1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581782 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 1831266 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
JanneH: Istället borde artister uppmanas skriva nya supporter-låtar. Rock, hårdrock, singer song writiing, hip hop, sclager ja, fan vilken genre som helst. Även dessa skulle kunna bli framtida klassiker. Varför inte ge ut samlingsskiva/or iaf digitalt med många Timrå IK-låtar samlade på samma ställe. Finns ju några redan. Timrå Hej, Vi heter Timrå IK, Jähkels låt m fl
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
WifstaÖstrand: Instämmer till fullo i din kommentar om att INTE agera ängslig vindflöjel. Risken är att vi får ett klubbmärke med nån fult tecknad örn med ett käckt amerikanskt namn...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
John Cena: Insändare i dagens ST om det förkastliga att spela in Timrå Hej på nytt. Håller fullständigt med Pelle Risell som skrivit insändaren. Man ska förvalta sitt arv, inte ängsligt hela tiden agera vindflöjel och försöka pejla in nya sätt att "framstå" på.

Ponera att Liverpool skulle spela in "You never walk alone" av Gerry and the pacemakers från 1963 igen....Tror inte det va....
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
KniveN:
Ego Storgatan i Sundsvall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Vart tränar du/dom?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck: Låter bra det där. Hoppas på bra resultat till säsongsstarten.
Visst var det Sonnenberg som hade körts en hel del träning med konståkning? Det är i alla fall intressant, med tanke på hur mycket skridskoteknik och balans man lär få ut av det.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck:

Jag håller definitivt med. Fan, vad spännande detta känns! Aldrig i h-e att jag någonsin kommer att längta efter hösten, men känslan av att Timrå IK nu KAN ha en intressant säsong i vardande gör att hoppet lever om en lindrigare höst/vinter. : )
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
DJ Hemp: Gillar det här stycket.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Rent spontant verkar upplägget intressant.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH:
Av det jag sett så anlitar de flesta en PT som är inspirerad av Andreas Öhgren, verkar vara mkt utfal och explosivitet i sidled. Erik Karlsson verkar kör tyndlyftning/styrkelyft som jag förstår är det lite FHC inspirerat. De som kör på samma gym som jag verkar köra lite extra utöver det som körs via klubben.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tarasov: Tydligen så har de tagit in experthjälp från Växjö enligt en lång artikel i ST
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Jag vill se ett Nashville junior i arenan. Har ni hört publiken på matcherna? Magiskt!
m.youtube.com/watch?v=P8r0XmNOMrg
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kongo: Det är ju tråkigt tycker jag, ett hav av röd/vita på västra stå vill jag se.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Det ingår inte i den typen av supporterkultur.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JobbaPuck:
De gänget som kör på samma gym som mig är rätt seriösa, de verkar tom ha skaffat en PT som drillar dem. Erik Karlsson är riktigt seriös och sliter på. Westin x 2 har jag nämnt tidigare, John var för på gymmet i fredags kväll kring 19. Wedin/Boyce brukar jag se köra med PT även de, Boyce verkar minskat sin fettmassa. Wedin var där nån lördagkväll och träna under sin skada.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy: Jo kan ju vara så men vill se dom mer i rött/vitt det är dom dålig på:)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
luffaren: Jag håller på Rätta Virket... dom vill nånting. Unga o framåt. Den andra vete 17...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
John Cena: Finns det två supporterklubbar nu? " Dessutom kommer delar av supporterklubbarna Rätta Virket och Timrå IK Supporterklubb att bilda en kör. "
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: Med tanke på det good old days. "Timrå Hej" ska spelas in på nytt. Ja, då är Timrås matchlåt bestämd redan nu!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Inget konstigt med att hockeyspelare käkar pizza under säsong. Görs ibland t o m i omklädningsrum under matcher, särskilt om det handlar om sudden-diton. Snabba kolhydrater, fett och flott är bra för den sortens depåer en hockeylirare behöver fylla på när det är tätt om matcher/långa matcher.

Nu till det övriga.

Att hockeyklubbar genom åren varit alltför veka i ämnet, så även vi, är väl ändå relativt känt? Fet-Kolan är ett ypperligt bevis på detta, även om hans hjärnförlamning också hjälpte till när han inte begrep vad han fick äta och dricka. Just kosten tror jag det är nåt det slarvas med betänkligt, men drickat däremot (främst alkohol) tror jag nog det har blivit bättre ställt med. För 10 år sen var det annorlunda, det vittnar en hel del finnar, Tant Hagos och Söråkers Gretzky om, bl a.

