Så ifrågasätter jag sanningshalten nå ENORMT i omröstningsgrejen till höger här! Om 99 personer har röstat och det visar 25% för "bu" och 75% för "bä" så är det ju fel!! AGERA LINKAN!!! eller nån... =)
Vilket jäkla hyckleri. Hade de vunnit hade alla varit glada och velat bjuda på drinkar. Nu tycker man att de borde sitta hemma med gamnacke och deppa i stället.
Andersson: ja backsidan hade dom släppt säger dom, ska man hoppas på att nån skadar sig då så att om värvar? Robin J håller inte ens nära elitserieklass tycker ja Andra backpar i ett mitten lag i allsvenskan kanske
Äh man får väl vara nöjd med vad som bjuds, man får väl ge det några matcher innan man åker ner i hoppets dal igen
"Det är en kanadensare, som går på mål och har bra karaktär. Det är en ledartyp"
"Sonnenberg är värvad som centerforward"
"Han kan spela både center och ytterforward, han var center i Finland och vi har fått bra referenser när det gäller det här killen. ”Tarvis” (Mika Tarvainen) var också i Kalpa samtidigt som honom"
"Han är en riktigt bra spelare. Med otroligt mycket hjärta och han kör på där ute på isen. Det är en riktig krigare, som också är väldigt bra att teka"
Andersson: Jag måste säga att jag sitter nöjd i båten nu. Föreningen har agerat och det räcker långt. Gedigna värvningar dessutom. Karjalainen är en målvakt jag tror mycket på. Inte i klass med Johan Backlund när han spelar som han skall. Men en kompetent backup och som kan blomma ut ifall han får stå några matcher och får känna ledningens förtroende.
Sedan gillar jag även värvningen utav Martin Sonnenberg. Jag tror han ligger snäppet strax inunder Kent Manderville faktiskt. En spelare som är tacksam över denna lösning och som kommer älska fansen. Han kommer bidra med rutin och kampglöd.
Sedan är det väl jäkligtl synd att det inte kommer värvas några nya backar. För jag vidhåller fortfarande att Robin Jonsson och Kimmo Lotvonen är katastrofala och måste bort efter denna säsong.
Men man kan inte få allt här i världen.
Nu lägger jag locket och trappar ner min kritik. Nu är det LAGET som skall göra det.
DJ Hemp: Håller med DJ Hemp en bit nedanför om att Luleå krigade bra igår. Men Frölunda är faktiskt en sorglig syn att se. Hur så pass många bra spelare kan spela så fantastiskt dåligt tillsammans är en gåta. Så jag kan faktiskt inte säga om jag tycker att Luleå var jättebra som slog Frölunda, det var nog snarare Frölunda som var så jäkla dåliga att det var svårt för Luleå att inte vinna.
Skönt för oss också att Luleå bröt sin förlusttrend (3 raka torsk) igår. Lag brukar ju annars bryta sina trender mot Timrå i vanliga fall. Luleå kan besegras på bortaplan, men dom har faktiskt ett väldigt bra lag. Defensivt är de svårforcerade och offensivt är dom ganska finurliga. Men Luleå kommer inte spela på samma sätt på torsdag som dom gjorde mot Frölunda igår. Dom var väldigt defensiva och inriktade på att förstöra för Frölunda (vilket inte var speciellt svårt.
Nu fick ju Frölunda ytterligare en center på skadelistan så det kanske är Frölunda vi skall ta sikte på att passera, tillsammans med Brynäs. Modo verkar vara på gång, men jag är inte imponerade av dem heller.
Nej, jag hoppas och tror att slutspelsplatsen skall fixas. Det finns potential att plocka en del pinnar i de kommande tre matcherna (Luleå, SSK, Brynäs). Därefter följer svår bortamatch i Karlstad och sedan slaktar vi Rögle på hemmaplan igen. Ligger vi inte på slutspelsplpats efter dessa 5 matcher så kommer jag se mer negativt på möjligheterna.
Nu är förövrigt truppen spikad - inga fler nyförvärv då Linkan är nöjd med nuvarande truppen. Om nåt extraordinärt händer kanske en back kan bli aktuell.
Kevin O Shea: Så kan man ju också se på det=) låt se.. Men värt att notera är Luleås defensiv som var riktigt bra samt att de gick runt på 6 backar hela matchen (ganska 100 på det).
