1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613968 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Dogsbite: Du har så rätt, MEN Malmö är en av sveriges finaste städer, glömm INTE det ;-) Lyssna på herr DJ H ;-)

Yellowcard: Du kommer inte undan.

T T: hahaha =P

T T: Hehe så kan det gå om man inte orkar läsa på forumet=) *myste i 10 sekunder till listen to your heart*

VARFÖR just den här låten föresten? (kanske är nåt i texten? Orkade inte lyssna klart - slö idag!)

Yellowcard: Fråga Knylan.

janssonovich:

Ja, men det var väl ett genialiskt svar av dig. Man kanske har saker som håller en kvar i Sundsvall ett tag. Det är väl fritt fram att ha åsikter angående Malmö vs Sundsvall ändå, tycker du inte? Den dagen det är praktiskt möjligt, så flyttar jag. Tills dess får du dras med mig.

Vissa övriga:

Tack för visad förståelse och god smak!

DJ Hemp: Ett litet tips bara

DJ Hemp: Kan inte hålla med dig ang. Malmö. Har varit där flera ggr. har en hel del kompisar där men trots det håller jag inte med dig. Sorry!
Helsingborg däremot är en mysig stad!

T T: uhmmm

Dogsbite: Naturligtvis är det så att allt inte är bra, det vore väl otroligt? Lite skit finns det allt. Precis som i andra orter.

Var det någon mer än jag som lyckades av nån oförklarlig anledning titta på "Efersnack" i kväll?
Magda sa där att hon o Pär Styf skulle prata om nånting i morgon kväll! Spelar inte Styfen en viktig match då mot nolaskogsarna? Nån som vet?

Hahl Bundy: EFTERSNACK ska det vara. Vet inte vad som är fel idag.

Hahl Bundy:

Helsingborg... Ett konstigt ställe, tycker jag. Där är ju värsta branten som delar stan i två delar, typ. En riktig nazist-stad dessutom.

Janssonovich:

Tack för ditt oerhört genomtänkta tips. Jag kunde ju absolut inte ha kommit på detta själv...

DJ Hemp: Vi har väl olika åsikter om mycket men inte Timrå IK.

DJ Hemp: F.ö gillar jag inte Skåne överhuvudtaget. Ungefär som omröstningen här bredvid. :)

DJ Hemp: Förstår, känns det skönt att veta? :-)

Hahl Bundy:

Nej, i fallet Timrå IK möts våra vägar. Så tycks det också vara med många andra här som man uppenbarligen inte delar åsikter med i övrigt. Fan, tänk om man ändå hade kunnat unnat sig en resa till Ö-vik i morgon, men det går ju inte! Man får hoppas på ett slutspel där vi stöter på en inte alltför långväga motståndare i stället. Man har ju börjat drömma om ett sådant nu på sistone...

...har vi inte gillat klart dom här fåntrattarna till höger snart?...

"People might just mistake us for having imbecile fanaticism, scary thought!!!"

DJ Hemp: Allt kan inte förena människor men Timrå kan det med en del. :)
Jag kommer att vara på plats imorgon. Sen hur man mår efteråt det är en annan femma :)

pratarn: Jag mår fortfarande illa när jag ser omröstningen :)

Hahl Bundy:

Hmmm... (Ja, det börjar bli lite väl "off topic", men "Apropå nånting" är "Apropå nånting"). Hur som helst, varför denna avoghet mot Skåne? Sveriges absolut skönaste landskap, enligt min åsikt. En enorm variationsrikedom, vackra böljande slätter, finfina bokskogar, nära till havet, klassiska korsvirkeshus, en föraning om den stundande kontinenten m m. Många tycks liksom hata Skåne för sakens skull, kan jag känna. Varför?

Janssonovich:

Ja, du ska veta att jag är överlycklig för ditt ovärderliga tips. Inte omöjligt att jag sitter och skickar mina inlägg från Malmö någon gång i framtiden, tack vare dig... :)

DJ Hemp: Varför? uhmm dialekten är lite störig tycker jag, dom är duktiga på att höras skåningarna också! Väsnas och skriker! Jag vill ha lugn och ro som en äkta norrlänning... Uhmm det är min erfarenhet iaf, även fast jag har många skåningkompisar så smymobbar jag dem för dialekten när jag kan=)

actionleif: Det går ej heller :P

DJ Hemp: Inte skall man vara avog mot skåne! Dock är det så att den största fördelen med att vara bosatt där, är att det är närmare till alperna.

