1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613776 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Jag har funderat på att jobba för SK men det är ju så jävla dåligt betalt!!

Skämt åsido. 20000kr PER ÅR!!! Fördelat på hela styrelsen i arvode. Känns nästan löjligt lite för de jobb som de gör.

...så vill jag bara säga att allting suger nu.
Hockeyn suger. Timrå IK suger. Ledningen suger. Hela säsongen suger faktiskt. O ingenting görs!
Allting suger o nu tar jag o suger i mig en julmust.

glenninski:

I USA/Kanada har man en annan inställning än i Svedala, där ger man järnet alltid, det är den transatlantiska mentaliteten. Det är den jag vill få in i Timrå IK...Den hade Sanny Lindström.

Swordster: Du får ersättning från en ideell förening, vi får ersättning av en ideel förening, jag tycker inte att jag blandar så mycket faktist.

Sen så kommer jag inte att sitta kvar nästa år så då kan ni som bubblar och skickar mail till Swordster gärna kontakta JimmyH eller Knylan som sitter i valberedning och ta på er ett styrelseuppdrag. Arvodet får ni stå över om ni så önskar.

Swordster: Då hoppas jag att alla som är emot denna ersättning, ser till att komma på nästa årsmöte och rösta bort den. Enkelt.

actionleif: Vad är löjligt? Att ni blandar i hop vad moderförenigen ger sina idiellt arbetade? Eller att jag ifrågasätter att man arvoderar styrelsen i en idiell supporterklubb? Är inte det att blanda päron med äpplen?

Jag anser att det är bättre för SKs medlemmar om dessa pengar läggs på denna resa, är det oxå löjligt?

Vad som däremot är konstigt är att jag har fått ett antal upskattande brev och bubblor i ärendet men folk inte "vågar" skriva i boken om det. Och detta på grund av hur styrelsemedlemmar reagerar när man tar upp saken. Eller är det konstig egentligen?

Och nej jag är inte intresserad av att sitta i styrelsen nästa år då jag redan har ett flertal andra uppdrag.

Maggan: Vad du väljer att spendera ditt arvode på är oväsäntligt i sakfrågan.

Sedan är detta inget personligt angrepp på styrelsen utan bara min egna, och som det verkar ett flertal andra, åsikt.

Swordster: Sedan tycker jag att den styrelse vi har idag är otroligt proffsig. Man har förädlat det bröderna Uhlin, Willysson, Micke Sandgren, Habba, Kjelle, jag m fl byggt upp och utvecklat organisationen och tagit fram jättesnygga supporterprylar med stilren design och subventionerat resorna föredömligt och har en god ordning på ekonomin. Jag är otroligt nöjd. Nu har inte jag löst medlemskap för denna säsong, det skall erkännas men det kommer ske inom kort. 100kr för att tillhöra en välmående förening är en billig investering. Och jag är stolt över SK. Så jag ser inget som helst fel i arvodena. Medlemmarna får mycket hockey och gemenskap för sin satsade slant.

Swordster: Ja jisses. Den ersättning vi får är ju godkänd av årsmötet så vill du få bort den, kom på mötet men då måste du ju vara medlem.

Sedan kan jag ju säga att jag får 2000 kr i ersättning, plus gratis inträde. Men gratis inträde får alla som jobbar för Timrå IK, allt från de som står i kioskerna till ni publikvärdar.
Av mina 2000 kr går minst 500 kr tillbaka till SK då i form av matchlottsinköp. Jag köper sedan minst en dricka och ev en hamburgare av ungdomssektionen varje match, det blir ungefär 1000 kr / säsong.

Swordster: Anledningen till att man satt ett fastslaget arvode på 20.000kr som får fördelas bland styrelsemedlemmarna fritt istället är för att underlätta arbetet för revisorerna istället för att var och en skall lämna in sina kvitton i en salig röra under säsongens gång. Det är Tommy som vill ha det på de viset.

Så är det någon du skall gnälla på så är det han.

Swordster: Då frågar jag mig själv: Får inte du också gratis inträde ?
Vi får då minsann inte mat, många av oss åker dessutom direkt från jobbet så vi måste köpa med oss eller köpa där.