Inte helt oväntat att Luleå bortabesegrar Frölunda egentligen. Det finns en överlevnadsinstinkt i den där föreningen som imponerar. Minns bara slutskedet i förra säsongen. Tror fan inte att LHF någonsin har behövt spela i kvalserien sedan de tog steget upp 1984. Hur dagens Timrå IK ska lyckas i Luleå på torsdag ter sig för mig som en allt för svårupplöslig gordisk knut. Vi tycks ju inte tro ett piss på oss själva så fort vi lämnar Medelpadsgränsen. Som i går, noll spel i två perioder mot ett lag som vi så enkelt besegrade på hemmaplan strax innan. Senast vi spelade i Luleå var det bara så fruktansvärt pinsamt att beskåda eländet. Någon som vet om matchen kommer att visas på www.justin.tv på nytt? För då tänker jag i alla fall se den, utan tvivel...
Luleå kämpar ner Frölunda. De som kämpar hårdast vinner oftast, det gör mig orolig inför Luleå-matchen. Dessutom visar Luleå upp ett bländande försvarsspel!
Spelar Luleå som de gjorde ikväll så har vi en hyfsad chans ändå - de spelar väldigt tillknäppt och defensivt med kontringar typ. Det gäller bara att vi får in pucken... Men det är vi ju iofs inte så duktiga att göra.. Frölunda var bedrövliga och med vår fart i spelet hade vi åkt sönder dom!
mikenomad: Jo jag vet och det känns surt... Sen vet man ju hur det är på slutet av säsongerna när topplagen bänkar nyckelspelare och sparar dem till slutspelet... Men frågan är om liknande kommer ske i år då serien är så jämn?
Tror nog att det blir en jävla kamp om topp 4 och hemmaplansfördel.
Är det någon som följt Mats Hansson (numera i Borås) ? Undrar om han skulle vara aktuell för Timrå, han var ju inte så jävla kass när han var i Timrå (tycker jag iaf).
Yellowcard: Visst, det är såklart en förutsättning. Men med tanke på vår position skulle vi helt klart vara hjälpta av att lag som Luleå och DIF förlorade så mkt som möjligt. Det är den bistra verkligheten.
Yellowcard: du ska nog se att Luleå förlorar ikväll och all tidningar skriver om kris i Luleå, sen möter dom Timrå som fortfarande ligger i sängen och bjuder Luleå på en vinst De brukarju vara så att Timrå förlorar på lag som har de knackigt,
Å andra sidan så kan Timrå lika gärna höja sig några snäpp nu när de är nya grabbar i laget och att spelarna nu måste kämpa för att behålla sin plats i laget
Så tror jag att vi får börja fokusera på andra lag än iaf. MODO i kampen om slutspelsplatserna.. Jag tror tyvärr att MODO kommer att bara köra på nu och hamna närmre toppen än botten. Däremot ett annat lag som vi bör ha koll på är just det lag vi möter på torsdag: Luleå!
Luleå möter ikväll Frölunda borta och jag ska nog kika på den matchen för att få en föraning om av som väntar på torsdag. Luleå är tillbaka till den gamla usla formen - ja till och med sämre än vår form som bara är 7p på 5 senaste matcherna.
Luleå har 3 poäng på 5 senaste matcherna... Det kommer nog i slutändan (när 2-3 omgångar återstår av serien) visa sig att det kommer ligga i vårt intresse att Luleå kammar in 0 poäng ikväll...
Å ena sidan, möter vi ett Luuuulä med 1 vinst på 6 matcher på torsdag... Ja det är ju allmänt känt att sådana lag är duktiga på att bryta sina negativa trender mot just Timrå IK!!
"SÖDERTÄLJE Sorry, SSK. Och som jag lider med supportrarna i en av Sveriges bästa hockeyklackar."
HAHAHA!!
"TIMRÅ Förre sportchefen Kent Norberg var alltid snabb att knyta upp spelare före kontrakten gick ut, just nu har Timrå 17 spelare vars kontrakt går ut efter kvalseriens slut."
Det är rent sagt åt helvete! Helt oacceptabelt, oavsett religion, hudfärg, supporter för ett annat lag, är helt ovidkommande. Man går dit för att njuta av idrotten och fördriva några timmar på att göra det man gillar.