Jag skulle gärna se att det skrevs in i kontrakten hur man ska bete sig överlag som offentlig person, för det är det de är. Som det är nu är det väl mest muntligt det körs och det tummas väl en del på det som jag förstår. Många gånger försöker man dessutom mörka och skydda spelaren när det har hänt nåt och det är bara för dåligt. Därmed inte sagt att man ska göra som vi gjorde när Linkan hängde ut Jokela, Pärssinen och Pikkarainen. Det blev clowneri på hög nivå.

Just det här med träningen är nåt jag brukar lyfta med bekanta. När TIK tränade på ett lokalt gym för nåt år sen så var det knappast nåt mer än att visa upp sig, spänna sig lite och gå därifrån som knappt svettiga. Hur det ser ut idag det vet jag inte. Men jag tänker att det har blivit bättre även där. Spelarna idag är mer medvetna om vad som krävs med det intensiva matchandet och för att komma vidare i karriären. Hurvida de sen tränar rätt och får rätt instruktioner det är en annan sak. Min uppfattning är att man genom åren tränat fel många gånger och att man iom det drog på sig många förslitningsskador.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Nisse på Mon: varför kastas inläggen om huller om buller? Ingen tidsordning...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: liknande analys som man gjorde år efter år "in the good old days", när skador på skador på skador förstörde en stor del av säsongerna. Man sket helt enkelt i analysen.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Visst bara Max Friberg som har godkänt på fystrsterna hos Frölunda övriga nyförvärv är inte godkända, däri bland finns Johan Mattsson.

Frågan om detta är något han skapat efter säsongen slut eller om han inte var i fullt slag i slutet av säsongen?

En följd fråga på detta blir såklart hur bra form var laget i när säsongen skulle knytas ihop?

Visst är det ett nytt fys och försäsongsupplägg iår?

När jag läste denna artikel kom jag dessutom på att tänka på en vlogg från förra året av Boyce efter match när man ser att J Persson käkar Pizza i bussen hem!
Vilka regler finns inom klubben gällande kost och alkohol under aktiva kontrakt och hur underhålls den fysiska formen under den aktiva säsongen i Timtå?

Känns onödigt om den fysiska formen hos killarna i laget i slutet av en säsong sätter käppar hjulet för ett avancemang? Det är väll ändå det laget, individerna och föreningen kringar om i 52 omgångar?

Slutfrågan blur således om det var den fysiska formen i laget som förrå året fick Timrå att tappa emot slutet, vad har man gjort för analys utav det och hur förebyggs det inför framtiden?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Från timraik.se:

Välkomna på årsmöte!

Årets årsmöte hålls precis som förra året i Northbar, huvudentrén NHK Arena.

Den 19 juni kl. 18.00 börjar mötet och vi bjuder på kaffe och kaka. Medtag medlemskortet.

Välkomna!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Äntligen är bilen pimpad!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kaofl: Sätt in en slant på Timrås bankgiro: 5338-2750 och märk med: Målvaktsmask
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat:

Så här skulle jag spela truppen just nu

1:a Maksims & Westlund - JP, Sebbe, Wedda

2:a Enock & Didde - Gallo, Erik, Z

3:e Hardis & Hampus - Olofsson, Johnsson, Liljendahl

4:e Boyce, Berglund, John
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Någon som vet om de görs någon insamling för målvakternas masker i år också?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
lungan: Hoppas på det jag också. Imponerade även på mig under den korta tiden han spelade.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Puckat: Jag hoppas D Westlund, omvandlar sitt tryout till ett riktigt. Jag vill tro att han kan bidra med ett tufft defensivt spel och vara den perfekta partner till Molinder.

Det fanns ändå något i hans spel under förra säsongen som imponerade på mig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tröjnummer Timrå IK 2017/2018

1 Victor Brattström

2 David Westlund
6 Jesper Dahlroth
7 Marcus Hardegård
9 Didrik Strömberg
24 Andreas Molinder
26 Hampus Larsson
37 Maksims Ponomarenko
76 Hugo Enock

10 Johan Persson
14 Filip Hållander
16 Sebastian Lauritzen
18 Jacob Olofsson
19 Erik Karlsson
21 Johan Johnsson
22 Emil Berglund
23 Jeremy Boyce
25 John Westin
55 Vilmos Galló
57 Anton Wedin
63 Tobias Liljendahl
88 Lukas Zetterberg
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: tänker oavkortat:

"The best way to take control over a people and control them utterly is to take a little of their freedom at a time, to erode rights by a thousand tiny and almost imperceptible reductions. In this way, the people will not see those rights and freedoms being removed until past the point at which these changes cannot be reversed."
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Mrmadhawk rankar dom 10 bästa värvningarna i HA. Lill-Z på plats 4.

