fredriko74: Men nu får du väl för i helvete hejda dig ett par grader. Håll nivån var lite trovärdig EN ENDA GÅNG i vartfall. Försök åtminstone! Lotvonen mot Timander.
Det är lika trovärdigt aom att Påven skulle gifta sig med Mona Sahlin eller Madonna.
Att däremot Jonsson byts bort är inte långsökt och i en ny miljö kanske Robin tänder till liksom Kurvinen gör i Timrå med sin gamla radarpartner Skogs.
fredriko74: För att en bytesaffär skall kunna bli så MÅSTE ju båda klubbarna ha någonting att vinna på det hela. Jag menar tycker du att Timrå skall efterskänska Lehtonen till Modo i utbyte mot något vrak? Nej just det!
Robin har alltid ansetts ha potential och är egentligen en ganska duktig hockeyspelare som har kört fast dessvärre och skulle kanske må bra utav ett klubbyte. Han har heller inte någon direkt anknytning till Medelpad och kan således gå vidare med ryggen fri.
Både Modo och Timrå skulle kunna vinna på denna affär det är också en förutsättning för att Erik Holmberg och Stefan Lindqvist skall komma överens.
Uno Gordon: I min iver tidigare så glömde jag visst bort Lotvonen.
Om bytesaffären med Modo konkretiseras och går igenom så skulle det innebära följande backpar.
LEHTONEN - MOE
KURVINEN - SKOGS
LOTVONEN - STYF
VAKANT - PERSSON
Det är möjligt att Lotvonen kan bli nedpetad i fjärde backpar beroende på vilken fler back Timrå knyter till sig. Med det här rockaderna skulle Timrå får mer stabilitet i defensiven förutsatt att alla är friska alltså.
Olle: Grattis! Du är våran nya sportchef. Eftersom du vet precis vad som fungerar och inte fungerar. Du kan ta över med omedelbar verkan.
GIV OSS FRID. VÄRVA!
Olle: Det är väl en jävla skillnad på Mäkiaho och Kurvinen? För det första är Mäkiaho forward. Kurvinen back. Och i det läget vi befinner oss i så får man faktiskt vara nöjd med budgetlösningar bara det händer någonting.
Tycker Du personligen själv att Timrå IK är en sexig produkt i dagsläget? Skulle Du själv i egenskap utav att vara en väletablerad back utav internationellt snitt och landslagsmeriter på din CV på stående fot tacka JA till Timrå IK om de slog dig en signal idag utan att ha någon som helst anknytning till orten eller laget?
Tänk efter!
Jesse P: Vad jag menar är att det kan ta en hel livstid att bygga upp någonting men ta ett öghonblicks verk atr rasera alltihopa. SÅ SE FÖR FAN TILL ATT VÄRNA OCH VÅRDA DET VI HAR!
Det krävdes ½år för att förstöra 10års arbete. Och vad har vi för nytta av ES om vi lirar i Allsvenskan nästa säsong och det tar 36år tills nästa gång vi får se elithockey i regionen igen?
Swordster: Anledningen till att man satt ett fastslaget arvode på 20.000kr som får fördelas bland styrelsemedlemmarna fritt istället är för att underlätta arbetet för revisorerna istället för att var och en skall lämna in sina kvitton i en salig röra under säsongens gång. Det är Tommy som vill ha det på de viset.
Så är det någon du skall gnälla på så är det han.
Swordster: Sedan tycker jag att den styrelse vi har idag är otroligt proffsig. Man har förädlat det bröderna Uhlin, Willysson, Micke Sandgren, Habba, Kjelle, jag m fl byggt upp och utvecklat organisationen och tagit fram jättesnygga supporterprylar med stilren design och subventionerat resorna föredömligt och har en god ordning på ekonomin. Jag är otroligt nöjd. Nu har inte jag löst medlemskap för denna säsong, det skall erkännas men det kommer ske inom kort. 100kr för att tillhöra en välmående förening är en billig investering. Och jag är stolt över SK. Så jag ser inget som helst fel i arvodena. Medlemmarna får mycket hockey och gemenskap för sin satsade slant.