet vi inte i nuläget!! Kanske linkan o robban har en julklapp tebax
Laken: Han kanske kommer tillbaka om han får Jontes månadslön, det vore han väl värd bara han kommer tillbaka. Kunde dom betala han så måste dom väl ha pengar att erbjuda Sanny med.
Laken: Men jag säger att vi startar en ny insamling "Köpa loss Sanny Lindström" fonden..
Jag och Tikrikard snackade även igår (Möjligen på fyllan) att vi åker ner och kollar på Rappersville och har en egen klack enbart för Sanny och "Gunno"
haggen: snacket om två finner till Tik har det vell skrivits om den senaste veckan var det du eller någon annan som tog upp det då? hoppas de var någon annan då betyder det att fler har hört de :)
"Vad måste han förbättra? – Han måste visa attityd och vara mer engagerad på isen. Röra sig bättre, tacklas mer, ta större ansvar i offensivt och spela bättre defensivt."
Precis samma problem som i Timrå då, det var ju just därför jag ville att han skulle få lämna, även om inte alla höll med mig... Men nu är han nog inte saknad av så många!
Synd för Jonte som jag ändå önskar lycka till men det vart en kanonlösning för Timrå.
mikenomad: Ja...lågan har slocknat tyvärr!! Om man ska vara krass så kom Timrå undan jävligt turligt här. Tänk om han stannat till nästa säsong i denna ekonomiska kristider, oj oj oj det hade kunnat sänkt TIK det, med antagligen lägre sponsorintäkter mm i förlägningen av krisen och med Jontes super kontrakt. TJ springer nog och gör high fives med sig själv.
73Sjöbba: Är nog ingen som vill ha Jonte i dagsläget. Nåt är allvarligt fel med honom och den "gamle" Jonte är antagligen tyvärr bara ett minne blott. Kul svar på följande fråga:
"Vad måste han förbättra? – Han måste visa attityd och vara mer engagerad på isen. Röra sig bättre, tacklas mer, ta större ansvar i offensivt och spela bättre defensivt."
Tom Topp: Nu ni e Lilla farbrorn på plats o ska se nåra matcher i chokladlandet! Ni får kika efter nån galning i Timråtröja!! Lite påverkad av öle e man redan!!🤣🇱🇸😎