Tycker du att det är rätt att du får mat ?.. Detta är otroligt löjligt tycker jag.

Uno Gordon: Erättning för havda kostnader är en helt annan sak. Men rena arvoden på totalt ca 20 000(?) i en medlemsföreing som omsätter ca 300 000(?) är inte skäligt och dessa pengar skall gå medlemarna tillgodo! Och ja Uno jag tar inte ut en krona ur den föreing jag numera ingår i stryelsen för.

Maggan: Ja vi får numera antingen mat eller en hamburgare på matcherna, lika som du har gratis inträde som styselsemedlen i sk. Vilket jag även anser att ni skall ha.

Swordster: Förresten, du har jobbat för föreningen i 11 år.... har du fått något för det, typ kaffe, macka, korv? Så om vi räknar krasst på att en korv och dricka går på 25 kr x 25 matcher = 625 kr i arvode för dig.

Swordster: Timrå IK är väl också om jag inte missminner mig en ideell förening. Många i åretstrupp samt ledning som jobbar gratis....

Swordster: Sitter du i telefonen och belastar din privatekonomi också med skyhöga telefonräkningar för ditt ändamål? Sitter man i en styrelse och inte lyfter ett finger för att kvittera ut ett arvode så är det förjävligt. Det har vi sett tydliga exempel genom årens lopp inom SK och inom andra föreningar och på den punkten delar jag din uppfattning. Men har man ett uppdrag som kostar pengar att utföra så har man rätt att få ut ett arvode oxå.

Jesse P: Vad jag menar är att det kan ta en hel livstid att bygga upp någonting men ta ett öghonblicks verk atr rasera alltihopa. SÅ SE FÖR FAN TILL ATT VÄRNA OCH VÅRDA DET VI HAR!

Det krävdes ½år för att förstöra 10års arbete. Och vad har vi för nytta av ES om vi lirar i Allsvenskan nästa säsong och det tar 36år tills nästa gång vi får se elithockey i regionen igen?

Uno Gordon: ingen nytta, hur menar du?
Att få vara med om att Timrå ik spelar i Elitserien är ganska stort
hur många trodde på de när vi stod på södra eller norra stå (vete fan varför vi bytte sida då för)
de är väl en grej vi har tappat senaste 2 säsongerna att vara lite ödmjuk,
vi är ju ändå en "by" med 10 000? invånare, sen att vi har sundsvall 1.5 mil bort också

ähh nu ska ja sluta svamla och gå på affären

Janken: jag står för min åsikt om arvoden i en idiell föreing, detta har vi även pratat om förut. Det är därför jag inte är betalande medlem i SK.

Jag jobbar även åt Timrå IK sedan 11 år tillbaka så ditt påhopp kan du bespara mig.

När spelartruppen skall saktionera resor för supportrarna är man ute på väldigt tun is tycker jag.

Uno Gordon: Det intressanta är nog inte om vilka som har mest pengar utan hur man väljer att förvalta dem. Såvida Rögle inte har någon stor finnansiär vilket jag inte känner till, borde rimligtvis tik ha ett större kapital att röra sig med med tanke på att de haft större omsättning under en lång period. Jag tror inte Tik är en osexig produkt utan jag håller helt med olle att det handlar om vad man kan erbjuda rent ekonomiskt och socialt dvs boende,sysselsättning till respektive osv. jag tror inte heller att alla andra klubbar är bättre på den sociala biten. Svaret är troligtvis att tik håller i sina pengar mer än rögle, brynäs och andra klubbar. Vilket enligt mig är fel. Men kandske är det bygget av arenan som det sparas till för jag vet att de skickar oferrtförfrågnigar till byggföretag i regionen nu(säker källa) Hur som hellst har challe gjort rätt då han skyddat laget och alltid sagt "vi har en bra trupp" men nu då han kräver ändring i media så måste ju det bevisa vilken trångsynt ledning vi haft senaste tiden, jag menar challe lär ju agerat internt ganska länge innan han utalar sig som idag i dagbladet. aja bara mina tankar .... Du har förövrigt bra inlägg och så även Olle kändes bara som ni hakat upp er lite på varandra just nu=)

Hahl Bundy: Fy fan vad tragiskt. Allting det Nubben byggde upp är puts väck tack vare en schism. 10års arbete till absolut ingen nytta.