"4. Lukas Zetterberg, från Västerås – TILL TIMRÅ.
Okej, han gjorde ”bara” 22 poäng förra säsongen. Men tänk på att han är ung, han får spela i ett lag som ligger högre upp i tabellen, och Timrå är en klubb som tagit hand om unga spelare på ett positivt sätt tidigare. Jag tror Zetterberg blir en bomb i Timrå denna säsongen. Han dubblar skörden."
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
hanzon: Tycker att Nubbens förslag är bättre. Men den springande punkten är möjligheten till uppflyttning. Där måste det ske en radikal förändring. Hela Hockeysverige skulle må bättre av lite större nerv och dramatik i seriesystemet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
fantasilos: Bra att det diskuteras, det går att förbättra också, där har Nubben helt rätt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Tackar!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
fantasilos: Välkommen till Hockeysnack. :-)
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
lungan: och ännu roligare om TIK nån gång kan presentera en 1:e målvakt. Är nån klar eller inte?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Detta kan bli partiskt, men skriver detta i alla fall.

Hoppas kommande säsong som kommer bli minnesvärd med fina framgångar och en lagmaskin, likt The Big Red Machine, som var föreningens signum de första åren i SHL.

Nu efter några tuffa ekonomiska år, har man lyckats sälja arenan, sänka hyresavtalet till en mer gynnsam nivå samt via en satsning på unga spelare fått en rejäl avkastning.

Känns som att Timrå äntligen har förutsättningarna för att återigen bestiga berg!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Luddf: när är Årsmötet?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
modomille: Helt ok, men ser gärna Djurgården oh AIK i norra, samt Örebro och Karlskrona alt Västerås i söder. Allt som allt 20 lag.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Är det någon av er som ens lyssnat på podden och förslaget? Eller läser ni bara det Sportbladet väljer att skriva?

Förslaget är ju enligt Johansson att lag 17-18 åker ur SHL och två nya lag upp varje år. Produkten SHL och den nya division ett kommer ju tjäna mycket pengar på slippa långa resor och ni slipper möta till exempel Pantern inför 1500 personer. Attraktionskraften för division 1 kommer öka och fler unga spelare kommer känna att chansen att spela i en högre serie kommer bli större.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
modomille: Det är absolut läge att prata förändring, men Johanssons förslag ser jag bara som en än större exkludering av SHL mot övriga hockeysverige. Det är absolut det första jag tänker på.
Ditt förslag med Norr-och Sydserie låter både intressant och trovärdigt. Kortare resor ger bättre ekonomi och i ett slutspel blir det mer exotiska matcher.
Tror tyvärr, allt talar för det, att SHL väljer de vägar som gör dem mer enväldiga härskare på hocketronen. Finns en intans i Sverige som kan kliva in och bryta denna farliga väg och det är Svenska ishockeyförbundet. Frågan är om de ser allvaret och tar tag i det inom en rimlig framtid.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Instämmer fullt ut. Jag läser mellan raderna att det då skulle bli en låsning av SHL (eftersom han nämner risken att ramla ur HA), då tycker jag man bör ifrågasätta vad som händer i steget längre fram. Hur många supporters kommer finnas kvar i de klubbar som inte har möjligheten att gå upp i seriesystemet? Finns det inte en stor risk att många klubbar läggs ner på grund av en stängning av högstaligan?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Otto1: Pajjasvarning? varför det?Ett intressant förslag helt klart. Varför inte göra som i NHL och dela upp ligan i två
Skellefteå,Luleå,Modo,Björklöven,Timrå,Brynäs,Mora och Leksand i norra delen och Frölunda,Malmö,Djurgården,Hv71,Linköping,Rögle,Färjestad,AIK,Växjö,Karlskrona och Södertälje i södra delen. Skulle bli lite snålt med motstånd i norr men flera derbyn och en mer "lokal" känsla . Jag ser gärna förändringar i hockeysverige och jag säger inte det för att jag vill att mitt Modo ska få en "gratisplats" i SHL utan jag vill se en mer attraktiv produkt. Visst så går drömmarna i kross för klubbar som BIK och Pantern men det behövs en starkare första liga.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JanneH: Pajjasvarning på Johansson.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Herminator: Känns väl mer som att SHL lagens bossar inte gillar konkurrensen från HA. Hans förslag att utöka SHL till 18 lag tycker jag låter som en katastrof. Med facit i hand tycker jag faktiskt SHL har blivit urvattnad som produkt i o m att man utökade till 14 lag. Jag var för det från början men undergångna säsongen så fanns där minst 2 lag som inte höll måttet. Och hans motivering till att utveckla unga spelare fattar jag inte heller... Finns väl för faan ingen bättre liga i hela hockeyvärlden som tar fram så många unga talanger som just HA (ja ja jag vet det finns ett land som heter Kanada också...).
Kommentera


« · 1831266 · »