1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613959 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Dogsbite: Du har så rätt, MEN Malmö är en av sveriges finaste städer, glömm INTE det ;-) Lyssna på herr DJ H ;-)

DJ Hemp: Såg ju hur rikt kulturliv det var i Rosengård för några månader sedan. Ambulanser osv måste ha poliseskort för att kunna åka in där. Men du har nog rätt, det är fint där säkert.

Men rätta mig gärna om jag har fel, men har inte våldtäkter, misshandelsfall osv ökat i Malmö mer och mer?

DJ Hemp: Håller med om Malmö (som stad alltså)!
Bodde där i ett halvår under studier (här finns det faktiskt studielån bakom tangentbordet..) och trivdes rasande bra. Malmö - parkernas stad.
Draget på Lilla Torg när uteserveringarna slog upp i mars (!!), Ribbersborgs havsbad en snabb promenad från stadskärnan, nära till Köpenhamn o s v.

Nä, Malmö är långt ifrån en skitstad. Men Malmös Röda Hökar är dock långt ifrån ett elitserielag! Kan också säga att folk i stan inte bryr sig om det speciellt mycket heller. Det är faktiskt mestadels "IFF-IFF" som gäller, men det är ju också bara ett allsvenskt fotbollslag på små marginaler sportsligt (ej ekonomiskt). Den enda som bryr sig om hockey är stackars Percy.
Honom skulle Timrå värva!

DJ Hemp: Men flytta då!

Vet inte om någon har skrivit om det - men Pavel Rosa till RÖGLE!!

Abron & Blizzard:

Nej, jag är inte ute och cyklar. Dessutom är det exakt lika rasistiskt att skriva ner skåningar, danskar (och för all del även Ö-viksbor) som annat folk.

Malmö är en fantastiskt fin stad som har allt: Lagom stor, kustbelägen, fina parker, ett rikt kulturliv, en strålande arkitektur, mångfaldiga SM-guldvinnare i fotboll, nära till kontinenten m m. Vad har Sundsvall...?

Under rubriken "Apropå nånting..." bör ett dylikt inlägg platsa, anser jag.

Blizzard: Haha ja de vore nåt det!

Abron: Äh vafan, man kan ju inte lyckas göra mål varje gång ;-)

janssonovich: ta på dig en gasmask och tejpa fats dig i bakaxeln antingen på supporter bussen eller spelar bussen :)

janssonovich:

Det var bra svarat,,,,

Sorry baby, men bollen liksom bara hamnade på straffpunkten.....

T T: haha, jag känner att det här var fel forum att leta i!

T T:

Inga mer fluenser nu tack, vi behöver friskt mannskap.....

janssonovich: Du som känner halva laget får väl åka med spelarbussen. :)

janssonovich:

Ring Polia....

Efterlysning! Fröken Jansson vill väldigt gärna åka upp till ö-vik imorgon, men efter en del strul stod de klart att det inte fanns någon plats till mig. Hjälp mig fortast möjligt att hitta en lösning på detta!

[email protected]

DJ Hemp:

Men hallå, nu är du väll ut eå cyklar i alla fall. Danskar kan vi vara utan, lika så dryga Skåningar.

Men har du över huvudtaget nått att referera till angånde trivsammaste stad, är det det samma som att leda misshandel å gatuvålds ligan?

DJ H, Sundsavll är inte heller så trivsam alla gånger, men Malmö....

DJ Hemp: Jo jätte trevligt där nere.......Rosengård......ojoj......fint! *host*

Per HApps:

Malmö må uppträda som ett skitlag sedan en tid tillbaka, men att påstå att Malmö är en skitstad håller inte. Den har lätt förvandlats till en av Sveriges absolut trivsammaste städer på senare år. Vad är t ex Sundsvall i jämförelse?

Paddan:

Jo visst, men va fan man harvar ju i nedre delen av Allsvenskan. Jag tycker i alla fall att detta är ett lågvatten märke för Svensk hockey, vilket jag inte kan acceptera, never.

Abron: Tja, de är ju ett storstadslag. Ungefär samma meriter som gjorde att DIF blev ett av lagen i Nordic Trophy.

ante08:

Men i Nordic Trophy platsar man ?

Per HApps: Jag var oxå där och beskådade spektaklet. Vi hade åkt upp ett gäng från Götet. Det var en av mina bästa hockeykvällar ever!

