DJ Hemp: Såg ju hur rikt kulturliv det var i Rosengård för några månader sedan. Ambulanser osv måste ha poliseskort för att kunna åka in där. Men du har nog rätt, det är fint där säkert.
Men rätta mig gärna om jag har fel, men har inte våldtäkter, misshandelsfall osv ökat i Malmö mer och mer?
DJ Hemp: Håller med om Malmö (som stad alltså)! Bodde där i ett halvår under studier (här finns det faktiskt studielån bakom tangentbordet..) och trivdes rasande bra. Malmö - parkernas stad. Draget på Lilla Torg när uteserveringarna slog upp i mars (!!), Ribbersborgs havsbad en snabb promenad från stadskärnan, nära till Köpenhamn o s v.
Nä, Malmö är långt ifrån en skitstad. Men Malmös Röda Hökar är dock långt ifrån ett elitserielag! Kan också säga att folk i stan inte bryr sig om det speciellt mycket heller. Det är faktiskt mestadels "IFF-IFF" som gäller, men det är ju också bara ett allsvenskt fotbollslag på små marginaler sportsligt (ej ekonomiskt). Den enda som bryr sig om hockey är stackars Percy. Honom skulle Timrå värva!
Nej, jag är inte ute och cyklar. Dessutom är det exakt lika rasistiskt att skriva ner skåningar, danskar (och för all del även Ö-viksbor) som annat folk.
Malmö är en fantastiskt fin stad som har allt: Lagom stor, kustbelägen, fina parker, ett rikt kulturliv, en strålande arkitektur, mångfaldiga SM-guldvinnare i fotboll, nära till kontinenten m m. Vad har Sundsvall...?
Under rubriken "Apropå nånting..." bör ett dylikt inlägg platsa, anser jag.
Efterlysning! Fröken Jansson vill väldigt gärna åka upp till ö-vik imorgon, men efter en del strul stod de klart att det inte fanns någon plats till mig. Hjälp mig fortast möjligt att hitta en lösning på detta!
Malmö må uppträda som ett skitlag sedan en tid tillbaka, men att påstå att Malmö är en skitstad håller inte. Den har lätt förvandlats till en av Sveriges absolut trivsammaste städer på senare år. Vad är t ex Sundsvall i jämförelse?
Jo visst, men va fan man harvar ju i nedre delen av Allsvenskan. Jag tycker i alla fall att detta är ett lågvatten märke för Svensk hockey, vilket jag inte kan acceptera, never.
Paddan: lönearbete..vem fan jobbar gratis? kanske modosupport-ordföranden som måste sanera klotter och limma ihop glasbitar. må bäste lag vinna imorgon och hoppas vi slipper rönnmark!
persson: Äh, själv är jag mest förvånad över hur många humorbefriade personer med Pavlovska reflexer det finns. Om det är Morrison eller Zajkowski eller Backlund eller Åkerlund som står imorgon gör väl det samma, på fredag har vissa av oss ett lönearbete att gå till där de kanske måste undervisa vissa av er... det är väl mest skrämmande ;)
men är verkligen timrås forum rätt plats för dig? om jag vore du skulle jag bita naglarna av mig och ligga under täcket, tänk om morrison står imorgon!
JA, det är väll bara att gratulera Zäta, till sitt nya drömkontrakt. 12 år. Vad säger man, inte tror jag att han kommer spela en match till i Elitserien.
Idag är han 28 om 12 är han 40.
Har man hoppats lite på att han kommer spela för Timrå en gång i framtiden, så kan man nog hoppas ännu mindre nu!
Han är en stjärna och jag tycker han gör rätt, vad ska han till Timrå att göra, nej i Detroit och NHL får en den utmaning han förtjänar.
Dock ska understryckas att 12 år är väldigt lång tid, halva mitt liv. Så mycket kan fortfarande hände.
Men sannolikheten att han kommer spela i Timrå något mer blev idag minimal!
Kontrakter börjar väll även gälla från och med nästa säsong och 12 år framåt vilket gör att han är 41 år när kontrakter är slut!
"ååh vi är timråååå, vi är timråååå. rött och vitt! å sen fylla på med nått mera... ååh vi är timråååå, vi är timråååå. rosé och port! å sen fylla på med nått mera..."
Gorkyman: -han tror inte gath vet vad han gett sig in på -nyförvärven inte kommer upp i närheten av dahlén o pettersson -målvaktssidan får godkänt -timrå har bytt tränare för många gånger senaste säsongerna -viktigt att gath sätter ett ... | Läs mer