1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613854 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Skarin: Hela trippeln ser ut som mer hjärta än hjärna. :)

Om jag vore en modig man fylld av tillförsikt så skulle jag hålla på både Modo och Rögle i kväll. Nu är jag tyvärr inte det så...

Kvällens trippel (från en som inte vunnit på ett tag):

Lulä-TIK 2 (hjärta före hjärna, jag vet)
Skellefte-Djurgårrn 1
Dansband-Assyriska 1

Odds (svenska spel): 8,2

Insats: 300 kr

Lycka till.

...så mår jag fysiskt illa av Magnus Nyströms bloggar i Expressen. Det stora mysteriet är väl varför jag öht läser dyngan, måste vara min tvångsmässiga störning som ger sig till känna ibland.

Ville bara få det sagt.

Yellowcard: Precis vad jag funderat på, blev sent igår kväll och gick upp tidigt så en tupplur skulle inte sitta fel.....Ja tänk vad mycket tid man "slösar bort" man sitter bara och väntar. Det känns extra drygt när Timrå förlorar då man väntat i ca 3timmar och sen ser en skit match :/

Blizzard: 2 timmar kvar.... kan knappt bärga mig.. funderar på att sova 1.45 så det blir nersläpp snart.. dötid!!

lincoln: Om jag inte räknat fel så har vi 14 hemmavinster och endast 4 bortavinster på 40 omgångar.
Vid två av dessa bortavinster har vi haft stora skadeproblem. Vilket tydligen fått laget att tända och ge sitt yttersta. En av dessa borta matchen mot Skellefteå med ett enormt suporterstöd. Och en mot frölunda då.

Så man kan bara konstatera att Berglund och Nygge och ev lagkatenen inte lyckats med det hemmapubliken gör.

Tända efterbrännkammaren på den röda hockeymaskinen

Loma: haha, ja han är lika dryg som vanligt, Och gud vad skit han snacka i hockey tisdag!

Så är han fin XP:s Nyström: "* Luleå med förnyat självförtroende mot panikslaget Timrå."

Blizzard: Jag skulle säga att det är fantastiskt. De flesta lag skulle vara nöjda med 1 uddamålsseger efter 60 minuter. Fast, det är klart, om man betalar bra kanske domare och funktionärer kan se mellan fingrarna.

lincoln: 3 uddamålssegrar på 60min, men det är endå dåligt!

Vi har en konstig målskillnad i år. Kollade upp lite snabbt:

- Vi har 11 (!) uddamålsförluster
- Vi har 10 uddamålsvinster (ink sudden)

Resultaten i år är naturligtvis jämnare än någonsin, men om man betänker att 8 av uddamålssegrarna är i sudden så tycker jag att det förändrar saken:

- 11 uddamålsförluster
- 2 (!!!) uddamålssegrar

Med risk för att jag räknat fel på någon match hit eller dit illustrerar det dock någonting väsentligt med årets lag. Vi torskar de jämna matcherna. Vi lyckas inte gå ut och vända matcher i tredje, vi mal inte ner motståndarna som förr.

Challes smarta taktik i sudden har visserligen gett effekt genom en radda segra på OT, men det är inte riktigt samma sak som att visa moral och plocka uddamålssegrar.

Det är något som fattas i årets upplaga som alltid funnits där förut. Jag antar att det tyvärr är slogan ovan.... " VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP"

Jag tycker inte att vi står upp för detta i år

Tikinmyheart:

Att domaren gör felaktiga bedömningar i utvisningssituationer får man nog leva med, men när det ena laget tappar viktiga poäng är det bara för dåligt.

Tikinmyheart Idag kl. 09:12 | | Permalänk

Nu var det ju faktiskt så att Sundsvall inte tappade någon poäng. Händelsen skedde i SD så Lokatternas enda poäng var redan klar. Däremot innebar målet att AIK fick bonuspoängen.

Yellowcard: Det blir till att bygga ihop ett helt nytt lag till nästa säsong, oavsett serie.

Men det här pratar vi om i silly-trådar, inte här tycker jag. TT kan säkert få oss på rätt tråd ;)

Hahl Bundy: Om jag inte minns fel var Robban utan agent och tacksam för varje nytt kontrakt han fick. Tänk om alla vore så. :)

Spelarna gör som agenterna rekommenderar och det finns nog få agenter som tycker att det är särskilt bråttom med någonting just nu.

Frella: Känns som om ingen vill förlänga nu när framtiden för lagets existens i eliten eller inte är på spel. Klara vi oss kvar lär det nog hända mer saker? But who knows, kanske är så... Att ingen helt enkelt vill förlänga=/ Men knappast troligt, spelarna kan ju inte helt plötsligt börja hata att spela för Timrå bara därför det går surt?

Hahl Bundy: Kanske är så att dom som man vill förlänga med inte vill förlänga därför har de övriga inte hört nåt för de är ändå inte önskvärda =)

actionleif: Om inte så är det bedrövligt.

Hahl Bundy: Ja om några nu har blivit tillfrågad..

...så vore det väldigt trevligt med några namnunderskrifter ur truppen som vill förlänga med Timrå.

Jensen_12: Jo för 92 var ju bara ett nummer han tog när han spelade spengler cup med Davos.