Paddan: lönearbete..vem fan jobbar gratis? kanske modosupport-ordföranden som måste sanera klotter och limma ihop glasbitar. må bäste lag vinna imorgon och hoppas vi slipper rönnmark!

ante08:
Det är väl det man inte gör. Malmö är ett skitlag i en skitstad.

ante08: Mariestad gjorde vänd 0-2 sista 14. Och vi trodde att vi såg ångesthockey i går...

ante08: och Malmö slutas man aldrig förvånas över förlust ikväll med 4-2.

Per HApps:

Fan det var tider det med isfackeltifon och grejer.

Men nädå nuförtiden får man inte göra så, då kan man ju bränna ned hela hallen.

Herregud vem utanför Ångermanland lyckas starta en brand med en isfackla?

Till alla er som säger att det VAR bättre förr, ni måste ha läst Willyssons pres.

Att tilläggas, när du strippade i Bofors så  att Cassel och Mackan låg i avbytarbåset och skrek, då var jag åxå där :))

http://www.hockeysnack.com/medlem/willysson/index.php

Paddan: Då har du inte varit inne i brynäs gb på länge :)

persson: Äh, själv är jag mest förvånad över hur många humorbefriade personer med Pavlovska reflexer det finns. Om det är Morrison eller Zajkowski eller Backlund eller Åkerlund som står imorgon gör väl det samma, på fredag har vissa av oss ett lönearbete att gå till där de kanske måste undervisa vissa av er... det är väl mest skrämmande ;)

lungan: Äh, Timrå river upp kontraktet när han är 35 så det är lugnt.

men är verkligen timrås forum rätt plats för dig? om jag vore du skulle jag bita naglarna av mig och ligga under täcket, tänk om morrison står imorgon!

Blizzard: Han kommer hit lagomt tills han bli 35. You´ll see! :)

lungan: plus att nästa säsong inte börjar förns ca: ett halv år efter. Vilket betyder 41,5 år :S

JA, det är väll bara att gratulera Zäta, till sitt nya drömkontrakt. 12 år. Vad säger man, inte tror jag att han kommer spela en match till i Elitserien.

Idag är han 28 om 12 är han 40.

Har man hoppats lite på att han kommer spela för Timrå en gång i framtiden, så kan man nog hoppas ännu mindre nu!

Han är en stjärna och jag tycker han gör rätt, vad ska han till Timrå att göra, nej i Detroit och NHL får en den utmaning han förtjänar.

Dock ska understryckas att 12 år är väldigt lång tid, halva mitt liv. Så mycket kan fortfarande hände.

Men sannolikheten att han kommer spela i Timrå något mer blev idag minimal!

Kontrakter börjar väll även gälla från och med nästa säsong och 12 år framåt vilket gör att han är 41 år när kontrakter är slut!

jens_88: Äh fan, vem har råd med sånt när det finns gödselspridare.

Paddan: Fingerfärg? Bytt bort sprayburkarna?

jens_88: Grattis, du har vunnit en plats som medlem i MoDo Tifo. Ta med dig prick-till-prick blocket och fingerfärgen.

Paddan: Är det nåt ni dricker för jag känner inte till det?

Själv kör jag riktig prit!

Paddan: Förstör hallen, hugg ner Palmen, MO-DO!

Hahl Bundy: Du menar typ röd mjölk?

Paddan: "rose o port" är för fjollor!
Vi är nog inne på mer manlig dricka men det vet ju ni inte vad det är! :)

persson: Det är bara ruiner kvar av Swedbank, "Supportrarna" är på väg mot kempehallen nu...

jens_88: Va, var ser du honom/henne?

Själv orkar jag inte bry mig om sånt trams som klackar. Jag föredrar lågskor.

persson: Jo, jag har ett eget forum. Det kallas HockeySnack och består av ett stort antal gästböcker.

Paddan: Är det en bitter Modo supporter i vårat forum??

Här länka detta till era fjortis "klackledare" så kanske ni kan hitta på någon fiffig ramsa tills torsdag?

Paddan: Har du inte ett eget forum, eller är alla ute å slår sönder swedbank? =)

persson: Perfekt, lite modifikation bara

"ååh vi är timråååå, vi är timråååå. rött och vitt!
å sen fylla på med nått mera...
ååh vi är timråååå, vi är timråååå. rosé och port!
å sen fylla på med nått mera..."

ramsor är ju väldigt svår att hitta på , då det finns tusentals klackar runtom i världen som har samma melodier..

Men den som aik kör är ju rätt bra.

skulle varit; ååh vi är timråååå, vi är timråååå. rött och vitt!
å sen fylla på med nått mera.

gillas eller ogillas, ett förslag iallafall! =)

« · 1119263 · »