Så sa jag förövrigt upp vänskapen med en klasskamratsskåning en gång i tiden när jag träffade honom på nollningen... Jag fattade inte vad han sa - han kom såååå långt nerifrån att jag bara förstod 20% av det han sa.. Svarade "jaså? aha" på typ allt.. Han verkade positiv och trevlig, men men.. Var som att snacka med en vägg.

DJ Hemp: Jag vet inte. Var i Helsingborg senast igår och Malmö i höstas och jag kan inte påstå att någon av städerna eller landskapet Skåne imponerar på mig. Varför? Jag vet inte det heller, men dom sjabbiga förorterna är sjabbigare än dom i t.ex Sundsvall kan jag tycka. Lite för mycket Danmark-stuk över det hela. Många fula hus i med låg standard i både Helsingborg och Malmö. För att inte tala om dialekten.
Jag gillar inte Danska heller.

Mycket gnäll från 73Sjöbba nu =)

Yellowcard:

Okej. Nu ska vi kanske inte ta den diskussionen här, men jag kan störa mig på att det är helt legitimt att såga skåningar och danskar (och Ö-viksbor!) allt medan det tycks vara tabu att tycka illa om t ex araber. I alla fall offentligt. För "off the record" får man ju höra hur mycket som helst om detta folk. Vi svenskar är ett fruktansvärt hycklande släkte, kan jag tycka. Håller du med?

Personligen anser jag att skånska är en ganska charmig dialekt. Beroende på vem som talar den naturligtvis...

John K:

Den åsikten är helt okej. Jag älskar Alperna och särskilt de franska. Att susa ner för pisterna i Chamonix är en riktigt grym känsla. Faktiskt ännu skönare än att ligga på en beach någonstans i södern...

DJ Hemp: För att bryta av diskussionen om Skåne kontra Medelpad så är det helt klart så att man bör satsa en slant imorrn på Oddset. SvS ger finfina 3ggr pengarna på Timråseger. Krydda det med Rögle och Färjestad så har du en bra grund för att kvittera ut 891kr på en satsad hundring.

73Sjöbba:

För att ta exemplet Malmö, så anser jag att den staden besitter en grym harmoni ifrån stadskärnan och ut till ytterområdena. Detsamma gäller t ex Eskilstuna, en stad jag tills nyligen bodde i. Sundsvall har ett jättefint centrum, men så fort man lämnar detta ser det tyvärr för jävligt ut. Jag får känslan av att stadsplanerarna har kastat ner husen från stadsbergen i hopp om att det ska ordna sig till det bästa, vilket det inte har gjort. Disharmoni å det grövsta, tråkigt nog...

Hoppas nu att inte huvuddelen av HS anser att jag är en komplett idiot, för det är jag inte. Jag har ett mycket gott hjärta, vill mina barns bästa samt Timrå IK:s. Vissa kvällar och nätter händer det att man vädrar sina åsikter här och inte sällan handlar dessa om annat än ishockey. Varför? Jaji, som läget är idag anser jag inte att det finns något att klaga på. Hade väl helst sett att vi förstärkt med en back innan transferfönstret stänger, men det är väl det enda. Nu får vi tydligen klara oss med "klåpare" som Lotvonen, Jonsson och Skogs säsongen ut. Nog fan ska vi ta oss till slutspelet ändå, eller? Tycker mig ha sett tillräckliga kvaliteter i detta gäng på sistone och Sonnenberg var ju minst sagt en klockren värvning...

Uno Gordon:

Ärligt talat så spelar jag aldrig. Men självklart ska du ha tack för att du levererar mig detta fina tips. Enligt min erfarenhet så är ju Timrå IK av idag ett riktigt uselt bortalag och RBK samt FBK... Fan vet! Du har säkert god koll och därmed fog för dina tips, men jag är som sagt ingen spelare. Kollar eventuellt på Rögle-matchen på Canal+ i morgon kväll, alternativt länsderbyt på mitt lokala O´Learys...

DJ Hemp: Jag tycker inte heller att Sundsvall är en supervacker stad med undantag utsikten kvällstid från Södra Stadsberget. Jag har inga problem med att respekteras andras åsikter i ämnet. Alla är olika och tur är väl det.

Det lag Timrå förfogar över har visat ett flertal gånger att det finns en skaplig kompetens och giftighet i truppen. Det gäller bara att plocka fram den, kanske lagomt till slutspelet. Det vore lämpligt.

Tack och god natt!

DJ Hemp: Rögle missflyt måste vända. 2 raka uddmålsförluster i matcher man spelmässigt haft på gaffeln men glömt att knyta till. FBK i hysterisk form. Fem man borta mot Skellefteå ändå stänger man matchen och vinner med 1-0. Och skapar mängder med chanser. Lee Goren är glödhet. Visserligen brukar Luleå trivas i Karlstad. Men dagsformen avgör.