Snelhest131: nummer 92 är ju ledigt i Timrå

Andersson: ja 92 har jag också sett nånstans :P

Jensen_12: 92 var det väl på den där bilden från expressen ?

jens_88: Har väl haft #25 har jag sett på nån bild, om jag inte minns fel.

Någon som vet vilket nummer Martin Sonnenberg kommer ha?? Eller brukade ha förut??

dr-nix: Okej, tack för updaten. Surt med målet, ofta det händer samma lag två matcher i rad och att båda domsluten blir fel? Eller detandra blir p.g.a. det första, men ändå. Så är det.

Ser fram emot att spana in DiCasmirro i kvällens match.

Heleniz: Vid förluster är det bättre att vara utomlands. Det blir billigare o man får mycket mer av den lugnande varan.

Tikinmyheart: Jag vet, typiskt dålig planering, dumma mig. Efter informationen om Modomatchen blev det en rejäl utekväll iaf, mycket billigare och roligare än i Sverige ^^

Heleniz:

- Angående mål, det var ingen spark men med tanke på att HV71 fått ett sparkmål (som var en solklar spark) felaktigt mot sig föregående matchen vågade inte dom inte göra annat än att döma bort målet.

- Nate DiCasmirro har varit lite osynlig men han har jobbat på rätt sätt (dvs gått på mål och stört m.m.). Han verkar ha haft lite problem med tempot dom första matcherna här, men jag vill se mer av honom.

Heleniz: Håll dig hemma. Fan ska du till Malta och göra mitt under säsongen:)

Jag har varit på Malta i en vecka nu och försökt hänga med så gott det går. Tre nyförvärv?! 1 vinst, 1 oavgjord och en förlust? Djurgården, HV71, MoDo, är det korrekt uppfattat? Om nån känner att de har tråkigt får ni gärna skicka en bubbla eller nåt ang nyförvärven och deras insatser hittills (Kanske bara DiCasmirro som spelat?) Ja, vad som helst så jag kan bli lite up to date. Bortdömt mål mot Hv71 såg jag =/ Var det spark eller ej?

sen *

den kan nate bli kvar med !

Löner och löneutveckling är eftermiddagens tema i "Sportkollen" och så blir det ett överraskande musikval...

Missa inte torsdagens happening i "eftermiddan" med Dan & Frida i Radio Guld.

16.50 - be there!

JimmyH: Och i vanlig ordning går väl inte uppenbara och bevisligen gjorda fel av domaren inte att ändra i efterhand heller? Det har varit alldeles för många felaktiga domslut som föranlett mål på slutet.

Att domaren gör felaktiga bedömningar i utvisningssituationer får man nog leva med, men när det ena laget tappar viktiga poäng är det bara för dåligt.

JimmyH: Är du helt säker på att pucken inte är inne innan han blåser?

Om han blåser för blockering, men linjedomaren ser att pucken är inne innan han blåste så är det helt rätt att det blir mål. Som jag uppfattar det på bilderna är det linjedomaren som blåser andra gången och visar att det är mål.

Men är det som du säger att pucken passerade mållinjen efter signal så skall det inte vara mål.

Blizzard: Nja, domaren gör ett solklart fel här.

När domaren blåser för blockering så är ju inte pucken inne. Då kan han inte döma mål i efterhand. Men i intervjun på ST-TV med domaren så nekar domaren att han blåser för blockering trots att ljudupptagningen säger något annat.

Se länk

Blizzard: Nej, han släppte aldrig pucken. Titta gärna på ST-TV och bedöm själv.

Tikinmyheart: efter vad jag hört, har domarn rätt att ändra allt innan han släpper pucken på mittlinjen, eller tekningcirkeln :) Så hade han inte släppt pucken efter han blåst Blockering, ja då får han ändra. Men sen låter ju situationen lite konstig i sig, hade känts jävligt piss att få sånt mål mot sig!

Tikinmyheart: Med tanke på Tenkrat och sparksituation, så kan ju tydligen en domare ändra sig efter vad andra säger.

Jag läser om Sundsvalls övertidsförlust mot AIK igår. Har huvuddomaren rätt att ändra ett domslut trots att han har blåst av för blockering? Någon som är bättre än mig på regler?

Huvuddomaren blåser alltså av för blockering för att 20 sekunder senare ändra sitt domslut till mål sedan en av linjemännen blåst för mål. Målet föregås av att en AIK spelare "åker in i" målvakten som sedermera tappar pucken in i mål.

DJ Hemp: japp nu viner malmö mot bofors också av bara farten ... eller nått ... sen blir det 2 förluster

Växjö - Malmö 3-4, slut. Nu vänder det :)

ante08: malmö 3-3

Uno Gordon: Uninstall och installera igen?

ante08: Härligt :D Fan vad skönt :)

Blizzard: Så har min firefox ballat ur. Det kommer upp ett fält där det står att jag måste uppdatera hela jävla tiden genom att klicka på tillåt men fältet försvinner utan ploppar bara upp igen i all evighet. Och när jag skall logga in på HS så står det att jag är inloggad men menyn till höger kommer inte upp så jag kan inte se min vänner-lista eller besvara inlägg och inte se mina bokmärkta forum. Så nu använder jag Explorer.

Hjälp mig!

« · 1111844 · »