1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581355 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 1827191 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ok nu såg jag att man kommer tillsätta en Kkubbchef istället och att Bylund får gå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: ekonomisk fråga antar jag? Angående Bylund alltså.
Kommentera



Sv: Apropå nånting...
Puckat: Enock och Ponomarenko.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Peja: Har själv dålig koll på Enock men hoppas du har rätt. Har läst en del komentarer på Twitter bland annat där folk med lite koll på SHL också sagt att det är en bra värvning. För husfridens skull hoppas jag att han är bra,annars kommer vi få höra av Modano hela säsongen om dvärgar och dylikt!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JohnnyKnoxville: .... ändå sitter du och säger vad dessa "svagbegåvade människor" borde tycka.

Grattis till Enock. Tyckte han såg intressant ut i SHL men Färjestad har ju inget vidare tålamod med sina unga spelare. Tror han kommer bli en fungerande kugge i ert lag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Det som är så himla fantastiskt är att folk UTAN diagnoser ska sitta och säga hur individer MED diagnoser ska tänka, känna och agera. Det säger en del om vissa människors kunnande. Brynäsboken kryllar av svagbegåvade skribenter. Det är tydligt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Per HApps: Tragiskt. Går man in på Brynäsboken så blir man lite fundersam. En av våra skribenter blev avstängd igår för att han stod upp för Linus och personer med "Särbegåvningar". Tydligen är det helt normalt och ingår i spelet att håna och trycka ner folk. Ni får kalla mig gammalmodig men jag tycker inte det är ok med personliga påhopp i någon sport, man kan spela hårt och rejält men man är inte immun att bete sig hur som helst på en hockeyplan. Nu har säkert HV spelare sagt ett och annat under spelets gång men när det kommer upp till ytan så här så måste man ta avstånd och jobba för en förändring. Spelarna är ju trots allt förebilder för många barn och ungdomar och borde föregå med gott exempel.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
JanneH:

Innerst inne så hade jag nog en aning ditåt. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: jag var ironisk
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Enough:

Jag fick mitt lystmäte. Brynäs vann inte. Bra så.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Höll på Brynäs men helt OK att en Tikare fick avgöra
Bra forum att visa att Timrå formar segrare
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Bara Tikare
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH:

Hank Lennart har väl inte skrivit några direkt hyllningssånger om Brynäs? Han är ju timråit. "Brynäsjävlar" handlar väl mest om frustration inför denna på den tiden övermakt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Samtycker.

Han sökte sig härifrån då han var en bit ner i näringskedjan. Oturen har grinat honom lite i ansiktet kan jag tycka. Först Dahlén och Elias här, sen ett MIK som gick på vatten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Får gåshud av atmosfären i SM-finalen, vilken stämning! Blir fan i mig nästan tårögd.. Kommer vi någonsin få uppleva det där igen?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Den låtens koppling till vår förening är skadlig. Vill man TIK:s bästa bör man i hockeysammanhang tona ner sin böjelse för den.

En oroväckande hög andel av vår publik verkar gilla den, men för nyrekrytering och tillväxt måste vi söka en annan image.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
El Maco: Siren känns som en sån spelare som kanske bör spela nån säsong i ett division 1 lag i en 1:a eller 2:a kedja för att utvecklas offensivt. möjligtvis skulle Danska eller norska ligan vara ett alternativ.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: eller som Nanne skulle ha sagt "vi e dom tuffaste dom grymaste dom vackraste"
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Sirén har fått många chanser att visa att han är av allsvensk kaliber men inte fått till det än. Vi släppte honom av en anledning och säkert Mora med. Han kan väl få ordning på grejorna än men inte i Timrå nästa år.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: ja men i dessa brynäs tider så vill jag bara stämma av en sak... hur många hyllningssånger har Hank Lennart eller andra kändisar skrivit om brynäs? Hur många brynäs sånger har rolf lassgård sjungit. Å till er kids som tycker jag fylleyrar så prova google
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Målvaktsfrågan känns väl mer akut att lösa än vem som ska vara center i tredjekedjan . I princip viktigaste spelaren för laget . Överraska oss Nubben
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Näe, mer en grovjobbare likt sin bror. Men tror han kan göra en 20-25 poäng om han får allt att stämma. Hoppas DJ Hemp har rätt om honom.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: 6 baljor i SHL skojjar man inte bort!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Karlsson...ingen målskytt direkt?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Siren ser jag gärna att man tar tillbaka. Vilka backar är klara?
lungan: Erik Karlsson
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: vem är Karlsson?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Sirén? Vart kom han ifrån? På backen har du glömt ett par "klara" namn.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Williamsson (Brattström)

Wedin-Lauritzen-Zetterberg
Karlsson-Johnsson-Persson
Westin-NY/Olofsson-Liljendahl
NY/Hållander-Boyce-Sirén