Och Timrå vinner på ren inspirationen. Pärssinen, Pyörälä och Axelsson blir derbykungar. Och Warg tjurar ihop ännu mer.

2-3 eller 2-4 imorrn!

Uno Gordon: Rögles missflyt! Moahaha!

FM: Såg inte han väldigt trött och långsam ut i kvarten i fjol?

T T: Som en "boj i bukten" ungefär,inget som jag tror tillfört nått i TIK. Konstaterade bara att de värvat han.

73 Sjöbba:

I denna fråga är vi helt överens. Sundsvall ser fint ut när man beskådar staden från bergen. Samt när man flanerar omkring i dess ståtliga centrala delar. T ex Eskilstuna har ju ett hyfsat fult centrum i jämförelse.

Jaji, man blir ju ganska förbannad om vi nu skulle missa slutspelet. Vi har ju alla förutsättningar att ta oss till detta. I och med gårdagens seger visade det ju sig dessutom att vi kan vinna matcher trots undermåligt spel i två perioder... Fan, vad glad jag kände mig under hemresan!

Uno Gordon:

Så kan det mycket väl bli. Att Rögles missflyt vänder alltså. Samt att FBK fixar Luleå. Men som jag upplever det är elitserien mycket nyckfull och därmed kan precis vad som helst hända. Förutom att Timrå IK vinner på bortaplan då :) Allvarligt talat så var jag i sjunde himlen efter att vi besegrade Luleå i Coop Arena senast, men hur ofta händer det? Oavsett vad man önskar så kan det lika gärna bli en riktig skitmatch i Swedbank i morgon. En vinst är för mig en grym bonus...

Uno Gordon: Ja du magnus.
Hade det inte varit för att jag har såå grym statistik på sportspelsfronten, och min pensionering så skulle jag ge dig en massa bra pengachanser.

Saknar spelet, för jag kan inte läsa tabeller och sånt i tidningar för jag blir så sugen att gasa igång igen:)

T T: jo .. modos tränare sa att han var inte bra på något men var allround..

superylva: Atvars Tribuncovs mannen som inte var bra på något, men allround... Kul för saik.=)

diffe: JA DE KÄNNS SÄKERT SOM EN SMÄCK .. EN SÅN FÄLTHERRE

diffe: kollar du på hockeyn

DJ Hemp: Jo håller med dig där absolut - men från min sida är min smygmobbning ganska så uppenbart på skämt när den väl sker. Det är ju aldrig ok att legitimt såga olika typer av människor, men ja då det handlar om skåningar, i varje fall ifrån min sida, känns det som om det hamnar på en annan nivå liksom - det är inte på blodigt allvar då det oftast (så uppfattar jag det generellt hos många andra med) handlar om dialekten som man gör narr av med glimpten i ögat.

T.ex. mina kompisar som är skåningar tycker det är kul när jag försöker snacka som en skåning och då kontrar de med en massa skotersnacksnorrländska. Det är på den nivån. Jag tar absolut inte illa vid mig när någon här nere påpekar min norrlänska och skrattar gott till den - men vissa kanske reagerar annorlunda.

Man måste nog vara tydlig och läsa av läget innan beger sig in på skåninggrejen hehe... Det vissa kan tycka vara roligt, kanske andra ser som ett påhopp. Med handen på hjärtat så tycker jag skånska är småmysigt men samtidigt lite störigt haha.

"Pavel Rosa klar för Rögle – tjecken får 160 000 per match
Pavel Rosa – en av många stjärnor som panikköps in till elitserien."

Nu du Nyström, nu får du nåt att bita i. Sonnenbergs påstådda 46 000 per match känns plötsligt som rena januarirean!

På något sätt tråkigt om Skåningarna gick i KK.

Finns inte direkt några intressanta spelare heller....=)

Red Rocker: Söderberg vore väl inte fel?

Apropå den här andra Söderbergh som häckade o häcklade här i höstas var är han? O vad tyst han har blivit! Moaahahahahaa :)

Hahl Bundy:

Är det inte Söderbergh som är här inne och provocerar, nu vill ni plötsligt ha honom. Vinder vänden snabbt ibland :-)

mattias - 74: Det finns en Carl Söderbergh det var honom jag menade.
Det andra puckot var det jag menade han är osynlig nu i dessa tider. :)
Jag mår gott, gotteligott gott!

Ikväll hejar vi på Rögle =)

« · 1119263 · »