Blizzard: Nu syftar jag inte på att HV är ett 08-lag utan han gillar givetvis Djurgården mer! Det märks men det gör mig inte ett skit! Alla Blaskor gillar stockholmslagen.....
Var inte Dif i ekonomisk kris? Hur sjutton kan dom ha råd med TV reklam då? Vilka har cashat upp dom pengarna......?
"Kom igen, nu. Fullfölj den här matchplanen, Timrå. För oavsett vilket lag man hejar på, det är klart att vi vill ha ett avgörande i Jönköping på lördag."
Så skriver en HV supporer såhär!
"Trodde en proffsig journalist var opartisk, men en större Hv hatare än Nyström finns inte. "
Alla tror visst han hatar det lag man håller på, men visst gillar han 08:a laget lite mer.....
...men visst kan man tycka att han kan lyfta fram TIK lite oftare. Vilket han också tidigare gjort. Men det känns som att denna säsong kanske inte varit så där jätte-jätte bra heller. Det har han ju rätt i.
Börjar bli rätt så tröttsamt här att läsa om Magnus Nyströms så kallade Timrå-hat. Bullshit skulle jag vilja säga. Och vad är det i sjävla chatten som är så konstigt egentligen? Han tror att det blir kvalserien för oss. Fine, det får han ju tro om han vill. Chansen finns onekligen att det kan bli så, men jag tror det absolut inte. Sedan vad gäller nästa års trupp och att halva laget försvinner kan det ju ligga en hel del i. Men är han någon Timrå-hatare för att han skriver det? Nej.
Vad gäller aftonbladet vs expressen tycker jag Nyström står sig väldigt bra när det gäller hockeykunskaper. Men i och för sig, alla får ju tycka som man vill.
Bissett19: Har heller inte utläst nåt Timrå-hat hos Nyström. Vi bör nog sklija på hat och ren okunskap i det här fallet. För som mina TIK-vänner härinne har jag svårt att förstå och acceptera hans tro att TIK är ett KS-lag. Jag förstår inte i ärlighetens namn vad han grundar sin fantastiska övertro på DIF ifrån? Visst, en del bra resultat på slutet men det har ju TIK också, ja bättre t.o.m! Tycker TIK slår DIF även "på papperet". Rögle har överraskat positivt men allt eftersom dalat (djävulskt programenlig säsong för en nykomling f.ö.)och ligger ju nu även de efter TIK. Samma där, klart sämre lag "på papperet" än TIK....
Snoop: Åke grym? Nja...en ok målis som vissa matcher kan vara riktigt bra, det kan jag hålla med om. Men nog är iaf mina krav något högre innan jag kallar nån målvakt "grym".
RTS: näää, men kravet för löneförhöjning på sportexpressen är ju att ALLTID skriv negg om Timrå, vilka för övrigt (ganska otippat) är hans hetaste tips till kvalserien förutom SSK då, suck!1
Snoop: Är Backlund skadad? Eller anser du att Åkerlund är förstemålis? Jag tror inte att Mange är där riktigt än. Visst, han glänser dom matcher han spelar, men jag tror inte han är någon stabil förstekeeper än.
Hahl Bundy: Lugn nu broder:) Både du och jag vet att Nyström, Ros och Sigtuna sonen vill skapa oreda i hockeyleden, varför ens reagera på vad de tycker, tänker och tror om var TIK ska hamna när grundserien är färdigspelad.
Så länge vi tror på Timrå så får dessa herrar spekulera bäst de vill.
Tikinmyheart: "Bli förbannad på nå`t väsentligt istället, tex Israels slakt av människor."
Vad har politik härinne att göra? Iså fall så skulle vi kunna diskutera världsproblemen i det oändliga härinne. Om du är så puckad att du tror att jag reagerar starkare på Nyström åsikter än att över 3000 barn dör avrje dag pga undernäring eller att oskyldiga civila ALLTID kommer i kläm o är de som får lida mest pga makthunger, profit, poltik o religion, då är det bara att beklaga!
Hahl Bundy: Jag läste också chatten,men jag kan inte utläsa ngt direkt hat/avsky mot Timrå i den chatten.Det han skrev var väl att han trodde att Timrå inte skulle spela Smfinal,men trodde på KS för er....Eller?
Hahl Bundy: Varför blir du förbannad? Det må väl vara fler än herr Nyström som tror Timrå hamnar i kvalserien. På den här gästboken gapas och skriks det hejvillt om KS så fort vi loosar en match.
Bli förbannad på nå`t väsentligt istället, tex Israels slakt av människor.
Alltså jag blir mest förvånad över att ingen expert stiger frm och säger "Timrå har så mycket kvaliteer i de där laget att dom måste vara högre".Tycker de är konstigt att vi tippas i KS för jag tycker vi har ett riktigt intressant lag, Men de som vi kan snubbla på är ju att vår förstemålis är skadad.
..så blir man bara förbaskad när man läser Nyströms chatt idag. (Varför läser man?)
Kan inte Timrå IK klistra upp alla hans sågningar i omklädningsrummet för att sen ta dessa o trycka ner i halsen på honom när han kommer dit nästa gång?!
Det är så tydligt vad han tycker om Timrå, dvs avsky.
Alltid lika pigga Dagbladet rapporterar att Peter Regin ikväll får chansen att känna på hetluften i NHL. Regin är uppkallad till mötet mot Washington och ni som har kanalen NASN är att gratulera. Sändningen börjar 01:30. Får man hoppas på en fyllig matchrapport i JimmyH:s blogg imorgon?
Så har LHC kvittera till 3-3 nu, efter att FBK tagit ledningen med 2-3 Och HV har tagit ledningen igen med 2-1 genom Johan Davidsson, och Voutilainen har fixat PP poäng igen....Notera att båda HV's mål är PP mål!
JAha då är idioten Nýström igång igen då. Pratar om Lauritzen och hur bra han lärt sig spela hockey i Karskoga. Tänk om han skulle behöva nämna Timrå i någon possitiv mening ja då tror jag hellre han håller käften.
Så undra ja om man fortfarande får spela hånande musik när spelare blir utvisad ? ser på LHC - FBK och där spelas Björn Rosenstöms låt värdelös när FBK blir utvisad.
Bästa sättet att uppnå inre frid är att göra klart alla saker vi har påbörjat.
Så jag bestämde mig för att se mig omkring här hemma om det var något som inte var klart... Så nu har jag tagit resten på rödvinsflaskan, Baileys'n, de sista 14 ölen i backen, Kahluan, resten av Stensolid burken, valiumkartan, en chokladkartong och de sista 8 lyckopillerna.
Ni anar inte hur bra jag mår!!! Snacka om inre frid!
Men jag förstår inte varför polisen vill ha ner mig från taket nu? Så med polisen hängande i takrännan på väg upp, så tar jag tillfället i akt och önskar er alla och dom ni håller kära en riktigt bra dag.
Det är rent sagt åt helvete! Helt oacceptabelt, oavsett religion, hudfärg, supporter för ett annat lag, är helt ovidkommande. Man går dit för att njuta av idrotten och fördriva några timmar på att göra det man gillar.
Men du glömde visst en länk till ;)