Berglund
Wiberg
Kalte

Strömberg-NY
Hardegård-Dahlroth
Molinder-NY
Sandström
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Samtycker. Var dock lite ironisk med mitt inlägg.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Ja men herregud inte ska man behöva förlita sig på att lokalmedian ska rapportera hela tiden? Kommunikation är A & O
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Som fått veta det av klubben ;)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Jo men vi fick inte höra det av klubben utan via lokaltidningen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Vi har fått hört att hyran sänks vilket gör att vi slipper konka även denna gång. Nu borde väl ekonomin kunna fungera så att vi också har möjlighet att blicka framåt vad gäller målsättning osv.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Föredömlig kommunikation. Vad har vi hört från Timrå sedan säsongsslut?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Vad har hänt med tikare.se? Bra brunt att en supporterklubb till en sån anrik förening inte ens har en fungerande hemsida.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp:

Angående Freddan, han var ju på g till oss när vi skulle byta ut AJ. Visst att många var negativa till detta, men jag tror mycket handlar om hur han misslyckats som GM. Men för mig var det mer att han inte skulle in som ersättare till AJ eftersom det hade varit en rejäl chansning, man vill nog ha ett namn som är etablerat i en sådan situation.

Tittar man på meriterna så har han ju ändå varit med som assisterande när vi tog vårt guld, varit med och tagit guld med våra juniorer, sedan har han ju varit scout och sett väldigt mycket matcher.

Ni får ju en tränare med mycket erfarenhet, bra kontakter och en som kan och sett mycket hockey, och en tränare som förstår juniorer. Sedan är han nog väldigt motiverad för att bli huvudtränare för seniorer, detta är ju lite hans sista chans att gå tillbaka till tränaryrket, misslyckas han så får han nog lägga ner ambitionerna på att bli tränare högre upp.

Enda oron är ju egentligen hur han ska fungera som huvudtränare för seniorer, samt att det var länge sedan han var tränare i seniorhockey och hade huvudansvar.

Förstår er ifall ni tycker det är ett osexigt namn, men samtidigt kan han fungera bra i den satsning på unga spelare som ni gör. Blir spännande att följa.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter: ...jag röstar på att du var närmast...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
palleparling:

Närmast? Ja det var ju förmodligen jag. Eftersom detta var svaret du fick tidigare i Januari som svar på dina 4 miljoner för en spelare.

"Nu drömmer du, ni får inga 4 miljoner för en spelare till nhl.

Det är 240.000 USD för de första 10 spelarna som skriver kontrakt, sedan 325.000 för de som skriver efter. Allt läggs i en pott och delas sedan ut, så snittet kanske bli ca 260-275. Räkna högt på 275 000 USD så blir det ca 2,46 miljoner och 75% av det är ca 1.85 miljoner. Så långt ifrån dina drömsiffror om 3 mille per spelare. Stannar dom längre i andra klubbar så minskar det ju med 25% per år.

Därför man som modoit sitter och hoppas att Olofsson och Grundström ska skriva kontrakt efter säsongen och sedan lånas"

Så vem var nu närmast summan som ni får för Dahlen? Jag med 1.85 Miljoner eller du med dina 3 milljoner?

Vem har sagt 100 tusen per spelare undrar jag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
HAHA Godmorgon modolid. Tror det var Sputnik som skrev i det här forumet att vi får ca 2 miljoner för Dahlen. 2 600 000 kr delas på 4. Och jag skrev i mitt första inlägg att man fick 3 miljoner. Då är frågan: vem är närmast?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Jo, men jag tror avtalet skrevs på fyra år så det gäller fortfarande, går ut om det är 2018/19..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rytter:

Olofsson kvitterar till 1-1 mot USA
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
palleparling:

"Var ju något i den summan jag skrev om förut."

Nej det var inte denna summan du skrev om, och jo du snackade om fantasisummor och jag rättade dig när vi hade denna diskussion sist.

Detta skrev du:
"Och gör till exempel Dahlen bara en säsong i SHL innan han kommer till NHL så kommer Timrå att få 75% av 4 miljoner, alltså 3 miljoner kronor. Samma sak med Elias, om han bara är en säsong i SHL för att sedan hamna i NHL ger det oss ytterligare 3 miljoner kronor. Utifrån det kan man bygga upp ekonomin för att kunna åka spelarbudgeten."

Du fantiserar om att avtalet skulle ge 4 miljoner per spelare. Visa gärna vad någon har skrivit att en spelare till NHL genererar 100 kSEK?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Tänk om det varit samma pengar i hockey som fotboll då har värdet på Dahlen Elias get Timrå mellan 50-100 miljoner alla gånger från NHL. Nu får man lite kaffe pengar jävla piss avtal man har mot NHL inget att säga till om
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Ärligt talat så tycker jag att NHL borde betala mer för spelare. Som det är nu så känns NHL pamparna bara som översittare som tror dom kan göra som dom vill. Sen när det är uppbyggt som det med draftsystem då dom i princip äger spelaren utan att SHL/HA laget har nått att säga till om. KHL har ju i allafall cash som gör att dom kan konkurera mot NHL.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KomIgenNu: Tack! 3 år gamma sida dock så kan ju ha hänt en del sedan dess.
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Var ju något i den summan jag skrev om förut. Men då var det tydligen "fantasi summor", som en Modolid uttryckte sig. Enligt Modoliden handlade det bara om att vi skulle få typ 100k för dahlen. Men ajajaj så fel han hade.
Kommentera

« · 1827191 · »