Uno Gordon: eller så var dom bara mer villig att lägga ut pengar för att spela bra i Elitserien,
Våra sportchefer kanske inte visste att han fanns på marknaden?

Nog för att jag hatar rykten lite halfvt så vill jag höra rykten från linkan och robban, så att man vet att dom gör nånting förutom att åka till finland
och ska kolla på nästa års värvniingar,
Allsvenskans dyraste center kanske?

Uno Gordon: Japp för TJ har gömt pluskan i ändhålet o ingen vill dit o gräva :/

Olle: Så det Du säger, är alltså att Rögle BK har mer pengar än Timrå IK?

73Sjöbba:
Jag utgår från att valberedningen kommer att få ett enkelt jobb i vår.
Till skillnad från tidigare så kommer medlemmarna att stå i kö för att åta sig förtroendeposter i sk.
I och för sig finns det inget hinder att komma redan nu under pågående säsong och engagera sig i sk.

Swordster!
Ett rakt erbjudande.
Läktarflaggan skall flamskyddas nu i jul.
Du kan bubbla mig så kan vi komma överens om tid och plats. Det tar nog bara en halv dag att fixa.
Sen utgår jag från att du anmäler dig som bussvärd på Skellefteåresan.

Tycho: Ok, annars brukar han kunna blanda seriösa, djupa och stundvis väldigt fyndiga inlägg.

ÄlskarTIK: Stämmer, HJärnsläpp.
Jaj ja ge honom denna säsong på sig då.

73Sjöbba: Skriver Swordster som han gjorde så menade han nog det. Det är den Swordster jag känner iaf...

Maggan och actionleif: Jag tror inte att Swordster var seriös i sitt inlägg.

Swordster: Hur skämmer vi ut supporterklubben genom att annordna en billig resa? Du får mer än gärna berätta om inte annat kan du ju komma och säga det till oss i kuren.

RTS: Sebbe är 19, inte 17år ..

Swordster: Löner ? Berätta mer..

KniveN: Nej PINSAMT är ordet, tänk om SKs styrelse kunde avstå sina löner så skulle inte man behöva skämma ut Sveriges äldsta supporterklubb i supportersverige!

Modo byter fystränare nu under uppehållet för att ta sig ur svackan. Magnus heter nyförvärvet se.youtube.com/watch?v=XMTNWbJ_S3U

Uno Gordon: Jag syftade mest på klassen på den typen av värvningar, inte nödvändigtvis på position. Rögle är väl inte världens mest attraktiva klubb heller men det hindrade inte dom från att värva Strbak. Det är klart att ledningens oförmåga att värva spelare beror på något annat än att Timrå IK som produkt är osexig. Money talks.

Olle: Det är väl en jävla skillnad på Mäkiaho och Kurvinen? För det första är Mäkiaho forward. Kurvinen back. Och i det läget vi befinner oss i så får man faktiskt vara nöjd med budgetlösningar bara det händer någonting.

Tycker Du personligen själv att Timrå IK är en sexig produkt i dagsläget? Skulle Du själv i egenskap utav att vara en väletablerad back utav internationellt snitt och landslagsmeriter på din CV på stående fot tacka JA till Timrå IK om de slog dig en signal idag utan att ha någon som helst anknytning till orten eller laget?

Tänk efter!

Olle: Grattis! Du är våran nya sportchef. Eftersom du vet precis vad som fungerar och inte fungerar. Du kan ta över med omedelbar verkan.

GIV OSS FRID. VÄRVA!

Uno Gordon: Humor. Vem gjorde Bogg succé med i Mora? Så ledningen vet vilken som är näste man att fyndvärva.

Vi har redan provat wildcards som Mäkiaho. Timrå ska inte värva för en kvalserie, vi ska värva för att ta oss till slutspel. Men du ska ha cred för ditt obstinata sätt att lägga ihop 1 och 1 och bygga backsidan på någon sorts teori kring "soulmates"...

Olle: Har du läst igenom mina inlägg tillräckligt noggrant anser du? Det fanns för i helvete ett skäl till att SKOGS blev landslagsspelare ifjol, han stavas KURVINEN. Fortfarande vårt att få ihop ekvationen? Eller spelar du bara allmänt dum?

Uno Gordon: Varför skulle Timrå vara intresserade av Modos "sloppy seconds"? Någon måtta i desperationen får det väl ändå vara...

Uno Gordon: Glömde du inte Sebbe nu igen?

Uno Gordon:Precis! Gäller att hålla sig till det realistiska. Sen tycker jag personligen inte att D Persson hör hemma i Elitserien. Ojämnare spelare har jag inte skådat på länge i TIK. Synd bara att dalarna är mer förekommande i jämförelse med att han visar upp toppar!

Nä, jag längtar efter att se P Styf tillbaka på isen, lite hjärta är vad som saknas nu milt uttryckt !

Men går ju med ovisshet att påstå att han är tillbaka före omgång 55.

fredriko74: Jag tror det blir svårt att byta bort båda två under denna säsong. Men Lotvonens kontrakt går ju ut efter denna säsong och någon förlängning är inte aktuell. Kan vi bara få hit Kurvinen så att Skogs får en lekkamrat så kan man koncentrera bristerna så det går att leva med dem.

Uno Gordon: I min iver tidigare så glömde jag visst bort Lotvonen.

Om bytesaffären med Modo konkretiseras och går igenom så skulle det innebära följande backpar.

LEHTONEN - MOE

KURVINEN - SKOGS

LOTVONEN - STYF

VAKANT - PERSSON

Det är möjligt att Lotvonen kan bli nedpetad i fjärde backpar beroende på vilken fler back Timrå knyter till sig. Med det här rockaderna skulle Timrå får mer stabilitet i defensiven förutsatt att alla är friska alltså.

Uno Gordon: Vem vet, Johannes Paulus kan ha feelings för Mona! Men Lotvonen måste ingå i en bytesaffär också, räcker inte att eliminera backuppsättningen med R Jonsson, finns en som är farligare där bak med nr 29 på ryggen.

Han vänder ungefär lika snabbt som ålandsfärjan gör, kort och gott en fara för laget!

fredriko74: För att en bytesaffär skall kunna bli så MÅSTE ju båda klubbarna ha någonting att vinna på det hela. Jag menar tycker du att Timrå skall efterskänska Lehtonen till Modo i utbyte mot något vrak? Nej just det!

Robin har alltid ansetts ha potential och är egentligen en ganska duktig hockeyspelare som har kört fast dessvärre och skulle kanske må bra utav ett klubbyte. Han har heller inte någon direkt anknytning till Medelpad och kan således gå vidare med ryggen fri.

Både Modo och Timrå skulle kunna vinna på denna affär det är också en förutsättning för att Erik Holmberg och Stefan Lindqvist skall komma överens.

fredriko74: Men nu får du väl för i helvete hejda dig ett par grader. Håll nivån var lite trovärdig EN ENDA GÅNG i vartfall. Försök åtminstone! Lotvonen mot Timander.

Det är lika trovärdigt aom att Påven skulle gifta sig med Mona Sahlin eller Madonna.

Att däremot Jonsson byts bort är inte långsökt och i en ny miljö kanske Robin tänder till liksom Kurvinen gör i Timrå med sin gamla radarpartner Skogs.

Uno Gordon: Vill Modo ska det stå

Uno Gordon: Vill göra sig av med sin finske kämpe Kurvinen, eller är det bara lösa spekulationer och önskemål om att få honom till TIK ?

I samma veva kan vi väl passa på att byta Lotvonen mot Timander också då.

Uno Gordon: ja båda var varit så dåliga så att dom kan inte vara sämre än Robin Jonsson.

Modoante: Hedin är inte heller så pjåkig men faktum är att jag hellre vill ha Kurvinen.

« · 1100401 · »